Hej,
Hermed planen for årets layout. Jeg lavede et sidste år som jeg pillede ned i foråret, så nu prøver jeg med noget lidt mere kompliceret.
Tanken er at have noch-viadukten (to-buestykker og et ligestykke) der hvor sporet svæver hen over det hele, og samtidigt have en hundebens-bane.
Det hele er lidt klemt, men sådan går det jo når pladsen er trang.
Jeg er klar over at der er nogle af stigningerne (og den snævre helix) der nok skal arbejdes lidt med
Lad hører hvad I synes om det.
"Krokodil"
Indlæg: 173
overblikket...
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej Krokodil,
Det er en meget fin ost, du har lavet der
.
Du har lavet en punkt til punkt bane med en vendesløjfe i hver ende og på nederste etage er der yderligere en mulighed for at køre rundt. Man kan endda lade den nederste station "simulere" to stationer! Fra bjergstationen kører man først ind på et af de højre liggende spor og stopper på et af de to andre før turen går tilbage.
Sporet ind til remisen starter lidt umotiveret midt på en strækning, det ville jeg nok ændre og så er der nok også optimeringsmuligheder her og der (s-kurver og brug af trevejsporskifte foran remise, placering af sidespor/opstillingsspor etc.).
Men hvad er egentligt dit tema (epoke, land osv.?), eller er det bare køre med tog, der er det vigtigste?
Hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
kulle2007
Salgskonsulent
Indlæg: 127
hej
det ser godt ud, men hvad er størrelsen på pladen du har til rådighed ?
det kan være at du har skrevet det tidligere men jeg kan ikke finde det .
ellers held og lykke med banen
Hilsen
kulle
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Tak for kommentarerne.
@litra P, ja, du har ret. remisen ligger lidt løjerligt og flyder.. Det må jeg lige gruble lidt over. Hermed også wintrack filen.
Mht. tema, så er det tysk og schweitzisk epoke 3 på skovtur i alperne. Jeg har gotthard startsættet som rygrad i min samling - og så lidt af det løse. Det betyder også at der er et par slanke sporskifter der er blevet lidt til overs... Måske skulle der være en skyggebanegaard?
pladen måler 295cm x 222cm, og det er absoulut max hvad der er plads til
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej Krokodil,
Jeg bliver nødt til at stille et par spørgsmål. Som anlægget er tegnet nu, har du gjort plads i øverste venstre hjørne til et mandehul - helt fint og nødvendigt. Men er der ellers væg rundt om det hele eller kan man nå ind her og der? Med de mål du har (og forudsat ingen mulighed for at gribe ind udefra) kan man godt lave rundt-langs-væggen anlæg med en helix i et hjørne, der muliggør en skyggebanegård.
Vindue(r)?
Vil du bruge R1 og dermed muliggøre brugen af kurvesporskifter? Du afskærer dig for at køre med en del materiel hvis du siger ja. På den anden side, hvis du allerede har meget R1, så kan man jo altid lade sådanne sporafsnit forsvinde i en tunnel eller under en bro...
WinTrack siger at du har steder hvor du har over 4 til 5% stigning, det er absolut "no go", så alene af den grund skal det hele kigges efter....
Hilsen
Lars
Der lige nu tænker dybt over en anden meget stor "St. Gotthard Nød", der lige skal knækkes først
.
PS.Hvis du har tid så send sæt lige en jpg fil (plan ovenfra) af anlægget her i tråden, så kan de der ikke har WinTrack også komme med en kommentar eller to. Billederne ovenfor kan være lidt svære at aflæse...
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Ja, der er vægge på de 3 sider, så det er trængt. Mandehullet skyldes også en lille skabslåge bagved, så det er rigtigt trangt.
Jeg har på den positive side, ingen vinduer at slås med.
Mht. R1, så har jeg gevaldigt mange af dem allerede, og jeg har ikke andet end Märklin i min samling endnu. Det kunne selvfølgeligt komme, men så har vi jo en "ny situation" som de siger
Mht. stigninger, så tænker jeg på at lade den lille banegård øverst ligge en cm eller to lavere, eller sætte sporskiftet i toppen af helixen istedet for bunden.
Og så skal remisen lige tænkes igennem igen.
Litra P
Indlæg: 1.852
Vægge, altså foroven, til venstre og for neden?
