Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

Problemer med nye Øresundstog

Som de fleste af jer nok har hørt i nyhederne i den forløbne uge, har DSB problemer med sine nye Øresundstog. Læs evt. mere her: http://ing.dk/artikel/113470-bombardiers-nye-oeresundstog-er-fulde-af-fejl .

Nu er det så at jeg vil stille følgende spørgsmål: Er der tale om samme type Øresundstog som man har brugt de sidste 10 år (litra ET), blot af en nybygget serie? Hvis ja, er der så nogen der ved om SJ har nogle problemer med de togsæt af samme type som de fik leveret efter at den fælles leverance mellem dem og DSB blev afsluttet ved broens åbning?

Jeg ved godt, at man kæmpede med flere forskellige problemer da de første Øresundstog blev leveret, men efter at have bygget i alt 79 sæt hidtil, burde Bombardier da efterhånden være i stand til at bygge fejlfrie sæt. Ganske vist ser det ud til, at de nyeste "gamle" sæt blev leveret i 2006, men selv hvis der har været en produktions-pause på et par år, burde det for pokker da ikke betyde at man laver de samme fejl en gang, eller hvad?

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

De er nok bygget på licens i Italien for Bombardier - de har da mindst een togfabrik på disse kanter!

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

mr-data

Indlæg: 805

PB  Blog

"Gert Frikke" skrev:
Hejsa!De er nok bygget på licens i Italien for Bombardier - de har da mindst een togfabrik på disse kanter!Gert

Meget muligt, har også hørt om at de skulle have en fabrik på de kanter. Men selvom at de skulle være bygget dernede, hvor de tidligerer serie vistnok var bygget på samme fabrik i Sverige som ER4'erne rå vognkasser og bogier blev bygget, så mener jeg at en så stor virksomhed burde have været i stand til at sende tegninger og øvrige specifikationer rundt internt i virksomheden; og i så fald vel også de fejlretninger der har været lavet. Så det at de har flyttet fabrikations-sted burde ikke være årsagen til produktions-fejl.

__________________

Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.

Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.