Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Dansk jernbanestation med drejeskive

Hej

Jeg har liflet lidt rundt på nettet på jagt efter sporplaner/billeder på en lille station der har remise, en lille drejeskive, godshåndtering, måske industrispor eller station der deler sig (som f.eks. Lunderskov, Tølløse eller Kolding i de gamle Troldhedebane-tider), men uden det store held. Min epoke er primært III og lidt II samt IV.

Meningen er at jeg vil forsøge at lave et antal moduler (enderne i FREMO-profil) der skal være min station og hvor det samtidig kan rangeres i det små, vendes et damplokomotiv og i den dur.

Nogen bud på forbillede?

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Martin.

"martindahl" skrev:
Nogen bud på forbillede?

Rungsted Kyst.

Se evt. her: Nordsjællands Veterantog. Der kan ikke laves dybe links, men går du under 'Værkstederne | Rungsted remise', kan du læse lidt om den. Der er også en del billeder på Steens Skinnebårne Sider.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

ljm21

Akustiker

Struer

Indlæg: 27

PB

Hvad med Skjern station?

Den har gennemgående strækning Esbjerg-Struer, forgrening til Herning og tidligere til Videbæk.

Der har været gods tidligere, med en 4 sporet rist, læsserampe og pakhus.

Endelig er der stadig drejeskive og 3-sporet remise, omend standen i dag er lidt sørgelig. Sammenbygget med remisen er en bolig af en eller anden art, og derudover er der et vandtårn.

Hvad mere vil du have?

__________________

Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

N-Manden

Håndværker

Indlæg: 109

PB

Kan ikke huske om den i slagelse stadig ligger der.

Ellers har der været en Remisen står der vist endnu.

__________________

AnyRail Superprogram Wink

Klubben N-Modulvest

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"N-Manden" skrev:
Kan ikke huske om den i slagelse stadig ligger der.Ellers har der været en Remisen står der vist endnu.

Omvendt. Drejeskiven er der endnu i Slagelse, omend uden sporforbindelse.

Derimod forsvandt den 8-sporede ringremise omkring 1970 og den 2-sporede rektangulære remise omkring 2004.

Men nu er Slagelse ikke ligefrem en lille station.

Jeg ville foreslå Martin at kigge på Dalmose, Høng, Maribo, Thisted, Hørve, Kagerup, Hårlev, Østervrå, Vodskov, Aars, Kerteminde, Ringe etc.

Bestem et tema: Skal det være privatbane, DSB eller DSB med afvigende privatbane.

Dalmose er f.x. en passende størrelse, hvis man udelader et par spor. Stikbanen til Skælskør kan varetages af et par Triangelvogne, eller blive til en privatbane, hvis man hellere vil det.

Begynd med at se i Niels Jensens oversigtsbøger og bestil derefter Banebøgers detaljerede bøger på biblioteket.

Problemet er at der ikke findes små stationer med drejeskive, remise osv.

De bliver hurtigt store. Men du kan jo prøve at surfe rundt på EVPs side, som er den bedste med sporplaner. http://www.sitecenter.dk/erik-vpedersen/

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

disavelo

Herning

Indlæg: 319

PB

Skjern stations gamle rundremise har faktisk 5 spor, og (næsten) alt på stationsområdet har sovet tornerosesøvn i 40 år. Det eneste, der er væk, er vandkranen - og travlheden.

Se den fra oven på f.eks. http://www.findvej.dk

Venlige hilsner

Søren

__________________

Venlige hilsner
Søren

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Lars

"Lars Skjærlund" skrev:
Da' Martin.
"martindahl" skrev:
Nogen bud på forbillede?
Rungsted Kyst.Se evt. her: Nordsjællands Veterantog. Der kan ikke laves dybe links, men går du under 'Værkstederne | Rungsted remise', kan du læse lidt om den. Der er også en del billeder på Steens Skinnebårne Sider.

Tak for linket. Jeg kan se at det ser ud til at der fortsat står en remise og en drejeskive.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Martin.

"martindahl" skrev:
Tak for linket. Jeg kan se at det ser ud til at der fortsat står en remise og en drejeskive.

Jep - og det er i brug! Laughing out loud Rungsted huser jo dampværkstedet for Nordsjællands Veterantog, så der er skam masser af aktivitet stadigvæk.

Det eneste, der mangler fra den "originale" Rungsted station er faktisk varehuset - stort set alt andet er der stadig i mere eller mindre intakt form.

Du ved det måske ikke, men da man byggede første etape af Kystbanen, nåede man kun til Rungsted, som derfor blev endestation for regionaltogene fra København. Senere blev banen jo ført igennem til Helsingør, men der var fortsat regionaltog med endestation i Rungsted til ihvertfald op i 70erne, muligvis også 80erne.

Så hvis du vælger Rungsted i epoke III, vil du få en lang, slank station, der egner sig godt til Fremo moduler, overkommelig i størrelse og alligevel med en masse trafik. Efterfølgende kan du så passende bygge Vedbæk, der også er en spændende station, bygget ind i en skråning.

Jeg har længe interesseret mig for Rungsted, så jeg har mange billeder og bor i nærheden, og vil gerne være behjælpelig, hvis du får brug for det. Jeg kender også en familie særdeles godt, der bor i en af portørboligerne langs perronerne; og jeg har fået lov til at gennemfotografere huset indefra og måle det op.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Dampfmeisteren

"Dampfmeisteren" skrev:
"N-Manden" skrev:
Kan ikke huske om den i slagelse stadig ligger der.Ellers har der været en Remisen står der vist endnu.
Omvendt. Drejeskiven er der endnu i Slagelse, omend uden sporforbindelse.Derimod forsvandt den 8-sporede ringremise omkring 1970 og den 2-sporede rektangulære remise omkring 2004.Men nu er Slagelse ikke ligefrem en lille station.Jeg ville foreslå Martin at kigge på Dalmose, Høng, Maribo, Thisted, Hørve, Kagerup, Hårlev, Østervrå, Vodskov, Aars, Kerteminde, Ringe etc. Bestem et tema: Skal det være privatbane, DSB eller DSB med afvigende privatbane. Dalmose er f.x. en passende størrelse, hvis man udelader et par spor. Stikbanen til Skælskør kan varetages af et par Triangelvogne, eller blive til en privatbane, hvis man hellere vil det.Begynd med at se i Niels Jensens oversigtsbøger og bestil derefter Banebøgers detaljerede bøger på biblioteket.Problemet er at der ikke findes små stationer med drejeskive, remise osv. De bliver hurtigt store. Men du kan jo prøve at surfe rundt på EVPs side, som er den bedste med sporplaner. http://www.sitecenter.dk/erik-vpedersen/

Tak for de mange spændende stationshenvisninger.

Jeg har efterhånden fundet nogle stationer jeg finder interessante: Gesten, Ryomgaard, Glyngøre, Dragør, Maribo, Egtved, Kolding Nord, Tørring og Skjern.

Egentlig ville jeg helst have en DSB station med afvigende privatbane. Det er dog ikke nødvendigvis afgørende. Umiddelbart finder jeg Kolding Nord, Skjern og Maribo som de mest interessante. Dalmose kunne være sjov fordi den er ret lokal, men ...

Kolding Nord kunne være interessant pga. Troldhedebanen og min opvækst.

Skjern kunne være interessant fordi man fortsat kan finde og se en del af banen.

Maribo er absolut meget interessant da sporforløbet godt kunne matche det jeg har i tankerne.

Jeg kan se at der et biblioteksbesøg der snart skal gennemføres. Tak for henvisningerne til disse bøger. Jeg har meget svært ved at finde gamle sporplaner på nettet, men det er jo givet at jeg skal papir-udgaven af nettet ... Wink

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Dampfmeisteren

"Dampfmeisteren" skrev:
Begynd med at se i Niels Jensens oversigtsbøger og bestil derefter Banebøgers detaljerede bøger på biblioteket.Problemet er at der ikke findes små stationer med drejeskive, remise osv. De bliver hurtigt store. Men du kan jo prøve at surfe rundt på EVPs side, som er den bedste med sporplaner. http://www.sitecenter.dk/erik-vpedersen/

Jeg har været på biblioteket. De der Niels Jensens oversigtsbøger - dem kunne jeg ikke lige finde. Har du nogle nærmere oplysninger om dem?

Nå, jeg har fået kigget lidt i bogen Høng - Tølløse Jernbane 100 år og i bogen Maskindepoter i virkeligheden og model. Her er absolut inspiration at hente.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"disavelo" skrev:
Skjern stations gamle rundremise har faktisk 5 spor, og (næsten) alt på stationsområdet har sovet tornerosesøvn i 40 år. Det eneste, der er væk, er vandkranen - og travlheden.Se den fra oven på f.eks. http://www.findvej.dkVenlige hilsnerSøren

Det kan jeg så oplyse om at det ikke mere er tilfældet. Der har netop været lavet nogen ændringer i risten derovre, bl.a. derfor har der lige været busforbindelse mellem Herning og Skjern på nogen afgange, da MR- og Linttogene ikke har kunnet parkeres.

Der står lidt om det her; http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=8752

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

ljm21

Akustiker

Struer

Indlæg: 27

PB

"Skovsøekspressen" skrev:
"disavelo" skrev:
Skjern stations gamle rundremise har faktisk 5 spor, og (næsten) alt på stationsområdet har sovet tornerosesøvn i 40 år. Det eneste, der er væk, er vandkranen - og travlheden.Se den fra oven på f.eks. http://www.findvej.dkVenlige hilsnerSøren
Det kan jeg så oplyse om at det ikke mere er tilfældet. Der har netop været lavet nogen ændringer i risten derovre, bl.a. derfor har der lige været busforbindelse mellem Herning og Skjern på nogen afgange, da MR- og Linttogene ikke har kunnet parkeres.Der står lidt om det her; http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=8752MvhClaus

Risten er fjernet, og erstattet af et enkelt parkeringsspor til Mr og Lint. Pt. ligger der en bunke sporrammer neden for min baghave...

Lars

__________________

Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"martindahl" skrev:
Jeg har været på biblioteket. De der Niels Jensens oversigtsbøger - dem kunne jeg ikke lige finde. Har du nogle nærmere oplysninger om dem?

Ja, det er en hel serie bøger fra 1970erne, hvor jernbanerne i Danmark er beskrevet. Her er en ufuldstændig liste:

Jernbaner Niels Jensen, 1970

Damplokomotiver Niels Jensen, 1971

Danske jernbaner 1847 - 1972 Niels Jensen, 1972

Danske lokomotiver og vogne Niels Jensen, 1973

Veteranbaner i Norden Niels Jensen, 1974

Nordsjællandske Jernbaner Niels Jensen, 1975

Fynske jernbaner Niels Jensen, 1976

Farvel til dampen Niels Jensen, 1977

Jernbaner på Lolland-Falster og Bornholm Niels Jensen, 1977

Vestsjællandske jernbaner Niels Jensen, 1978

Sydøstsjællandske jernbaner Niels Jensen, 1979

Dansk Jernbanevæsen Niels Jensen, 1981

Jernbaneminder fra Sønderjylland Niels Jensen, 1981

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ty2 406

Frederikssund

Indlæg: 131

PB

Hej Martin.

Her nogle flere stationer med drejeskive.

DSB:

Helsingør, Hillerød, Roskilde, Næstved, Svendborg, Assens, Padborg, Tønder, Esbjerg, Struer, Viborg, Randers, Aalborg og Fredrikshavn.

Div. Privatbaner.

Køge N, Hårløv, Præstø, Nykøbing S, Holbæk (anlagt af DSB, anvendes af OHJ), Dalby, Bogense, Odder, Hadsund, Hvalpsund, Spøtrup, Aalborg (APB havde ejen drejeskive og remise) og Hjørring.

Mange sporplaner kan findes i div bøger. F.eks Assensbanen 1884-1984 og Svendborgbanen i 125 år, begge af Lars Vinholt-Nielsen.

__________________

Venlig Hilsen.

Peter Wiese.

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Lars

"Lars Skjærlund" skrev:
Da' Martin.
"martindahl" skrev:
Tak for linket. Jeg kan se at det ser ud til at der fortsat står en remise og en drejeskive.
Jep - og det er i brug! Laughing out loud Rungsted huser jo dampværkstedet for Nordsjællands Veterantog, så der er skam masser af aktivitet stadigvæk.Det eneste, der mangler fra den "originale" Rungsted station er faktisk varehuset - stort set alt andet er der stadig i mere eller mindre intakt form.Du ved det måske ikke, men da man byggede første etape af Kystbanen, nåede man kun til Rungsted, som derfor blev endestation for regionaltogene fra København. Senere blev banen jo ført igennem til Helsingør, men der var fortsat regionaltog med endestation i Rungsted til ihvertfald op i 70erne, muligvis også 80erne.Så hvis du vælger Rungsted i epoke III, vil du få en lang, slank station, der egner sig godt til Fremo moduler, overkommelig i størrelse og alligevel med en masse trafik. Efterfølgende kan du så passende bygge Vedbæk, der også er en spændende station, bygget ind i en skråning.Jeg har længe interesseret mig for Rungsted, så jeg har mange billeder og bor i nærheden, og vil gerne være behjælpelig, hvis du får brug for det. Jeg kender også en familie særdeles godt, der bor i en af portørboligerne langs perronerne; og jeg har fået lov til at gennemfotografere huset indefra og måle det op.

Tak for dit indlæg.

Du har ret, jeg kender ikke så meget til historien omkring Rungsted. Det giver dog meget mening for jeg mener at huske da at når jeg skulle til Helsingør måtte jeg lige være sikker på at komme med det rigtige tog ellers kom jeg kun til Rungsted.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej

"Dampfmeisteren" skrev:
"martindahl" skrev:
Jeg har været på biblioteket. De der Niels Jensens oversigtsbøger - dem kunne jeg ikke lige finde. Har du nogle nærmere oplysninger om dem?
Ja, det er en hel serie bøger fra 1970erne, hvor jernbanerne i Danmark er beskrevet. Her er en ufuldstændig liste:Jernbaner Niels Jensen, 1970Damplokomotiver Niels Jensen, 1971Danske jernbaner 1847 - 1972 Niels Jensen, 1972Danske lokomotiver og vogne Niels Jensen, 1973Veteranbaner i Norden Niels Jensen, 1974Nordsjællandske Jernbaner Niels Jensen, 1975Fynske jernbaner Niels Jensen, 1976Farvel til dampen Niels Jensen, 1977Jernbaner på Lolland-Falster og Bornholm Niels Jensen, 1977Vestsjællandske jernbaner Niels Jensen, 1978Sydøstsjællandske jernbaner Niels Jensen, 1979Dansk Jernbanevæsen Niels Jensen, 1981Jernbaneminder fra Sønderjylland Niels Jensen, 1981

Så er der ikke flere undskyldninger for at holde mig fra biblioteket ... Wink

Tusind tak for listen - stor hjælp!!

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Peter

"Ty2 406" skrev:
Hej Martin.Her nogle flere stationer med drejeskive.DSB: Helsingør, Hillerød, Roskilde, Næstved, Svendborg, Assens, Padborg, Tønder, Esbjerg, Struer, Viborg, Randers, Aalborg og Fredrikshavn.Div. Privatbaner.Køge N, Hårløv, Præstø, Nykøbing S, Holbæk (anlagt af DSB, anvendes af OHJ), Dalby, Bogense, Odder, Hadsund, Hvalpsund, Spøtrup, Aalborg (APB havde ejen drejeskive og remise) og Hjørring.Mange sporplaner kan findes i div bøger. F.eks Assensbanen 1884-1984 og Svendborgbanen i 125 år, begge af Lars Vinholt-Nielsen.

Det er altså nogle gode henvisninger der kommer frem her på sitet. Tak for det.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Ty2 406" skrev:
Hej Martin.Her nogle flere stationer med drejeskive.DSB: Helsingør, Hillerød, Roskilde, Næstved, Svendborg, Assens, Padborg, Tønder, Esbjerg, Struer, Viborg, Randers, Aalborg og Fredrikshavn.

Ikke at forglemme Horsens - Her ligger/lå en større drejeskive nord for stationen og sydligt for stationen indtil for nyligt 2 små privatbaneremiser. På den modsatte side af sporterrænget ligger en rigtig stor privatbaneringremise, hvor drejeskiven i dag dog er erstattet af et sporskifte, hvor man skal ind i remisen for at komme ud af det afvigende spor - mystisk arrangement.

Her er en stabel billeder, jeg tog i Skjern for nogle år siden af station samt remise: http://www.l-eriksen.dk/toge/fast/jyll/stn/skjern/index.php

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Jeg vil da lige benytte lejligheden til at vise mit første udkast til den ene af mine privatbanestationer. Selvom den har et konkret forbillede, er den godt og grundigt modificeret! Det, jeg faldt for, var drejeskiven for enden af perronsporene. Jeg blev til tegningen nødt til at bruge den lille Flesichmann drejeskive, der har en diameter på ca. 14 meter. Når sporene kommer på plade, bliver det med en 11 meter drejeskive fra HaPo.

PvtStation

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"bl" skrev:
Jeg vil da lige benytte lejligheden til at vise mit første udkast til den ene af mine privatbanestationer. Selvom den har et konkret forbillede, er den godt og grundigt modificeret! Det, jeg faldt for, var drejeskiven for enden af perronsporene. Jeg blev til tegningen nødt til at bruge den lille Flesichmann drejeskive, der har en diameter på ca. 14 meter. Når sporene kommer på plade, bliver det med en 11 meter drejeskive fra HaPo.

Hvad ellers med Pers skive? : http://www.epokemodeller.dk/togmodeller/002005.htm

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Nu skulle det være en 11-meter skive, så det blev altså en fra Hapo-Bahn med påmonteret motor.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Skott

"Skott" skrev:
"Ty2 406" skrev:
Hej Martin.Her nogle flere stationer med drejeskive.DSB: Helsingør, Hillerød, Roskilde, Næstved, Svendborg, Assens, Padborg, Tønder, Esbjerg, Struer, Viborg, Randers, Aalborg og Fredrikshavn.
Ikke at forglemme Horsens - Her ligger/lå en større drejeskive nord for stationen og sydligt for stationen indtil for nyligt 2 små privatbaneremiser. På den modsatte side af sporterrænget ligger en rigtig stor privatbaneringremise, hvor drejeskiven i dag dog er erstattet af et sporskifte, hvor man skal ind i remisen for at komme ud af det afvigende spor - mystisk arrangement.Her er en stabel billeder, jeg tog i Skjern for nogle år siden af station samt remise: http://www.l-eriksen.dk/toge/fast/jyll/stn/skjern/index.php

Tak for dit link. Fede billeder af Skjern station.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Bjarne

"bl" skrev:
Jeg vil da lige benytte lejligheden til at vise mit første udkast til den ene af mine privatbanestationer. Selvom den har et konkret forbillede, er den godt og grundigt modificeret! Det, jeg faldt for, var drejeskiven for enden af perronsporene. Jeg blev til tegningen nødt til at bruge den lille Flesichmann drejeskive, der har en diameter på ca. 14 meter. Når sporene kommer på plade, bliver det med en 11 meter drejeskive fra HaPo.

Fedt oplæg du har lavet til en bane. Noget af det kunne jeg godt finde på at "hugge" fra dig ... Wink

Jeg er så småt gået i gang med at tegne et oplæg.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Så bliver jeg nødt til at erkende, at forlægget er Stubbekøbing Station, som jo ikke længere eksisterer.

Den helt store inspiration kommer herfra: http://www.sitecenter.dk/erik-vpedersen/hjemmeside5/

Af pladshensyn har jeg måttet spejlvende planen, ligesom der er et par indskrænkninger i antallet af spor. Sporstumperne foroven skal til kulgård, remiseområde og en stump havn, hvor der forhåbentlig bliver plads til en Titan kran, der kan bringe kul i land.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej Bjarne

"bl" skrev:
Så bliver jeg nødt til at erkende, at forlægget er Stubbekøbing Station, som jo ikke længere eksisterer.Den helt store inspiration kommer herfra: http://www.sitecenter.dk/erik-vpedersen/hjemmeside5/Af pladshensyn har jeg måttet spejlvende planen, ligesom der er et par indskrænkninger i antallet af spor. Sporstumperne foroven skal til kulgård, remiseområde og en stump havn, hvor der forhåbentlig bliver plads til en Titan kran, der kan bringe kul i land.

Ja, det er nogle dejlige billeder fra den nu ikke-eksisterende station.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hej

Jeg har lavet et oplæg til en station i en anden tråd: http://www.sporskiftet.dk/node/#comment-

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.