Før nedbruddet på Sporskiftet, havde jeg lavet nogle forskellige forslag for andre medlemmer. Dem samler jeg her, da de måske kan bruges som inspiration.
Som altid modtager jeg gerne kritik eller forslag.
Hvis nogle af mine forslag helt eller delvist ender i et færdigt layout, vil jeg (og måske andre) meget gerne se billeder af det.
Med venlig hilsen
Per
__________________
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
PerOlsen
Indlæg: 2.070
På opfordring har jeg optegnet min nuværende bane. Den skal desværre nedlægges meget snart, da jeg skal flytte. Desværre bliver den næste bane noget mindre.
Men her er den så. Banen har lidt over 17 meter kørestrækning - og bemærk, at der kan holde et helt lyntog på stationernes længste spor.
Visse steder kan I se, at skinnerne ikke passer - men det er intet problem i virkeligheden. Faktisk har jeg rentegnet banen - for der er endnu større afvigelser på den virkelige bane. Den er bygget udfra en løs skitse. Jeg kan godt anbefale at man står og roder med det ... lader skinnerne tale.
I vil jo nok bemærke en overdreven brug af R9 skinner. Tak til HXMIESA for god inspiration til udnyttelse af dem. Det er virkeligt dem, der kan få løsnet op for det der strækmarch agtige tyske skinnesystem.
Jeg modtager gerne kritik.
MVH:Per
PS ... der er ikke brugt en eneste R1 nogle steder.
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
frede2300
Software udvikler
Indlæg: 1.129
Wow. lækker plan. nej her er vist ikke meget kritik at del ud af....
H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..
frede2300
Software udvikler
Indlæg: 1.129
Nu har jeg kigget lidt mere på din plan. Det lader til at det man normalt hører med at "du kan ikke få det hele" ikke gælder for dig.
Har du nogle billeder af anlægget som vi må se?
Hvad er din plan for det nye anlæg?
vh
H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Banen blev aldrig andet end MDF-plader og skinner. Jeg tager gerne nogle billeder - men indtil da kan du få en fornemmelse ved at se min film om Big Boy med 100 vogne:
http://www.youtube.com/watch?v=X2kvzOH3M2E
http://www.youtube.com/watch?v=1ATeTX8lZSw
Den sidste video er optaget med Märklins videovogn.
Planen for det næste anlæg går jeg og grubler med. Da jeg har to små børn er det vigtigt, at der er plads til to uafhængige skinnecirkler (evt. et dobbeltspor) så de kan køre uden at ramle ind i noget. Da pladen kun kan blive ca. 400 x 112 cm bliver jeg nødt til at skære drastisk i mine muligheder. Til gengæld laver jeg en punkt til punkt linie i en reol på ca. 400 cm et andet sted. Så i stedet for en stor jernbane laver jeg to små.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
MH 322
studerende
Indlæg: 78
Hej Per.
Rigtig flot sporplan.
De 2 spor mellem udtrækssporene, hvor fører de hen?
Lars B. Hansen 3-skinne AC M-skinner.
Epoke III-V. 2-skinne DC på moduler, de er under opbygning
PerOlsen
Indlæg: 2.070
De forbindes med de to spor der går ind under pladen ca. 80 cm længere mod "syd".
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
a62213
Indlæg: 382
Hej Per,
Har du et udkast til din hyldebane, og i så fald må vi se den?
Henrik
Dans epoke 3
Tillig spor system
Tortoise switch motorer
Ecos
Fast anlæg med mulighed for tilkobling af moduler under planlægning
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Endnu ikke andet end små fedtede blyantsskitser.
Så det varer lidt. Jeg skal lige overtage stedet og gå og summe lidt i lokalerne før jeg begynder at høre skinnerne synge.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 999
Det var ikke meget palds (400*112).
Har du fri hoejde? -I saa fald kan du overveje at lave to lag med ca. 50cm hoejdeforskel.
Linak-elevtoren; Skal den ogsaa vaere der indenfor de 400*112, -eller kan den vaere langs en anden vaeg?
Jeg forstaar godt behovet for to "lege-cirkler", men med saa begraenset plads ville jeg nok satse paa en enkeltsporet straekning...
Alternativt en dobbeltsporet hovedstraekning (Scalextric-stil) med afgrening til en endestation. Saa kan togene race rundt paa hovedstraekningen uden at skulle passerer nogen station.
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Hej Henrik
Der bliver ikke mulighed for stå stor afstand mellem lagene på den bane. Men på reolbanen overvejer jeg to separate lag og måske en Linak til at forbinde dem.
Min tanke med Linak var i første omgang at sætte en færge på sådan en og så bruge færgen til at flytte materiel fra lag til lag og bane til bane.
Dobbeltsporet racerbane bliver nok løsningen ... og så delvist skjult. Til at starte med bygger jeg nok den bane jeg foreslog til MightyMus. Så har vi noget at køre på ... og jeg kan gå og gruble.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk