Picture

henrik7000

fredericia

Indlæg: 26

PB

DSB skrifttyber fra 1941-1973

ghej er nogle der kan hjælpe mig

jeg ville lige vide om DSB skrifttyber fra 1941-1973

da jeg er ved at lave en hjemmeside også magle jeg fra DSB skrifttyber fra 1941-1973

til at download eller noget der linger det er både skilte og Materiel

mvh. henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Hej,

http://www.sporskiftet.dk/forum/dsbs-skrifttyper

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henrik.

Spørgsmålet har allerede været drøftet indgående i denne tråd, så hvis du havde brugt søgefunktionen i venstre spalte, havde du fundet svaret noget hurtigere.

Der er normalt almindelig enighed om, at fonten London Underground er den, der kommer nærmest; den findes ikke i gratis udgave, men skal købes hos producenten P22 eller en af deres forhandlere. Et alternativ kan dog være fonten London Tube, der fåes gratis. Ingen af dem har dog det meget karakteriske åbne "g", der er en DSB specialitet. DSB designede selv deres skrift, og den fåes ikke som font.

På den gamle udgave af Sporskiftet brugte jeg London Underground fra P22 en lang række steder. Ordet Sporskiftet i denne sides logo er også skrevet med London Underground.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Og her er så den PDF, som jeg oprindeligt vedhæftede den ovennævnte tråd, men som åbenbart er gået tabt.

AttachmentStørrelse
DSB_Fonts.pdf 60.84 kB
__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

OHJ20

Modeljernbane Ghostrider

Indlæg: 180

PB

Hej Henrik

Du kan også gå ind på det -tilstødende forum : www.jernbanen.dk , og bruge søgefunktionen der , hvor du indtaster følgende : MY 1101 litrering , og derved kommer der en del billeder op af DSB's litreringer op, i den "Maroon" (brune) farvede tid, epoke II og III.

Håber det kan bruges  Smile

Mvh

R

__________________

Autonom Modeljernbane Ghostrider

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.