Det er til gengæld et oplagt projekt ... det KAN nemlig ikke gå ret galt. Hvis modellen ikke kan køre, går i stå hele tiden, dekoderen sætter periodisk ud, overopheder, ikke kan koble ordentligt sammen eller bliver utroligt meget forsinket i produktionen ... så kan producenten til hver en tid blot påpege, at det er en virkelighedstro model.
Mvh. Per
__________________
Märklin C- og K-skinner. Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Selvfølgelig skal den produceres i H0 model.....uanset hvor dårlig en aftale Staten og DSB har indgået omkring IC4, så er den blevet til en del af DSB's historie på godt og ondt....præcis som MY 1201 og 1202 var det i 60'erne.
__________________
Mvh Peter
Märklin K-skinne, ESU Ecos
Epoke IV og V, med lidt III også
0 kan lide
Skrevet af Skalatog.dk Torsdag d. 15/9/2011 - 17:17
Hobbytrade har allerede fået lov af DSB til at producere IC4 i model, men har vidst ikke påbegyndt modellen endnu. Hvilket jeg egentlig godt forstår, med alle de ændringer der kan nå at komme inden 1:1 IC4'erne er færdige
Ok fair nok. Jeg syntes nu selv at det er et super flot men der er der jo forskellige meninger om. Jeg har lige et spørgsmål til den virkelige verden. Mit spørgsmål er om det kan passe at jeg for et stykke tid siden kom til at køre i et ic 4 tog eller var det et desiro togsæt
altså hvis du så den køre af sig selv skal du nok ikke være sikker på det var et ic4 tog, med mindre der også var 50-80 medarbejder der skuppet bag på.
hør har du ikke en mobiltelefon ??? tag foto og vedlæg så er det næmt at give dig svar på om et ic4 tog er et ic4.
her har du et foto af sagen ( det står også stille )
Ja det kan godt passe at du har kørt i en IC4, den nemmeste måde at afgøre på om det var MG (IC4) eller DSB MQ (Desiro) du kørte i, er på strækningen.
DSB MQ kører på Svendborgbanen og Grenåbanen, MG kører foreløbig på hovedstrækningen mellem København-Ålborg.
__________________
Venlig hilsen
Carsten
Skala N
Epoke IV og V
Tysk og Dansk materiel + "det løse"
Digital med Roco MultiMaus
Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Hej alle jeg kørte på strækningen Middelfart-København og jeg tror det var et IC4 men vil bare gerne være sikker. Kan det også passe at jeg så en desiro i Middelfart. Dog syntes jeg ikke den ligner det jeg havde i baghovedet at jeg havde kørt i.
Tak for alle svarene hilsen oliverhc12
det en IC 4 du har kørt i da turen går ti København - og det med Desiro i Middelfart kan også passe - mener de også foruden Svendborgbanen - kører Odense - Fredericia
Hej alle tak for alle svarene jeg har lige et sidste spørgsmål er der nogen der ved hvad planen er for hvor de færdige IC4 toge skal køre i fremtiden hilsen Oliver
Hej alle tak for alle svarene jeg har lige et sidste spørgsmål er der nogen der ved hvad planen er for hvor de færdige IC4 toge skal køre i fremtiden hilsen Oliver
Mig bekendt på hovedstrækninger Frederikshavn-København og Esbjerg-København, måske også til Sønderborg og Struer, efter planen skal IC4 jo være IC3´ afløser. Men om det bliver ændret ved man jo aldrig, en ting er vist helt sikkert med IC4, at intet er sikkert hvad angår tidsplaner :-D
henningh087 skrev:
Hej Oliver
Jeps
det en IC 4 du har kørt i da turen går ti København - og det med Desiro i Middelfart kan også passe - mener de også foruden Svendborgbanen - kører Odense - Fredericia
Ja korrekt, jeg havde helt glemt Odense-Fredericia
OLIVERHC12 skrev:
Hej alle jeg kørte på strækningen Middelfart-København og jeg tror det var et IC4 men vil bare gerne være sikker. Kan det også passe at jeg så en desiro i Middelfart. Dog syntes jeg ikke den ligner det jeg havde i baghovedet at jeg havde kørt i. Tak for alle svarene hilsen oliverhc12
Når du som passager har passeret Storbælt, er det helt sikkert IC4, Desiro må ikke befordre passagerer under bæltet.
__________________
Venlig hilsen
Carsten
Skala N
Epoke IV og V
Tysk og Dansk materiel + "det løse"
Digital med Roco MultiMaus
Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
0 kan lide
Skrevet af Skalatog.dk Søndag d. 9/10/2011 - 21:52
Nu er det jo Hobbytrade der har tilladelse fra DSB til at producere en DSB IC4 og de har jo sagt at de ikke ønske at producere en DSB IC4, så med de svinge kvalitet som Hobbytrade lever kan en model af en DSB IC4 kom til at køre lige så god som virkeligheden IC4, derfor har jeg udfyldt "måske" for jeg ville ikke købe en model af IC4 med samme køreskaber som den i 1:1, så er det meget godt at de ikke kaste sig over en DSB IC4.
Har heller brug for en ny model af IC3, som virklige er en korrekt model i en kvlitete som man kan lave i dag, for tide er vokse fra Heljen´s IC3, den var jo også i bud og grund produceret til DSB som en model de kunne havde stånde på deres station, og ikke tænk som en model til at køre med.
Tro også hvis den komme at den blive en i motor løs udgave, som i den virklige verden.
Men hvor har DSB dummes sig med IC4, når man se den samme med ander jernbane matriale, se man at den er et stor skrummel, næste lige så høj som dobbldækkker vogne og noget breder en både IC3 og det DSB/ICE, IC4 skule hvis nok også være DSB dyret tog at holde i drift (hvis de overhovde komme i drift), når det komme til brændstof da det er så tunget, og i disse grøn tide, burte IC4 være hugget op for flere år siden, men måske skal men betale en høje energiafgift når man skal ud og køre med IC4, men måske skulle DSB overveje at lave IC4 om til et rent 1 klasse tog med ekstra ben plads og ekstra høj service til en høje billedpris, og så lave alle andre togsæt om til 2 og 3 klasse (med genindførslen af 3 klasse har den nye underklasse også råd til at køre med tog).
"Har heller brug for en ny model af IC3, som virklige er en korrekt model i en kvlitete som man kan lave i dag, for tide er vokse fra Heljen´s IC3, den var jo også i bud og grund produceret til DSB som en model de kunne havde stånde på deres station, og ikke tænk som en model til at køre med."
Den historie har du vist fået helt galt i halsen. Som mange andre mj'ere sikkert også husker det, så var IC3'eren en bestillingsopgave fra en stor jysk legetøjsgrossist.
__________________
Med modelbanehilsen Torben Z. http://www.danskmodel.dk - info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv. - besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane". Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Jeg har stemt ja fordi IC4 passer lige precis til mine epoker, og desuden har IC4 været i drift i 3 eller 4 prøveperioder (kan ikke lige huske det præcist), men har selv kørt med et IC4 heldigvis ankom vi til tide og toget kørte selv, desuden køre IC4 1771/2000 km før der sker en hendelse der forsinker mere en fem minutter, hvor et ic3 køre 33750 km hved en forsinkelse på mere en fem minutter.
Mvh Lukas og god jul og godt nytår.
__________________
Mvh Lukas
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Fredag d. 30/11/2012 - 19:00
Beklage hvis information om at det var et samarbejde mellem DSB og Hejan er forkret, men jeg var 100% sikker på det er den rigtig historie om Hejan´s DSB IC3, men det er jo også mange år siden, så noget kan værre smutte et sted.
0 kan lide
Skrevet af nordisktog Fredag d. 30/11/2012 - 19:05
DSB IC4 er vel i den man kan kalde for OF-ON drift, ville ikke endnu sige at IC4 er i faste drift, og det hvis kun nogle få at 68 stk der er ud at køre (som prøve), det er vel hele ikke lykkes DSB at få 3 stk. til at køre samme, som jo en gang var DSB ide med IC4 ?
