Picture

JD

Indlæg: 712

PB  Hjemmeside

N-bane med havnetema på 400 x 50 cm - værsgo :-)

Jeg fortrød som bekendt mit skifte fra H0 til N på min indendørs bane, så nu er jeg tilbage i H0 igen (hen til kommoden og tilbavs igen - suk...).

Jeg fik dog skiftet fra 3 til 2-skinnedrift og det er jeg meget tilfreds med, så alt er dog ikke spildt.

I mellemtiden fik jeg også testet PAINT (!) som spordesigner, hvilket faktisk gik over al forventning.

Ja, tegningen er ikke målfast og skinner og tog ligner lego, men til at tumle med en layout ide er PAINT faktisk ret hurtigt og slet ikke så tosset...

Her er f.eks. oplægget til den N-bane med havnetema som jeg ville have bygget. Det er faktisk en stor ovalbane med 2 skyggespor skjult bag en falsk væg. Toget mod Tyskland køre gennem KFK, om bag ved trælastterminalen og kommer så ud igen henne ved ESSO.

Det er altså muligt at køre med lange gennemgående tog hvis man vil det - omend at det ikke er så realistisk på en havn?

Jeg håber dog at andre kan finde inspiration af min tænkte N-bane Laughing out loud

For dem der er meget interesseret kan jeg sende BMP filen via mail - kan ikke oploade den her på sporskiftet.

PS: Alle virksomheder eksistere eller har eksisteret - også Havnens Perle (i daglig tale Pearl Habour) som den dag i dag ligger på Århus havn.

Eget layout version 19

__________________

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Hej Jens

Et meget fint layout.

"Jens Didriksen" skrev:
I mellemtiden fik jeg også testet PAINT (!) som spordesigner, hvilket faktisk gik over al forventning.Ja, tegningen er ikke målfast og skinner og tog ligner lego, men til at tumle med en layout ide er PAINT faktisk ret hurtigt og slet ikke så tosset...

Helt enig.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Jens

Fin plan - der genereres noget omløb der - på begrænset plads Smile

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

JD

Indlæg: 712

PB  Hjemmeside

"Erik 1:87" skrev:
Hej JensEt meget fint layout.
"Jens Didriksen" skrev:
I mellemtiden fik jeg også testet PAINT (!) som spordesigner, hvilket faktisk gik over al forventning.Ja, tegningen er ikke målfast og skinner og tog ligner lego, men til at tumle med en layout ide er PAINT faktisk ret hurtigt og slet ikke så tosset...
Helt enig.

Selvfølgelig er du det - det var dig der gav mig ideen på din webside Wink

Jeg tænkte først at det ikke kunne blive til noget særligt, men må indrømme at jeg tog fejl. Programmet er netop på grund af sin simpelthed ekstremt nem at bruge for dem der ikke er (eller adrig bliver...) eksperter i Wintrack.

__________________

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

ThomasT73

Ansat i Røde Kors som teknisk medarbejder på Helsingør sygehus

Frederiksværk

Indlæg: 172

PB

"Jens Didriksen" skrev:
Jeg fortrød som bekendt mit skifte fra H0 til N på min indendørs bane, så nu er jeg tilbage i H0 igen (hen til kommoden og tilbavs igen - suk...).Jeg fik dog skiftet fra 3 til 2-skinnedrift og det er jeg meget tilfreds med, så alt er dog ikke spildt.I mellemtiden fik jeg også testet PAINT (!) som spordesigner, hvilket faktisk gik over al forventning.Ja, tegningen er ikke målfast og skinner og tog ligner lego, men til at tumle med en layout ide er PAINT faktisk ret hurtigt og slet ikke så tosset...Her er f.eks. oplægget til den N-bane med havnetema som jeg ville have bygget. Det er faktisk en stor ovalbane med 2 skyggespor skjult bag en falsk væg. Toget mod Tyskland køre gennem KFK, om bag ved trælastterminalen og kommer så ud igen henne ved ESSO.Det er altså muligt at køre med lange gennemgående tog hvis man vil det - omend at det ikke er så realistisk på en havn?Jeg håber dog at andre kan finde inspiration af min tænkte N-bane :DFor dem der er meget interesseret kan jeg sende BMP filen via mail - kan ikke oploade den her på sporskiftet.PS: Alle virksomheder eksistere eller har eksisteret - også Havnens Perle (i daglig tale Pearl Habour) som den dag i dag ligger på Århus havn.

