Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Roco startsæt 2012 - indhold

Som nævnt i denne tråd er siartsæt - også for os gamle, garvede - en god måde at få nogle flotte godsvogne til sin samling til en OK pris.

I Roco's nyeste startsæt er der som regel nogle superflotte godsvogne i og ikke de sædvanlige forsimplede begynderstartsætsvogne.

Roco's startsæt anno 2012 byder på flotte godsvogne, der er meget brugbare i et dansk godstog på en dansk MJ'ers eller en dansk klubs danske anlæg.

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, om der er gengangere i sættene, dvs. vogne med samme litrering + løbenummer, eller om Roco meget forudseende har trykt forskellige numre på vognene.

Jeg fik fluks den lokale flinke&rare modeltogspusher til at bestille startsæt #51145 hjem - og det ankom allerede igår.

For 750,- kr. får man virkelig value-for-money - tre flotte godsvogne med løsdele, og en prisbillig BR 218, der kan mishandles som trækdyr foran rensevogn og støvsugervogn, og trafo + skinneoval. Det går man bestemt ikke fejl af.

 

#51145 (med DB BR 218):

# 51145-sættet indeholder:

DB BR 218 235-0 (DB Verkehrsrot - epoke V)

DB Es 026 523 6 169-0 (DB brun - epoke V) - her er alle løsdele monteret

DB Shimmns 708 467 0 215-3 (DB brun - epoke V) - incl. pose med løsdele til montering

DB Shimmns-tu 718 467 2 137-5 (DB Cargo rød - epoke V) - incl. pose med løsdele til montering

Alle vogne er med KKK og monteringsvejledning.

Naturligvis medfølger reservedelsoversigt for lokomotivet.

 

Hvis nogle af I andre sporskiftere investerer i et af de øvrige nye startsæt, så kunne det være interessant at vide, hvad sættet indeholder.

Alle sådanne bidrag i denne tråd vil blive meget værdsat - og på forhånd tusind tak.

De øvrige startsæt er:

 

#51221 (med DB BR 218):

 

#41346 (med DB BR 294):

 

#41356 (med BR 185 (som desværre ikke kan bruges i danske transitgodstog i denne bemaling) ):

 

#41347 (med DB ICE (1:100) og DB BR 151):

 

#41351 (med DB BR 212):

...hvor det i sidstnævnte tilfælde muligvis kun er lokomotivet, der kunne være interessant (det kan f.eks. males om til VLTJ ML 25 eller omsnedkereres til OHJ 45 eller 46), mens resten dog er meget "tysk" og gennem tiden er set før i andre startsæt.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

kan kun give dig ret i, at de modeller man får med, ofte ikke er de typiske tarvelige startsæt modeller. (udtaler mig på baggrund af sæt 41337).

men bemærk f.eks. i sættet med ICE'en, at den er 1:100, der er ikke indretning i vognene osv. nogle steder skal de spare.

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 388

PB  Blog

Hej.

Jeg vil blot nævne nogle af de flotte DANSKE startsæt der er kommet for nogle år siden, hvor man får en nyere Lokmaus, sammen med et dansk lokomotiv, f.eks. MZ og nogle vogne for 1500-2000 kr, hvilket lokomotivet i sig selv hurtigt løber op i.

Jeg er dog ikke klar over om disse startsæt stadig er i handlen.

 

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

det er vist bl.a. spor23.dk du tænker på, hvor han tog startsæt lok+vogne ud, og erstattede dem med roco mz osv.

noget egentlig dansk startsæt er der vist ikke, men marklin kommer med et til julen mig bekendt. (MY+3 B vogne)

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 388

PB  Blog

Jeg kan ikke huske hvordan det var/er med de danske startsæt, men faldt lige over flg. http://my1287.dk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=37&Itemid=56, hvor der står at et sæt med MZ 1402 er købt hos Odense Modelhobby, så spor 23 har ikke været ene om idéen.

 

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

BT skrev:
Jeg kan ikke huske hvordan det var/er med de danske startsæt, men faldt lige over flg. http://my1287.dk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=37&Itemid=56, hvor der står at et sæt med MZ 1402 er købt hos Odense Modelhobby, så spor 23 har ikke været ene om idéen.

Roco havde i en længere periode et sæt med 3 moderne godsvogne og et valgfrit lokomotiv - 2 af lokomotiverne der kunne vælges imellem var MZere.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Mener at Felderbanen stadig har nogen Danske Roco startsæt. Hobbykæden ved Ålborg laver vist gerne et sæt, i flg deres hjemmeside.  http://www.hobbykaeden.dk/default.php?page=blank&gruppeid=23

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Lidt mere info om indholdet i Roco's 2012-statsæt til almindelig forbrugerinformation:

 

cbt skrev:

#51145 (med DB BR 218):

# 51145-sættet indeholder:

DB BR 218 235-0 (DB Verkehrsrot - epoke V)

DB Es 026 523 6 169-0 (DB brun - epoke V) - her er alle løsdele monteret

DB Shimmns 708 467 0 215-3 (DB brun - epoke V) - incl. pose med løsdele til montering

DB Shimmns-tu 718 467 2 137-5 (DB Cargo rød - epoke V) - incl. pose med løsdele til montering

Alle vogne er med KKK og monteringsvejledning.

Naturligvis medfølger reservedelsoversigt for lokomotivet.

 

#41346 (med DB BR 294):

Numrene på vognene i dette sæt er henholdvis:

DB Shimmns-tu 718 (DB Cargo) 467 2 033-6 (Roco #46940.F)

DB Sahimmns 900 (DB Cargo) 487 6 119-7 (Roco #46918.B)

DB Sahmms 710 (DB Cargo) 487 0 235-7 (Roco #47732.B)

Alle vogne er med KKK, løsdele og monteringsvejledning.

 

Hvis nogle af I andre sporskiftere investerer i et af de øvrige nye startsæt, så kunne det være interessant at vide, hvad sættet indeholder.

Alle sådanne bidrag i denne tråd vil blive meget værdsat - og på forhånd tusind tak.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.