Har I set de sidste billeder af E-maskinen?
http://www.heljan.dk/faste_filer/modul.asp?vis=nyhedmod&fModul=default.a...
__________________
Bjarne
Har I set de sidste billeder af E-maskinen?
http://www.heljan.dk/faste_filer/modul.asp?vis=nyhedmod&fModul=default.a...
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Den ser brandgodt ud
Er lidt mere rolig, da modellen i AC er testet på K-skinner. Er spændt på at se hvordan den vil klare de slanke K-skifter og kryds. Man skal nok ikke regne med at den vil kunne klare de korte skifter.
Den vil med stor sandsynlighed også kunne klare en R1-kurve efter hvad jeg har hørt. Men det bedste er naturligvis fra R2 og op.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Det bliver nogle lækre modeller
Her er Heljans billeder i større opløsning.
http://heljan.dk/webkontrol/modul/filarkiv/visfil.asp?id=2282
http://heljan.dk/webkontrol/modul/filarkiv/visfil.asp?id=2284
http://heljan.dk/webkontrol/modul/filarkiv/visfil.asp?id=2283
http://heljan.dk/webkontrol/modul/filarkiv/visfil.asp?id=2285
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Den er godt nok flot.
Nogen der ved om der også er en skala N udgave på vej, evt. fra et andet firma?
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Bo S.
Indlæg: 202
Her er lidt flere billeder som supplement til Heljans egne.
http://www.danskmodeltog.dk/Artikler/DMJU/dmju.htm#heljan
Det ser ud som om drivhjulenes hjulkrans er malet hvid? Er der nogen der ved omk E-maskinen nogensinde så sådan ud eller om der blot er brugt svenske hjul? Måske er det bare metallet der er lysere?
:?:
http://danskmodeltog.dk
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Tror at det er lysindfaldet.
http://www.danskmodeltog.dk/Artikler/DMJU/Images/Heljan8300882.jpg
Læg mæke til gangtøjet der har samme farver.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Bo S.
Indlæg: 202
Jeg håber det, men prøv også at se dette billede http://www.danskmodeltog.dk/Images/2008/E288200811312.jpg
Men det er naturligvis først på den endelige udgave man kan konkludere noget.
http://danskmodeltog.dk
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Der hvor jeg har set den, (på udstilling på jernbanemuseet) havde den fine blanke hjulkranse, ikke hvide. Jeg tror, som moppe, at det er lysindfaldet der får det til at se hvidt ud.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Prøv at se omdrejningspunkterne i gangtøjet, de er også helt hvide.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
Jeg har i dag fået en mail fra Heljan der fortæller, at min E -maskine er klar til levering!
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Så er det tid til at varme dit kamera op og tage en masse gode billeder til gruppen!
mvh. Dampfmeisteren
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
Jeg formoder at jeg ikke er ene om at have modtaget denne mail. De vil dog have nogle penge før afsendelsen - så der kan da godt gå adskillige dage før end at jeg har den i hånden.
-venter spændt på min "guld-udgave"
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
jkristia
Indlæg: 145
super flot model, og det ser ud til at man endelig er gaaet over til RP25 hjul (eller i hvertilfaelde hjul med mindre flanger)
Jesper
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
De følger vist NEM-minimum for flangehøjde, der næsten svarer til RP-25.
mvh. Dampfmeisteren
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
RP 25 anbefaler ca, 0,71 mm, NEM ca. 1,2 med mulighed for at gøre flangerne mindre. Man skal så huske på, at flanger mindre end ca. 1 mm kan risikere at falde ned i hjertestykkerne.
Amerikanerne mener vist, at det er rundingen mellem hjulets trædeflade og selve flangen, der gør dem stabile, hvor der er en mere brat overgang på hjul efter NEM.
Bjarne
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
NEM 311 har største flangestørrelse 1,2 mm. Men man kan sagtens gå lavere. Se http://www.morop.org/de/normes/nem311_d.pdf
Den siger ned til 0,6 mm, men jeg tror at 0,8 mm er mindste praksis.
Flanger på 0,8 mm vil kun falde ned i hjertestykkerne på ældre code 100 spor. Code 83 og 75 burde fungere fint med 0,8 mm flangehøjde.
mvh. Dampfmeisteren
Bo S.
Indlæg: 202
Det er nok rigtigt nok, men jeg synes alligvel ikke det er passende, da damplokomotiver i drift vil næppe havde noget der skinner i den grad... Men man kan vel patinere sig fra det. Modellen er jo stadig superflot.
http://danskmodeltog.dk
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Det skinner næppe, men det er lyset der er forkert.
Stik mig en E-maskine, så skal jeg tage et billede
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Selvom det måske efterhånden er kommet lidt uden for trådens egentlige emne, skal det lige bemærkes, at eventuelle problemer ved brug af lavere flanger intet har med sportes højde at gøre (med mindre sporet selvfølgelig er lavere end flangerne!). Det er omkring sporskifternes hjertestykker, problemerne kan opstå. Hvis afstanden fra hjertestykke til vingeskinne er så stor, at hjulet ikke kan "træde" over, vil hjul med små flanger kunne falde ned i gabet og derved afspore. Derfor har fabrikanter med ekstra stor tolerance i området omkring hjertestykket lavet bund i hjertestykket, som flangerne så kan køre på under passagen. Det er så en af grundene til, at det under visse omstændigheder er nødvendigt med udskiftningshjulsæt. Derfor vil E-maskinen med RP 25 hjul have ondt ved at passere f.eks. Märklins sporskifter.
PECOs sporskifter er produceret med tolerancer hjertestykke-vingeskinner og vingeskinner-tvangskinner der gør, at hjul efter NEM 310/311.1 og RP 25 kan passere uden problemer og uanset profilhøjde (code 83 = 2,1 mm og code 75 = 1,9 mm).
Og bemærk, at NEM 310 er af ældre dato, og den, mange fabrikanter bruger, mens NEM 311.1 næsten er identisk med RP 25.
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Krydser fingre for at den i hvert fald kan klare det slanke K-sporskifte
Kigger man på PR-, og P-maskinerne, så er det her det korte K-sporskifte der sker problemer i (uden ellers at sammenligne dem for meget med E-maskinen). Mht. C-sporskifter, har jeg ingen erfaringer.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Nu skal jeg lige blankt erkende, at jeg ikke har nøjere kendskab til Märklins slanke sporskifter, men du kan prøve at checke tolerancerne i hjertestykket i henhold til NEM:
http://www.morop.org/de/normes/nem310_d.pdf
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hvad nyt er der i sagen om E-maskinen? Der er intet nævnt på Heljans hjemmeside (jo under "planlagte produktioner" hvor Guldmodellen står til at komme i november), ej heller hos de forhandlere der har netbutik. Min forhandler har ikke sendt noget ud. Men det kan jo være at Heljan er ved at sende den hertil i disse dage??
Da jeg for nylig snakkede med Hobbykæden, kunne jeg forstå på det, at Guldmodellerne vil blive fløjet her til DK, mens de andre vil komme pr. container.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Jamen der er det nye, at jeg modtog et brev direkte fra Heljan om, at den var leveringsklar i løbet af nogle få dage. Den ville blive afsendt når de havde modtaget betalingen.
Jeg har bestilt guldmodellen direkte ved Heljan.
Iøvrigt et sjovt og mærkeligt system, at man både kan være leverandør til en række forhandlere og så samtidig selv sælge detail. Det må da kunne give en række konflikter.
venter spændt
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Møtrik
Indlæg: 619
uha det lyder dælme da dejligt,
glæder mig til at se guldmodellen i drift
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Hvad så med os andre der har købt modellen via en forhandler!!. Gud ved hvornår vi så kan forvente at se dyret.
Carl
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
På http://www.kystbanen.dk/h0/heljan.html kan det ses at man muligvis får E-maskinen hjem allerede i næste uge.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Togthom
Skovløber
Indlæg: 341
Hej med jer alle
Det kan godt være, at får en del af jer på nakken men det er der ikke noget at gøre ved.
Jeg syntes det er for ringe, at Heljan ikke sender guldmodellen direkte ud til dem der i fordums dage har været med til at få det projekt op at stå med et giro kort på restbeløbet.
Jeg syntes det er at gå i for små sko.
Uden disse håbefulde mennesker havde Heljan nok ikke haft det projekt....
Jeg syntes I har været virkelig tålmodige...
Hatten af for jer som ikke på forhånd havde vist hvad i har betalt for....
Med venlig toghilsen
Togthom
Thomas Thomsen
2 skinnekører
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det kan jeg nu ikke hidse mig op over. Det er trods alt nogen flotte modeller der kommer fra Heljan, ville for alt i verden fx ikke undvære deres epoke III gods- og personvogne.
Man kan jo også spørge hvor tit det lige er at der kommer en E-maskine i H0?
Men når det så er sagt, så kunne informationen godt være bedre på Heljans hjemmeside. Men forhandlerne gør da hvad de kan. Kystbanen er så kommet med en udmeldning nu (har også bestilt min der).
De fleste der har bestilt den, har givet nok gjort det via forhandler.
Mht. hvordan den kører, så tror jeg det er bedst at vente med at sige noget, før man selv har haft den prøvekørt på sin bane
Både min P- og PR kører ok, selv om de "vralter" lidt (men det skete såmænd også i virkeligheden).
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Eisbaer-Sieder
Indlæg: 1
Nu är den på väg ut i handeln ... DSB E (Gold plus 2 andre) (se http://www.heljan.dk)
jag får vänta 10 låååååånga dagar på min SJ litt F
men jag undrar också hur jag ska veta hur mycket jag ska betala ytterligare.
Eftersom jag borde vara en av de allra första som beställde (redan på fredagskvällen när information kom) borde man få möjlighet att betala i tid så man även kan vara först med att få den. (även före affärerna som inte hade information förrän nästan en vecka senare)
MVH /Peter
MVH /Peter
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Var forbi Kystbanen her til eftermiddag. Guld E´eren er lige på trapperne, vi snakker i løbet af den her uge, så er den her.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa alle sammen!
Så kom min E-maskine her til morgen - lige pakket ud.
Umiddelbart ser den meget flot ud - turbogeneratoren var dog faldet af, men det er da et minimalt og løsbart problem.
Jeg vender tilbage når jeg har haft den ude og køre!
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Lokomotivet ud i lyset og frem med kameraet.......
VI VIL SE BILLEDER!!!
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej igen!
Har lige haft E-maskinen ude og køre på mit testspor. Ser ud til at køre fint og roligt - ingen u-runde hjul på tenderen. Lyd OK men skal skrues lidt ned i styrke efter min mening. Fine detaljer - Brimalm har vist ikke så meget mere at byde på i den retning! Lyset er fint hvidt - måske lidt for hvidt, men har [u]ikke [/u]det lidt grønlige skær, som er set på varm-hvide lysdioder. Hjulene ser meget flotte ud.
Overfladen trænger nok til en gang mat-lak, men sådan er det jo normalt ved fabrikstilstanden.
Umiddelbart kunne dette - endelig - godt ligne Heljans svendestykke i damplokomotiver.
Nu skal der så køres lidt mere for at se dens potentiale.
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Lige et hurtigt billede...................
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Jean
Indlæg: 93
Hej Gert.
Tillykke med maskinen .
Ud over ovennævnte problem, hvad er der så sket med den, på dit hurtige billede, det ser ud som om der både mangler plove og puffer foran?
Håber ikke du allerede har haft uheld med maskinen.
mvh.
Jean
Jean - Märklin fan.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Plovene er med i tilbehørssættet til eftermontering - og jeg har intet eftermonterert endnu. Så ingen skade er sket.
Jeg sad lige og legede lidt med det på det stykke bane jeg råder over. Det kører sådan set meget pænt, men der mangler måske lidt tryk på for-trucken - det er ligesom den er lidt usikker i sporskifterne. Jeg bruger PIKO 's sporskifter.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Er det bare en generel Heljan problematik?
Jeg mindes, det samme blev nævnt om P- og PR-maskinerne
Med venlig hilsen
Skott
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
Jeg har ikke observeret det samme med P og Pr maskinerne - jeg tror at det har noget med den ændrede hjulprofil at gøre. Det ser iøvrigt ud til, at det kun er ved baglænskørsel gennem sporskiftet, og det begrænser sig nu nok til et bestemt sporskifte - jeg skal have leget noget mere! Det ser ud som om tungen sidder mere løs på det pågældende sporskifte - så bliver tolerancen i sporet jo større.
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jamen så kan jeg også melde mig på banen og sige jeg har fået min til AC.
Og vil sige at jeg har rettet i indlægget her nogen gange, efterhånden som jeg har fået testet min E-maskine mere og mere.
Flot maskine (det er til dato nok den flotteste trækkraftmodel Heljan har udgivet), godt helheds indtryk. Den ser ud præcis som på Heljans fotos.
Har testet den på noget af min opstillingsbanegård. Det er med slanke K-skifter. Der er småproblemer med den afvigende gren i et par af de lagte slanker skifte når der køres med fronten først, undtagen når der køres med en vis hastighed. Det forreste drivhjulsæt har en tendens til at gå af sporet. Så jeg kan bekræfte det Gert har skrevet i ovenstående indlæg, det er som om den mangler lidt "tryk" (spørgsmålet er om der ikke kommer en eller anden lille løsning på det i fx Banen på et tidspunkt?).
Men her lidt senere, er det også som om at det har hjulpet på sagerne at maskinen er blevet kørt noget mere til (som Heljan også anbefaler man gør).
Spørgsmålet er om det er fordi jeg har valgt at skrue de to pågældende sporskifter fast med Märklins skinneskruer (da det er en opstillingsbanegård). Dog kan det tilføjes at Roco MY samt Heljan MO, P og PR ikke har problemer. Men det er afgjort i småtingsafdelingen.
