D/F Langeland i H0

Efter at have modtaget tegninger af D/F langeland af Henk (en ud af mange modtaget fra Henk, TAK) er jeg gået i gang med byggeriet.

Jeg vil bygge den i pap, for det meste, dog er bunden en MDF plade, for at gøre den mere stabil. På Langeland skal der også monteres lys, så det første er at gøre plads til ledninger til lys og kørestrøm i MDF pladen.

Derefter er der 2 lag pap, hvori der er nedlagt skinner i det øverste lag.

Jeg har normalt bygget i pap som er købt hos den lokale boghandler, men jeg syntes at prisen er blevet høj, ca. 55-60 kr. pr. ark, så jeg har søgt på nettet efter noget der var billigere. Fandt bogbinderpap hos Boesner.dk til under halv pris. Nu må jeg se om det er ligeså godt at bygge med, særlig når der skal males.

Dækket er, i modsætning til "Dan" som har dæk af træ, også lavet i pap, malet og patineret, desværre blev det lidt mørkt efter jeg havde givet det et lag lak. På billedet er dækket kun lagt løst på. Det bliver nok først monteret rigtigt når skibssiderne er monteret og malet.

Skibssiderne er nu tegnet op og gjort klar til udskæring.

Billede  Billede

Billede Billede

vh Lasse

Like 7 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Så er skibssiderne monteres og der er gjort klar til elarbejdet.

BilledeBillede

Lasse

Like 6 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 207

PB

Hej Lasse

Som altid ser det bare brandgodt ud. Smile  Keep up the good work og lad os andre få lov at følge med på sidelinien.

mvh

Niels

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Tak Niels

Jeg har nu lavet borde og bænke der skal stå i salonerne på vogndækket, men er i tvivl om farven på dem.

Er der noget her på Sporskiftet som kender til farverne og er det træbænke eller lædersæder?

Jeg har også udskåret dørene til salonerne, men igen er jeg i tvivl om farven på dørene. Jeg ville blive glad hvis der er nogen som kan hjælpe med farverne.

BilledeBillede

Billederne viser en prøveopstilling, dog er bordene og døre ikke med på billederne.

Vh

Lasse 

Like 3 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Jeg vovede lige pelsen og satte læder på mine bænke i de to ryger saloner og de to ikke ryger saloner. På ryggen er der en lille trækant.

Bordene er gråt laminat med en træ slingrekant.

Billede

Her er prøveopstillinger af ryger salonerne. De store saloner er ryger og de små er ikke ryger, ifølge tegningerne.

Billede Billede

Billede Billede

vh

lasse

Like 3 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 207

PB

Hej Lasse,

Njah, næsten korrekt... Smile

D/F Langelands 1. klasse saloner havde mahogni møbler med plydsbetræk i hhv. rød eller grå. Gråt plyds var anvendt i rygesalonerne. 2. klasse saloner havde et brunt plastbetræk.

Men alt dette - og meget mere - kan du læse om i Signalposten nr. 4 fra 1974. Ib V. Andersens artikel er en ren guldgrube for færgebyggere.

I samme blad kan der desuden læses om en vis anden SFDS færge, M/F Lolland  Wink

Link:  

http://www.signalposten.dk/signalposten.php?aar=1974&nr=4

 

God sommer

Niels

 

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Hej Niels

Tak for Link, og fordi du har gidet finde det til mig.  Jeg har kigget på tegningerne, men ikke fået læst teksten ordentligt.

Det brune "læder" kan hurtigt forvandles til brunt plastik, men resten må lige en tur til møbelpolstreren. Det gør godt nok projektet dyrere og forsinker det.

Vh

Lasse 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Så blev møbelpolstreren færdig. Ovenikøbet på en søndag. Laughing out loud

Der er sat askebægere, flasker og tallerkner på bordene så der er klart til passagererne.

Billede Billede

Billederne herunder viser hvad man kommer til at se, når det hele lukkes til. Der bliver monteret lys, så det ikke bliver alt for mørkt.

Billede Billede

Billede Billede

 

Lasse

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 172

PB  Blog  Hjemmeside

 

Hej  Alle.