Fedt! Ingen vinduer
Har jeg ret i at antage at hele fladen (295cm x 222cm) kan bruges til tog og at der kun skal tages hensyn til, at der skal kunne gribes ind udefra? Et eller andet sted fra?
Hvad er din holdning til skyggebanegårde (nu når du ikke har nogen vinduer, kan man jo godt lege lidt i højden og dybden)?
En "ny situation" betyder "nyt anlæg" ikk?
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Næsten
- væg til højre, venstre og for oven.
Mandehullet skal være der, for der er også en skabslåge.
skyggebanegårde er ok, om end jeg lidt mangler at se "lyset" sådan rigtigt. Jeg tænker at hvis man har mange tog, kan det være fint, men eftersom jeg kun har 5-7 lokomotiver, og knap så mange vogne, så er fidusen begrændset (?)
Men jeg er ganske åben for at gå i højden (som det vidst allerede fremgår
- Ny situation, betyder "den hovedpine til den tid"... hvad det så end må fører med sig.
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej,
Dette spørgsmål står stadig åbent, kan hele fladen bruges, eller er der en dør i nederste højre hjørne, der skal tages hensyn til?
Hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Nej, hele fladen kan ikke benyttes. Der kan kun bruges det areal der er vist i tegningen.
Øverst venstre hjørne har en lille dør, og nederst til højre er også en dør og strengt taget også et skrivebord.
"Krokodil"
Indlæg: 173
Flere billeder... - man kommer jo helt i stemning.
Jeg ville gerne have vendt remisen så den vender med åbningen ud mod stationen "trossingen" (eller den side hvor stationen står). - nogle kække foreslag?
Litra P
Indlæg: 1.852
OK! Så holder jeg mig til det - giv mig lige et par dage - svinehundens anlæg (iøvrigt også alpelandskab
) er lige nu på tegnebrættet (læs skærmen).
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Så kom jeg lige med et par små-opdateringer. - Nu vender remisen rigtigt og er sammensat med savværket (så kan man overeje om det er realistisk?)
Og anlægget er blevet lidt slankere, eftersom jeg fandt ud af at den plade jeg allerede havde som jeg troede målte 144 i bredden kun målte 122. - så kompromiset pt. hedder 130. (hvordan ændrer man det, i wintrack?)
Her er så lige et par billeder.
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej,
Det ændrer man ikke i WinTrack, man køber lidt ekstra plade og så er den ged barberet. Den plads du har til rådighed, synes jeg du skal udnytte.
Jeg har brugt dagen i dag på at designe et anlæg til dig - det regnede aligevel
- og så kan man jo hygge sig med denne egentlig ret svære opgave. Den er svær fordi længderne på siderne ikke er helt lange nok til at skabe en station med tilstrækkelig lange perroner. Det kan du også observere på dit eget forslag (særligt på den lille station). Med fire lange vogne gange 30 centimeter plus lokomotiv plus lidt plads til en strømløst område foran et signal er man oppe på 1,6 meter eller mere. Og så er der de mange indhak - det gør det heller ikke nemmere.
Jeg blev ikke færdig, men i morgen regner jeg med at kunne give dig mit forslag til hvad du kan gøre med den givne plads (stikord "less is more")...
Til gengæld får du et enormt flot landskab...
Og jeg blev ikke færdig, fordi jeg tre gange malede mig selv op i et hjørne (øv).
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Det lyder som en super idé
- mere plade. Måske skal der så laves en svævebane, så man kan komme til de områder hvor der bliver langt ind til. 
Du har ganske ret, mht. toglængden. Jeg har heldigvis kun 3 passagervogne i alt pt, og det tog (incl. AE 6/6) måler 105cm. - Men det er pokkers langt, hvis der skal nå og være et sporskifte eller to.
Det med hjørnerne kender jeg godt. Det er lidt tricky at komme udenom. - men jeg har mange gange glædet mig over wintracks undo history.
Litra P
Indlæg: 1.852
Man placerer en sø midt i anlægget (der kan trækkes nedad, skubbes til siden og derefter bruges som mandehul
. Eller endnu bedre man bruger en skov til formålet, så kan man nemmere skjule kanterne.
Finpudser lige nu - og jeg skal lige lave vandfaldet fra borgen ned til den meget vigtige sø med bundprop. Eller også kan man bruge skoven ved savværket til dette (her er også bedre plads).
Om en time kommer de første billeder....
Hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Litra P
Indlæg: 1.852
Her er de første billeder af hvordan Krokodils fremtidige anlæg kunne se ud.
Stigninger er holdt under 3%, de fleste under 2,5% og lavere. Imod min religøse overbevisning har jeg brugt R1 her og der - specielt over søen/floden, hvor viadukten fra Noch - her vist som bro - skal bruges.
Skyggebanegården ligger i højde 0, banegården øverst ligger 33 centimeter over NN. Hvis ikke dette er nok kan man give helixen et par skruer mere. Så bliver det hele endnu mere vildt - men det er ikke skruen uden ende
. På et eller andet tidspunkt kommer det til at se for fjollet ud.
Hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Litra P
Indlæg: 1.852
Vi starter med skyggebanegården, denne ligger i niveau 0 og har plads til tre holdende og et gennemkørende tog samt to styrvognstog. Den er lagt på skrå for at gøre sporlængderne så lange som muligt. Hvis man vil kan man inde i sløjfen anbringe et par stikspor mere, specielt relevant for dem der har TEE toget i udgaven RAe eller dieseludgaven.
I øverste venstre hjørne, er udskæringen til skab og dør blevet lidt større, så man bedre kan komme til.
Fra skyggebanegården går der to helixer op til overfladen. Den inderste kører hele vejen op, dermed kan pladsen omkring denne bruges til en ydre helix, der tager en afstikker ud på anlægget for at skabe lidt paradestrækning (fortsættes)....
Hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Litra P
Indlæg: 1.852
Her er så resten af sporplanen. Hvis vi følger den ydre helix fra skyggebanegården, så passeres søen på det nedre niveau og kører efter en kort tur i tunnellen under borgen ud på en lille synlig strækning. Derefter kører strækningen ind under banens synlige station og passerer før ankomsten til denne, et lille godsanlæg med rampe og kran, der fortrinsvis betjener det lokale savværk med at komme af med deres produkter. Import af udenlandsk specialtræ forekommer, så trafikken går delvis begge veje. Det lange spor ned mod stationen benyttes til allerede læssede vogne, der (to og to) kan hængtes på det stoppende godstog, der kommer igennem tre gange om ugen. Ved større mængder træ bliver spor 1 brugt som godsspor og toget sammensat der. Men så skal man bruge strækningssporet som udtræksspor. Ved læsning af træstammer er der en lang række foreskrifter, der skal overholdes, dem kan du læse mere om her:
http://www.waldwissen.net/themen/holz_markt/holztransport_logistkkette/f...
Selve stationen har tre overhalingsspor, hvor især spor to og tre bliver brugt til persontog, her er perronlængden lang nok til at i hvertfald fem lange (30cm) personvogne plus lokomotiv kan finde plads. En TEE er lige ved at køre igennem i skrivende stund og overhaler krokodillen med et tankvognstog til venstre. Stationens har eget pakhus, men det blev for lille, derfor blev der bygget et nyt og større med eget spor til højre for stationen.
Herefter går turen igen under den imponerende borg og ud på viadukten over søen. Via den indre helix går rejsen hjem til skyggebanegården.
Der mangler at blive sat en masse træer på anlægget. Ligeledes skal savværket have tilgangsvejen lavet (baneoverskæringerne er sat). Ligeledes skal der også føres et vandløb forbi dette...
Dalen og viadukten kan man muligvis med fordel flytte lidt til venstre på anlægget, sporføringen indbyder til det. Prøv dig lidt frem. Hvis man optimerer stationen er det måske muligt at få plads til en remise med to pladser.
Håber jeg har ramt noget af det du gerne vil have Krokodil, ellers kan du jo bare plukke de idéer ud som tiltaler dig. Jeg har sendt dig WinTrak filen per mail.
Hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Tusind tak for dit forslag! - Det store spørgsmål jeg spekulerer på nu, er så hvordan jeg får kombineret de gode aspekter fra begge layouts
Det må der lige grubles over...
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej Krokodil,
Det er lidt af et filosofisk spørgsmål, hvordan man vil have et anlæg til at se ud. Kørselsmulighederne er klart større på dit forslag ,men jeg mener at disse er meget dyrt købt ind. Altså lidt for meget spaghetti og rutschebane efter min smag.
Jeg tænker lidt over hvordan man kan få lidt mere sjov på stationen (remise) etcetera...