For har siden testet maskinen ydeligere i et par løst anlagte slanke K-skifter. Her er der ikke problemer med at køre med med fronten først i den afvigende del
Og har nu også testet den i en slank K-englænder i den afvigende del. Den klarer det også fint her nu, så det tyder på det er et spørgsmål om tilkøring
Den kræver noget plads og mindste radius er sat til 42 cm, men det er nok bedst den er større. Min kører rigtig fint på en R4 radius, som er det mindste jeg har.
Kører man med korte K-sporskifter eller K-kurvesporskifter, vil jeg tro det vil give større problemer (da den afvigende del her bl.a. er skarpere end i det slanke skifte).
C-sporet har jeg ingen erfaringer med. Det er også bygget mere anderledes op og minder mere om toskinne. Men vil tro at noget lignende må gøre sig gældende.
Dog skal man lige være opmærksom på at Heljans koblinger ikke er gode venner med K-skifter, her skal der enten tages noget af tappen eller skiftes koblinger (dette gælder for alt Heljans materiel. I C-skifter må det gå nemmere igennem, da punktkontakterne ikke er så høje). Pufferplanken med puffer og sneplove der skal eftermonteres; her går sneplovene også imod punktkontakterne i K-skiftet, men vil tro man med lidt forsigtighed kan justerere lidt på plovene. Eller man får simpelthen fat i den pufferplanke uden sneplove som Heljan henviser til i den vedlagte folder. Og så kan det jo være at sneplovene dukker op som løsdel på et tidspunkt til AC-drift, noget lignende er set før
Om der er ved at blive sat en ny norm for hjulflanger, skal jeg ikke kunne sige, men det bedste må være at der er flanger beregnet til AC. Men det går fint alligevel
Der bliver også god brug for den til kommende hurtigtog og eksprestog
Men altså en flot flot maskine, og Faulhabermotoren (hvis man har fået versionen med den), er en fremragende motor. Den "spinder" jo nærmest. Og har uden at kny det mindste, klaret prøvekørslerne på banen.
Og er som Gert nu også tilbøjelig til at kalde den for Heljans "svendestykke", efter at have fået den testet mere grundigt.
Lyden er helt fin og ok, den er noget høj, men det kan man jo gå ind og ændre på. Og så kan der som en ekstra gevinst også monteres røg.
Hvis man meget gerne vil have Guldmodellen med lyd (DC/AC), så kan det godt lade sig gøre uden at have forudbestilt. Kystbanen har sikret sig nogen ekstra eksemplarer, kunne jeg forstå på det hele. Og det er der måske også nogen af de andre forretninger der har.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!
Har lige hentet et par tillig sporskifter for at prøve gangen i dem. Nu ligger de blot lige på bordet og er er ikke andet end de 2 skifter, men det virker ved første øjekast langt bedre. Nu skal jeg lige have lidt mere skinne på og rigtig prøve det, men som sagt virker det fornuftigt.
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Møtrik
Indlæg: 619
har lige hentet en guldmodel i dag. meget flot. desværre ser det ud til at den frontlanterne sidder skævt monteret.
Bo S.
Indlæg: 202
Jeg har skudt en masse billeder af E-maskinen:
http://danskmodeltog.dk/Nyhedsarkiv.htm
Mvh. Bo S.
http://danskmodeltog.dk
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Det er lidt ærgerligt at se, at der (næsten som sædvanlig med Heljans ting) er en tydelig støbesøm ned langs kedlen, hvor de to formhalvdele støder mod hinanden.
Men jeg glæder mig selv voldsomt til at mostage mit eksemplar!
Bjarne
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hejsa!!
Nu har jeg legt med min E-maskine på en teststrækning bestående af 2 sporskifter samt en englænder med et par korte skinnestykker imellem. Skinnerne er Tillig sporkode 83 og det er 11/15 graders sporskifter.
Her må jeg sige, at maskinen kører rigtig flot igennem hele banen.
Min konklusion: Tillig sporsystem og E-maskinen har det rigtig godt sammen!
Jeg har ikke haft lejlighed til at prøve det samme på PECO spor, men det er der måske en anden der har?
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Er printet virkeligt så tydeligt, som det ses her? :
Med venlig hilsen
Skott
Møtrik
Indlæg: 619
ja men du vil da vel heller ikke køre uden pufferplanken vel?
når den er monteret ser du ikke noget
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Ja formentlig, men kun indtil man har monteret puffere og plove.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.937
Ja formentlig, men kun indtil man har monteret puffere og plove.
quote]
Selfvølgelig - pufferplanken mangler. Den havde jeg ikke lige lagt mærke til i mit kritiske øjeblik - takker :oops:
Med venlig hilsen
Skott
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Har fået testet maskinen yderligere på slanke K-skifter og i en slank K-englænder. Har derfor rettet i mit store indlæg på side 3 her. Den klarer skærene bedre og bedre
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Du ved jo, hvor du kan få det gjort........
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model