Nu er jeg stadig ny på¨dette forum og skal til at købe modeltog for første gang. Jeg har allerede skrevet et indlæg herinde , men nu hører jeg jo forskellige meninger både her og andre forums angående hvad der er bedst af Marklin og Roco, nogle syntes det er roco og andre syntes Marklin. Jeg ved Marklin har metal som over og underdel hvor Roco har plastik og Marklin har fine lydeffekter hvor Roco vist ikke har nogen. Jeg syntes selv at Marklin laver de lækreste loks med lyd og detaljer:-). men hvad ville i forslå jeg skulle kæbe som nybegynder, det skal jo være et startsæt og plus et lækkert loks ved siden af:-) Har 6000 kr som jeg vil starte med at bruge og kan så supplere hen af vejen med grej
Mvh Flemming
LauR90
Roskilde
Indlæg: 118
Uha, uha - det var en af de sværere - alle har jo deres præferencer. Men jeg kan sige, hvad jeg selv kører med og det er Märklin. Jeg havde Märklin som dreng, og det valg har holdt sig trofast gennem alle årene. Jeg forbinder det navn med kvalitet, driftsikkerhed og et meget stort udbud af materiel og muligheder. Kender faktisk ikke så meget til Roco, men har da enkelte vogne, som er vældig gode og fine i detaljerne. Prøv også at høre en Roco-fan. Og pøj pøj med valget for uanset hvad du vælger, så er modeltog bare en fed hobby.
Mvh LauR90
A-Stjerne
Indlæg: 163
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Det bedste råd jeg kan give dig er at vælge det samme som folk i din omgangskreds kører med.
Det næste er at besøge en lokal klub eller forhandler og se tingene, leg med det og find ud af hvad der passer dig.
Roco laver også lokomotiver med lyd og de laver lokomotiver til Märklins 3-skinnesystem, så kan godt få Roco lokomotiver på skinnerne selv om du vælger Märklin.
Mht. kvalitet og driftsstabilitet, så er der ikke den store forskel mellem Märklin og Roco. Der hvor du kan se den, er på prisen og i et betydeligt større skinneudvalg for 2-skinne.
Noget af prisforskellen mellem lokomotiverne kommer dog af den ekstra elektronik der følger med som standard til et 3-skinne lokomotiv og som man typisk selv skal montere på et 2-skinne lokomotiv.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
Brødrene Nøhrgaard
Indlæg: 94
Venlige hilsner
Jan & Tim Nøhrgaard
Viborg Remise 1960 i 1:87
3-skinne drift