Togdillen - så er vi også blandt dem med dårlige oplevelser!

2.3.2019) Deltog på hobbymesse i Rødovre, hvor vi hos Togdillen købte flere byggesæt, bl.a. et perronsæt Faller 120203. Der var godt nok ikke folie omkring, men æsken var tapet i begge ender – og blev jo købt som værende nyt hos en professionel forhandler.

Ved senere gennemgang efter hjemkomst viste sig, at der var tale om et brugt byggesæt, hvor tidligere ejer har haft købt 2 sæt, og kun anvendt selve perronerne. Æsken indeholdt således kun det meste af tilbehøret til perronerne – dog i dobbelt mængde. 

17.3.2019) Sendte e-mail til Togdillen om manglerne, men hørte ikke noget. 

24.3.2019) Sendte endnu en e-mail til Togdillen, hvor der blev medsendt billede af æskens indhold. Da vi ikke bor i nærheden af fysisk forretning, tilbød vi at acceptere returnering af kr. 100,00. Sættet var købt til kr. 238 med 25 % rabat. Så var der ligesom ”slået halv skade”. Vi skal bygge en større bane, hvor vi hen ad vejen nok kunne finde anvendelse for resterne i æsken. 

24.3.2019) Fik e-mail fra Togdillen med følgende svar: Ved reklamationer bedes varen indlevet i vores butik. Vi tager herefter stilling til varen og tager en snak med vores leverandør. Vi holder os altid til købeloven og retter os efter den.  

30.3.2019) Havde taget turen til DMJU-messen i Taastrup, hvor vi kontaktede indehaveren af Togdillen og havde perronsættet med. 

Indehaveren ville end ikke kigge i æsken. Tog blot æsken til sig, og ville vende tilbage efter kontakt med sin Faller-leverandør = ingen kvittering for modtagelsen.  Dialogen og den samlede egentlig ret ubehagelige oplevelse af vores henvendelse gjorde, at vi valgte af tage æsken med perronrester med hjem igen. 

Vi kan på ingen måde erindre at have mødt en så afvisende, arrogant og kundefjendsk fremtoning i en og samme person.  

Der er ikke mange penge i spil her, men det principielle i sagen, er så dybt skuffende. Ikke mindst, når man har forsøgt at komme med en løsning, som uden tvivl ikke rigtig havde kostet indehaveren noget, da han selv må have købt dette brugte Fallersæt hos en privat sælger sammen med en masse andet. 

KONKLUSION: Køb kun hos Togdillen, hvis du er sikker på, at alt er i den skønneste orden, for der er ikke megen kundeservice, hvis der er problemer!

Heldigvis var vors oplevelse ikke med f.eks. et dyrt tog, som andre har haft erfaring med at købe som såkaldt nyt, selv om det var brugt.

 

 

 

Like 5 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 134

PB

Rent principielt kan du vel ikke forlange at en forretning skal give dig 100 kr i retur på "dit glatte ansigt". Hvis du var dukket op i butikken havde sagen måske fået et andet forløb. Jeg købte engang et byggesæt fra Auhagen hos den anden modeltogsforhandler i Vanløse og opdagede nogle dage efter en støbefejl (der manglede et halvt tag eller noget i den stil) og fik uden problemer byttet til et nyt sæt. Hvis han ikke havde haft et på lager er jeg sikker på, at jeg ville have fået pengene tilbage.

Når det er sagt, kan jeg se, at der desværre har været flere uheldige oplevelser med togdillen igennem tidens løb, og selvom jeg handler der i ny og næ er det desværre ikke en af mine favoritbutikker. Det er uden tvivl hårdt at være forretningsdrivende i dag - ikke mindst med internetsalg - for der er mange kunder der snyder og platter for et godt ord, hvis de kan komme afsted med det, men derfor er det alligevel vigtigt at forretningerne bestræber sig på at være venlige og imødekommende (tilføjelse: og ærlige og troværdige).

Like 0 kan lide
Top

Picture

claus rasmussen

vejIngeniør

Kirke hyllinge

Indlæg: 180

PB  Blog

Det er vel rimelig enkelt, uanset hvilken forhandler eller branche det handler om.

Købelovens reklamationsret gælder også her.

 

Reklamation: Løsningsmuligheder

Viser en vare sig at have en fejl eller mangel, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger. Dine valgmuligheder er:

·      Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret

·      Du kan få varen byttet til en ny vare

·      Du kan få et afslag i prisen

 

·      Du kan få pengene tilbage – hæve købet

Mvh Claus

__________________

H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.

Like 1 kan lide
Top

Picture

BLK_AARH

it

Indlæg: 61

PB

Du kan ikke bruge mit svar til meget, men personligt køber jeg aldrig af denne butik mere.

Mange år siden, købte en del MX/MY'ere via QXL, Et år efter bød jeg på en Mo og vandt auktionen til en meget billig pris.

Blev skeptisk, kiggede bedre efter på billedet og kunne ingen Heljan logo'er se. Kassen lignede bortset fra dette en Heljan kasse.

Sendte en besked om toget var Heljan, fik et svar at det var lige så godt. På QXL har man jo 14 dage fortrydelses ret.

Meddelte at jeg gerne ville benytte mig af den og fik at vide at det kunne jeg ikke.

Spurgte da, om han virkelig mente han ville sende den, og at jeg så med det samme skulle sende den tilbage jvf. min returret. 

Fik svar at han havde annuleret handlen efterfulgt af en personlig besked, som jeg ikke engang vil være bekendt at gengive.

Var faktisk noget overrasket, at man vælger at behandle kunder på denne måde. Ved godt jeg burde have checket bedre inde jeg bød, meeeeen .......

Qua denne behandling pakkede jeg de 5 nye MX/MY'ere op som jeg tidligere havde købt. Den ene var der brugsspor på.

Den anden vil jeg ikke engang kalde brugt, alle hjul var så slidte at de var helt gule, antager det er messing.

 

Kun et at sige, af skade bliver man klog, men sjælden rig. Og jeg har en helt klar holdning til, om jeg skal købe noget af denne herre mere.

Det nu nok et tydeligt nej.

 

Mvh

Bent Lykke Kristensen

 

 

 

__________________

V.h.
Bent L.K.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.