Jeg har gudskelov kun kørt med Ic 4 en enkelt gang. Det er den dårligste oplevelse jeg nogen sinde har haft med DSB materiel. Det larmer noget så grufuldt, og ved start, ftygter man, at vogndelene skal blive revet fra hinanden. Og så er der designet indvendigt. Aldreig har jeg set noget mere kedeligt. Gråt i gråt i gråt og så lidt blåt på sæderne. Glasvæggene støjer ved tomgang. Skrot dog det l--- hurtigst muligt.
Så jeg vil ikke være interesseret i en model af dette tog.
Mit svar vil være 'nej'. Dels fordi togsættet ikke er pænt i mine øjne, dels fordi legeværdien af togsæt er lille i forhold til lokomotiver og vogne. Togsæt har det også med at blive uattraktive på prisen, da det jo sælges som en 'sampak'.
Ifølge business.dk meldte DSB i 2007 om IC4-toget i model (det var dengang, man stadig troede på IC4-toget, også jvf. dette), men samme kilde kunne også melde om, at efterspørgslen efter en model af IC4 ifølge Perron 4 ikke var så stor.
Personligt kunne jeg da godt være interesseret i en korrekt model - indtil da kunne man jo hygge sig med at ommale en tysk ICE i Via-design - den ligner egentlig forbavsende godt, selvom den ikke har fællesbogier (og så kan den ikke mindst køre!) - en mellemvogn, der ligner lavtgulvssektionen litra FH må man imidlertid selv "trylle" frem.
__________________
Med futlig hilsen Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
OLIVERHC12
Indlæg: 41
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Nu er det ikke fordi jeg ikke syntes det er pænt at jeg stemmer nej, men fordi jeg kører epoke 3.
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Michael BJ
Indlæg: 279
Det samme her - hvis det ikke er epoke 3 er det ikke interessant for mig.
Dansk epoke 3
http://flyvehistorie.wordpress.com/
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Det er til gengæld et oplagt projekt ... det KAN nemlig ikke gå ret galt. Hvis modellen ikke kan køre, går i stå hele tiden, dekoderen sætter periodisk ud, overopheder, ikke kan koble ordentligt sammen eller bliver utroligt meget forsinket i produktionen ... så kan producenten til hver en tid blot påpege, at det er en virkelighedstro model.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
R 963
arbejdsløs
Slagelse
Indlæg: 191
He he ja en ansaldo breda skala tro H0 kopi af virkeligheden - dømt til at hold stille på et værksted på anlægget.. Ha ha
Mvh. R 963
petberg3h31
MVS system operatør
Indlæg: 4
Selvfølgelig skal den produceres i H0 model.....uanset hvor dårlig en aftale Staten og DSB har indgået omkring IC4, så er den blevet til en del af DSB's historie på godt og ondt....præcis som MY 1201 og 1202 var det i 60'erne.
Mvh Peter
Märklin K-skinne, ESU Ecos
Epoke IV og V, med lidt III også
Skalatog.dk
Randers NØ
Indlæg: 181
Hobbytrade har allerede fået lov af DSB til at producere IC4 i model, men har vidst ikke påbegyndt modellen endnu. Hvilket jeg egentlig godt forstår, med alle de ændringer der kan nå at komme inden 1:1 IC4'erne er færdige
M.v.h
Michael
Michael - DSB Epoke IV/V - 2-skinne
bqg
Indlæg: 1.102
Om man syntes det er pænt eller ej!
Der kunne lige vel havde stået hvis det var gult med lilla striber(diagonalt).
Nej jeg vil ikke købe det, det passer ikke til epoke, og kører tysk. Ved godt det skal forbi tyskland, for at komme fra Italien, men nej tak.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
OLIVERHC12
Indlæg: 41
OLIVERHC12
Indlæg: 41
jeg ved godt tråden handler om ic4 men desiro er den ikke også til at finde i dsb bemaling
diablomandk
Indlæg: 311
altså hvis du så den køre af sig selv skal du nok ikke være sikker på det var et ic4 tog, med mindre der også var 50-80 medarbejder der skuppet bag på.
hør har du ikke en mobiltelefon ??? tag foto og vedlæg så er det næmt at give dig svar på om et ic4 tog er et ic4.
her har du et foto af sagen ( det står også stille )
lidt fra model verden piko
http://www.ehattons.com/StockDetail.aspx?SID=16891
Brian
www.kmk-ho87.dk
http://www.jernbaneklub.dk/vsvt/
www.3modul.dk
Skalatog.dk
Randers NØ
Indlæg: 181
Hey OLIVEERHC12.
