Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.712

PB  Hjemmeside

Roco nyheder 2016

Første Roco nyheder.

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.712

PB  Hjemmeside

Og meget mere!

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

En særdeles spændende nyhed er toget med damplokomotiv og forskelige vogne fra USATC (US Army Transportation Corps) fra Anden Verdenskrig. Med mulighed for godsvogne med bl.a. Shermann-kampvogn og halvbæltekøretøjer. Et hidtil overset kapitel, da det især har været de tyske modstykker man har set, hvilket selvfølgelig heller ikke er så mærkeligt. 

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Hvor er det skønt at se, at Roco har sænket priserne en anelse  Smile

Udover T2000 dobbeltvognen, så synes jeg ikke der er sååå mange spændende nyheder for mit vedkommende. Men der er da et par interessante godsvogne og lokomotiver. Blandt andet BR 185 417 fra TX Logistik, som jo har kørt i lille Danmark  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Vedr. 67436: DSB åben godsvogn med 2  stk. VW T5 Transportere fra DSB: - hvilke farve havde Kbs-vognene i epoke V ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Svaret findes her:

http://www.jernbanen.dk/dsb_gvognfotos.php?Aar=1965&litra=Kbs&typenr=1

... de få vogne der var tilbage. Vognen og de to VW T5 kan anvendes hver for sig (har DSB i det hele taget haft den slags varevogne i deres vognpark?)

 

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 388

PB  Blog

http://www.tommyrolfnielsen.dk/images/vw/rd96641-1.jpg

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

morten skrev:

Vedr. 67436: DSB åben godsvogn med 2  stk. VW T5 Transportere fra DSB: - hvilke farve havde Kbs-vognene i epoke V ?

Og så lige for at være nittetæller - det er altså kun VW Transporter T4 på vognene

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Og for yderligere at tælle nitter - det er en Ks-vogn

http://www.jernbanen.dk/dsb_gvognfotos.php?Aar=1965&litra=Ks&typenr=  

Tidsmæssigt passer vogn og biler sammen, men sandsynligheden for at der skulle være transporteret to Transportere på en sådan vogn, er meget lille.

Men hvis både vogn og biler er modelmæssigt OK, kan man roligt købe dem - den samlede pris for en vogn og to biler er også OK.

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Er der så nogen meldinger om Hvornår T2000 vognene er at finde på hylderne? Eller er det engang i løbet af 2016?

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

spazerman

AM

Indlæg: 120

PB  Hjemmeside

Det er en Ks der er afbilledet i Roco's katalog.

det ligner desværre den farve på vognene, som M113 PMV også blev leveret på. En forkert farve.

 

hilsen Jan

__________________

FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI

www.facebook.com/modernraildk 

YouTube : modernraildk 

Instagram: modernrail_dk

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Vi må se hvad der dukker op.

Habins-y -vognen, katalognummer 76480, er vist også et pænt stykke fra at være korrekt.

Rs-vognen med LURPAK-containerne virker til gengæld til at være spændende

Coop-containerne er ikke danske - de kører internt i Sverige.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Noget kunne tyde på, at udviklingen af T2000-vognen - som vist må siges at have taget sin tid - vist også har været en bekostelig affære, eftersom der udkommer 23 forskellige versioner af den, sådan at investeringen kan forrente sig max.

 

Svend skrev:

Habins-y -vognen, katalognummer 76480, er vist også et pænt stykke fra at være korrekt.

 

Enig - det foreløbige katalogbillede/computerrendering ligner en Habbillns i Habins-y bemaling.

 

Svend skrev:

Rs-vognen med LURPAK-containerne virker til gengæld til at være spændende

 

Det syntes Gunnar W. Christensen muligvis også, eftersom han tog et billede af en tilsvarende vogn.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

ventrikel

Næstved

Indlæg: 155

PB

BilledeRoco's nye udgave

Må håbe at Sojakagevognen kommer i lidt bedre farver.

Den ligner ikke.

 

 

__________________

Torben

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Smile

næ - men hvad gør det - den kan jo så passende kandidere til årets model i DMJU  Wink

 den  er ommalet fra tysk vogn og fået danske påskrifter

At den så ikke ligner forbilledet - kan jo være ligegyldigt 

nogen vil så nok påstå at vi skal være glade for at de store modelfabrikanter i udlandet - absolut ingen nævnt og ingen glemt, tager en tysk/udenlandsk vogn og ommaler den samt skriver DSB på den - rent pladder - den koster

lige så meget som den tyske vogn der er udgivet

så der tjenes fedt på ommalingen, da formen er betalt af den tyske/udenlandske udgivelse

hvis man lod være med at købe dem - ja så påstås der at så ville der ikke komme ommalede vogne fra de store fabrikanter - og det vil jeg absolut ikke se som noget tab - men som gevindst - for så kunne det tænkes at seriøse

fabrikanter vil lave korrekte danske vogne, - som det er nu - tror jeg ikke at Mck, Heljan og F2010/Hobbytrade vil kaste sig ud i at lave danske tankvogne eller andre vogne der kommer som ommalede tyske/udenlandske vogne (

de kan simplet hen ikke spille lige op på prisen - da en form til en godsvogn er ca lige så dyrt som til en personvogn - samt at salgsprisen for en godsvogn&postvogn/rejsegodsvogn ikke kan ligge i samme prisleje som en

personvogn

jeg troede ( engang) at et af formålene i DMJU var at fremme så vidt muligt korrekt dansk modeltog og støtte danske fabrikanter og køkkenproducenter mest muligt, da vi nu har dem - ( og de store udenlandske fabrikanter skal

nok klare sig - på deres hjemmemarked og de udenlandske hvor de laver korrekte modeller til ) - og ikke være en fætter BR afdeling

jeg har været inde på flere udenlandske sider og har endnu ikke set en dansk vogn ( uanset korrekt eller ommalet) være indstillet til årets model - så hvorfor skal vi gøre det med ommalede udenlandske vogne - der ligger langt

fra forbilledet - bare fordi der står DSB på dem 

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

Hvad Litra er den MY? 1124 igen igen?

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Ja, den (soyakagevognen) ligner bestemt ikke forbilledet ..... men man kan jo bare lade være med at købe den Wink

 

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

Svend skrev:

Ja, den (soyakagevognen) ligner bestemt ikke forbilledet ..... men man kan jo bare lade være med at købe den Wink

 

Enig, hvis man ikke køber fantasivogne så stopper det helt af sig selv, men....
- er det den samme vogn der er tale om? I Rocos nyhedsprospekt kan jeg ikke finde oplysninger om vognens nummer så den kan sammenlignes med jernbanen.dk hvor der så til gengæld mangler billeder af en masse af soyakagens vogne, specielt 8½ meter vognene. Kunne det tænkes at det var en af dem der var tænkt som forbillede for modellen eller fandtes de ikke i den bemaling? Og er der detaljer, f.eks. omkring platforme der udelukker den mulighed? Under alle omstændigheder mangler jeg pladen til højre på vognen med ejerforholdet.
Hvis der er nogen der kan kloge lidt på ovenstående ville jeg blive glad.

Indtil videre er den diskvalificeret

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

:)

 

Der er her på KM-text hjemmeside,

http://www.km-text.dk/kmtext92.htm

hvorfra de kan downloades, 3 artikler om Sojakagens vogne og ingen med domen placeret i enden ligner Rocos udgave - selv har jeg ca 200 fotos af sojakagens vogne samt flere

hovedtegninger + HG tegninger samt Søren Monnies tegninger og skitser og dem jeg selv har tegnet  - og igen ... ingen kommer i nærheden - selvom jeg prøver på at være flink !!  :O ligheden er vel nærmest at de har 2 hjulsæt

og 4 puffere :p - og så er det en gammel traver - den blev oprindelig udgivet af Klein Modellbahn 3372 i forrige årtusinde (1998 - 1999) som tysk VTG og som ØBB Solvay kat nr 3373

Billede

og også som sæt fra M+D sondrserie 065 (1999) med 4 forskellige vognnumre

Billede

og Roco overtog (købte) som bekendt Klein  -

og for at det ikke skal være helt løgn - så ligger den vist som brugt Klein Modellbahn 3372 DB VTG på Kystbanen i Ordrup  - det er ikke så længe siden jeg så den der - og kender også den der solgte den ;)

 

mvh

henning h087

 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

ventrikel

Næstved

Indlæg: 155

PB

Jeg er langt hen ad vejen enig med Henning. Men vogne som dog trods alt ligner forbilledet rimeligt udfra støbeform etc. bør man kunne lave så de er så præcise som muligt i forhold til farver og diverse plader til tekst.

Umiddelbart ser denne Roco vogn jo ud til at være med en tank som er lidt større en forbilledet og måske en anelse kortere. Den synes jeg godt man kan leve med. Gitteret omkring domen kan relativt nem tilpasses forbilledet.

Farven synes derimod for grøn ( Kan skyldes trykfarven og fotoshop) og den manglende plade i højre side tæller også ned.

__________________

Torben

Like 0 kan lide
Top

Picture

ventrikel

Næstved

Indlæg: 155

PB

Vognen står til at være 21 85 070 1 552-4.

Et bedre foto kan ses på vasutmodell.com

Den er der ikke umiddelbart et foto af i jernbanen.dk.

__________________

Torben

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

:)

Billede

Billede

 

det havde nok været langt bedre og tættere på - hvis Roco havde lavet den som denne udgave

23 86 700 2 013 ex 21 86 700 2 013 ex ZE 504 013 DANSK AMMONIAK

vognnumrene 012 og 014 kunne også været brugt

foto Jan Lundstrøm - 1984 Nyborg

Billede

 

og for den fingrenemme var der så ikke så langt til at omdanne den til denne udgave ( der kan så bruges andre udgivelser fra Roco af denne udgave ) - men helt korrekt vil undervognen ikke være - meeeeeen - det var nu nok til at leve med for de fleste

Billede

 

 mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

 

foto af 21 86 070 1 552-4 P, fotograferet 1974 af Per Topp Nielsen/Dansk Jernbanearkiv Sakskøbing findes på KM-text hjemmeside

artikler til download

sojakagen 2, side 5 af Søren Monnies

http://www.km-text.dk/download/sojakagen2.pdf

og den ligner heller ikke Roco´s udgave

mvh

henning h087

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Det lader til, at Roco laver en lille uvelkommen afvigelse i år. Efter at have udgivet et eller flere lyntog (MA) hvert fjerde år siden 2004 , så er der ikke en MA på tapetet i år. Lidt ærgerligt. Min ensomme 63057 har lyst til følgeskab af en 63059.

Tidligere udgivelser kan fx findes her (fjerde indlæg): http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/generelt/ma-lyntogene-fra-roco

Mvh Toftegaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.712

PB  Hjemmeside

Roco: 3 millioner euro færre indtægter. Alligevel 800 nyheder.

(3 millioner euro svarer omtrent til 22 millioner kroner.)

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.712

PB  Hjemmeside

Video

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.712

PB  Hjemmeside

Anden video

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Jeg glæder mig virkelig meget til T2000 vognene kommer. De kommer til at pynte på anlægget Smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.