Først til byggeren,  "Lassefar":   Flot arbejde - herlige fotos.  Tak for synet.      

Måske mangler jeg een lille angivelse:  At dømme efter billedet med Ugeavisen som underlag, synes det at være en "0"-model (1:45).   Ikke fordi det SKAL være anført, men som H0-bygger, føler jeg mig noget tilbage, ved synet af dette, især hvis det er H0.   FLOT.

En anden lille bemærkning, tll Niels og især til mange sikkert ældre interesserede.   Citat:   "Men alt dette - og meget mere - kan du læse om i Signalposten nr. 4 fra 1974. Ib V. Andersens artikel er en ren guldgrube for færgebyggere."     Ja, tænk.  Dengang fik "den gamle Redakteur" det ene vrede brev efter det andet, mange med opsigelser af abonnementet, hvis der blev bragt flere færgeartikler.   

Det blev der, og utroligt mange opsagde deres abonnement.  En lille trøst var, at der også var nogle der kom til, på grund af færgeartiklerne.   Det gik dog ikke lige op.

Et sted i mit  "arkiv" ligger resultatet af et års forespørgsel fra "Redakteuren" til abonnenterne, om hvad de ønskede fremover:    Holtrup var ikke rigtig glad efter gennemlæsningen, hvor "alle ville have noget andet".    Jeg bad om og fik en kopi af alle de aktuelle girotalloner og talte op for de enkelte artikler:  For / imod.      Resultatet var næsten alle steder ligevægt mellem for og imod, --så egentlig blev vi -som redaktion- ikke meget klogere.  Smile

Desværre kom Ib V. Andersen ikke selv til at opleve de virkelig mange positive ord, der siden er faldet.   OK, --han fik megen ros for artiklerne allerede dengang, men som nævnt også nogle mishagsytringer.

Nå, --det var et lille "sidespor".

Erik V. Pedersen.

www.evp.dk

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Hej Erik

Dejligt at høre fra dig igen Smile og tak for ordene.

Det er en model H0, det skal jeg nok huske at skrive de næste gange. Jeg vil kun bygge i H0, da det er det jeg samler på.

Er du stadig interesseret i foto af boble busskure? jeg har nogle foto fra busskure omkring Karrebæksminde, som er "pyntet" fra officel side.

Jeg har desværre ikke haft abonnement på Signalposten, da jeg er kommet sent ind på denne hobby, men hvor er jeg glad for alle de artikler / tegninger der er med blandt andet færger.

vh

Lasse

Like 0 kan lide
Top

Picture

jan mx

Indlæg: 91

PB

Hej Lasse

Ældre nr af signalposten  kan findes her .

mvh

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Hej Jan

 

Tak. rigtigt dejlig læsning til de mange regnvejrsdage Smile

vh

lasse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 172

PB  Blog  Hjemmeside

 

Hej  Lasse(far).

Godtnok utroligt  --  utrolig flot.

Boble-busskure.     Vi kan nok hurtigt blive enige om,  at illustrationsmæssigt med hensyn til skurenes bygning, Jo, -- jeg er stadig interessereter der allerede rigeligt, men jeg er alligevel STADIG interesseret, idet jeg  -måske- nu mere ønsker billederne af hensyn til deres placering i landskabet (idéer Lige til modeljernbanen).  

Ved "banerne" er der ikke mange helt ens stationsbygninger, så der må de illustreres hver for sig, men disse "bobler" er vel alle fremstillet i samme form (kunne være),  så her må det mere være omgivelserne, der bliver interessante.    Jeg synes, at der allerede er nogle fine eksempler på bobler i flotte landskaber / solnedgange,  andre i mere hverdagsagtige situationer.  Et enkelt midt i Herning by (endda på en "pensionist-opgave").  Enkelte har endda "sneget sig" ind på perroner ved DSB og privatbaner.

Jo, --jeg er stadig interesseret.

Noget helt andet er, at jeg havde -så småt- håbet, at andre tog idéen op, og lavede deres egen form - og vi fik resultatet /-erne at se.

