Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nyt om D-maskinen

Der er nyt om D-maskinen på Hobbytrades hjemmeside http://www.hobbytrade.dk

Der foregår en prøveproduktion i øjeblikket og alt skal være klappet og klar, før den endelige produktion går i gang.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med jer

Så har Hobby Trade lagt en video med prøvekørslen...http://www.hobbytrade.dk/

med venlig toghilsen

Togthom[/url][/list]

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Den ser jo meget lovende ud, selvom jeg syntes den har sine problemer op ad bakke, og så for mit vedkommende, det er en to skinnet model der er på videoen øvøv

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

"killerp" skrev:
Den ser jo meget lovende ud, selvom jeg syntes den har sine problemer op ad bakke, og så for mit vedkommende, det er en to skinnet model der er på videoen øvøv

Ja ja det er nu da også lidt af en stigning den køre på trods alt...

med toghilsen

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Togthom" skrev:
Ja ja det er nu da også lidt af en stigning den køre på trods alt...

Ja, 15 vogne og 4% stigning i en kurve. Så er man da også ret ond ved materiellet Tongue

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Mikael" skrev:
"Togthom" skrev:
Ja ja det er nu da også lidt af en stigning den køre på trods alt...
Ja, 15 vogne og 4% stigning i en kurve. Så er man da også ret ond ved materiellet Tongue

Man kan måske fristes til at sige, at den opfører sig helt forbilledeligt Wink

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej igen

Jo jo af det man kan se så opføre den sig jo igrunden meget pænt. Vi/man kan jo ikke påregne at den skal kunne slæbe 25 vogne og ad sådan en stigning...

Det er jo heller ikke et stort lokomotiv som f.eks litra N........

Det bliver virkelig spændende at se den. Jeg hørte at den jo selvfølgelig kommer med til federiciea i næste måned...

med venlig toghilsen

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej igen

Jo jo af det man kan se så opføre den sig jo igrunden meget pænt. Vi/man kan jo ikke påregne at den skal kunne slæbe 25 vogne og ad sådan en stigning...

Det er jo heller ikke et stort lokomotiv som f.eks litra N........

Det bliver virkelig spændende at se den. Jeg hørte at den jo selvfølgelig kommer med til federiciea i næste måned... Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

med venlig toghilsen

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Ifølge Hobbykædens hjemmeside, så vil de første eksemplarer af D-maskinen være ude til december (først i). Forhandlerne har fået et prøveekemplar fra prøveproduktionen.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

sweetie66

forsvaret og brandvæsen

Indlæg: 142

PB

Hjesa

og ØV ØV ØV, nu handler jeg med hobbykælderen i fredericia, og jeg var lige nede og hente min mz-1412 igår fra hobbytrade, samt min t-maskine fra märklin.

og fik at vide;

hvis der er lige så store problemmer med d-maskinen, som han haft med mz-1412, ja så får vi alle pengene igen, han har fået 200 mz-maskiner, og han har bygget dem alle om, hvilket har kostet ham dyrt i arbejdstid. det har næsten været alt der har været galt kortslutning fordi ledninger har været afisoleret for meget og dårlige kabler som man ikke kan lodde på loddeklatter de forkerte steder osv. og hvis d-maskinen viser sig at have de samme problemmer så vil han ikke sælge den men sender dem retur, hvilket jeg godt kan forstå, så jeg har ladet mig fortælle at hobbytrade er lidt presset med deres d-maskine, for at den skal virke ordentligt, fra starten af.

jeg har så ladet mig fortælle det åbentbart gælder alle mærker som sjusker lidt i tiden, selv märklin, min t maskine kikkede han også lige på inden jeg fik den og lavede lidt om på den så jeg er tilfreds med min maskine.

men jeg vil sige jeg har aldrig fået en maskine fra ham som ikke har være i orden, det køre bare, første gang og det er dejligt. så lidt jubel skal der være min mz1412 og t maskine de kører rigtig godt.

sweetie66

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"sweetie66" skrev:
Hjesaog ØV ØV ØV, nu handler jeg med hobbykælderen i fredericia, og jeg var lige nede og hente min mz-1412 igår fra hobbytrade, samt min t-maskine fra märklin.og fik at vide;hvis der er lige så store problemmer med d-maskinen, som han haft med mz-1412, ja så får vi alle pengene igen, han har fået 200 mz-maskiner, og han har bygget dem alle om, hvilket har kostet ham dyrt i arbejdstid. det har næsten været alt der har været galt kortslutning fordi ledninger har været afisoleret for meget og dårlige kabler som man ikke kan lodde på loddeklatter de forkerte steder osv. og hvis d-maskinen viser sig at have de samme problemmer så vil han ikke sælge den men sender dem retur, hvilket jeg godt kan forstå, så jeg har ladet mig fortælle at hobbytrade er lidt presset med deres d-maskine, for at den skal virke ordentligt, fra starten af.jeg har så ladet mig fortælle det åbentbart gælder alle mærker som sjusker lidt i tiden, selv märklin, min t maskine kikkede han også lige på inden jeg fik den og lavede lidt om på den så jeg er tilfreds med min maskine.men jeg vil sige jeg har aldrig fået en maskine fra ham som ikke har være i orden, det køre bare, første gang og det er dejligt. så lidt jubel skal der være min mz1412 og t maskine de kører rigtig godt.sweetie66

Sikken en påstand fra Peer af, jeg må erkende, har ALDRIG haft problemer med mine hobby trade modeller, så kunne være sjovt at høre fra nogle af dem, som har købt en MZ 1412 andre steder om de har oplevet problemer med deres maskine, eller det blot er en Peer historie for at gøre sig intresandt

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Det kunne lyde lidt som om han behandler fejl der ikke nødvendigvis er der. Jeg har ikke selv nogen erfaringer med de to modeller. Det eneste "problem" jeg har hørt om er i en tråd her på sporskiftet, hvor der ikke var så meget røg i T-maskinen som ønsket.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Marklin´s T maskinen og dens fejl kan vi alle læse her på sporskiftet, det var mere de fejl Peer siger i forbindelse med hobby trades modeller, jeg syntes der lyder overdrevet Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

sweetie66

forsvaret og brandvæsen

Indlæg: 142

PB

hejsa

nu stod jeg selv og så et par af de fejl som han har rettet på mz,erne og den han var i gang med, så må jeg nok sige at det ligner sjusk fra leverandøren side, jeg siger jo ikke det er hobbytrades skyld, men det ligner noget som bare er samlet for at skulle afsted fra leverandørens side, og det er jo lidt synd, når nu hobbytrade ligger så stort et stykke arbejde i deres modeller. det er ihverfald rimeligt irreternede at lodde på et kabel hvor materielet ikke vil tage imod loddetin osv.

jeg ved så ikke om andre forretninger også har rettet fejl på de mz´er de har solgt det skal jeg lade mig være usagt.

sweetie66

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Hvorfor i alverden laver Peer det selv :?: Hvis han er utilfreds med kvaliteten af produkterne skal de da sendes retur for reparation (og lade være med at brokke sig over spildtid i sit værksted), ellers bliver fejlene jo aldrig opdaget/rettet af producenten :!: Og hvorfor hænge producenter ud, når man ikke fortæller dem om fejlene i deres produkter. Jeg forstår ikke helt Hobbykælderens dispositioner, for det er da ikke rimeligt overfor markedet, som sikkert er presset nok i forvejen. Desværre er mit indtryk af Hobbykælderen/Peer, den at han gerne vil gøre sig lidt for interessant af og til.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

sweetie66

forsvaret og brandvæsen

Indlæg: 142

PB

hjesa

nej det tror jeg nu ikke, han hænger heller ikke hobbytrade ud eller sådan og jeg ved han har gjort opmærksom på problemmet, men der er også et andet perspektiv, hvor lang tid har vi nu ikke gået og ventet på hobbytrades mz maskiner og deres d-maskine, fordi han gør det denne gang er en service over for sine kunder som har ventet tålmodigt, og det synes jeg da er stort gjort af ham.

han siger det jo bare som det er, at det de har fået i mz-serien ikke er som forventet. og så kan jeg da godt forstå han så siger til sine kunder at hvis det er det samme med d-maskinen ja, så sender han dem retur.

hvis der er nogle som tror det er brok fra ham så er det ikke det er rent og skær oplysning fra hans side, og jeg synes da det er ok at fortælle sine kunder hvordan landet ligger. i stedet for evt. at levere en vare som måske ikke er 100 % ok.

sweetie66

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Stakkelse Peer, snart kan han ikke handle med noget, mener at have hørt, han også har valgt heljan fra pga. af for mange fejl, og nu måske også hobby trade, men hvad med alle de marklin modeller der dukker op med fejl, siger han også til marklin, han ikke vil handle med dem mere...

Nej Peer er og bliver i en klasse for sig :roll:

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"sweetie66" skrev:
hjesa nej det tror jeg nu ikke, han hænger heller ikke hobbytrade ud eller sådan og jeg ved han har gjort opmærksom på problemmet, men der er også et andet perspektiv, hvor lang tid har vi nu ikke gået og ventet på hobbytrades mz maskiner og deres d-maskine, fordi han gør det denne gang er en service over for sine kunder som har ventet tålmodigt, og det synes jeg da er stort gjort af ham.han siger det jo bare som det er, at det de har fået i mz-serien ikke er som forventet. og så kan jeg da godt forstå han så siger til sine kunder at hvis det er det samme med d-maskinen ja, så sender han dem retur.hvis der er nogle som tror det er brok fra ham så er det ikke det er rent og skær oplysning fra hans side, og jeg synes da det er ok at fortælle sine kunder hvordan landet ligger. i stedet for evt. at levere en vare som måske ikke er 100 % ok.sweetie66

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Velkommen til Pamm

Jeg kan se du har citeret Johnny, din egen teksk skal du bare skrive efter det sidste

[quote ]

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

pamm

Indlæg: 118

PB

"pamm" skrev:
"sweetie66" skrev:
hjesa

nej det tror jeg nu ikke, han hænger heller ikke hobbytrade ud eller sådan og jeg ved han har gjort opmærksom på problemmet, men der er også et andet perspektiv, hvor lang tid har vi nu ikke gået og ventet på hobbytrades mz maskiner og deres d-maskine, fordi han gør det denne gang er en service over for sine kunder som har ventet tålmodigt, og det synes jeg da er stort gjort af ham.

han siger det jo bare som det er, at det de har fået i mz-serien ikke er som forventet. og så kan jeg da godt forstå han så siger til sine kunder at hvis det er det samme med d-maskinen ja, så sender han dem retur.

hvis der er nogle som tror det er brok fra ham så er det ikke det er rent og skær oplysning fra hans side, og jeg synes da det er ok at fortælle sine kunder hvordan landet ligger. i stedet for evt. at levere en vare som måske ikke er 100 % o

sweetie66

Det er en stor service, Peer han uder for os som kunde husk det, der er ingen tvivl om at han bruger meget tid på at rette evt fejl, som er irretable for os som slutbruger, det skal nok blive godt, håber at du er tilfreds med hans service lige som jeg? Han sælger nogle patinerede modeller af MY- roco, er de flotte? det ser da lovende ud på hjemmesiden, ved du hvad det koster?

god lørdagaften hilsen pamm

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"sweetie66" skrev:
men der er også et andet perspektiv, hvor lang tid har vi nu ikke gået og ventet på hobbytrades mz maskiner og deres d-maskine

