Hej alle
Jeg har i tidligere indlæg luftet min (dybe) utilfredshed med Märklins sporskiftedrev. De er simpelthen ikke gode eller stabile nok i længden. Med andre ord: det er noget møj Märklin laver lige på det punkt.
For en uges tid siden var der endnu to af drevene der "gik døde", og så fik jeg nok! Sprang til tasterne og skrev en harmfuld mail til Märklins kundeservice og beklagede mig over produktet, samt de rigtig mange penge jeg har brugt på ustabile drev gennem tiden! Fik det sædvanlige svar tilbage om, at jeg skulle sende de defekte drev til Göppingen sammen med fakturaen, så skulle de se på sagerne. Tak min bare....!
Svarede at jeg ikke var interesseret i den løsning, kun i at få nogle drev der VIRKER. Og sørme så! Igår modtog jeg en pæn mail fra Account Manager Markus Schurr om, at man godt kender til de ustabile drev, og at man er ved at udvikle nogle helt nye af slagsen, der gerne skulle være bedre end de gamle!
det blev jeg rigtig glad for at høre, for jeg har sandt for dyden mistet en stor del begejstring for modeltog på den konto. Så, venner: Hvis I ikke allerede vidste det, så er oplysningen hermed givet videre. Hvornår de nye drev kommer på markedet er en anden sag...
Venligst LauR90
Märklin, epoke 3
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Mon Märklin modtager rekalmationer .......
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
ChrKristensen
god nyhed
men hvornår mon de så kan levere deres Märklin 60881 Dekoder S88 som skulle have været kommet
tsk tsk tsk
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Svarede at jeg ikke var interesseret i den løsning, kun i at få nogle drev der VIRKER. Og sørme så! Igår modtog jeg en pæn mail fra Account Manager Markus Schurr om, at man godt kender til de ustabile drev, og at man er ved at udvikle nogle helt nye af slagsen, der gerne skulle være bedre end de gamle!
Det er jeg rigtig glad for at høre - også at Märklin har den gode vane at lytte og svare - Jeg bygger på en ny C-spor bane, og har tænkt at skære åbninger under hvert drev, for at kunne skifte det.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Jørnet
IT nørd
Märklin HAR skam allerede lavet nogle nye! Dem har jeg lige skiftet 2 af. De brænder lige så hurtigt af som de gamle.
Jørgen
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
ChrKristensen
Märklin HAR skam allerede lavet nogle nye! Dem har jeg lige skiftet 2 af. De brænder lige så hurtigt af som de gamle.
Jørgen
Märklins sporskiftedrev 74491 er mig bekendt de sidste de har lavet, som han også skriver i overskriften har de også det med at brænde af og marklin er i gang med at lave en ny udgave
Frank-O
Industri-Tekniker
Så vil jeg da lige smide et spørgsmål ind her..
Er det AC eller DC drift?
Jeg har indtil nu kun hørt om afbrændte Märklin drev, som er drevet af DC.
Er der nogen der har slået nogen ihjel med AC drift?
Mvh.
Frank Olesen
bqg
Så vil jeg da lige smide et spørgsmål ind her..
Er det AC eller DC drift?
Jeg har indtil nu kun hørt om afbrændte Märklin drev, som er drevet af DC.
Er der nogen der har slået nogen ihjel med AC drift?
Det er ved DC drift problemerne opstår først, når DC spændingen brydes opstår en lysbue, jeg formoder denne lysbue opvarmer selve kontaktstykkerne, der så efterhånden opstår en belægning som spændingen ikke kan slå igennem.
Ved AC drift varierer spændingen, fordi den er sinusformet , dette reducerer gnistdannelsen, medens den ved DC er konstant.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Alex
Projektleder
I den klub (Märklinklubben)hvor jeg er medlem, og hvor alle sporskifterelæer skiftes med AC, har vi også store problemer med Märklin sporskiftedrev, både af den ene og den anden type. Vi indkøber selv nye mikroswitch og skifter dem. Vi kører på K-spor.
Mvh
Alex
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Jørnet
IT nørd
Jeg brugte tidligere DC (lav spææing). For nogle år siden skiftede jeg til en af Märklins grå for at udrydde den sidste tvivl.
Det gør ingen forskel. Både de ny og de gamle går istykker på et tidspunkt.
Det lydder interessant med at udskifte switche. Hvor får I nogen som passer? Jeg har ikke kunnet finde nogen som er små nok og som stadig har ordentlig kvalitet.
Jørgen
LauR90
Roskilde
Hej Jørgen
Hr. Markus Schurr fra Märklinfabrikken oplyser, at de nye drev vil komme på markedet om ca. et halvt år, så det kan ikke være dem du har...
venligst LauR90
Alex
Projektleder
Hej Jørgen
Jeg har undersøgt nærmere, hvor vi har købt switche til drevene:
Det er hos RS Components. Varenr. 7064171 og 7064174, Ultramin lever microswitsc, 500mA LH PCB henholdsvis RH PCB, prisen eksl. moms 12,68 og 10,89 pr.stk.
Jeg vil ikke påstå at det løser problemet forever, da det er den samme type som Märklin bruger, men det er en noget anden pris end nye drev.
Mvh
Alex
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Jørnet
IT nørd
Tak Alex
Jeg tænkte nok det var dem, men der står ikke noget på deres hjemmeside.
De kan kun klare 500mA og så vidt jeg kan regne ud får de mindst det dobbelte!
-men i det mindste kan jeg så skifte dem. Tak for hjælpen og god jul.
Jørgen