Hej
en slags oversigt således man kan se hvor mange damplokotiver der var ved DSB i perioden 1955 - 1970, pt er det ikke således at antallet ved de enkelte typer er udtryk for at de var i daglig drift - men det kommer hen ad vejen - når diverse lister og skemaer og planer er blevet gennemlæst - men et sted skal man starte
Litra/Type |
Bygherre Varianter |
Nummerræke lavest - højest |
1955 | 1956 | 1957 | 1958 | 1959 | 1960 | 1961 | 1962 | 1963 | 1964 | 1965 | 1966 | 1967 | 1968 | 1969 | 1970 | diverse bemærkninger med mere |
A | 133 x 159 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 159 JBm | |
C | 16 | 16 | 14 | 11 | 10 | 7 | 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 708 JBm | ||
D I D II
|
uombygget maskiner |
801 - 841, 842 - 851, 865 - 900 |
0 0 9 |
0 0 6 |
0 0 4 |
0 0 1 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
|
D II omb | 874 x 900 | 17 | 17 | 17 | 15 | 15 | 15 | 15 | 13 | 13 | 11 | 11 | 11 | 10 | 4 | 0 | 0 | ||
D III | 853 x 863 | 6 | 6 | 5 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 857 OHJ 1957 - 67 | |
D IV | 801 x 872 | 46 | 46 | 44 | 44 | 39 | 36 | 34 | 23 | 22 | 19 | 13 | 10 | 10 | 8 | 3 | 2 | ||
E I | svensk/CvK | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 | 10 | 10 | 9 | 6 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | ||
E II | Frichs | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | 21 | 13 | ||
F II | 120 | 120 | 120 | 120 | 120 | 120 | 117 | 112 | 111 | 88 | 61 | 51 | 51 | 40 | 29 | 20 | |||
F III | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 4 | 1 | 1 | 1 | ||||||
G II | 163 x 169 | 3 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
G III | 602 x 646 | 9 | 5 | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
H I | Frichs/Borsig | 789 - 800 | 12 | 12 | 12 | 12 | 12 | 12 | 12 | 6 | 6 | 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 799, 800 Borsig, 800 JBm |
H II | Frichs | 783 - 788 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 0 | 0 | 0 | 783 JBm |
HS I | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
HS II | 35 | 30 | 26 | 25 | 23 | 18 | 18 | 11 | 11 | 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||
K | 503 x 561 | 11 | 4 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 508 OHJ 1950 - 1957 | |
K omb | 501 x 600 | 39 | 29 | 19 | 7 | 7 | 7 | 7 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
564 OHJ 1957 - 1968 DJK 577 HJV skolen 1959 - 1968 582 HgJK 1978 JBm | |
N | 201 - 210 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||
O | 13 | 7 | 7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 318 JBm | ||
P | 26 | 26 | 26 | 18 | 9 | 7 | 6 | 6 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 917 JBm | ||
PR | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 908 JBm | ||
Q | Frichs | 337 - 351 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 11 | 11 | 7 | 345 JBm |
R I | Borsig | 934 - 945 | 12 | 12 | 12 | 12 | 9 | 7 | 7 | 7 | 7 | 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 0 | 0 | |
R I | Winthernur | 946 - 953 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 7 | 7 | 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 946 JBm |
R II | Borsig | 954 - 958 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | |
R II | Frichs | 959 - 963 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 963 JBm |
S | 721 - 740 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 19 | 14 | 13 | 13 | 13 | 11 | 11 | 8 | 4 | 736 JBm | |
T | 3 | 297 - 299 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | |
1955 | 1956 | 1957 | 1958 | 1959 | 1960 | 1961 | 1962 | 1963 | 1964 | 1965 | 1966 | 1967 | 1968 | 1969 | 1970 | ||||
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Henning
Pragtfuldt skema, du der har "begået"
Det giver også et fint fingerpeg om, hvad man egentlig bør have kørende i en bestemt periode i epoke 3.
Jeg fandt da ud af, at jeg skulle rykke årstallet for mit lille projekt 2-3 år frem
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Bliv ved, Henning, bliv ved!
Bjarne
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej henho
takker - må man være så fri (fræk) at spørge hvad det "lille" projekt går ud på.?
hvordan går det ellers med klubben "efter syndfloden" ?
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Bjarne
takker - og ja det har jrg jo så også tænkt mig - men der er lige noget der skal nærlæses først - kilderne er ikke enige - og spekulere også på hvor dybt jeg skal gå idet - eller om jeg "bare" skal lade det være en generel oversigt, lidt det der med - det kan godt være at de var optaget i DSB driftmaterieloversigt - men kørte de ? - fx mener jeg at Kmaskin sidste gang kørte i 1960 planmæssigt og sådan er det også med mange andre maskiner - noget af det vil jo komme i de ting jeg laver med hvor brugte man dem - fra Tjenestekøreplanen - og når jeg efterhånden får samlet sammen omkring maskinløb og lign. - ja - så kan jeg bedre komme med detaljer og gå i dybten - forarbejdet er jo lavet - vil også se om jeg kan få lagt motor ind i det - således at man kan sammenholde motor ankomst med dampudrangering - har en del ting omkring hvordan motor erstattede damp - men ting tager dessværre sin tid- men lidt efter lidt skal det nok komme
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Henning
Roses den, som roses bør
Privat : Den skæve bane med Thorsø station ca. 1959 - 1965 , med/samt privatbane tilslutning.