Og et trinbræt på strækningen kan det måske også blive til....
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Godt så. nu har jeg kogt lidt, og som du siger er det jo en hulens masse R1'ere jeg har fået plads til
Jeg har konkluderet (i hvertfald indtil videre) at jeg har 3 dele jeg egentligt er meget godt tilfreds med.
1. er viadukten. Den er lidt tænkt som landwasser viadukten, men med den finesse, at der løber flere spor under den i forskellige niveauer.
2. er den lille bjergstation, med pakhus el. lign.
3. er et galleri, lidt lige som et jeg så i hamborg.
Jeg har prøvet lige at ringe dem ind...
Mvh
"Krokodil"
Indlæg: 173
Så kom vi en iteration længere.
- Helixerne er nu samlet et sted, og der er ingen stigninger over 4%
- Mængden er skinner er reduceret
- Der er stadigt bøvl med remisen og savmøllen.
- Der er nu 3 spor på den lille bjergstation, og det er lidt iffy om de rent faktisk kan være der...
- Viadukten har kun ét sæt underpasserende spor, hvilket jeg egentligt gerne ville have ændret.
Lad hører om der nogle gode forslag og kommentarer
MVh
K
PED
Indlæg: 150
Hej Krokodil,
bare et par fotos jeg har taget for et par år siden til inspiration.
Held og lykke med Emmentaleren.
PED
Dansk Epoke 3 Märklin HO
"Krokodil"
Indlæg: 173
Det ser ellers godt ud. Dejligt stemningsfulde blleder. Er det gleicher ekspressen?
PED
Indlæg: 150
Hej Krokodil,
ja og det er nok en af de bedste togture der findes. Hvis du er vild med jernbaner i Schweiz, så må du prøve det. Min ven der ikke er jernbaneinteresseret, syntes det var fantastisk.
Der er det hele som du kan se på billeder:
Foto 020 - Spisevogn, hvor man får ok mad og kan drikke dejlig kold hvidvin, nyde udsigten samtidig med at man dyrker sin hobby. Det bliver ikke bedre.
Foto 043 - Et hav af krydsninger, både med Glacier Express, persontog og godstog.
Foto 006 - Lokal godstog venter i Visp på afgang mod Brig.
Foto 007 - Udsigtvogne!
Denne tur foregår i marts måned for et par år siden og det er så smukt.
Eneste problem er at der er lige lovligt mange mennesker med. Specielt om sommeren, hvor der kan være mange japanere ombord og de kaster sig fra side til side for at fotografere Paris Hiltons tipoldefars hytte og andre motiver! Det var så slemt at jeg stod af expressen og kørte med efterfølgende persontog. Meget fint, med de lokale og man kan åbne vinduerne og jeg kan godt lide at hænge der.
Hilsen
PED
NB! Skal du afsted har jeg et par tips....
Dansk Epoke 3 Märklin HO
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Ja, vi var i schweitz for to år siden, men desværre var begge de afgange vi kunne komme med udsolgt. Men det er så afgjort på tapetet
Det ser rigtigt godt ud. hvornår var i afsted?
PED
Indlæg: 150
Hej, det var i Marts, og som sagt fyldt op. Jeg tror at mange turister i øjeblikket holder sig i deres hjemlande, så hvis du har mulighed skulle du nok rejse.
Du behøver ikke tage Glacier Expressen; -man kan sagtens komme afsted med god fart alligevel. En schweizer kunne drømme om at stå på en af turist ekspresserne.
Jeg har også kørt om sommeren og det er bedre end den smukke sne.
Og undgå de der udsigtsvogne, for så kan man stå i vinduet og rigtig nyde duftene og lydene og se lidt mere af stationsindkørslerne, broer.
Du kan jo booke hjemmefra.
Som sagt, hvis du vil have nogle tips, så...
Hilsen
Ped
Dansk Epoke 3 Märklin HO
"Krokodil"
Indlæg: 173
Så kom jeg igang
- nu er det bare at få bygget banen.
smølf
Næsbyhoved-Broby
Indlæg: 57
Nu er der gået en del tid, hvordan skrider byggeriet frem ?
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Ja, det er jo et spørgsmål der er svært ikke at være begejstret for
- Her er et par billeder.
Jeg har fået lavet banen, sat windigipet op, og mangler et par dekodere og noget landskab, men ellers er det ved at være komplet.
