ja - de har jo lovet CM og tagrytter AF/CP - så hvis rygterne taler sandt - så kan det jo være at de endelig får lavet AC - den mangler vi s´u - men hvis de laver AD/AY så skal de klappes på skulderen - og endnu mere hvis begge to kommer - AV med glat tag er jo lidt nemmere - der er det jo bare taget
med venlig hilsen
henning / h087
ps Det ville også være dejligt hvis Heljan eller deres konsulenter ville kigge nærmere på de slaskede koblingsophæng, så vi der køre med fleischmann profi kortkoblinger kan på - og afkoble + rangere med personvogne - det er ikke alle der køre med A kobling
Men dertil skal SIGES at det er topklasse udførelse som looket på vognene ses - de ser og føles rigtige. - Så Heljan : det er flot det I laver, men der er noget der kan gøres bedre - og det fortjener jeres modeller
men som jeg engang læste en bedømmelse i et blad :
vognene kører desværre ikke så godt - men de har nogle flotte påskrifter - H... H...... har det med hianden at gøre
indskrevet senere;
Det skal dog lige nævnes at det ikke kun er Hejlan mht koblingsophæng - det gælder skam også Hobbytrade - Brawa - og andre - at der ikke er taget højde for at koblingerne ( profi ) ikke kan nå at gå i indgreb - og så vil jeg S.... på hvad NEM siger for så må den være forkert - det er så enkelt - man afprøver modellen med de forskellige koblingstyper : A kobling - Roco KK - Märklins KK, Fleischmann KK og Kadee
det kan ikke koste en herregård - Siger NEM noget om udhæng så koblingerne kan nå hinanden?
hejja - de har jo lovet CM og tagrytter AF/CP - så hvis rygterne taler sandt - så kan det jo være at de endelig får lavet AC - den mangler vi s´u - men hvis de laver AD/AY så skal de klappes på skulderen - og endnu mere hvis begge to kommer - AV med glat tag er jo lidt nemmere - der er det jo bare tagetmed venlig hilsenhenning / h087
Ac kommer på et senere tidspunkt, Nyheden er en helt anden vogntype med meget lidt genbrug
Det gør heller ikke noget - bare vi får de forskellige typer og gerne de mere typiske - da der jo nok ikke er basis for at lave AR 101 - 105, ASM 197 - 198 - men hvis du har en forbindelse til Heljan - skulle I prøve at kigge på AF, AT, ATM familien - forskellene er ikke så store - og meget vil være i petitesseafdelingen - så folk med manisk brug af skydelære bør ikke købe noget modeltog - de vil bare ærgre sig hele tiden -
hvad er målforskellen i 1:87 ved foreksempel lop 16310 og 16330 og et kupemål 2300 kontra 2100???
Hej OleDet gør heller ikke noget - bare vi får de forskellige typer og gerne de mere typiske - da der jo nok ikke er basis for at lave AR 101 - 105, ASM 197 - 198 - men hvis du har en forbindelse til Heljan - skulle I prøve at kigge på AF, AT, ATM familien - forskellene er ikke så store - og meget vil være i petitesseafdelingen - så folk med manisk brug af skydelære bør ikke købe noget modeltog - de vil bare ærgre sig hele tiden -hver er målforskellen i 1:87 ved foreksempel lop 16310 og 16330 og et kupemål 2300 kontra 2100???med venlig hilsenhenning / h087
Skal man lave en model fra grunden kan man jo lige så godt forsøge at ramme 1:87, så folk også får checket deres skydelære.
ja ja godt ord igen - jeg tror nok du ved hvad jeg mener mht skydelære og det at ramme 1 : 87.
at man er enige om NEM behøver ikke at være at det så er det rigtige.
jeg lægger stor vægt på at kunne op - og nedformere mine vognstammer - og ikke kun køre stammekørsel.
Når jeg i forbindelse med kobling nævner Heljan, så er det fordi ( har 2 CB + 8 CC + 2 CD + 9 AV + 1 AC bygget på CC ( bestilt 3CA + 3CAE + 3CAR ) på 18 ud 22 har jeg det problem at koblingen ikke kan nå ind ( støder på puffer / harmonika ( ikke koblingen ) det løste jeg ved at trække koblingen lidt ud ( koblinger er renset og alle grater på kobling og nemhoved er fjernet - det virker lidt bedre - men man kan så risikere at koblingen trækkes ud hvis man som mig kører med store stammer - ok man kan lime dem fast, hvad så hvis der knækker en arm ( Her SKAL Heljan roses - jeg har fået købt 40 koblingsophæng ved dem - meget fin service - og det gælder på mange områder ) ok jeg limer fast og der kan kobles - men så kommer det - hvis jeg rangerer med stor stamme trykkes koblingen ned og op og puffer går i indgreb eller harmonikaer kanter - og vognen afsporer - løste så problemet med en bærestang under koblingsarmen - lige bag ved nemhoved så det ikke trykkes for langt tilbage og en strips mellen bagerste del af koblingsarmen og intreørbunden - så problemet blev løst - men det er noget jeg kan gøre - ikke alle kan detog ikke alle har mod/lyst til at skille vognene ad - for det skal de for at komme til koblingen!!!!! - og der skal også bygges et anlæg
og med hensyn til andre vogne fra Heljan HAR JEG IKKE nogen problemer - det er kun CB, CC, CD og AV - armen er noget tyndt noget - så den burde i kigge på.
Ved Hobbytrade har jeg problemer ved Q, CU, SJ H, IB i bremseplatformsenden og det samme ved IK familien - men her bliver det til et pufferproblem ( kan ikke købe løse koblingsophæng ) - pufferne kan så skiftet - det bliver så bare lidt dyrere - og det var vel ikke meningen
ved Brawa er det ved nogle godsvogne og hectefamilien
Så det er ikke kun Heljan. - det gælder stort set de fleste firmaer mere eller mindre
Det er ligesom koblinger og ophæng er et stedbarn
Ved godt at du ikke kan svare for de nævnte fimaer - men det er kort og godt mine indvendinger mod de nævnte ophæng - det kan I gøre bedre
så mangler jeg jo bare lige den skydelære jeg ville smide væk og få målt afstande mellem koblingshoveds forkant og pufferhoveds forkant ( også harmonikaer ) og finde ud af om Fleischmanns kobling overholder NEM - hvis den har en NEM - men som du kan se i mit indlæg er det også plasticens stivhed der spiller ind - hvilken kobling kører du med og hvilke erfaringer har du gjort med disse - hvis jeg må tillade mig den frækhed at spørge
MO+BL+AVL+MO (f eks Nf-Næ-Kø) passer lige ind i min epoke ... og gennemgående vogne til Nakskov - for ikke at tale om oprangering af nattog (tog 20 og 95). Det er helt perfekt!
Ha - og så har jeg vist for engangs skyld muligheden for at afsløre, at det nye "barn" bliver en BL-vogn.
Ja, og Heljan's informationsblad om forbilledet findes på http://www.danskmodel.dk - se under "NYT i forretningerne".
"Barnet" bliver iflg. Kim Nannestad født i løbet af 2012.
Skønt Heljan's primære marked efterhånden ligger udenfor Danmarks grænser, så har Heljan pt. flere planer om nyheder til det danske marked - desværre kunne jeg ikke få "lokket" ret meget ud af Kim om disse.
__________________
Med modelbanehilsen Torben Z. http://www.danskmodel.dk - info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv. - besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane". Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Heljan har i første omgang selvfølgelig skélet til, hvad der er den mest brugte epoke, og det kan man vel ikke klandre dem for, set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt.
Men nicherne får garanteret en chance i et kommende oplag
HejHeljan har i første omgang selvfølgelig skélet til, hvad der er den mest brugte epoke, og det kan man vel ikke klandre dem for, set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt.Men nicherne får garanteret en chance i et kommende oplag
Og den mest brugte er så epoke 3, 1940 - 1965/70. Hvorfor man så kunne lave 1 før og 1 efter 1961, istedet for 2 efter.
Og den mest brugte er så epoke 3, 1940 - 1965/70. Hvorfor man så kunne lave 1 før og 1 efter 1961, istedet for 2 efter.
Jeg synes godt nok, folk er ved at være urimeligt forvænte og kritiske: Der kommer vogne fra før 1961 - man skal bare vente lidt længere - men hvad med i stedet at være glade for den helt utrolige mængde dejlige vogne, Heljan sprøjter på markedet i øjeblikket?
Jeg synes, Heljan fortjener ros - ikke sure miner.
Og den mest brugte er så epoke 3, 1940 - 1965/70. Hvorfor man så kunne lave 1 før og 1 efter 1961, istedet for 2 efter.
Jeg synes godt nok, folk er ved at være urimeligt forvænte og kritiske: Der kommer vogne fra før 1961 - man skal bare vente lidt længere - men hvad med i stedet at være glade for den helt utrolige mængde dejlige vogne, Heljan sprøjter på markedet i øjeblikket?Jeg synes, Heljan fortjener ros - ikke sure miner.
Det var ikke for at komme med sure miner eller opstød. Det var blot en venlig konstatering og forslag til Heljan.
Har da så heldigvis selv kun bestilt 1 af hver, og må så vente til senere med at efterbestille, desværre.
Min E-maskine med AV og CM'er må så undvære CAR i første omgang.
Lad os nu glæde os over den stribe af danske personvogne som Heljan sender ud på markedet. Der er jo simpelthen noget for enhver smag.
Og jeg er heller ikke i tvivl om at CAR-vognen fra før 1961 nok skal komme. Men synes nu at CAE-vognen er mere interessant, da vi ikke har færdigmodeller af personvogne med rejsegodsrum.
Men bortset fra det, så kan CAR-vognen jo altså også bruges sammen med et par MO og fx en AV samt en CC.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
De mangler seriøst nogle tyske epoke 6 vogne til min smag
Og mener du seriøst, at det ville være relevant, hvis Heljan lavede dem? Er der ikke rigeligt med tyske producenter til at klare den opgave, så de få danske producenter kan koncentrere sig om det begrænsede, danske marked?
(Ikke, at jeg vil postulere, Heljan kun laver danske ting: Har netop modtaget en ladning olietanke fra Walthers/Cornerstone i USA, og de er alle klart mærket "Made in Denmark"...)
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
ja - de har jo lovet CM og tagrytter AF/CP - så hvis rygterne taler sandt - så kan det jo være at de endelig får lavet AC - den mangler vi s´u - men hvis de laver AD/AY så skal de klappes på skulderen - og endnu mere hvis begge to kommer - AV med glat tag er jo lidt nemmere - der er det jo bare taget
med venlig hilsen
henning / h087
ps Det ville også være dejligt hvis Heljan eller deres konsulenter ville kigge nærmere på de slaskede koblingsophæng, så vi der køre med fleischmann profi kortkoblinger kan på - og afkoble + rangere med personvogne - det er ikke alle der køre med A kobling
Men dertil skal SIGES at det er topklasse udførelse som looket på vognene ses - de ser og føles rigtige. - Så Heljan : det er flot det I laver, men der er noget der kan gøres bedre - og det fortjener jeres modeller
men som jeg engang læste en bedømmelse i et blad :
vognene kører desværre ikke så godt - men de har nogle flotte påskrifter - H... H...... har det med hianden at gøre
indskrevet senere;
Det skal dog lige nævnes at det ikke kun er Hejlan mht koblingsophæng - det gælder skam også Hobbytrade - Brawa - og andre - at der ikke er taget højde for at koblingerne ( profi ) ikke kan nå at gå i indgreb - og så vil jeg S.... på hvad NEM siger for så må den være forkert - det er så enkelt - man afprøver modellen med de forskellige koblingstyper : A kobling - Roco KK - Märklins KK, Fleischmann KK og Kadee
det kan ikke koste en herregård - Siger NEM noget om udhæng så koblingerne kan nå hinanden?
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Ole Vedel
Indlæg: 1.157
Ac kommer på et senere tidspunkt, Nyheden er en helt anden vogntype med meget lidt genbrug
Mvh. Ole Vedel
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Ole
Det gør heller ikke noget - bare vi får de forskellige typer og gerne de mere typiske - da der jo nok ikke er basis for at lave AR 101 - 105, ASM 197 - 198 - men hvis du har en forbindelse til Heljan - skulle I prøve at kigge på AF, AT, ATM familien - forskellene er ikke så store - og meget vil være i petitesseafdelingen - så folk med manisk brug af skydelære bør ikke købe noget modeltog - de vil bare ærgre sig hele tiden -
hvad er målforskellen i 1:87 ved foreksempel lop 16310 og 16330 og et kupemål 2300 kontra 2100???
med venlig hilsen
henning / h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Ole Vedel
Indlæg: 1.157
Skal man lave en model fra grunden kan man jo lige så godt forsøge at ramme 1:87, så folk også får checket deres skydelære.
Flere at de typer du nævner har vi kig på.
Mvh. Ole Vedel
Ole Vedel
Indlæg: 1.157
Ang. koblings norm vil jeg komme tilbage med dette i en ny tråd.
Men generalt er igen HELT enige om den norm.
Mvh. Ole Vedel
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Afstand e
http://www.morop.org/de/normes/nem362_d.pdf
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Ole
ja ja godt ord igen - jeg tror nok du ved hvad jeg mener mht skydelære og det at ramme 1 : 87.
at man er enige om NEM behøver ikke at være at det så er det rigtige.
jeg lægger stor vægt på at kunne op - og nedformere mine vognstammer - og ikke kun køre stammekørsel.
Når jeg i forbindelse med kobling nævner Heljan, så er det fordi ( har 2 CB + 8 CC + 2 CD + 9 AV + 1 AC bygget på CC ( bestilt 3CA + 3CAE + 3CAR ) på 18 ud 22 har jeg det problem at koblingen ikke kan nå ind ( støder på puffer / harmonika ( ikke koblingen ) det løste jeg ved at trække koblingen lidt ud ( koblinger er renset og alle grater på kobling og nemhoved er fjernet - det virker lidt bedre - men man kan så risikere at koblingen trækkes ud hvis man som mig kører med store stammer - ok man kan lime dem fast, hvad så hvis der knækker en arm ( Her SKAL Heljan roses - jeg har fået købt 40 koblingsophæng ved dem - meget fin service - og det gælder på mange områder ) ok jeg limer fast og der kan kobles - men så kommer det - hvis jeg rangerer med stor stamme trykkes koblingen ned og op og puffer går i indgreb eller harmonikaer kanter - og vognen afsporer - løste så problemet med en bærestang under koblingsarmen - lige bag ved nemhoved så det ikke trykkes for langt tilbage og en strips mellen bagerste del af koblingsarmen og intreørbunden - så problemet blev løst - men det er noget jeg kan gøre - ikke alle kan detog ikke alle har mod/lyst til at skille vognene ad - for det skal de for at komme til koblingen!!!!! - og der skal også bygges et anlæg
og med hensyn til andre vogne fra Heljan HAR JEG IKKE nogen problemer - det er kun CB, CC, CD og AV - armen er noget tyndt noget - så den burde i kigge på.
Ved Hobbytrade har jeg problemer ved Q, CU, SJ H, IB i bremseplatformsenden og det samme ved IK familien - men her bliver det til et pufferproblem ( kan ikke købe løse koblingsophæng ) - pufferne kan så skiftet - det bliver så bare lidt dyrere - og det var vel ikke meningen
ved Brawa er det ved nogle godsvogne og hectefamilien
Så det er ikke kun Heljan. - det gælder stort set de fleste firmaer mere eller mindre
Det er ligesom koblinger og ophæng er et stedbarn
Ved godt at du ikke kan svare for de nævnte fimaer - men det er kort og godt mine indvendinger mod de nævnte ophæng - det kan I gøre bedre
med venlig hilsen
henning / h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Klaus
tak skal du have -
så mangler jeg jo bare lige den skydelære jeg ville smide væk og få målt afstande mellem koblingshoveds forkant og pufferhoveds forkant ( også harmonikaer ) og finde ud af om Fleischmanns kobling overholder NEM - hvis den har en NEM - men som du kan se i mit indlæg er det også plasticens stivhed der spiller ind - hvilken kobling kører du med og hvilke erfaringer har du gjort med disse - hvis jeg må tillade mig den frækhed at spørge
med en meget venlig hilsen
henning / h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
På billedet ser du NEM afstand på mine foretrukne koblinger.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Litra ME
Indlæg: 372
jeg får det til 15,7 mm
Vh Claus
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Korrekt....
Hvilket bør være rigeligt i forhold til NEM's 2x 7,5 mm.
Roco "universalkobling" har en minimumsafstand på 16 mm og maks på 16,6 mm (den kan give sig i længderetningen).
Rocos kortkobling = 15,4 mm "skubbet sammen" og 15,6 "trukket fra hinanden".
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Ha - og så har jeg vist for engangs skyld muligheden for at afsløre, at det nye "barn" bliver en BL-vogn.
MVH
Lars
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
BL-vogn - den er jeg med på
MO+BL+AVL+MO (f eks Nf-Næ-Kø) passer lige ind i min epoke ... og gennemgående vogne til Nakskov - for ikke at tale om oprangering af nattog (tog 20 og 95). Det er helt perfekt!
Svend
Torben Z.
Indlæg: 751
Ja, og Heljan's informationsblad om forbilledet findes på http://www.danskmodel.dk - se under "NYT i forretningerne".
"Barnet" bliver iflg. Kim Nannestad født i løbet af 2012.
Skønt Heljan's primære marked efterhånden ligger udenfor Danmarks grænser, så har Heljan pt. flere planer om nyheder til det danske marked - desværre kunne jeg ikke få "lokket" ret meget ud af Kim om disse.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
CAR vognene er med litra efter 1961, dette er da ikke så godt når de allerede i 1951 blev produceret med andre litranumre.
Dette gør at vi ikke kan køre modelrigtig i 1950'erne.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Heljan har i første omgang selvfølgelig skélet til, hvad der er den mest brugte epoke, og det kan man vel ikke klandre dem for, set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt.
Men nicherne får garanteret en chance i et kommende oplag
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Og den mest brugte er så epoke 3, 1940 - 1965/70. Hvorfor man så kunne lave 1 før og 1 efter 1961, istedet for 2 efter.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Jeg synes godt nok, folk er ved at være urimeligt forvænte og kritiske: Der kommer vogne fra før 1961 - man skal bare vente lidt længere - men hvad med i stedet at være glade for den helt utrolige mængde dejlige vogne, Heljan sprøjter på markedet i øjeblikket?
Jeg synes, Heljan fortjener ros - ikke sure miner.
MVH
Lars
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Det var ikke for at komme med sure miner eller opstød. Det var blot en venlig konstatering og forslag til Heljan.
Har da så heldigvis selv kun bestilt 1 af hver, og må så vente til senere med at efterbestille, desværre.
Min E-maskine med AV og CM'er må så undvære CAR i første omgang.
Min MY'er med AV, CC og CD får så også vente.
Ja CAR den "1." og AC er på ønskesedlen.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Lad os nu glæde os over den stribe af danske personvogne som Heljan sender ud på markedet. Der er jo simpelthen noget for enhver smag.
Og jeg er heller ikke i tvivl om at CAR-vognen fra før 1961 nok skal komme. Men synes nu at CAE-vognen er mere interessant, da vi ikke har færdigmodeller af personvogne med rejsegodsrum.
Men bortset fra det, så kan CAR-vognen jo altså også bruges sammen med et par MO og fx en AV samt en CC.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Næsten......
De mangler seriøst nogle tyske epoke 6 vogne til min smag
Meeeen, det er der nok andre der vil "servere" for mig, jeg er nok lidt i "undertal" herinde, hvad det angår
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Og mener du seriøst, at det ville være relevant, hvis Heljan lavede dem? Er der ikke rigeligt med tyske producenter til at klare den opgave, så de få danske producenter kan koncentrere sig om det begrænsede, danske marked?
(Ikke, at jeg vil postulere, Heljan kun laver danske ting: Har netop modtaget en ladning olietanke fra Walthers/Cornerstone i USA, og de er alle klart mærket "Made in Denmark"...)
MVH
Lars
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Nej, det var slet ikke det jeg skrev.
Skovsøekspressen skrev:
"Der er jo simpelthen noget for enhver smag."
Dertil svarede jeg "Næsten".... for derefter at plædere for at det er der vidst nok andre producenter der laver, så det behøves Heljan ikke at gøre.
Tilgiv mig at jeg ikke udtrykte mig klart nok....
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model