Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Roco DSB MY 1116 sælges eller byttes med HELJAN MY underdel

Jeg havde et lille håb om, at underdelen fra Roco's MY'er kunne bruges til den HELJAN NJ M17 overdel, som jeg har købt hos EMP-modeller - men der skal desværre files lidt rigeligt hist og her.

Roco's MY'er kører ellers ganske og aldeles suberbt, meeen HELJAN's MY'er kører nu også rigtig godt.

Da den lokale modeltogs-pusher lokkede med et tilbud, jeg ikke kunne afslå, på en Roco MY'er han havde tabt på gulvet, så kunne der gafles en underdel derfra til NJ M17 - troede jeg.

Ud over at der skal files lidt, så er Roco MY'en til 3-skinne (og jeg kører 2-skinne).

Det letteste er nu engang at bruge en original HELJAN MY-underdel, som lige er til at "klikke på plads" på NJ M17 overdelen, så er der nogen her, der vil bytte-bytte-købmand ?

Denne Roco MY'er har katalognummer 69479, dvs. det er en 3-skinne med Sound, men dekoderen var desværre taget ud.

Til gengæld er modellen spritny og udstyret med slæbesko og Roco's sublime motor med snoet anker og to svinghjul.

Jeg har vedlagt billeder, hvor skadernes omfang gerne skulle fremgå af.

Bogiesiderne er uskadte, hvilket også gælder de fire dørtrin, vinduesglassene, førerrumsindretningen og ligeledes det ene skørt.

Rammen fejler naturligvis ingenting - den er gedigen og vil sikkert kunne holde til at slå søm i med!

Æsken, samt posen med løsdele medfølger (dog er der ingen koblinger i - jeg kan evt. finde nogle originale Roco-koblinger frem fra mine gemmere, af valgfri type):

Billede

Fronten er flækket, og der mangler et stykke omkring højre lanterne:

Billede

Fra den nogenlunde uskadte ende (den ene puffe er faldet af):

Billede

Fra den beskadigede ende:

Billede

Et nærbillede af den beskadigede ende:

Billede

Hvis du har en HELJAN MY-underdel (enten 2-skinne eller 3-skinne) til overs (som også gerne må være ny) og vil bytte med denne Roco MY'er, så kunne vi måske bytte-bytte-købmand ?.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Hej hvad gav du for den roco my ? for jeg har en hel heljan my til at ligge som jeg et eller andet sted gerne ville af med.

Den er ny og har kun været test kørt på lille rund bane.

Har muligvis interesse i at bytte

mvh. Sebastian

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

"Sebastian Leo Forring" skrev:
Hej hvad gav du for den roco my ? for jeg har en hel heljan my til at ligge som jeg et eller andet sted gerne ville af med. Den er ny og har kun været test kørt på lille rund bane. Har muligvis interesse i at byttemvh. Sebastian

Hej Sebastian

Det kunne vi sikkert godt finde ud af - jeg kan ellers godt nøjes med at bytte med en køreklar underdel.

Med en ny overdel på og en dekoder, så har du dig en køreklar Roco MY'er til 3-skinne drift.

Jeg sender dig lige en besked.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

"cbt" skrev:
"Sebastian Leo Forring" skrev:
Hej hvad gav du for den roco my ? for jeg har en hel heljan my til at ligge som jeg et eller andet sted gerne ville af med. Den er ny og har kun været test kørt på lille rund bane. Har muligvis interesse i at byttemvh. Sebastian
Hej SebastianDet kunne vi sikkert godt finde ud af - jeg kan ellers godt nøjes med at bytte med en køreklar underdel.Med en ny overdel på og en dekoder, så har du dig en køreklar Roco MY'er til 3-skinne drift.Jeg sender dig lige en besked.

Jeg håber du fik min privat besked. hvis ikke må du lige melde tilbage her i denne tråd Laughing out loud

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Så er MY'en solgt/byttet væk, jvf. denne tråd:

[url]http://www.sporskiftet.dk/node/3335#comment-33328]

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.