For længe, men ikke set i lyset af at jeg som kunde hellere vil have at Hobbytrade sender en korrekt og velkørende model i handelen. Jeg har ikke selv Hobbytrades MZ, og dette er første gang jeg hører dårligt om den, lige pånær forsinkelsen, men det skyldes problemer på fabrikken i Kina, og så måtte man pludselig skifte fabrik, og det var ret uheldigt men ikke noget Hobbytrade kunne klandres for. Til gengæld glæder jeg mig til D-maskinen kommer og jeg venter gerne på at få en model som man har gjort hvad man kunne for ikke at skulle være fejlbehæftet, og det er jo nok derfor vi har ventet så længe som vi har, tror du ik :?: Og jeg kan godt forstå hvis Hobbytrade ikke vil sende et "Heljan"produkt på markedet, så igen, jeg venter gerne :!:

Iøvrigt, ventede vi også længe på både köf'en og MY 1135 fra Märklin, men ikke på T-maskinen, til gengæld har den et par fejl på nogle af modellerne (dog ikke på min som kører som en drøm), så igen igen, hellere vente lidt længere og få et godt produkt.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

sweetie66

forsvaret og brandvæsen

Indlæg: 142

PB

hejsa

jeg er helt enig Dennis, men der er også noget der hedder man har penge på højkant, fra hobbytrade side, det koster at udvikle, og der er kun en til at betale renterne, det er kunden og dog jegg synes at hobbytrade er gode til at sætte en pris inden deres tog og vogne kommer på markedet, så de kan jo heller ikke bare sætte prisen op.

så lad os håbe at hobbytrades benarbejde giver pote så d-maskinen er perfekt.

sweetie66

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Ja jo, men Hobbytrade fastsætter sandsynligvis ikke prisen på en kommende model, før de har en kravspecifikation og kontrakt med fabrikken, som så herefter har ansvaret for at leve op til disse. Hobbytrade betaler herefter for at få lavet sine modeller udfra visse krav, og så længe disse ikke opfyldes er det ikke Hobbytrades problem men fabrikantens :!: Eller har jeg misforstået hvordan det foregår :?:

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Dennis.

"DennisTR" skrev:
Ja jo, men Hobbytrade fastsætter sandsynligvis ikke prisen på en kommende model, før de har en kravspecifikation og kontrakt med fabrikken, som så herefter har ansvaret for at leve op til disse. Hobbytrade betaler herefter for at få lavet sine modeller udfra visse krav, og så længe disse ikke opfyldes er det ikke Hobbytrades problem men fabrikantens :!: Eller har jeg misforstået hvordan det foregår :?:

Ikke i princippet - men i praksis er tingene sjældent så enkle: Ofte vil der være tale om forudbetaling - man kunne f.eks. forestille sig, at Hobbytrade først betaler for at få udviklet formene (det er dyrt), og herefter betaler pr. enhed. Men når man først har betalt formene, har man allerede mange penge ude at svømme.

Man kan også forestille sig, at producenten insisterer på at have leveret et produkt i henhold til kontrakten - og derfor vil have sine penge - selvom køber ikke er enig. I sådan en situation kan man ikke bare tilbageholde betalingen - og hvis man alligevel gør det, kan man være ret sikker på ikke at få flere varer. Måske heller ikke af andre modeller, der fungerer godt nok.

Endeligt vil rygterne vide, at de kinesiske producenter efterhånden har så travlt, at det er en alvorlig sag at komme bag i køen med sine ordrer: Det kan betyde meget, meget lang ventetid.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Lars Skjærlund" skrev:
Man kan også forestille sig, at producenten insisterer på at have leveret et produkt i henhold til kontrakten - og derfor vil have sine penge

