http://ekstrabladet.dk/nationen/article1242239.ece
Det er den bedste løsning for miljøet. Med Køge-løsningen får vi mange flere tog ind til København, og vi slipper for en masse godstog i store boligområder, siger Arne Lund fra NOAH, der dog ærgrer sig over, at politikerne med de 10 milliarder ikke har sat penge af til nye stationer
__________________
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Cargoman
Indlæg: 498
Måske skulle den gode Arne Lund fra NOAH lige tage at kigge en ekstra gang i kortet over Køge Bugt området. Så vil han opdage at der allerede er en bane med stationer i Greve og en hel masse andre steder.
Formålet med den nye bane er nok ikke tænkt til at den skal være en lokalbane. Dertil har vi S-banen.
Moderne tog på danske skinner
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 140
Man skal vel passe på ikke at gøre det til et enten/eller.
For mig at se er det yders passende, at lyntog fra Odense og Nykøbing F forsætter direkte til Hovedbanen uden stop.
Men her fra området er der også et betragteligt antal pentlere til f.eks. Hvidovre området, som også kunne have glæde at en regionaltogstation før Hovedbanegården.
Jeg har en gang taget s-toget fra Køge til City, det er en hel udflugt. S-banen er jo 2 sporet næsten helt til Hovedstaden og uden mulighed for forbikøringer... Ikke en moderne forstadsbane værdig.
Christian Nordbyen