Picture

D 826

Ikke angivet

Indlæg: 186

PB  Hjemmeside

Færgen Storebælt i 1:87 (3)

Så der kommet lidt nye friske billeder af færgebyggeriet i klubben.

Jeg har næsten fået fyldt op med træ imellem svellerne og mangle nu kun at få fyldt mellemrummet mellem skinnestrengene ud. og så skal sammenfletningen af resten af sporene på vogndækket og ud over broklappen laves inden for den nærmeste fremtid, samt det sidste plade opfyldning ude foran.

Det er foreløbig planen at der skal bygges en flytbar kasse med færgelejets betonkanter og ledværk hvor broklappen skal bygges ind i, sådan at både færge og broklap sidder forbundet med hinanden - strøm messigt osv.

Herunder er der lidt af kigge på.

19

18

17

__________________

D 826

http://www.ricemann.dk/kmk

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"kylle" skrev:
det kan fungere , gør det på Svinninge"s modeljernbane færge der er heller ikke langt fra Holbæk til Svinninge , hvis du skulle blive fristet til nærmere eftersyn . Christian

Hej

Jeg har skam været i Svinninge - endda flere gange. I øjeblikket er der iøvrigt ikke meget der fungerer efter flytningen til Svinninge station. En af vore klubmedlemmer var deroppe i sidste uge og fik ikke set et eneste tog køre.

Mht. færgen, er du sikker på at der er anvnendt k-spor (det var det spørgsmålet gik på oprindeligt)?

Som jeg har set det er der lagt et helt andet fabrikat skinner samt et sporskifte med en helt anden geometri. Midterlederen er løst ved at nedlægge en tråd mellem sporene. En løsning, javel, men færgebyggeren er i det her tilfælde en meget erfaren modelbygger og har brugt hundredevis af timer. Svaret her i tråden var til en nybegynder inden for området og der vil jeg absolut fastholde at det vil være en meget stor udfordring.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.