Det er vel et spørgsmål om at have en meget nøjagtig kravsspecifikation, og det tror jeg Hobbytrade har lært, af Heljans fejl (beklager Heljan), men selvfølgelig kan fabrikanten jo holde på sit uden at have ret af den grund, og så står vi som du beskriver ovenfor, men det er som jeg er orienteret, ikke årsagen til denne forsinkelse.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Lad os nu lige slå lidt koldt vand i blodet mht. D-maskinen. Sådan som jeg tyder det her mellem linjerne, så er det noget mere kompliceret at fremstille en dampmaskine fremfor fx. MT´eren. Der er fx. kun meget få i verden der er i stand til at fremstille et kompliceret gangtøj i model, og D-maskinens er ikke ligefrem enkelt. Desuden er der så kapacitetsproblemer på den kinesiske fabrik. Dvs. er der noget skal justeres til hele tiden (og det har der været), så bliver den endelige fremstilling rykket frem hele tiden.

Til gengæld, når den endelig kommer, så kan vi alle sammen glæde os over en meget savnet maskine, der ser brandgodt ud. Der er lige nogen ting endnu der skal justeres til (bl.a. kan man se printpladen under kedlen på de prøve eksemplarer der er kommet ud nu). Om der skulle gå et år mere inden den kommer, gør ikke mig noget.

Der er ikke noget at sige til at Hobbytrade siger at tingene skal være i orden inden de kommer ud, og at der ikke tages nogen chancer. Men projektet har nok været noget mere omfangsrigt end man oprindeligt har forestillet sig hos Hobbytrade. Så derfor vil der nok også blive gået lidt mere anderledes til værks, når der engang (forhåbentlig) bliver meldt ud med den næste dampmaskine.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Iflg. Hobbykælderens hjemmeside (der plejer at være godt orienteret omkring Hobbytrade) bliver det D 804 der kommer ud inden jul. Det bliver i alle versioner. Resten vil komme i januar.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Der står "håber på", så lad os nu se! Men lad os håbe, for den er da stærkt savnet!

Bjarne

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Petersen

Elev

Indlæg: 18

PB

"bl" skrev:
Der står "håber på", så lad os nu se! Men lad os håbe, for den er da stærkt savnet!Bjarne

Det er også det jeg har hørt og har det da fra en MEGET pålidelig kilde så...... Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Godt nytår!

Er der nogen, der ved hvordan det går med D-maskinen? Der er så underligt stille på hobbytrade's hjemmeside.

Bjarne

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

"bl" skrev:
Godt nytår!Er der nogen, der ved hvordan det går med D-maskinen? Der er så underligt stille på hobbytrade's hjemmeside.Bjarne

Det jeg fik af vide, af en af mine modeljernbane pushere i fredags, var at den første sending skulle være blevet pakket i Kina nu. Og dermed afsendt med skib her imellem jul og nytår. Men jeg vil følge op på det i morgen. Wink

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Takker!

Den er jo ventet med spænding!

Bjarne

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med jer alle sammen.... :roll:

Godt nytårt il alle

Jeg glæder mig meget til at D-maskinen dukker op. Den vil uden tvivl sætte en ny standart for hvordan modellerne kan laves...

med venlig toghilsen

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

Så er der godt nyt.

D-maskinen på vej til Danmark!

D. 27 december afgik de første D-maskiner fra fabrikken og er nu på vej til Danmark. Det er alle 804 maskinerne der er afsendt og vi forventer at udlvere dem til forhandlerne i uge 2.

kilde: Hobbytrade.

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med jer alle

Jeg har lige fået at vide, at min litra D er ankommet.... Laughing out loud Laughing out loud

med venlig toghilsen

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"Togthom" skrev:
Hej med jer alleJeg har lige fået at vide, at min litra D er ankommet.... Laughing out loud Laughing out loud med venlig toghilsenTogthom

Yep - mere info her:

http://www.hobbytrade.dk/dk/nyheder/nyheder.shtml#jan07

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Når den nu er kommet, er der så ingen, der har fået fingre i den endnu? Ingen førstehåndsindtryk? Jeg er hamrende nysgerrig om dens køreegenskaber lever op til alt det hype, der har været om den.