Er det i H0 ? Piko har lavet litra MQ (Desiro) i DSB bemaling i skala H0.
Her er et link: Litra MQ fra PIKO
M.v.h
Michael
Michael - DSB Epoke IV/V - 2-skinne
R 963
arbejdsløs
Slagelse
Indlæg: 191
Har også et par billeder af IC4 fra slagelse forleden.. det kørte videre mod fyn/jylland.. kan bare ikke finde ud af hvordan man oploader billeder...
Mvh. R 963
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Hej OLIVERHC12
Ja det kan godt passe at du har kørt i en IC4, den nemmeste måde at afgøre på om det var MG (IC4) eller DSB MQ (Desiro) du kørte i, er på strækningen.
DSB MQ kører på Svendborgbanen og Grenåbanen, MG kører foreløbig på hovedstrækningen mellem København-Ålborg.
Venlig hilsen
Carsten
OLIVERHC12
Indlæg: 41
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Oliver
Jeps
det en IC 4 du har kørt i da turen går ti København - og det med Desiro i Middelfart kan også passe - mener de også foruden Svendborgbanen - kører Odense - Fredericia
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
OLIVERHC12
Indlæg: 41
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 514
Hej Oliver
thjae , når man ser forsiden af ekstrabladet i dag , kan også ses på nettet , så er der vist ingen der har en endelig plan .
Christian
http://3modul.dk/
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Mig bekendt på hovedstrækninger Frederikshavn-København og Esbjerg-København, måske også til Sønderborg og Struer, efter planen skal IC4 jo være IC3´ afløser. Men om det bliver ændret ved man jo aldrig, en ting er vist helt sikkert med IC4, at intet er sikkert hvad angår tidsplaner :-D
Jeps
det en IC 4 du har kørt i da turen går ti København - og det med Desiro i Middelfart kan også passe - mener de også foruden Svendborgbanen - kører Odense - Fredericia
Ja korrekt, jeg havde helt glemt Odense-Fredericia
Når du som passager har passeret Storbælt, er det helt sikkert IC4, Desiro må ikke befordre passagerer under bæltet.
Venlig hilsen
Carsten
Skalatog.dk
Randers NØ
Indlæg: 181
De burde bestille nogle elektriske siemenstog og i mellemtiden lave køreledninger til frederikshavn.
M.v.h
Michael
Michael - DSB Epoke IV/V - 2-skinne
OLIVERHC12
Indlæg: 41
Togmanden
pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223
Nakskov
Indlæg: 120
JEg tror det har noget med trækkraften at gøre, ned kan de saktens komme, men op igen........
Togmanden
Nakskov
OLIVERHC12
Indlæg: 41
ok tak
nordisktog
Indlæg: 155
Nu er det jo Hobbytrade der har tilladelse fra DSB til at producere en DSB IC4 og de har jo sagt at de ikke ønske at producere en DSB IC4, så med de svinge kvalitet som Hobbytrade lever kan en model af en DSB IC4 kom til at køre lige så god som virkeligheden IC4, derfor har jeg udfyldt "måske" for jeg ville ikke købe en model af IC4 med samme køreskaber som den i 1:1, så er det meget godt at de ikke kaste sig over en DSB IC4.
Har heller brug for en ny model af IC3, som virklige er en korrekt model i en kvlitete som man kan lave i dag, for tide er vokse fra Heljen´s IC3, den var jo også i bud og grund produceret til DSB som en model de kunne havde stånde på deres station, og ikke tænk som en model til at køre med.
Denis Schuster Petersen
Ambulancebehandler
Indlæg: 147
nordisktog
Indlæg: 155
Hehe, god ide.
Tro også hvis den komme at den blive en i motor løs udgave, som i den virklige verden.
