Set og sket i Mjk-S 2025

 

Så er der nyt fra Mjk-S. Denne gang er det ikke kun Vordingborg indlægget omhandler. Men lidt mere om hvad der sker på hele anlægget.

Vordingborg:

Denne gang startes der med en grafisk sporplan, over den nye Vordingborg. Tegningen er den sidste udgave, hvor signaler og sporbesættelser er blevet rettet til.

Billede

Grafisk sporplan.

Efter nytår, er der blevet lavet skemaer til dokumentation af konfigurationen af div. moduler. Disse skemaer er lavet med udgangspunkt, i dem Ole Vedel har liggende på sin blog, på sporskiftet. Se dem via linket. 

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel - Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

https://www.sporskiftet.dk/blogs/ole-vedel/uhlenbrock-skemaer

Billede         Billede

Skemaer for div. moduler.

Det filformat skemaerne er skrevet i. Er ikke et format, alle har adgang til. Derfor skal skemaerne skrives ud, for at kunne skrive i felterne. For derefter, tage et billedeaf skemaet, for at overføre billedet til computeren. En proces der virkede noget besværlig. Da papirer har det med at forsvinde, også selvom de sættes i mapper. Når de lageres på computeren fylder de derimod ikke meget og burde være lettere at komme til.

Billede

D.11-2-25. Keld og Frank forsøger at være løsnings orienteret.

Derfor er skemaerne rettet til i et filformat klubben/alle har adgang til. Der er lavet nogle få ændringer, primært for at få plads til det hele på et A4-papir. Det eneste skama der er nyt, er det til sporskiftedekoderne.

Billede         Billede   

D.22-4-25. De tre perronspor er ved at være på plads.

Det går ikke så hurtigt mere. Sporlægning tager tid. Her i starten af det nye år, er spor 1 og 3 blevet lagt. Alle sporisolationer er etableret og monteret under anlægget. Sporbesættelse modulerne har fået en adresse, en afprøvning er i gang. Der har været nogle komplikationer, men de ser ud til at være løst.

Privatbanen indførsel er etableret og sporisolationer monteret og modulet har får en adresse.

Billede        Billede

D.23-5-25. Tv. er de første gevind stag til soprskifte drevene på plads. Th. er et sporskifte drev prøve monteret.

Der er så småt kommet gang i monteringen af sporskiftedrev.  Alle huller skal laves oppe fra, med hjælp af en boreskabelon. Når hullerne er lavet, limes undersænket skruer i. Således at at der på undersiden, er nogle gevindstag, hvor på drevet monteres.

Opstillingsbanegården.

Opstillingsbangården er et andet sted hvor der sker noget. Jean lægger et stort arbejde i det. Der er blevet lavet en prøvopstillig, på en kontrolpult for opstillingsbanegården. Det skal påpeges, at det er en prøve. Da den endelige placering ikke er vedtaget. Der er flere muligheder i spil.

Billede        Billede       Billede

Tv indkørslen til opstillingbanegården. I midten. Prøve opstillingen at pulten. Th. X-feltet til opstillingsbanegården.

Net værket (LNCV) er på plads. Det er aktivt. Nu mangler bare det store arbejde i at kode alle modulerne. Jean og Allan har stadig et stort stykke arbejde foran sig.

Billede                                                Billede

D.8-4-25. DSB D818 med G9852 som blandettog, på vej op af bakken til Vordingborg far Høng.     D.8-4-25. DSB My1116 med Nordekspress på vej til Helsingør.

 

Med Venlig Hilsen.

Peter Wiese.

Mjk-Stationsbyen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top