Ellers må jeg jo bare selv give en melding i aften, når jeg har fået hentet mit eksemplar.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Ja, så må jeg hellere være den første til at skrive om den. Og det kan summeres op i et enkelt ord: WOOOOOOW.

SKal jeg sige bare lidt mere, ja så er det altså imponerende. Allerede ved indpakningen, som er en stor fin trææske, får man altså følelsen af, at det her er ikke helt almindeligt. Så lettes låget, og det første man ser er et lommetørklæde-agtigt stykke stof i sort. Efter man fjerner dette, og kommer ned forbi manualer og skumgummi, kommer herligheden til syne, godt pakket ind i en gennemsigtig plastholder.

Vel pakket ud, ses straks at man nok bør læse manualen. For heri står detaljerne omkring hvordan man samler toget...... Rolig nu, det er ikke så slemt, men man skal lige montere en kardanaksel og hægte lok og tender sammen.

Så strøm på, og igen.... WOOOOOOOOOW. Rigtig flot kørsel. Den er ekstrem langsom på køretrin 1, og også realistisk langsom på højeste trin. Derudover skal nævnes at der ikke er de fjerneste problemer med strømoptag, heller ikke ved rigtig langsom kørsel (det er 3-skinne udgaven jeg har).

Lyden er også nydelig, og ser faktisk ud til at være rigtig godt synkroniseret med hjulene, eller også har jeg bare været heldig Wink

Desværre har jeg ikke lige så god tid til at tage billeder eller film af den her til aften, så det må i vente med.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Mikael" skrev:
Ja, så må jeg hellere være den første til at skrive om den. Og det kan summeres op i et enkelt ord: WOOOOOOW.Lyden er også nydelig, og ser faktisk ud til at være rigtig godt synkroniseret med hjulene, eller også har jeg bare været heldig Wink

Troede at D 804 i AC med lyd først kom i uge 8?

Var forbi Trinbrættet en tur. Perron4 tester alle deres modtagne eksemplarer inden de bliver sendt ud, der havde vist været lidt småting med nogen få stykker.

Og kan også roligt sige; glæd Jer! Alene æsken som den præsenteres i. Og modellen, her var det en DC-model jeg så, det er simpelthen noget af det flotteste der nogen sinde er set i H0. Det er en supermodel.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Troede at D 804 i AC med lyd først kom i uge 8?
Jaeh, hos de fleste forhandlere Cool
Citat:
der havde vist været lidt småting med nogen få stykker.

Ja, det hørte jeg også da jeg hentede min. Det lader til at visse stumper har haft en tendens til at ryste sig løs under transporten fra Kina.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim T

Indlæg: 15

PB

Nu kan vi snart ikke vente længere foto....foto please Shock

__________________

Venlig hilsen
Kim Thyge
------------------------------------------------
H0, C-spor, DK epoke III+IV+V+, Nu med ECoS
------------------------------------------------

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Jaja, rolig nu. Skal også lige hjem fra arbejde først.

Jeg har stadigvæk ikke taget billeder, men kan en lille video ikke gøre det i stedet?

http://www.ejberg.dk/external/sporskiftet/litra-d.wmv

Den sidste del af filmen kører den på trin 1, og det på skinner, der ikke er blevet rengjort i mindst en måneds tid. Noget, der kan give visse andre af mine loks visse problemer med hakkende kørsel. Men som i ser altså ikke denne vidunderlige perle, som Hobbytrade har velsignet os med.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Mikael" skrev:
Jaja, rolig nu. Skal også lige hjem fra arbejde først.Jeg har stadigvæk ikke taget billeder, men kan en lille video ikke gøre det i stedet?http://www.ejberg.dk/external/sporskiftet/litra-d.wmv

Av min arm. Det ser dæleme godt ud! Lyden er rigtig god. Det er helt klart en perle. Har vist ikke valgt den rigtige forhandler, da der lige går 6 uger endnu :?

