Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco nyheder 2013

Roco nyheder 2013: http://issuu.com/fleischmann_roco/docs/roco-neuheitenkatalog-2013?mode=window&proSidebarEnabled=true&backgroundColor=%23b1b1b3

mvh,
Gert (fra Holland) 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Hvor er det simpelthen intet mindre end   F A N T A S T I S K   at T2000 dobbelt lommevognen endelig endelig endelig produceres og sendes på markedet. At det så er Roco der producerer så man ved at kvaliteten er helt i top også til AC brug, dét gør bare glæden endnu større.

Prisen er godt nok ret høj, men det må man jo bare tage med.

Jeg er spændt på at se hvilke Trailer modeller de vælger at anvende som last på lommevognene . . . også den tyske version.

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Ikke mange danske godsvogne i år i forhold til sidste år.

Havde ellers set frem til en "genudgivelse" af DSB slnmps kampvognstranport med 2 PMV'er (tidligere udgivet som 47659 i meget begrænset oplag).

Synes ellers at have læst et sted at den ville komme.....

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:
Hvor er det simpelthen intet mindre end   F A N T A S T I S K   at T2000 dobbelt lommevognen endelig endelig endelig produceres og sendes på markedet. At det så er Roco der producerer så man ved at kvaliteten er helt i top også til AC brug, dét gør bare glæden endnu større.

Prisen er godt nok ret høj, men det må man jo bare tage med.

Jeg er spændt på at se hvilke Trailer modeller de vælger at anvende som last på lommevognene . . . også den tyske version.

Jeg kan ikke være mere enig. Det er jo nærmest den sidste vogn vi står og mangler, os som kører moderne godstog.

Om prisen er høj, ja, men dog 1 euro billigere end Kombimodell´s T 2000, som jeg nu gætter på droppes fuldstændigt.

Trailere: Roco kan putte hvad som helst på for min skyld, bare det er gardin-trailere. De kan jo altid males om. Men mon ikke det er et eller andet, som passer i vores billede. DSB-udgaven bliver med trailere fra en kendt skandinavisk speditør.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Så skal der sgu shoppes både den danske og den norske også lige de 6 stk fra Rockyrail når de engang dukker op Laughing out loud

 

Denis

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

T2000 dobbelt lommevognen  er en god nyhed, men ellers er det en tynd kop the set med danske øjne - de danske modelbaneforhandlere er nok ikke alt for tilfredse. Men så må man på deres vegne håbe på en så meget større indsats fra Heljan og Hobbytrade/Ade´s side. 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Nu også tilgængelig som pdf-fil: http://www.menzels-lokschuppen.de/pdf/2013/Roco/2013_Roco_Neuheiten-Katalog.pdf

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

Disse tre Statoilvogne, http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=603_604&products_id=7241&osCsid=9671b0c7b605c7cc7f0b83b9e59d3073, har de kørt i Danmark som danske vogne?

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Denis Schuster Petersen skrev:

Så skal der sgu shoppes både den danske og den norske også lige de 6 stk fra Rockyrail når de engang dukker op Laughing out loud

 

Denis

 

Ja, det blir vist et dyrt år på model godssiden i år Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Det er bare superfedt!

Det kniber dog med udsynet til alt dét, der foregår til højre for sporet - derved kan det måske blive vanskeligt at få øje på signalerne, når toget er på vej rundt i et højresving ?. De står jo (med enkelte undtagelser) som regel til højre for sporet.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Ny variant af MZ1, se side 11: http://issuu.com/fleischmann_roco/docs/roco-extrablatt-2013-03?mode=a_p

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gert skrev:

Ny variant af MZ1, se side 11: http://issuu.com/fleischmann_roco/docs/roco-extrablatt-2013-03?mode=a_p

mvh,
Gert 

Tak for linket, Gert.

En ny nummervariant (vinrød MZ 1407 med ændrede håndbøjler) er meget velkommen.

Personligt så jeg dog hellere en vinrød MZ II fra Roco, f.eks. i form af MZ 1424 med slutlygter, sneplov og firkantede puffer - den blev først malet sort/rød i 1987, Hobbytrade har ikke lavet den, Roco har mulighed for at lave den med de eksisterende støbeforme, og den ville variantmæssigt supplere de hidtil udgivne Roco MZ'ere, frem for at at være en nummermæssig "dublet" af dem.

Ene gode argumenter  Wink

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

ROCO har aflyst følgende produkter:

64402 vogn from Østrig med NS-vignet

64403 vogn from Østrig med NS-vignet

64404 vogn from Østrig med NS-vignet

66731 Danske Hpuac vogn med DFDS containere

72301 Italiensk lokomotiv

 

mvh,
Gert 

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

cbt]</p><p>[quote=Gert skrev:
Tak for linket, Gert.

En ny nummervariant (vinrød MZ 1407 med ændrede håndbøjler) er meget velkommen.

Personligt så jeg dog hellere en vinrød MZ II fra Roco, f.eks. i form af MZ 1424 med slutlygter, sneplov og firkantede puffer - den blev først malet sort/rød i 1987, Hobbytrade har ikke lavet den, Roco har mulighed for at lave den med de eksisterende støbeforme, og den ville variantmæssigt supplere de hidtil udgivne Roco MZ'ere, frem for at at være en nummermæssig "dublet" af dem.

Ene gode argumenter  Wink

 

Ja jeg må indrømme at jeg også undrer mig lidt over når man nu laver en vinrød MZ i epoke 4 version med ændrede bøjler/håndtag, firkantede buffers og sneplov . . hvorfor dælen man så udgiver den med røde slutlygter i fronten ? 

Jeg har selv ændret min MZ1402 fra Roco så den ligner denne nye kommende MZ1407 . . . dvs med firkantede buffers, plove og nye håndbøjler. Så det afholder mig mok fra at købe denne nye MZ fra Roco når nu der ikke er røde slutlys. Men når det er sagt, så synes jeg det er helt fantastisk som Roco konstant forkæler os med nye modeller. Helt fantastisk  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

LasseSteen]</p><p>[quote=cbt skrev:

Gert skrev:
Tak for linket, Gert.

En ny nummervariant (vinrød MZ 1407 med ændrede håndbøjler) er meget velkommen.

Personligt så jeg dog hellere en vinrød MZ II fra Roco, f.eks. i form af MZ 1424 med slutlygter, sneplov og firkantede puffer - den blev først malet sort/rød i 1987, Hobbytrade har ikke lavet den, Roco har mulighed for at lave den med de eksisterende støbeforme, og den ville variantmæssigt supplere de hidtil udgivne Roco MZ'ere, frem for at at være en nummermæssig "dublet" af dem.

Ene gode argumenter  Wink

 

Ja jeg må indrømme at jeg også undrer mig lidt over når man nu laver en vinrød MZ i epoke 4 version med ændrede bøjler/håndtag, firkantede buffers og sneplov . . hvorfor dælen man så udgiver den med røde slutlygter i fronten ? 

Jeg har selv ændret min MZ1402 fra Roco så den ligner denne nye kommende MZ1407 . . . dvs med firkantede buffers, plove og nye håndbøjler. Så det afholder mig mok fra at købe denne nye MZ fra Roco når nu der ikke er røde slutlys. Men når det er sagt, så synes jeg det er helt fantastisk som Roco konstant forkæler os med nye modeller. Helt fantastisk  Smile

Netop hvad angår MZ 1407, så er valget nok ikke helt tilfældigt.

Den afbillede model i nyhedskataloget har ikke slutlygter, sandsynligvis af den grund, at det havde forbilledet heller ikke (i vinrød bemaling).

Jernbanen.dk ses et billede fra 1983 af MZ 1407 i vinrød bemaling - men uden slutlygter. MZ 1407 blev ommalet i sort/rød i 1984 - den fik sikkert først slutlygter i den forbindelse.

Så den foreliggende nyhed er korrekt nok - personligt havde jeg dog hellere set lidt flere ændringer end firkantede puffer og underhængt sneplov - dem kunne vi jo i princippet selv skifte ud. Det er straks værre at skulle tilføje slutlygter selv, så det ser ordentligt ud.

 

Føromtalte MZ 1424 ville som nævnt være et godt valg, hvis Roco ville forkæle os med en vinrød MZ II.

MZ 1424 fik slutlygter, firkantede puffer og underhængt sneplov i 1980 og blev først ommalet til rød/sort som sidste MZ i 1987.

MZ 1424 med slulygter trak/skubbede bl.a. rundt med regionaltog på Kystbanen, og fandt også vej her til det Nørre Jydske i denne bemaling/version.

Så Roco måtte da meget gerne have en vinrød MZ II med slutlygter, firkantede puffer og underhængt sneplov med i sine overvejelser næste gang - og netop MZ 1424 ville i den forbindelse være et oplagt valg som en variant, "man bare have", hvis den udkom, fordi den adskiller sig så meget mere fra de tidligere udgivne varianter, end MZ 1407 gør, og fordi den vil kunne fremstilles ud fra de allerede foreliggende bemalings- og formværktøjer.

 

Men anyways, så er alle de hidtil udgivne varianter "i stald", så mon ikke også at MZ 1407 ryger ned i "kurven", så den kan holde dem ved selskab   Smile

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

 

cbt skrev:

Så den foreliggende nyhed er korrekt nok - personligt havde jeg dog hellere set lidt flere ændringer end firkantede puffer og underhængt sneplov - dem kunne vi jo i princippet selv skifte ud. Det er straks værre at skulle tilføje slutlygter selv, så det ser ordentligt ud.

Lige præcis også min holdning . . og Ja 1424 ville være skønt at tilføje til samlingen  Laughing out loud

Like 1 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Jeg har købt sæt 67029, som alligevel udkom, selvom de havde taget den af hjemmesiden. Jeg har bare et problem der ikke nogle dekaler med, selvom der i indlæggelse bladet står der skulle med 1 sæt litreringer til vogne litra kbs. Er der andre der ligeledes mangler litreringer til vognene? Det er en utrolig lys farve de har fundet på til PMVerne, men der er heldigvis mange forskellige dekaler til dem. Så man kan sagtens male dem i en mørkere nyance og bagefter påfører dekalerne.
__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.