Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel - Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Invitation til Åbent hus i Albertslund.
Modeljernbaneklubben HO i Albertslund holder i anledning af Modeljernbanensdag, åbent hus
lørdag den 11. november 2017
mellem kl. 11.00 og kl. 15.00.
Klubben ligger på Egelundsskolen i Albertslund. Der er bus 141 til døren og P-plads overfor skolen. Der vil være skiltet til klubbens lokaler på dagen.
Klubben vil byde på kaffe og kage og der vil være mulighed for at købe øl og vand.
Alle er velkomne.
Venlig hilsen
Modeljernbaneklubben H0 – Albertslund.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Jeg har optaget en lille video fra arrangementet.
https://www.youtube.com/watch?v=Jih5Z4pfphw
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Erik V. Pedersen
(Ex. DSB).
Indlæg: 182
Hej Horsecreek.
Nydelig, nej flot lille video Du har begået dér. Jeg synes bestemt, at den giver et godt indtryk af anlægget. Når man -som stedkendt- samtidig betænker de vanskelige forhold, hvorunder den er optaget, i et stuvende fyldt lokale med masser af mennesker, der enten står (i vejen) eller absolut skal et andet sted hen - ikke mindst togenes førere, der uanset antallet af gæster, SKAL følge deres tog hele tiden, dels for at holde øje med signalerne, men også togets kørsel i det hele taget. Kun ganske få gange -to, måske tre gange, bemærker man, at her fik Du sikkert lige en albue i siden.
FLOT optagelse som anlægget og klubben vist kun kan være tilfreds med. Som medlem af klubber: STOR TAK.
-------------------------
"Desværre"
:)
er vidoen så koncentreret om anlægget, at man ikke ser det utrolig flotte fremmøde, der var på dagen. Ikke mange minutter efter kl 11, var lokalet fyldt til bristepunktet. Fint med den lille bemærkning, der er kommet med, at der er kaffe og kage i lokalet udenfor -- så bliver der bedre plads herinde ! ! ! Vi havde håbet på omkring 30-50 gæster, men . . . . Hvormange ??? Over de fem timer der gik, til de sidste gæster vendte hjem, mener vi, at vi nåede op på omkring 100-125. Svært at se - nogle var der "hele dagen" andre kom og gik. Nogle kom og så, gik hjem til frokost og kom igen -delvis i håb om, at der var færre gæster sidst på dagen. De fik vist ikke meget ud af den "øvelse". Der var mange gæster til ganske få minutter før officiel lukketid, men også enkelte efter den tid.
Vort eget indtryk var, at alt fungerede. Anlægget virkede "lige efterbogen" (når man betænker, hvor meget der kan gå galt, materiellet kørte vist upåklageligt (derfra hvor jeg kunne se det) og gæsterne var eksemplariske. Et par gange (to) noterede jeg, at det var stop/kortslutning på en sektion, og et enkelt sporskifte drillede ved første gennemkørsel inden åbningstid (ballast-sten i tungepartiet).
Mon ikke videoen giver et godt indtryk af et velfungerende anlæg, nydelig kørsel på det (også med flere gæster som førere, men under opsyn), og ikke mindst: Ikke noget med "racerkørsel" - som mindst een gæst manglede - det gik alt for langsomt ! ! !
Tak til Horsecreek for en flot optagelse.
Hilsen,
Erik V.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Hej Horsecreek.
Nydelig, nej flot lille video Du har begået dér. Jeg synes bestemt, at den giver et godt indtryk af anlægget. Når man -som stedkendt- samtidig betænker de vanskelige forhold, hvorunder den er optaget, i et stuvende fyldt lokale med masser af mennesker, der enten står (i vejen) eller absolut skal et andet sted hen - ikke mindst togenes førere, der uanset antallet af gæster, SKAL følge deres tog hele tiden, dels for at holde øje med signalerne, men også togets kørsel i det hele taget. Kun ganske få gange -to, måske tre gange, bemærker man, at her fik Du sikkert lige en albue i siden.
FLOT optagelse som anlægget og klubben vist kun kan være tilfreds med. Som medlem af klubber: STOR TAK.
-------------------------
"Desværre"
:)
er vidoen så koncentreret om anlægget, at man ikke ser det utrolig flotte fremmøde, der var på dagen. Ikke mange minutter efter kl 11, var lokalet fyldt til bristepunktet. Fint med den lille bemærkning, der er kommet med, at der er kaffe og kage i lokalet udenfor -- så bliver der bedre plads herinde ! ! ! Vi havde håbet på omkring 30-50 gæster, men . . . . Hvormange ??? Over de fem timer der gik, til de sidste gæster vendte hjem, mener vi, at vi nåede op på omkring 100-125. Svært at se - nogle var der "hele dagen" andre kom og gik. Nogle kom og så, gik hjem til frokost og kom igen -delvis i håb om, at der var færre gæster sidst på dagen. De fik vist ikke meget ud af den "øvelse". Der var mange gæster til ganske få minutter før officiel lukketid, men også enkelte efter den tid.
Vort eget indtryk var, at alt fungerede. Anlægget virkede "lige efterbogen" (når man betænker, hvor meget der kan gå galt, materiellet kørte vist upåklageligt (derfra hvor jeg kunne se det) og gæsterne var eksemplariske. Et par gange (to) noterede jeg, at det var stop/kortslutning på en sektion, og et enkelt sporskifte drillede ved første gennemkørsel inden åbningstid (ballast-sten i tungepartiet).
Mon ikke videoen giver et godt indtryk af et velfungerende anlæg, nydelig kørsel på det (også med flere gæster som førere, men under opsyn), og ikke mindst: Ikke noget med "racerkørsel" - som mindst een gæst manglede - det gik alt for langsomt ! ! !
Tak til Horsecreek for en flot optagelse.
Hilsen,
Erik V.
Mange tak for de flotte ord.
)
(Jeg undrer mig lidt over, hvorfor jeg først opdager indlægget nu, hvor jeg bladrer igennem mine gamle indlæg, for at finde noget andet
Vinklen med at vise mere af fremmødet, vil jeg prøve at tage med fremover.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.