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

Dejlig video, tak for det... Smile

Jeg glæder mig også til at kigge nærmere på vidunderet og håber at have en anmeldelse klar snart.

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
Lyden er også nydelig, og ser faktisk ud til at være rigtig godt synkroniseret med hjulene.

Lidt off-topic: Hvordan ved man det? Hvordan ved man hvor mange dampslag der skal være pr. hjulomdrejning for en given dampmaskine?

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Voller" skrev:
"Mikael" skrev:
Lyden er også nydelig, og ser faktisk ud til at være rigtig godt synkroniseret med hjulene.
Lidt off-topic: Hvordan ved man det? Hvordan ved man hvor mange dampslag der skal være pr. hjulomdrejning for en given dampmaskine?

Det er vel også et spørgsmål om hvor meget man går op i detaljer? I sin tid på en af messerne da jeg snakkede med Hobbytrade, fik jeg at vide at det ikke er en rigtig D-maskinelyd der kommer i modellen. Men i H0 vil jeg mene det betyder knap så meget. Men selvfølgelig, hvis man går meget op i netop den del, så skulle det vel ikke undre om en eller anden finder den rigtige lyd? Men det bliver svært, for D 826 har ikke været køreklar i mange år.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tog_tossen

Indlæg: 16

PB  Hjemmeside

Jeg beundrede også D 804 (DCC med lyd) nede i modeljernbaneklubben i aftes - flot maskine.

Dog synes jeg at frontlyset var en smule skuffende udført, blåligt lys og noget svagt. Det sidste kan en decoderprogrammering sikkert løse, men næppe farven på lyset.

Mvh.

Tog_tossen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim T

Indlæg: 15

PB

Tak til dig Mikael for den flotte video..

Fantastisk drift og bremselyd.

Nu mangler vi bare lidt røg og damp fra skorstenen.

Jeg har selv bestilt D826, så jeg må vel vente lidt endnu.

I mine unge dage har jeg haft fornøjelsen at "skubbe" lidt til igangsætnings

håndtaget på D826 i størrelse 1:1. Laughing out loud

__________________

Venlig hilsen
Kim Thyge
------------------------------------------------
H0, C-spor, DK epoke III+IV+V+, Nu med ECoS
------------------------------------------------

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Kim T" skrev:
Nu mangler vi bare lidt røg og damp fra skorstenen.

Det ville sætte prikken over i'et. Desværre er modellen bare ikke forberedt for røggenerator.

Og nej, jeg skal ikke eksperimentere med selv at bygge røg ind i den. Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

T-41

Pølsemand

Indlæg: 67

PB  Hjemmeside

"Voller" skrev:
"Mikael" skrev:
Lyden er også nydelig, og ser faktisk ud til at være rigtig godt synkroniseret med hjulene.
Lidt off-topic: Hvordan ved man det? Hvordan ved man hvor mange dampslag der skal være pr. hjulomdrejning for en given dampmaskine?

Tjae.... 4 måske... 2 for hver cylinder, da det er en dobbeltvirkene dampmaskine.

MVH

Bjarke T

__________________

Det er fedt at være nittetæller, og være stolt af det.

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hejsa

Hvad angår dampslag pr omgang kan man generelt sige, at der er 1 pr. cylinder.

d.v.s. at E-, P- og Pr-maskinerne havde 4 for hver hjul-omdrejning, H or R2 3.

Resten af DSB's lokomotiver havde 2.

Hvad angår det skarpe hvide skær fra lanternerne, så har en af modelbane-kollegerne i klubben fundet de vises sten : Man maler simpelthen dioderne med en tushpen (Penol eller lign.). Det er noget med komplimentær-farver eller sådant noget. Jeg har set en iskold hvid diode blive til en dejlig varm el-pære farve ved påmaling med en orange Penol-pen.

Men HUSK : Der var også forskel på D-maskinernes lanterner idet, den ene var gas-drevet.

MVH

Henrik

2-skinne, dansk epoke 3, analog på hjemmbanen

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.