Men det er noget bagud i forhold til min tidsplan.
Vedhæftet er 3 billeder. Der er da sket lidt siden sidste billeder.
Næste step:
- få rewired med en ekstra s88'er til vigespor og holdespor. (og kodet windigipet om)
- at få de sidste huse købt og bygget
- få landskabet bygget færdigt, og få sat lys i husene.
- Derefter skal jeg have nogle gadelamper.
- prikken over i´et ville være nogle signaler.
killertpc-foto
Indlæg: 55
Hvem bygger dog modeljernbane efter en tidsplan, er det ikke meningen hobbyen skal give en afstressende hverdag, tidsplaner er kun med til at øge stressen.
Men ser godt ud, trods alle de mange R1 kurver
Peter

smølf
Næsbyhoved-Broby
Indlæg: 57
Det ser da meget flot ud, og med hensyn til tidsplanen må jeg give Killertpc ret. Det eneste som tæller er om man har hygget sig mens det stod på.
Men det med fremtidige opgaver, så ville jeg personlig mene at man burde have teknik delen færdig (så godt man nu kan) inden man lavede landskap færdigt.
Hvordan kører togene så på banen, med alle disse R1 kurver som er så meget skældt ud i tråden ?
"Krokodil"
Indlæg: 173
Tjaho, tidsplan og tidsplan - man har vel ambitioner
- om ikke andet så er det et udtryk for at jeg nok ikke helt har fået brugt den tid på det, jeg håbede.
Mht. elektronikken, så er det jo sådan en af de ting hvor man bliver klogere. Og det koster jo. Hvis pengene ikke betød noget og man vidste alt fra starte af, købte man jo bare alt det man skulle bruge først og lavede det i den rigtige rækkefølge. Men sådan er virkeligheden ikke
Men alle mine tog kører indtil videre glimrende, også i alle R1 kurverene. Men jeg har stort set kun märklin materiel, så det er ikke de store problemer man møder på den konto. - Og mine stigninger kører de også fint på, selv den lille E-69 trækker lystigt der ud af.
smølf
Næsbyhoved-Broby
Indlæg: 57
jeg mente at man tager højde for signaler, gadebelysning osv. inden man fik dækket for meget bordplads.
Jeg er selv ved at starte bane op, og ved godt at man ikke bare går ud og køber 23 sporkifte motorer, 14 dekodere, 200 lys-/ signal maste og hvad man ellers har drømt at skulle ligge og gøre ens anlæg smukt (for færdigt bliver det nok aldrig).
Udover alle banestykker, sporskifte og hvad strækningen ellers skal have for at være funktionel.
Jeg har brugt det sidste år på at finpudse mit layout (stadig kun på papir hehehe), mens jeg sparer op til de ting jeg mener skal være med. Men jeg har ikke 1 kasse med gammelt material som skal bruges så det hele skal enten laves i hånden eller købes ind, nyt eller brugt, bare det er billigt og godt. :roll:
killertpc-foto
Indlæg: 55
nej det er ikke billigt at starte fra bunden af, men sådan bygget jeg også falsterbanen op, og det skete over et par år med heftige udgifter
Peter

smølf
Næsbyhoved-Broby
Indlæg: 57
lol, og så har du solgt hele molevitten og lur mig ikke om du har abstinenser. Men børn og familie tager jo tid, så det bedste du kunne gøre ville nok være at gøre enkelte medlemme så interessered i din hobby, at du kan argumentere for at det faktisk er i familie-hyggens tjeneste at du bruger så meget tid og penge på det.
Jeg har iøvrigt bestilt fra USA skabelon til at selv byg af sporskifte, samt nogle servo motorer til 60 kr. stykket. Så kan jeg i teorien spare 250 dask pr. sporskifte i forhold til butiks prisen, det vil vel give omkring 3-4.000 kroner besparelse på hele anlægget.
Så burde der være lidt penge tilovers til nye vogne e.l.
killertpc-foto
Indlæg: 55
Jeg har en datter der leger med modeltog, men nej min lyst er væk, men følger stadigvæk med, og elsker at tage billeder af private modeljernbaner, derved er man stadigvæk lidt ved banen

Peter

smølf
Næsbyhoved-Broby
Indlæg: 57
Har du ikke nogle close-ups af din helix, Krokodil ? Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan den er udformet.
Men nej, man bruger nok aldrig "nok" tid på sin hobby sålænge man har familie. :roll:
hehhehe, spøg tilside, det er en svær balance gang at få lidt "min" tid uden at træde sine nærmeste over tæerne.
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Joh. Jeg prøver lige om jeg kan tage et billede, men det er lidt tricky. Som du kan se på sporplanen, er det en helix med nogle lige strækninger for at forlænge den mellem kurverne.
Var der egentligt nogen særlig grund til at du tabte lysten, eller var det bare en morgen du vågnede og tænkte, jeg sælger sgu' skidtet ?
Jeg tog forøvrigt også en stribe billeder af sidste års anlæg, inden jeg pillede det ned, og det er såmænd også en ganske underholdende affære. - Jeg har en ambition om at lave et par film, når jeg engang bliver færdig nok til at det giver mening.
"Krokodil"
Indlæg: 173
Ok. det med fotograferingen af helixen er ret tricky, da der allerede er groet en del landskab på...
En trofast ven under opbygningen var et digital vaterpas, med %-stigning på displayet.
smølf
Næsbyhoved-Broby
Indlæg: 57
Det ser da rigtig flot ud, og jeg kan se at der ligger en del timer bag.
Det var det jeg mente med at få teknikken på plads inden man anlægger landskab, det bliver lidt vanskeligt at fixe banen bagefter.
killertpc-foto
Indlæg: 55
Nej men tiden var der desværre ikke mere, i og med vi fik tvillinger, og dem oveni alle de andre børn, ville jeg ikke få tid nok til banen kontra den plads den tog op i huset.
Måske jeg kunne have pakket det væk for en årrække, men tror bare det så ville forblive nedpakket i mange år, og måske være forældet ved udpakning senere, nej så heller sælge ud, hvor andre kunne få glæde af det..
Skulle tid og lyst samt ikke mindst pladsen komme tilbage, er det jo blot at starte forfra igen, med sidste nye teknologi
Peter

"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Ja, nu har jeg fået fikset den sidste dekoder til skiftesporene, så nu kører de.
Næste punkt er at få en S88'er mere hægtet på. - Og ja, det bliver noget hulens bøvl, for mange af landskabsdelene er allerede på plads.
Mht. at sælge ud, så tror jeg sådan set det er helt rigtigt. - Der er ingen grund til at tage afskrivninger på det over en årrække hvor man ikke bruger det til noget. Det er jo som alt andet teknologi, det bliver ikke mere værd med tiden, så man skal have det fordi man har det sjovt med det - Og det har jeg
Thrane
Indlæg: 995
Det er godt nok flot. Lækkert arbejde..
Flere billeder....tak.
"Krokodil"
Indlæg: 173
Tak tak
Er der nogen der ved hvor man finder perroner der passer i 4cm bredden mellem to märklin c-skinner (med almindelige sporskifter) ?
Litra P
Indlæg: 1.852
Det er åbenbart et problem, der findes nemlig ikke ret meget på markedet, men her er en:
Kibri H0 9556 Bahnsteig Sulzberg
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
"Krokodil"
Indlæg: 173
Hej,
Tak for forslaget! Ja, de er åbenbart sjældne. Nu er det jo ikke for at være vanskelig, men skulle helst passe til Trossingen, så stilmæssigt er jeg ikke helt solgt
Alternativt kunne man måske finde en der passede i 78mm bredde, som jeg har udfor diamant-krydset.
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Indlæg: 901
Oversigt over perroner og perrontilbehør kan du finde her: Perroner - Platforms - Bahnsteige
Skulle der mangle noget, hører jeg meget gerne herom.
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
Litra P
Indlæg: 1.852
Her er lidt info fra Stummi og co.:
http://stummi.foren-city.de/topic,1067,-passen-meine-bahnsteige-zum-c-gl...
http://stummi.foren-city.de/topic,1217,-gibt-es-keine-passenden-bahnstei...
Ikke meget ud over, at alt ikke passer som foreskrevet (Faller...), men på Eriks side er der et par modeller, der angiveligt skulle passe. Det ville jeg checke grundigt. "Vertrauen ist gut - Kontrolle ist besser" som det hedder på tysk
.
Jeg ville bygge perronerne selv og købe tagoverdækninger, der sådan nogenlunde passer.
God vejledning her:
http://www.danskmodeltog.dk/Artikler/perron/perron.htm
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...