Der er desvære gået så meget rod i min geografi, at tilslutningen AHTJ er blevet skiftet ud med HBS. (Sikkert lidt at gøre med, at AHTJ var stoppet i tids-rammen, samt at jeg, af min søde kone, fik foræret TripTraps model af Vrads Station
)
Når man nu også tænker på min HBS skinnebus var der "it møjå' betænk' sæ' å " - Specielt, når man se på omgivelserne. Den skæve banes løb og returløb gemmes af skoven, der som en kulisse tårner sig op bagved stationsbygningen i Vrads.
I Klubben : Tjah - vi havde alle gerne været dette foruden; men hvis vi skal se lidt fremadrettet på det, så er der opstået en gevaldig dynamik/aktivitet. Vi har fået en eksta meters penge BAGved Skanderborg station, så der pusles med nye sporplaner
I det hele taget vil vi, når alt tages i betragtning genopstå som en Fugl Phønix af asken (her vandet).
(Forsikringen har været ganske fair, og bl.a. anerkendt det store antal timer, der lå i de ødelagte bygninger.)
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej henho
net lille projekt - og det gode - man kan jo - når "en" er den højeste myndighed ( la´ nu være med at vise konen dette - selv om hun har forståelse for modeljernbanen ) - lave om på geografi, tog, sporføring med meget mere - og så kan en gl MX også kører der og for den sags skyld H og R og alle de andre
og godt for klubben at den er kommet sig over vandgangen - selvom som du siger at det ville man gerne været foruden - så en må ind og følge hjemmesiden noget mere
men har vedhæftet noget - såfremt det haver interesse - kan noget mere af den slags skaffes og leveres - et øjeblik der er noget galt med vedhæftningen - kan ikke åbnes som pdf
prøver at lægge ind som billedfil
Tjenestekøreplan II - 2 Distrikt. Jylland og Fyn : Gyldig fra 28. maj 1961 til 26. maj 1962
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
så prøver vi denne - også som pdf
dur heller ikke - sletter den vedhæftede
den melder dette - hvorfor - jeg kan sagtens åbne den på min egen PC som pdf
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
nu kan den godt - er bare h....... lang tid om at få overført - åbenbart - hvis jeg da har fortolket det rigtigt uden forklaring - når jeg prøvede at åbne - så først ca 300Kb - næste gang - 500Kb - næste gang 800Kb - og nu det hele - findes der en forklaring på dansk for dette - eller skal jeg bare leve videre og være lykkelig for at være PCfatsvag - har levet udmærket med det i 61 år - og kan vel også klare resten - men PC er noget den onde har skabt - bare tænk på hvad I var sluppet for at høre og læse fra mig
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej og aha
den med smiley - skal kopiere eller klippe og sætte ind - hold da helt .... - hvor er det smart!!!!!
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Tonny Pedersen
Håndformer
Næstved
Indlæg: 348
Hej Henning
Hvor er sporplanen ?
Tonny
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Tony
ja det må du undskylde - pdf vedhæftet kan misforståes - går ind og retter det - og det er derfor jeg spørger om henho har den - er selv gået på jagt efter den ved mine kontakter
ved så godt at Tkp er der 2 gange - men havde lavet pdf først og da den ikke ville åbne - lagde jeg den ind som billedfil - og langt senere kunne så pdf åbnes aligevel
og fik så ikke lige rettet teksten i pdf vedhæft - skal ikke ske igen - før næste gang -
foresten er der i wikien andre originale stationsplaner under danske spor -og stationer - sporplaner - hvis du ikke lige har set det
link her : http://www.sporskiftet.dk/wiki/danske-spor-og-stationer-sporplaner-og-link
påtænker også at lave noget med disse tjenestekøreplaner og togplaner - fylder bare meget - så skal lige have fundet ud af hvordan vi får det sat på sporet
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Henning
Tak for planerne
Lige sagen !
Hvad angår sporplanen, så er den i SignalPosten. (I "Nedlagte baner" serien)- men liiige hvad nr. det drejer sig om, kan jeg ikke huske.
Jeg prøver en vedhæftning.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej henho
har downloaded sporplan - og tegnet op - fint nok -
vender tilbage med noget mere Tkp - har 1956, 1958, 1961/62 0g 1962/63 og får også en 1954 - og senere igen andre - er også ved at finde frem fra Sjælland & Falster samt Kystbanen - så derefter kommer så bare arbejdet med at kopierer og scannet - men er ved at finde fidusen - meeennnnn - det tager sin tid
har og så en Tkp fra Horsens Privatbaner 1957 og 1964 - det der med HBS der er flyttet til Thorsø
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Henning
Det lyder dejligt !
Fra 1958 og "nedefter" var der privatbanetilslutning i Thorsø
Og det fra HBS lyder RIGTIGT godt
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Ivan, henho og andre sporskiftere der kan lide sådan noget her
stationeringsliste for damplokomotiver 1959 : 2 Distrikt ( Jyllan og Fyn ) kilde : DSB / GS
og så hører den stort set til den "never ending story" om udfasning af damplokomotiver
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved