Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

KFA 4 Sentinel rangertraktor - i ægte 1:87!

Hejsa,

Da jeg er ret vild med små rangermaskiner - og tænker på at investere i den kommende Østerport station er det jo helt oplagt også at tænke i Frihavnen og dermed KFA maskinerne, f.eks. KFA 4, en Sentiel maskine med Rolls Royce motor.  Smile

(billedet er inkluderet via jernbanen.dk...)

Der har tidligere været en tråd herinde om at Hornby har udgivet modellen i skala 00. Efter lidt søgning faldt jeg over en tråd på rmweb.co.uk der ledte mig til denne side på ukmodelshops.co.uk hvoraf jeg kunne se at den måske kunne fås som byggesæt i ægte H0?

Nu har jeg skrevet lidt med Judith Edge kits, byggesættet er til at få for 47 GBP inklusiv forsendelse og passer på en Tenshodo 24.5mm bogie... Den er godt nok fristende! Smile Modellen kan ses i sin rå form herunder.

Mvh,

Peter

Billede

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Finn Lekbo

Selvstændig

Indlæg: 117

PB

Hej Peter

Du behøver ikke at købe byggesættet i England, jeg har det på lager til 450,- kr.

mvh

Finn Lekbo

__________________

Bedste Futhilsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Hej Finn,

Finn Lekbo skrev:

Du behøver ikke at købe byggesættet i England, jeg har det på lager til 450,- kr.

Super, det vidste jeg ikke! Smile Ses vi i Køge i slutningen af måneden? - For så kunne jeg måske spare portoen?

Mvh,

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Hej igen,

I fald nogen har interesse i andre UK-maskiner i 1:87 fik jeg lige en fin mail med oversigt over Judith Edge 1:87 byggesæt:

JudithEdge kits skrev:

Looking through our web page I see that not all our 1:87 kits are mentioned, in addition to the Sentinel 0-4-0DH we have the following kits in this scale:
LMS/BR and FS class 700 Jackshaft 0-6-0DE    £60
Ruston 165DS 0-4-0DM or DE                           £45
CP Sentinel 0-6-0DH (Portuguese version only)   £42
Yorkshire Engine Co. Taurus (Spanish version)    £50 (out of stock at present)
We also have a few 1:87 versions of the etched parts (no mouldings etc.) from our 4mm range:
BR 11001 0-6-0DM
LSWR DS74 Bo-Bo
and some untested etches for a Hudswell Clarke 0-6-0DH
Later this year we shuld have a kit for the Hunslet 0-4-0/0-6-0DH

Postage to Europe is £5 for all our kits.

Mvh,

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Finn Lekbo

Selvstændig

Indlæg: 117

PB

Hej Peter

Jeg medbringer nogle sæt med  til Køge.

mvh

Finn

 

__________________

Bedste Futhilsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Finn Lekbo skrev:

Jeg medbringer nogle sæt med  til Køge. 

Det lyder dejligt! Også gerne den relevante Tenshodo-bogie hvis du har sådan en på lager?

Mvh,

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Det er altså en nuttet lille traktor, som jeg er helt vild med.

Hvor er det godt, at den også kan fås i H0 - for 00-modellen ser helt forkert ud i selskab med 1:87-modeller.

Desuden er det glædeligt, at der er en stigende interesse for H0 i England - det kommer på den måde også os til gode.

Jeg skal også have et eksemplar af byggesættet en dag - jeg håber at Finn har flere på lager til den tid.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.