Selv har jeg VIRKELIG hygget mig med den (selvpåtagne) opgave.  Forsøg med materialer til formen: Modellérvoks, kaffegrums og tilsidst krydsfinérklodser.   Herefter materialer til selve skuret: Theposer, kaffeposer, avispapir, tyndt, "opslidset" karton for at undgå overlæg.  ---  Det endte med brugte kaffeposer og hvid trælim.  Slipmidler:  Formen indsmurt i lidt smør / fedt, olie eller allerbedst: Tyndt plast-husholdningsfolie over formen og derefter beklædt papir  -vædet med limvand-  og dækket med endnu et stykke folie.   Det udsætter tørretiden, og derfor er vintersæsonen bedst: Hen på radiatoren.  Her er det så herligt, at selv de næsten mest håbløse /kluntede våde anbringelser på formen, alligevel giver nydelige resultater, når papiret tørrer ind og strammer sig omkring formen.  

Når emnet er tørt, er det nemt at trække af formen, omend det skal gøres med forsigtighed de første gange.  Så holdes det op mod lyset, og det er nemt at se, hvor det skal have en gang papir yderligere.   Så på formen igen (husk folie inderst), og vådt papir på de aktuelle steder.   Er der "forkerte buler" (på de forkerte steder), fjernes de let med en fil.  Er der "lunker" fyldes ud med et lille stykke papir. 

Papiret.   Måden, hvordan det skulle limes på, blev afprøvet på mange måder, men endte med en ca. 10 mm bred, håndudrevet, strimmel fra forrest op over "taget" ned under bænken og ud under den. Det samme med en tilsvarende strimmel fra yderst på den ene side, over midten til yderst i den anden side. Hertil nogle enkelte småstykker i denne første inderste skal.

Det blev også forsøgt at kryds-flette tynde strimler (skiftevis over/under/over).   Det gav et nydeligt resultat, var meget mere besværligt og slutresultatet var næsten ikke bedre end "den nemme udgave".

Under tørringen:  Hele tiden strammet op med elastikker, og efter tørring, men måske stadig med ca 10% fugt i papiret, gnides med noget gladt (f. eks. en mindre rørepind.)

Langs gennem denne proces, bliver man mere og mere imponeret over denne boblefacon.  Alle aktuelle bearbejdsningsfacader/-sider vender og "buler" udad -- lige til at bearbejde med fil, lim, "glattepind" og tilsidst maling.

Ofte ser man -er det i de sydøstlige ? / katolske ? lande, at mændene sidder og "triller" med deres bedekranse.   Sådan kunne jeg bruge en dags tid til at lime og tørre en boble, og derefter en dags tid -alene- på at sidde og glatte den udvendige overflade med nævnte glattepind, eller indvendig i håndfladen.   Tilsidst er overfladen tilgengæld så glat og blank, at man kan spejle sig i den - og det er inden malearbejdet påbegyndes.

Nej, --det har været en utrolig "opgave" og har --det må glæde alle de "prisbevidste medelbyggere--  ikke kostet mere end ca. 15-20 brugte kaffeposer og lidt hvid lim  --  men masser af tid og knofedt.

Resultat: Ca 30 rimeligt pæne bobler.

----------------

Johhh - nogle pæne bobler med spændende bemalinger kunne nok ønskes -og gerne med pæne baggrunde.

Hilsen / tak,

Erik V.

http://evp.dk/index.php?page=passager-la-tog-busser

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 172

PB  Blog  Hjemmeside

 

Hej  Lasse(far).

Godtnok utroligt  --  utrolig flot.

Boble-busskure.     Vi kan nok hurtigt blive enige om,  at illustrationsmæssigt med hensyn til skurenes bygning, Jo, -- jeg er stadig interessereter der allerede rigeligt, men jeg er alligevel STADIG interesseret, idet jeg  -måske- nu mere ønsker billederne af hensyn til deres placering i landskabet (idéer Lige til modeljernbanen).  

Ved "banerne" er der ikke mange helt ens stationsbygninger, så der må de illustreres hver for sig, men disse "bobler" er vel alle fremstillet i samme form (kunne være),  så her må det mere være omgivelserne, der bliver interessante.    Jeg synes, at der allerede er nogle fine eksempler på bobler i flotte landskaber / solnedgange,  andre i mere hverdagsagtige situationer.  Et enkelt midt i Herning by (endda på en "pensionist-opgave").  Enkelte har endda "sneget sig" ind på perroner ved DSB og privatbaner.

Jo, --jeg er stadig interesseret.

Noget helt andet er, at jeg havde -så småt- håbet, at andre tog idéen op, og lavede deres egen form - og vi fik resultatet /-erne at se.

Selv har jeg VIRKELIG hygget mig med den (selvpåtagne) opgave.  Forsøg med materialer til formen: Modellérvoks, kaffegrums og tilsidst krydsfinérklodser.   Herefter materialer til selve skuret: Theposer, kaffeposer, avispapir, tyndt, "opslidset" karton for at undgå overlæg.  ---  Det endte med brugte kaffeposer og hvid trælim.  Slipmidler:  Formen indsmurt i lidt smør / fedt, olie eller allerbedst: Tyndt plast-husholdningsfolie over formen og derefter beklædt papir  -vædet med limvand-  og dækket med endnu et stykke folie.   Det udsætter tørretiden, og derfor er vintersæsonen bedst: Hen på radiatoren.  Her er det så herligt, at selv de næsten mest håbløse /kluntede våde anbringelser på formen, alligevel giver nydelige resultater, når papiret tørrer ind og strammer sig omkring formen.  

Når emnet er tørt, er det nemt at trække af formen, omend det skal gøres med forsigtighed de første gange.  Så holdes det op mod lyset, og det er nemt at se, hvor det skal have en gang papir yderligere.   Så på formen igen (husk folie inderst), og vådt papir på de aktuelle steder.   Er der "forkerte buler" (på de forkerte steder), fjernes de let med en fil.  Er der "lunker" fyldes ud med et lille stykke papir. 

Papiret.   Måden, hvordan det skulle limes på, blev afprøvet på mange måder, men endte med en ca. 10 mm bred, håndudrevet, strimmel fra forrest op over "taget" ned under bænken og ud under den. Det samme med en tilsvarende strimmel fra yderst på den ene side, over midten til yderst i den anden side. Hertil nogle enkelte småstykker i denne første inderste skal.

Det blev også forsøgt at kryds-flette tynde strimler (skiftevis over/under/over).   Det gav et nydeligt resultat, var meget mere besværligt og slutresultatet var næsten ikke bedre end "den nemme udgave".

Under tørringen:  Hele tiden strammet op med elastikker, og efter tørring, men måske stadig med ca 10% fugt i papiret, gnides med noget gladt (f. eks. en mindre rørepind.)

Langs gennem denne proces, bliver man mere og mere imponeret over denne boblefacon.  Alle aktuelle bearbejdsningsfacader/-sider vender og "buler" udad -- lige til at bearbejde med fil, lim, "glattepind" og tilsidst maling.

Ofte ser man -er det i de sydøstlige ? / katolske ? lande, at mændene sidder og "triller" med deres bedekranse.   Sådan kunne jeg bruge en dags tid til at lime og tørre en boble, og derefter en dags tid -alene- på at sidde og glatte den udvendige overflade med nævnte glattepind, eller indvendig i håndfladen.   Tilsidst er overfladen tilgengæld så glat og blank, at man kan spejle sig i den - og det er inden malearbejdet påbegyndes.

Nej, --det har været en utrolig "opgave" og har --det må glæde alle de "prisbevidste medelbyggere--  ikke kostet mere end ca. 15-20 brugte kaffeposer og lidt hvid lim  --  men masser af tid og knofedt.

Resultat: Ca 30 rimeligt pæne bobler.

----------------

Johhh - nogle pæne bobler med spændende bemalinger kunne nok ønskes -og gerne med pæne baggrunde.

Hilsen / tak,

Erik V.

http://evp.dk/index.php?page=passager-la-tog-busser

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Så er jeg endelig kommet lidt længere. 

Prøveopstilling af bænke, borde, skorstene samt stativet til at holde soltaget.

Billede Billede 

Billede 

Strøm stik klar til at blive sat ind i ryglænet på bænken der skal stå i salonen på dækket over vogndækket. De er til lyset i salonerne, samt navigations lyset.

