Nu dyrker jeg ikke epoke 4, men det ser rigtigt godt ud dette her, bogier til Bg-vognene;
http://mck-h0.dk/wp-content/uploads/2014/12/Bg-boggie-004.jpg
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Ja, det ser godt nok lovende ud
cbt
Indlæg: 1.165
Det er kræs!
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
UTJ
Indlæg: 438
Nu dyrker jeg ikke epoke 4, men det ser rigtigt godt ud dette her, bogier til Bg-vognene;
http://mck-h0.dk/wp-content/uploads/2014/12/Bg-boggie-004.jpg
Jeg forstår blot ikke hvorfor saksefjederen er så smal? Desuden (det er kun for kendere) kan jeg se at bogien er den ældre type som blev bygget til 1953 og dermed ikke har helt korrekt under en Bg. De 100 sidste CC-vogne og de 55 sidste AV-vogne havde en moderniseret udgave (med tre saksefjedre), og som var den som Bg/Bgc-vognene havde. Mon vor producent ikke har lagt mærke til denne forskel?
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Hej Ulrik,
Jeg forstår blot ikke hvorfor saksefjederen er så smal? Desuden (det er kun for kendere) kan jeg se at bogien er den ældre type som blev bygget til 1953 og dermed ikke har helt korrekt under en Bg. De 100 sidste CC-vogne og de 55 sidste AV-vogne havde en moderniseret udgave (med tre saksefjedre), og som var den som Bg/Bgc-vognene havde. Mon vor producent ikke har lagt mærke til denne forskel?
Jeg skulle til at spørge om fotodokumentation - men tog så et kig i det glimrende værk "Danske Personvogne" som jeg har stående her på hylden...
At du nok har ret vedr. saksefjederen ses lettest på fotoet af ABg 245 på side 192.
Men Ulrik, er det detaljer du har gjort McK opmærksom på? Den slags er jo som bekendt bedst at få rettet inden serieproduktionen går igang...
Mvh,
Peter W
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
UTJ
Indlæg: 438
Men Ulrik, er det detaljer du har gjort McK opmærksom på? Den slags er jo som bekendt bedst at få rettet inden serieproduktionen går igang...
Nej, det regner jeg ikke med at de er interesserede i. De kan jo regne ud at jeg godt ved noget om dette qua bog mv, så hvis man havde lyst kunne man sådan set selv have henvendt sig
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Nej, det regner jeg ikke med at de er interesserede i. De kan jo regne ud at jeg godt ved noget om dette qua bog mv, så hvis man havde lyst kunne man sådan set selv have henvendt sig
Det regner du ikke med at de er interesserede i?!? Det synes jeg er en TOTALT mærkelig holdning... Hvis man som seriøs MJ'er (og det regner jeg da også med du er?) ser noget man mener er en fejl gælder det da om at rapportere det til kilden, stolthed eller ej?
Jeg må sige at McK indtil det modsatte er bevist for mig fremstår som nogle af de hidtil mest seriøse og ambitiøse i branchen - hvilket man måske ikke kan sige om visse andre spillere - nuff said.
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
UTJ
Indlæg: 438
Jeg må sige at McK indtil det modsatte er bevist for mig fremstår som nogle af de hidtil mest seriøse og ambitiøse i branchen - hvilket man måske ikke kan sige om visse andre spillere - nuff said.
Njaaah, men nu er det sådan at de kender mig på forkant og helst vil arbejde med udviklingen uden at konsultere fx mig. Tidligere har 'chefdesigneren' fået tilbuddet mht andet projekt. Det er der intet ondt i, men at man skal opsøge nogle for at tilbyde korrektionsforslag på et stade hvor det vil koste for meget at rette, det er altså omsonst. Mck har valgt at vise produktet når ingen vej tilbage mht design og godt så. Det bør du som ingeniør også vide.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Njaaah, men nu er det sådan at de kender mig på forkant og helst vil arbejde med udviklingen uden at konsultere fx mig. Tidligere har 'chefdesigneren' fået tilbuddet mht andet projekt. Det er der intet ondt i, men at man skal opsøge nogle for at tilbyde korrektionsforslag på et stade hvor det vil koste for meget at rette, det er altså omsonst.
Der gætter du vist - der er jo fortsat tale om en prototype - hvilket også vises f.eks. her: 1501230_10152906748383256_6173612161798240521_o.jpg (med to hhv. tre fjedre i hver side, billedet tilstedebragt via Facebook gruppen "Modeltog") - så jeg tror da sagtens at dine iagttagelser kan nå at inkluderes.
Mck har valgt at vise produktet når ingen vej tilbage mht design og godt så. Det bør du som ingeniør også vide.
Så så, små slag! Personfnidderi gider jeg simpelthen ikke. - Det jeg kom med var en åben opfordring til at du kunne dele af din viden - intet andet.
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
cbt
Indlæg: 1.165
Njaaah, men nu er det sådan at de kender mig på forkant og helst vil arbejde med udviklingen uden at konsultere fx mig. Tidligere har 'chefdesigneren' fået tilbuddet mht andet projekt. Det er der intet ondt i, men at man skal opsøge nogle for at tilbyde korrektionsforslag på et stade hvor det vil koste for meget at rette, det er altså omsonst.
Der gætter du vist - der er jo fortsat tale om en prototype - hvilket også vises f.eks. her: 1501230_10152906748383256_6173612161798240521_o.jpg (med to hhv. tre fjedre i hver side, billedet tilstedebragt via Facebook gruppen "Modeltog") - så jeg tror da sagtens at dine iagttagelser kan nå at inkluderes.
Det ser ud som om, at saksefjedrene er en selvstændig del, der er "klikket" på plads i bogien, evt. limet - så måske er problemet ikke så stort ?.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Det ser ud som om, at saksefjedrene er en selvstændig del, der er "klikket" på plads i bogien, evt. limet - så måske er problemet ikke så stort ?.
Det tror jeg faktisk du har ret i Carsten. Jeg har sendt McK et link til denne tråd så de kunne få info trods alt - det lød til at de nok ville gøre noget ved netop bredden på saksefjedrene.
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
UTJ
Indlæg: 438
Så så, små slag! Personfnidderi gider jeg simpelthen ikke. - Det jeg kom med var en åben opfordring til at du kunne dele af din viden - intet andet.
Det gør jeg jo også her på sporskiftet, altså dele viden. Og jeg gætter ikke når jeg skriver at det er for dyrt at lave om når man viser en færdig støbning. Noget andet er hvis man viser en tegning eller håndbygget prototype. Personfnidder er det vel ikke, for jeg rgnede med at du kendte mere til processforløbet som ingeniør. Men det er da bare ok, hvis ikke......
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Det gør jeg jo også her på sporskiftet, altså dele viden. Og jeg gætter ikke når jeg skriver at det er for dyrt at lave om når man viser en færdig støbning. Noget andet er hvis man viser en tegning eller håndbygget prototype.
Fair nok - så må vi lade tiden vise om tingene bliver rettet, nu er de informeret - af mig.
Personfnidder er det vel ikke, for jeg rgnede med at du kendte mere til processforløbet som ingeniør. Men det er da bare ok, hvis ikke......
Det jeg ikke brød mig om var det lille ord 'bør' - der er sgutte nogen der skal fortælle mig hverken hvad jeg 'bør' mene, 'bør' synes eller 'bør' vide - hverken som privatperson eller i mit professionelle erhverv! (Hvor det så faktisk ikke koster ret meget andet end min egen løn at lave en produktændring - der er tale om ret nichet software-udvikling...
)
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Da' Peter.
Jeg synes da ellers, du havde travlt med at fortælle UTJ, hvad han burde gøre?
MVH
Lars
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Hej Lars,
Da' Peter.
Jeg synes da ellers, du havde travlt med at fortælle UTJ, hvad han burde gøre?
Det anede mig at den opfattelse kunne komme, det jeg skrev oprindeligt var....
Men Ulrik, er det detaljer du har gjort McK opmærksom på? Den slags er jo som bekendt bedst at få rettet inden serieproduktionen går igang...
hvor jeg gjorde mit yderste for ikke at virke for skolemester-agtig, men beklager hvis det er blevet opfattet modsat.
- Min helt oprigtige intention var og er bare at vi får så meget korrekt og velfungerende modeltog som muligt. - Og helst uden ærgerlige fejl der kunne være rettet inden tingene går i endelig produktion og handel...
Mvh
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Dekas
Indlæg: 61
Jeg er af ejeren af McK (Peter Øgaard) blevet bedt om at bringe nedenstående indlæg i denne tråd.
Dekas v/ Kasper Bang Jensen
Hermed kommentar fra manden bag McK
Jeg er af en venlig læser blevet gjort opmærksom på denne tråd på ”sporskiftet”.
Jeg skriver ikke på ”sporskiftet”, og læser det kun sjældent, i og med jeg finder det upassende at såvel producenterne som disses håndlangere deltager i debatten, i og med deres indlæg vel næppe kan betragtes som værende særligt objektive.
Da denne tråd imidlertid sætter spørgsmålstegn ved seriøsiteten i McK´s arbejde med projekterne, og endvidere indeholder et par faktuelle fejl, skal jeg her knytte et par bemærkninger til tråden.
Hr. UTJ skriver bl.a. følgende ”nu er det sådan at de kender mig på forkant”.
Det er faktuelt forkert. Jeg kender ikke hr. UTJ, men har alene fået oplyst at vedkommende er håndlanger for en producent fra Fyn.
Med hensyn til bogierne, så fremgår det af McK´s hjemmeside, at der er tale om prototyper, hvorpå det derfor må forventes at der stadig skal laves nogle rettelser. Og helt korrekt, så er bladfjedrene for smalle, og det bliver naturligvis rettet inden serieproduktion. For modsat Hr. UTJ´s fynske kammerater, så laver vi ikke færdigt støbte bogiesider, så det er forholdsvis enkelt at producere en bredere fjeder til at montere i bogien.
Derfor har hr. UTJ ikke ret i sin påstand om vi er ”på et stade hvor det vil koste for meget at rette”. Det vil have været tilfældet på Fyn, men det er det ikke her, fordi vi laver tingene på en lidt anden måde.
Den forkerte bredde på fjedrene, var i øvrigt blevet opdaget internt længe inden denne tråd startede, men på trods heraf ønskede vi at vise at der er andre måder at lave personvogne på end den metode man bruger på Fyn, og som man i øvrigt har anvendt uden ændringer gennem snart mange år på de kanter.
Det har altid været klogt at undgå at kaste med sten når man bor i glashus, så kære hr. UTJ, den BL/Bf-vogn du og dine fynske kammerater har beriget markedet med for nyligt, bliver ikke mindre krum af at du kritiserer andres produkter, proportionerne på vognen bliver heller ikke bedre, og stødhøjden bliver heller ikke korrekt. Måske det var en ide at bruge lidt flere kræfter internt, og lidt færre eksternt - et eller andet siger mig der bliver brug for det……
Diskussionen dermed lukket herfra, McK har mange spændende projekter i gang til det danske marked, og tiden er væsentligt bedre brugt på dem, end på en detalje der allerede er rettet.
Peter Øgaard
info@mck-h0.dk
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.713
Hvor blev der stille i denne tråd efter sidste indlæg ....
Men når man læser div. Indlæg, er det vel berettiget !
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Thomas Jespersen
Indlæg: 425
Hvis i nu prøver at vende bunden i vejret på en Heljan CC så prøv at lægge mærke tilat fjederen kan skiftes...
Et seriøst firma laver vel research i forbindelse med nye produkter, hvilket da må indebære et studium af relevante litteratur. Hvis man vil have yderligere information kunne man tage kontakt til forfatterne.
Thomas
HNE3003
sælger
Indlæg: 448
det er godt nok lækkert det der...
det ser bare godt ud, det der kommer fra McK... helt klart den "nye" store spiller på det Danske markede. det er guf det de sender ud, og der går jo mange rygter i krogene om hvad de kommer med... så jo,j eg glæder mig vildt til og se deres ting, når de er færdige og i handlen, klart noget man må ha... deres Hbis vogne er super flotte, og køre godt... 
WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track