Hej

Jeg syntes det ser rigtigt fint ud, og da jeg skal i gang med et ligende projekt i størrelse H0, vil jeg meget gern emodtage filen på tived@live.dk ... jeg skal nok reducere planen lidt da jeg har en plads på ca. 60 x 600 til H0.

Mvh.

Thomas

__________________

DSB Epoke mest 4, samt noget 3 og 5. Kører DCC-digital.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cowi

Indlæg: 315

PB

Jeg synes det ser rigtig spændende ud og hvad er mere betagende end en havn?

De mange transporter fra den viiiide verden og de fantastiske kompriser jeg synes der altid er på en havn. TIllige er der mange scener som kan laves.

Jeg er ked af at det ikke blev til en egentlig bane for ville gerne se billeder når der begyndte at komme nogle havnekaje frem med anliggende skibe

Like 0 kan lide
Top

Picture

JD

Indlæg: 712

PB  Hjemmeside

"Cowi" skrev:
Jeg synes det ser rigtig spændende ud og hvad er mere betagende end en havn?De mange transporter fra den viiiide verden og de fantastiske kompriser jeg synes der altid er på en havn. TIllige er der mange scener som kan laves. Jeg er ked af at det ikke blev til en egentlig bane for ville gerne se billeder når der begyndte at komme nogle havnekaje frem med anliggende skibe

Jeg bygger ganske vist havnetemaet, men denne gang bliver det i H0.

Men andre er da velkommen til at springe på layoutet i N Smile

__________________

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cowi

Indlæg: 315

PB

Ahh fantastisk jamen så glæder jeg mig fantastisk til du kommer videre Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jonas

Indlæg: 329

PB

"Jens Didriksen" skrev:
Selvfølgelig er du det - det var dig der gav mig ideen på din webside Wink Jeg tænkte først at det ikke kunne blive til noget særligt, men må indrømme at jeg tog fejl. Programmet er netop på grund af sin simpelthed ekstremt nem at bruge for dem der ikke er (eller adrig bliver...) eksperter i Wintrack.

hvis du søger noget som er nemmere end wintrack, men ikke kan vise 3d, kan anyrail anbefales. demo kan hentes.

http://www.anyrail.com

du måtte iøvrigt gerne skrive noget om hvorfor du fortrød skiftet til N... for pladsmæssigt burde den skala ellers være lige i øjet til det du vil bygge. (og bare rolig, er ikke ude på at få dig til at ændre holdning - kører selv h0 da N er for småt for mig).

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

JD

Indlæg: 712

PB  Hjemmeside

"jonas" skrev:
"Jens Didriksen" skrev:
Selvfølgelig er du det - det var dig der gav mig ideen på din webside Wink Jeg tænkte først at det ikke kunne blive til noget særligt, men må indrømme at jeg tog fejl. Programmet er netop på grund af sin simpelthed ekstremt nem at bruge for dem der ikke er (eller adrig bliver...) eksperter i Wintrack.
hvis du søger noget som er nemmere end wintrack, men ikke kan vise 3d, kan anyrail anbefales. demo kan hentes.http://www.anyrail.comdu måtte iøvrigt gerne skrive noget om hvorfor du fortrød skiftet til N... for pladsmæssigt burde den skala ellers være lige i øjet til det du vil bygge. (og bare rolig, er ikke ude på at få dig til at ændre holdning - kører selv h0 da N er for småt for mig).

Tak for linket - vil prøve det på et tidspunkt.

Skiftet fra N skyldes flere ting:

1) Mit tema havde primært rangering som hovedopgave og lige præcis til dette job mener jeg N og Z kommer til kort. Ja, jeg HAR set hvad der kan laves både i N og Z - også med rangering og digitale koblinger, men jeg mener stadigvæk at det ikke er disse to skalers største force. Vogne er også meget lette hvis du vil af- og tilkoble manuelt så her gik det ofte galt for mig.

2) Jeg nærmer mig de 50 år å synet er heller ikke som da jeg var 18. Derfor tror jeg jeg får mere glæde af H0 og spor 1 fremover - selv om en N bane med amerikanske godstog og kilometer lange vognestammer lokker...bare de ikke skal afkobles, men blot køre rundt på anlægget.

3) Meget at det tilbehør (specielt bygninger) der er på markedet er rettet mod H0 da det er her det største marked er. Ja, jeg ved godt der er dukket rigtigt meget op til N de senere år, men der er stadigvæk ikke nok til mit temperament. andre vil mene at det ikke er noget problem.

__________________

Jens 

DC bane i dansk epoke III

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.