Men hvor har DSB dummes sig med IC4, når man se den samme med ander jernbane matriale, se man at den er et stor skrummel, næste lige så høj som dobbldækkker vogne og noget breder en både IC3 og det DSB/ICE, IC4 skule hvis nok også være DSB dyret tog at holde i drift (hvis de overhovde komme i drift), når det komme til brændstof da det er så tunget, og i disse grøn tide, burte IC4 være hugget op for flere år siden, men måske skal men betale en høje energiafgift når man skal ud og køre med IC4, men måske skulle DSB overveje at lave IC4 om til et rent 1 klasse tog med ekstra ben plads og ekstra høj service til en høje billedpris, og så lave alle andre togsæt om til 2 og 3 klasse (med genindførslen af 3 klasse har den nye underklasse også råd til at køre med tog).
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.652
IC4 er i daglig drift i Jylland!
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Torben Z.
Indlæg: 755
Til Nordisktog
"Har heller brug for en ny model af IC3, som virklige er en korrekt model i en kvlitete som man kan lave i dag, for tide er vokse fra Heljen´s IC3, den var jo også i bud og grund produceret til DSB som en model de kunne havde stånde på deres station, og ikke tænk som en model til at køre med."
Den historie har du vist fået helt galt i halsen.
Som mange andre mj'ere sikkert også husker det, så var IC3'eren en bestillingsopgave fra en stor jysk legetøjsgrossist.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Lukas A
Studerende
Indlæg: 329
Hej med jer.
Jeg har stemt ja fordi IC4 passer lige precis til mine epoker, og desuden har IC4 været i drift i 3 eller 4 prøveperioder (kan ikke lige huske det præcist), men har selv kørt med et IC4 heldigvis ankom vi til tide og toget kørte selv, desuden køre IC4 1771/2000 km før der sker en hendelse der forsinker mere en fem minutter, hvor et ic3 køre 33750 km hved en forsinkelse på mere en fem minutter.
Mvh Lukas og god jul og godt nytår.
Mvh Lukas
nordisktog
Indlæg: 155
Beklage hvis information om at det var et samarbejde mellem DSB og Hejan er forkret, men jeg var 100% sikker på det er den rigtig historie om Hejan´s DSB IC3, men det er jo også mange år siden, så noget kan værre smutte et sted.
nordisktog
Indlæg: 155
DSB IC4 er vel i den man kan kalde for OF-ON drift, ville ikke endnu sige at IC4 er i faste drift, og det hvis kun nogle få at 68 stk der er ud at køre (som prøve), det er vel hele ikke lykkes DSB at få 3 stk. til at køre samme, som jo en gang var DSB ide med IC4 ?
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Jeg har gudskelov kun kørt med Ic 4 en enkelt gang. Det er den dårligste oplevelse jeg nogen sinde har haft med DSB materiel. Det larmer noget så grufuldt, og ved start, ftygter man, at vogndelene skal blive revet fra hinanden. Og så er der designet indvendigt. Aldreig har jeg set noget mere kedeligt. Gråt i gråt i gråt og så lidt blåt på sæderne. Glasvæggene støjer ved tomgang. Skrot dog det l--- hurtigst muligt.
Så jeg vil ikke være interesseret i en model af dette tog.
Mvh.
Carl
GRIFFE
Tømrer
Indlæg: 1
Nej - gå aldrig tilbage til en fuser.
UTJ
Indlæg: 438
Mit svar vil være 'nej'. Dels fordi togsættet ikke er pænt i mine øjne, dels fordi legeværdien af togsæt er lille i forhold til lokomotiver og vogne. Togsæt har det også med at blive uattraktive på prisen, da det jo sælges som en 'sampak'.
cbt
Indlæg: 1.167
Ifølge business.dk meldte DSB i 2007 om IC4-toget i model (det var dengang, man stadig troede på IC4-toget, også jvf. dette), men samme kilde kunne også melde om, at efterspørgslen efter en model af IC4 ifølge Perron 4 ikke var så stor.
Personligt kunne jeg da godt være interesseret i en korrekt model - indtil da kunne man jo hygge sig med at ommale en tysk ICE i Via-design - den ligner egentlig forbavsende godt, selvom den ikke har fællesbogier (og så kan den ikke mindst køre!) - en mellemvogn, der ligner lavtgulvssektionen litra FH må man imidlertid selv "trylle" frem.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
Ic 4 køre også til svendborg her i april maj md.
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko