Midlertidige perroner

Jeg er begyndt at lave nogle midlertidige perroner til Knarbjerg Banen, som kan fungere indtil, jeg finder ud af hvordan, den endelige løsning skal være.
Billede
Perronerne bliver lavet i 7 mm MDF, som får en hurtig gang maling samt lidt patina i form af pulverfarve.

Billede
Jeg kunne selvfølgelig bare vente, til jeg er klar til at lave de endelige perroner men, før jeg for alvor kan begynde på landskab i større stil, skal banen gennemtestes i form af køreplanskørsel hvor, vi er flere til at køre. Kun på den måde kan jeg sikre mig at, alt fungerer, som det skal og, der ikke er brug for flere ændringer i sporplanen.
Og ved den slags kørsel skal man, efter min mening, kunne se hvor, togene skal holde for at legen giver mening. Så derfor de midlertidige perroner Wink

Alle perroner er skåret ud og har fået første omgang maling men, de fleste mangler undu at få patina.
Billede

__________________

Hilsen Knarbjerg

Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering.
2 skinne Lenz digital
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"

Like 3 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Smuk bus! Selvbygge?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knarbjerg

Stationsbestyrer

Indlæg: 146

PB  Blog  Hjemmeside

Gert skrev:

Smuk bus! Selvbygge?

mvh,
Gert


Det er en tysk Setra bus fra Brekina, som blot er blevet forsynet med et par danske reklamer på siderne.
Så længe den betragtes på lidt afstand, kan den godt ligne en dansk bus lidt Big smile

__________________

Hilsen Knarbjerg

Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering.
2 skinne Lenz digital
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"

Like 1 kan lide
Top

Picture

BLK_AARH

it

Indlæg: 128

PB

Har lige et spørsmål til dig, er du tilfreds med "lag på lag".

Er der ulemper ved det, tager det f.eks fokus med flere lag, når der køres.

__________________

V.h.
Bent L.K.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knarbjerg

Stationsbestyrer

Indlæg: 146

PB  Blog  Hjemmeside

[quote=BLK_AARH]

Har lige et spørsmål til dig, er du tilfreds med "lag på lag".

Er der ulemper ved det, tager det f.eks fokus med flere lag, når der køres.

*********

At køre på to eller flere adskildte etager giver langt mere tog på den begrænsede plads, der er til rådighed. Så på den måde er jeg rigtig godt tilfreds.

Men det stiller langt større krav til planlægningsfasen og opbygningen, end et traditionelt anlæg vil gøre. Det gælder især når man, som jeg, bygger et anlæg, der skal kunne håndtere flere lokomotivførere med hver sit tog, som løser forskellige opgaver samtidig ud fra en køreplan. Opgaverne skal jo helst kunne løses uden, lokomotivførerne går i vejen for hinanden.

Som eksempel kan jeg nævne mellemstationen Bjaldsbæk og havnen i Knarbjerg. Bjaldsbæk ligger på nederste etage og havnen ligger lige oven over på øverste etage.
 Billede
 Billede

På begge stationer er der en del rangering. Derfor har jeg lavet sporplanen således at, rangeringen på Bjaldsbæk Station primært er koncentreret i stationens venstre side på tegningen her over og, på havnen kan man klare de fleste ranger opgaver stående i tegningens højre side.
Den slags "arbejds zoner" er man nødsaget til at have overblik over inden, man begynder at bygge banen.

Med hensyn til om, det distraherer at, der køre tog på flere niveauer, så er min erfaring at, man er så koncentreret om sit eget tog at, man ikke ænser hvad, der foregår på det andet niveau

__________________

Hilsen Knarbjerg

Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering.
2 skinne Lenz digital
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Skovsør skrev:

At køre på to eller flere adskildte etager giver langt mere tog på den begrænsede plads, der er til rådighed. Så på den måde er jeg rigtig godt tilfreds.

Jeg er helt enig.

Jeg har også begrænset plads og kører i "to etager" (med 3 omgange). Dog ikke adskilt.
Det giver mig muligheden for at køre med flere tog på en gang og det går så i min optik ikke hen og bliver "lidt kedeligt" at afvike og se på  :)  (Ikke at modeltog nogensinde bliver kedeligt  Big smile )

Hvis jeg "holder tungen lige i munden", så kan jeg køre med op til 6 stk lange vognstammer på én gang og dét igen på en relativ begrænset plads på ca 2,5 x 3,2 meter

 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.