Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Ture langs banen

I maj gjorde disavelo os opmærksom på, at der i Odense fortsat findes remisebygninger fra de Syd Fyenske Jernbaner (SFJ). Jeg har efterfølgende været forbi området mange gange og jeg har siden udvidet turen med strækninger langs Dronning Louises Jernbane (den fyenske hovedbane), Svendborgbanen samt sidespor til rist og sukkerkogeri. Det resulterede i en beskrivelse, som er den første af en række turbeskrivelser på My 1 2 87.dk.

Jeg håber ikke beskrivelsen af Tur 1: SFJ's remiseområde er blevet for lang, men det er svært at stoppe, når først man er kommet i gang. God tur.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Med hensyn til at drosle ned, så kender du konsekvensen!

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Med hensyn til at drosle ned, så kender du konsekvensen!

Uf da ja. Jeg foretrækker for øvrigt gulerødder fremfor pisk. Wink

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

"Erik 1:87" skrev:
I maj gjorde disavelo os opmærksom på, at der i Odense fortsat findes remisebygninger fra de Syd Fyenske Jernbaner (SFJ). Jeg har efterfølgende været forbi området mange gange og jeg har siden udvidet turen med strækninger langs Dronning Louises Jernbane (den fyenske hovedbane), Svendborgbanen samt sidespor til rist og sukkerkogeri. Det resulterede i en beskrivelse, som er den første af en række turbeskrivelser på My 1 2 87.dk.Jeg håber ikke beskrivelsen af Tur 1: SFJ's remiseområde er blevet for lang, men det er svært at stoppe, når først man er kommet i gang. God tur.

Hej Erik

Go' beskrivelse som altid.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Turbeskrivelsen er absolut ikke for lang. Jeg vil, til enhver tid, foretrække en beretning med masser af nøjagtige oplysninger, og også gerne garneret med billeder i en god opløsning, fremfor en "hurtig" og overfladisk gennemgang.

Så du må meget gerne begå noget lignende en anden gang.

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frankks

4100 Ringsted

Indlæg: 149

PB

Hej Erik.

Meget fin historie med fine foto til.

Glæder mig til den næste.Tak.

__________________

Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

disavelo

Herning

Indlæg: 319

PB

Fremragende turbeskrivelse! En fornøjelse at læse, og dejlige billeder.

Jeg arbejdede på Odense Sygehus fra 1983-92, og fra kantinen på 14. etage var der 1. klasses udsigt til Svendborg sporet. Godstogene til Dalum Papirfabrik blev altid trukket af Mh eller Mt, og foregik altid i det vestlige spor (persontogssporet). I forbindelse med oprettelsen af trinbrættet ved Sygehuset blev det østlige spor pillet op fra Fruens Bøge og et stykke nordpå, forbi trinbrættet. Perronen ligger på det østlige spors tracé. Blev trinbrættet ikke anlagt netop midt-/først i firserne?

Venlige hilsner

Søren

__________________

Venlige hilsner
Søren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

"disavelo" skrev:
Perronen ligger på det østlige spors tracé. Blev trinbrættet ikke anlagt netop midt-/først i firserne?

Jo, det er korrekt at det østlige spor blev afbrudt, da Sygehusets trinbræt blev etableret. Det var i 1981.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg har været ud på din tur sammen med Frankks. Det var en go tur som vi efterfulgte af en tur på jernbanemuseet.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
Jeg har været ud på din tur sammen med Frankks. Det var en go tur som vi efterfulgte af en tur på jernbanemuseet.

Det var dejligt at høre. Laughing out loud

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frankks

4100 Ringsted

Indlæg: 149

PB

Hej. Her er et par foto fra vores tur, og et af mit indkøb.

Efter turen på jernbanemuseet, sluttede vi af med et besøg, hos Odense Modeljernbanecenter.Sød lille butik med mange gode ting og meget fin betjening. Absolut et besøg værd. Jeg fik købt et Roco sæt med 3 sværvægtvogne med jernplader.

Tak til Erik 1:87 for turen og henvisningen til Butiken.

.

45947

PA300935

PA300934

__________________

Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Det var lidt af en tilfældighed, at jeg opdagede, at der var noget der hed DSB Mindelund. Jeg kom tilfældigvis forbi sidste sommer.

Det er der nu blevet en artikel ud af: Tur 2 - DSB Mindelund.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Endnu en meget fin artikel fra din hånd. Tak for det!

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Erik

Som sædv. fra din hånd, en velunderbygget og interessant artikel Laughing out loud

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.