Billede Billede

Lasse 

Like 2 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Navigationslys samt lys i saloonerne er nu monteret færdigt, dvs. ledningerne skal lige skjules.

Der er også flere steder der skal tætnes sprækker, samt sættes lister på. Det er heldigvis nemt at se på nattebillederne.

Lyset er heldigvis ikke så kraftigt som det ser ud til på billederne.

Styrhuset er bygget og der er isat ruder. I den ene side er ruden delvis åbnet. Styrhuset er sat løst på dækket, bare for at jeg kunne se hvordan det kommer til at se ud.

Vinduespudseren er bestilt.

Billede Billede

Billede Billede

Billede  BilledeBillede

Billede Billede Billede

Billede BilledeBillede

vh

lasse

Like 4 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

På denne færge vil jeg montere portene med hængsler, Heldigvis har jeg en del pianohængsler, så der blev skåret 4 hængsler i rette størrelser.

Hængslerne er monteret foran og portene er i gang med at blive malet. 

BilledeDette er 3. forsøg, første gang var jeg ikke tilfreds med udseende, anden gang var ok, indtil jeg prøvede at køre et lokomotiv ud af færgen, da portene buer fyldte de desværre for meget i åben stand, så lokomotivet ikke kunne komme ud. Så måtte jeg skære noget af siden på færgen, så åbningen blev bredere, denne gang skulle det hele være ok. Det kræver dog noget reparation.

På de andre billeder er dækket med styrehuset monteret løst, skorstenene er lavet, men kommer på senere.

Soltaget er lavet af et kasseret rullegardiner.

Billede Billede

Billede Billede

Vh

Lasse

 

Like 4 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Aaaargh, hvad gør man når en ene pære på dækket er i stykker og det det kræver ophugning af det meste af færgen for at få den skiftet?

Man lader det indgå i "legen"

Skorstenen mangler at blive installeret

.Billede  Billede

På. Jeg har roteret billederne rigtig på min Tablet, men lige meget hvad jeg gør, så bliver de lagt ind på siden  Puzzled

Vh

Lasse

Like 2 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 172

PB  Blog  Hjemmeside

Hej "Lassefar".

Stadig fantastisk flot.  

Du burde jævnligt have en æske tændstikker eller en mønt med på billederne, så man bedre kan se størrelsesforholdet, og dermed det flotte arbejde.  Kun een ting er jeg "ked af":  Skorstenene.

Kan Du ikke finde på en fremstillingsmåde, så de bliver åbne øverst.   Jeg er heldig på min VALDEMAR, at de er åbne øverst, og kan illuderes af et cirkelrundt rør, men kan Du ikke finde på noget, så de bliver åbne ???  Konserves-dåseblik fra skorstensbåndet og opefter ???   Måske -jeg tør næsten ikke skrive det- theposer rullet udenpå det  en "skorstensefterligning", der er lidt mindre i diameteren", således, at den opsat (igen fra skorstensbåndet og opefter) får samme udvendige "diameter" som den, Du allerede har lavet ! ! !???

Hilsen,

Erik V,

http://evp.dk/index.php?page=d-f-valdemar-----som-model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Hej Erik.

Tak for dine pæne ord. Jeg skal prøve at huske at lægge en 1 kr. ved, når jeg tager billeder, det gjorde jeg ved nogle af de billeder jeg har taget af færgen Dan. Det giver selvfølgelig et bedre perspektiv af størrelsesforholdet.

Åbne skorstene, jooo det ville da se bedre ud. De her skorstene er lavet af 2 lister, der er afrundet i kanterne og limet sammen. Det kan selvfølgelig, med rolig hånd, lade sig gøre at bore huller foroven og så slibe det med en Dremel maskine.

Det må jeg prøve, ellers er "teposerne" et godt alternativ.

Når nu jeg gerne vil have så mange detaljer med, så er hullet i skorstenen nok også en væsentlig detalje.

mvh

Lasse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Så er vi ved at nærme os afslutningen.

Jeg kunne godt se hvad Erik mente, da han snakkede om skorstenene, så dem måtte jeg lige ændre. De blev afkortet ½ cm. slebet lidt tyndere over skortsensbåndet og derefter blev der sat 0,5 mm plastcard på. Det ser meget bedre ud. Farverne på skorstensbåndet mangler bare lige at blive frisket op. Det samme gælder andre forskellige steder på færgen(kan jeg se på billederne)

Billede Billede

Billede Billede

Billede Billede

Billede Billede

Selv om jeg roterer billederne der ligger på siden, i min computer, så de vender rigtigt, så kan jeg ikke få dem til at vende rigtigt når jeg sætter dem ind her, beklager.

 

vh

Lasse

Like 4 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 3.465

PB  Blog  Hjemmeside

Lassefar2009 skrev:
Selv om jeg roterer billederne der ligger på siden, i min computer, så de vender rigtigt, så kan jeg ikke få dem til at vende rigtigt når jeg sætter dem ind her, beklager.

Ja, den er lidt grim, men jeg kan ikke gøre noget ved det her og nu - det kræver en meget stor opdatering af Sporskiftet.

Men du kan selv gøre noget ved det: Problemet er, at nogen har fundet på at putte et flag ind i de metadata, der gemmes, når man tager et billede med et digitalkamera. Metadata er oplysninger om dato, klokkeslet, position mm. - og her kan man også sætte et flag, der siger, at billedet er roteret. Nogle, men ikke alle, sætter dette flag, når man vipper kameraet for at gøre opmærksom på, at billedet skal roteres, når det vises. Når det virker, er det mægtig fint.

Sporskiftets software tager også hensyn til dette flag, så hvis Sporskiftet ser et billede med besked om, at det skal roteres, bliver det roteret. Det er det, der sker med dine.

Men det er ikke alle programmer, der håndterer dette flag korrekt, og så har man balladen: Hvis du roterer dine billeder med et program, der ikke fjerner flaget, har du pludseligt nogle billeder, der ser ud til at være vendt rigtigt, men stadig indeholder et flag, der siger, de skal roteres. Og så kommer resultatet til at se ud som her i din tråd. Jeg kender et meget udbredt operativsystem, der har netop det problem.

Hvis du vil være sikker i din sag, bør du hente dine billeder ind i et billedbehandlingsprogram, rotere dem der, og gemme dem som nye filer - så burde du få fjernet flaget ved samme lejlighed, og du vil ikke opleve problemer med billederne nogen steder.

Men når du uploader billeder, der vender rigtigt, men samtidigt indeholder et flag, der siger, de skal roteres - så bliver de roteret. Og så vender de ikke rigtigt mere. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Hej Lars

Tak for forklaringen. Det vil jeg lige studere nærmere næste gang jeg tager billeder. Jeg har et fotoprogram, så der vil jeg lige lade mine billeder gå ind over, inden jeg bruger dem. Jeg syntes bare det var så nemt at overføre billeder fra kamera / mobil til en mappe på computeren og så lægge dem her ind, men det giver selvfølgelig disse problemer med rotation.

Vh

Lasse 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Så er tovværket sat på redningsbåde og flåder.

Billede Billede

Like 3 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 172

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Lassefar.

Flot.    

Det glæder mig -naturligvis- at se, at Du har lyttet og ændret skorstenene,  ----men det glæder nok endnu mere, at Du selv skriver, at Du synes, at det ser bedre ud ! ! !    Så er det pludselig en "vindersag" for os begge ! ! !

Dejligt at se så flot hjemmearbejde(r) i en tid, hvor hjemmebygning ofte synes at være lig afstanden til nærmeste modeljernbaneforretning efter løsdele, der "bare" skal sættes sammen.

F L O T

Erik V. Pedersen,

www.evp.dk

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lassefar2009

Indlæg: 264

PB  Blog

Tak skal du have Erik. Godt at der er nogen som lige kan se anderledes på modellerne, man ser sig nogle gange blind på det man bygger.

Nu er modellen færdig og bliver sat til salg under gruppen "køb, salg og bytte"

Her er den også sammen med "Dan"

Billede  Billede

Billede Billede

Billede Billede

 

lasse

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.