Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Problemer med MCK´s BN vogne

Mens jeg venter på min røde BNS vogn fra MCK, så har jeg investeret i 2 stk røde BN vogne. Virkelig flotte vogne med mange detaljer. En ren fryd for øjet, men desværre ikke på mit anlæg  Sad

Jeg har desværre måtte erfare, at der er et problem med koblingsarmene på begge vogne, som gør at vognene afsporer primært i R2 kurverne i mine skiftespor. Men enkelte gange afsporer de også i ganske almindelige R3 kurver og endda også få gange i normale R4 kurver. I sidstnævnte to kurver er det dog kun ved skubbende lokomotiv. Dvs ikke når vognene trækkes af et lokomotiv og der er ikke tale om "S kurver", men som sagt her helt almindelige kurver.

Problemet ser dog kun ud til at være i den ene ende af hver vogn. Dvs hver af mine to vogne har en "god ende" og en "dårlig ende".
Men jeg har svært ved at se præcis hvor problemet ligger ?

Kobler jeg de to "gode ender" sammen, så er der ingen problemer. Men når jeg kobler en "god ende" sammen med en "dårlig ende", så begynder problemet at opstå. Værst er det når jeg kobler de to "dårlige ender" sammen.

Jeg har afprøvet med både Roco kortkoblinger, Fleischmann profi-kortkoblinger og faste stangkoblinger. Problemer er det samme.

Er der nogen der har oplevet det samme ? Eller er jeg bare uheldig at have købt to vogne med fejl på ?

Kan det løses uden at skulle have vognene retur til forhandleren ? 

Det skal også siges, at jeg hidtil ikke har oplevet dette problem med andre vogne i min samling og her har jeg en større mængde fra mange forskellige producenter. Langt de fleste endda på 303 mm længde.

NB:
Jeg kører på Märklin C skinner og har kun R2 kurver i skiftespor, så det er som sagt primært her at problemet opstår. Normale kurver på mit anlæg er R5 + R4, men enkelte steder R3. (PS: Det er ikke hjulene der afsporer vognene, de fungerer helt fint selvom det er DC hjul. Det er som sagt koblingsarmene der udgør problemet . . . på én eller anden måde)

På forhånd tak

Mvh
Lasse

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Har hørt om problemet før. En mulig løsning er opvejning af vognene - ca. 40 gram. Virker ved DC.
Desværre findes der ikke AC hjul til McKs Bn - de hjul (Roco, Decas, Märklin) der findes på markedet er for store i diameter, så bremserne griber fast i hjulene.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

F.Ormstrup skrev:

Har hørt om problemet før. En mulig løsning er opvejning af vognene - ca. 40 gram. Virker ved DC.
Desværre findes der ikke AC hjul til McKs Bn - de hjul (Roco, Decas, Märklin) der findes på markedet er for store i diameter, så bremserne griber fast i hjulene.

Tak for tippet, det vil jeg prøve engang. 

Mht hjulene, så er de om sagt ikke noget problem. De DC hjul der sidder på vognene kører helt fint og uden problemer på mine C skinner  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Hej Lasse. Vis der er en god og en dårlig ende på vognene, har det ikke noget med vægten af vognen at gøre, der er en defekt i kulissen. Du må retur til forhandleren.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

F.Ormstrup skrev:

Desværre findes der ikke AC hjul til McKs Bn

Rygterne vil vide, at der kommer AC hjul til Bn...... Men bare ikke så meget om hvornår.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Bent_P skrev:

Hej Lasse. Vis der er en god og en dårlig ende på vognene, har det ikke noget med vægten af vognen at gøre, der er en defekt i kulissen. Du må retur til forhandleren.

Hej Bent,
Ja, det er umiddelbart også det jeg selv tænker. 

Jeg har lige prøvet det med vægten og det er desværre stadig samme resultat/problem.

Er der andre der oplever samme problem med BN vognene fra MCK ? 

Jeg har en lille idé om, at det måske skyldes nogle af de mange små detaljer/håndtager under vognen ved koblingsarmen. Måske støder koblingsarmen på et sted, så den ikke kan nå helt ud i hver side. Men så forstår jeg bare ikke hvorfor jeg også har oplevet problemet på mine store kurver med R4 og R5 ?

Hvis det blot handler om at klippe eller bøje nogle af de håndtag under vognen ved koblingsskakten, så er det helt ok med mig. Så behøver jeg heller ikke returnere vognene til forhandleren. Bare jeg kan få vognene til at fungere, så er jeg glad.  :~
Men jeg vil selvfølgelig ikke bare begynde at skære m.m. uden at vide præcis hvad der bør skæres i.

Så gode idéer modtages med kyshånd  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

En af mine venner foreslog brugen af silikonespray. Jeg har ikke prøvet endnu.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Gert skrev:

En af mine venner foreslog brugen af silikonespray. Jeg har ikke prøvet endnu.

mvh,
Gert

Hej Gert,
Tak for tippet.

Har denne ven samme problem med MCK´s BN vogne ?

Hvor og hvordan foreslår din ven at man anvender silikonespray ?

Mvh
Lasse

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

Hej Lasse,

Ja, præcis det samme problem. Min ven havde at vogne af ACME, jeg med McK's BN vogne (med hvide dørmarkeringer).

På min ven billedet pilen peger på en kant, som du bør tjekke for ufuldkommenheder. Disse ufuldkommenheder (er grater det rigtige danske ord?) file eller omhyggeligt skæres. Efter sprøjtning lidt silikonespray på en vatpind. Så gnid kanten af vatpinden. Sprøjt aldrig silikonespray direkte på vogne. Så bliver det noget rod. Men brug virkelig meget lidt spray.

Billede

Jeg håber, det er klart, på trods af min stakkels dansk.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Krølle

Indlæg: 75

PB

Silikonespray bliver også brugt på o-ringe/pakninger på akvariefiltre. Jeg kunne dog godt forestille mig, at silikonespray ville samle støv.

__________________

H0, DC, Dansk, Epoke IV-V, Roco kortkobling, Lenz digitalstyring med RailCom.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

Bedre samle støv på jobbet end i et udstillingsvindue.   Wink

Jeg vil bede min ven til hans erfaring.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

Min ven har lige tjekket: ingen støvede tilstand. Men han understregede, at man skal være meget forsigtig med sprayen.
Så virkelig brugt meget lidt.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Lasse, mit råd til dig er at lade være med at begynne på noget. Vad nu, vis siliconepray ikke virker, vil du så gå tilbage til forhandleren, der så kan kige på vognen og sige: "Hov, vad er det" og afvise din reklamation?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 2 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Tak for billedet Gert og for den detaljerede beskrivelse.

Jeg vil prøve at kigge nærmere på den ene vogn, da jeg allerede har prøvet at rette lidt på den og så se om jeg kan få den til at fungere udfra din beskrivelse omkring kanten ved koblingsarmen.

Men ellers har Bent ret i, at jeg nok ikke skal begynde på noget, hvis jeg skal have vognene byttet hos forhandler. Jeg er som sagt begyndt at rette lidt på den ene vogn, så den kan jeg nok ikke længere få byttet. Så derfor forsøger jeg mig bare med det ene vogn og lader den anden vogn være. Den må jeg få byttet hos forhandleren. 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Så har jeg haft nogle af mine Bn vogne på skinnerne, og jeg har samme problem. Masser af afsporinger, hovedsagligt ved skubbende lok.

Mine vogne har store problemer med R2 kurver (her snakker vi Märklin R2 = 437.5 mm radius). Det er lige meget om det er sporskifter eller en almindelig kurve. Det virker som om det ikke er selve kurven, der er problemet, men overgangen fra lige til kurve (og omvendt). Kulissestyringen virker noget blød og slasket i det. Det kunne måske hjælpe at få en lidt strammere fjeder på den. Det vil jeg forsøge at eksperimentere med.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Jeg skal lige være sikker. Du har betalt noget der ligner 600 kroner for en personvogn i højeste klasse, som du nu vil til at reparere på? Vorfor ikke bare aflevere den hos forhandleren og bede dem om at få den til at virke?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Bent_P skrev:

Jeg skal lige være sikker. Du har betalt noget der ligner 600 kroner for en personvogn i højeste klasse, som du nu vil til at reparere på? Vorfor ikke bare aflevere den hos forhandleren og bede dem om at få den til at virke?

Helt korrekt. Jeg kan godt finde på at "fikse" småproblemer selv, hvis det kan give mig et virkende produkt hurtigere og nemmere end at skulle sende skidtet til reparation. Jeg har tidligere gjort det med McK's Frichs, hvor jeg måtte fikse en kortslutning oppe under taget i førerrummet. Og jeg har endda skiftet et par afbrændte højttalere i en kun 14 dage gammel Lenovo laptop  Big smile

Nå, men jeg tror jeg har løsningen. Jeg har fået mine vogne til at kunne blive skubbet stabilt gennem diverse kurver på min bane.... Endda inklusive den berygtede R1 (360 mm radius). Og det helt uden at skifte fjeder eller lave andre "kreative" tiltag. Jeg fandt bare en gammel æske Roco koblinger, nummer 40396. Det er dem, der kan justeres i højden. En sideeffekt ved dem er, at de er en lille smule længere end andre kortkoblinger. Det betyder at gummivulsterne ikke kobler helt tæt op ad hinanden, men til gengæld virker vognene nu uden afsporinger.

 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Mikael skrev:

Så har jeg haft nogle af mine Bn vogne på skinnerne, og jeg har samme problem. Masser af afsporinger, hovedsagligt ved skubbende lok.

Mine vogne har store problemer med R2 kurver (her snakker vi Märklin R2 = 437.5 mm radius). Det er lige meget om det er sporskifter eller en almindelig kurve. Det virker som om det ikke er selve kurven, der er problemet, men overgangen fra lige til kurve (og omvendt). Kulissestyringen virker noget blød og slasket i det. Det kunne måske hjælpe at få en lidt strammere fjeder på den. Det vil jeg forsøge at eksperimentere med.

 

Tak for at dele dine erfaringer her i tråden. Men jeg er faktisk ked af at høre du oplever samme problem, da det jo så desværre tyder på, at det er en generel fejl med BN vognene fra MCK. Så hjælper det jo nok desværre ikke at få ombyttet vognene hos forhandleren  Sad

Men er det et generelt problem med vognene, så undrer det mig faktisk lidt, at der ikke er flere der har oplevet det ? Det må vel være det samme for både AC og DC folk.
Som sagt oplever jeg hovedsageligt problemet i R2 kurverne i mine skiftespor. Men jeg har også oplevet problemet i ganske almindelige R3 kurver.

Hvis du finder en løsning på problemet, så er jeg ihvertfald meget interesseret i at høre om det. Det er nogle dyre vogne at have stående i Vitrine og jeg har sådan glædet mig til at have dem kørende på anlægget.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Mikael skrev:

Nå, men jeg tror jeg har løsningen. Jeg har fået mine vogne til at kunne blive skubbet stabilt gennem diverse kurver på min bane.... Endda inklusive den berygtede R1 (360 mm radius). Og det helt uden at skifte fjeder eller lave andre "kreative" tiltag. Jeg fandt bare en gammel æske Roco koblinger, nummer 40396. Det er dem, der kan justeres i højden. En sideeffekt ved dem er, at de er en lille smule længere end andre kortkoblinger. Det betyder at gummivulsterne ikke kobler helt tæt op ad hinanden, men til gengæld virker vognene nu uden afsporinger.

 

Ok . . . det må jeg lige prøve engang. Det ville være skønt hvis det kunne løse fejlen/problemet  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Efa

Holbæk

Indlæg: 53

PB  Blog

Input: 
Jeg kører AC og "Blå serie" ABns + Bn vogne og benytter de koblinger der fulgte med.
Har på intet tidspunkt været ude for at vognene er blevet afsporet, hverken når de trækkes eller skubbes.
Jeg har primært R2 kurver/skiftespor.

Vognene kører endnu med DC hjul - indtil McK¨s AC hjul kommer i handel.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Efa skrev:

Input: 
Jeg kører AC og "Blå serie" ABns + Bn vogne og benytter de koblinger der fulgte med.
Har på intet tidspunkt været ude for at vognene er blevet afsporet, hverken når de trækkes eller skubbes.
Jeg har primært R2 kurver/skiftespor.

Vognene kører endnu med DC hjul - indtil McK¨s AC hjul kommer i handel.

Tak for dit input.

Det er godt at høre du ikke har oplevet problemet. Gad vide om der forskel i produktionen af de blå og de røde vogne ? Det skulle man umiddelbart ikke mene, men det kan jo være.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Mine Bn-vogne gør præcist det samme. Jeg afventer dog AC-hjul, inden jeg griber til andre løsninger for Bns-vognen laver ikke ballade. De er alle røde.

Jeg bruger Rocos smalle kobling - og jeg håber da at McK har testet - og taget højde for - alle de gængse koblinger. De kobler godt nok MEGET tæt, så gummivulsterne rører næsten hinanden.

Tidligere var jeg også nødt til at bruge den højdejusterbare Roco-kobling til HobbyTrades Cu-vogne. Der kunne koblingerne simpelthen ikke nå hinanden pga. pufferne. Jeg håber ikke, at McK har overtaget den uskik. Smile

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

Hej Per,

Hvad er bestillingnummer af den højdejusterbare Roco-kobling?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Hej Gert

Tænker du på produktnummeret? Det er 40287.

Du kan læse alt om koblinger her:

http://my1287.dk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&...

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

PerOlsen skrev:

Hej Gert

Tænker du på produktnummeret? Det er 40287.

 

Ja det er hvad jeg mener. Nogle gange er det svært at finde det rigtige danske ord.
Tak for din hjælp.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Gert skrev:

Hvad er bestillingnummer af den højdejusterbare Roco-kobling?

Dem jeg har prøvet med er: Roco 40396.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

Mikael skrev:

Gert skrev:

Hvad er bestillingnummer af den højdejusterbare Roco-kobling?

Dem jeg har prøvet med er: Roco 40396.

 

Tak for dit svar, Mikael. Har du også røde Bn-vogne? Og har disse kobling løse problemet?

mvh,
Gert

 

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Gert skrev:

Tak for dit svar, Mikael. Har du også røde Bn-vogne? Og har disse kobling løse problemet?

Nej, mine vogne er blå. Og ja, den Roco kobling løste problemerne. I hvert fald indtil videre. Jeg har ikke prøvet at skubbe vognene op ad en stigning endnu.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

Mikael skrev:

Gert skrev:

Tak for dit svar, Mikael. Har du også røde Bn-vogne? Og har disse kobling løse problemet?

Nej, mine vogne er blå. Og ja, den Roco kobling løste problemerne. I hvert fald indtil videre. Jeg har ikke prøvet at skubbe vognene op ad en stigning endnu.



Tak for din forklaring. Er det nødvendigt at justere koblingen så lavt som muligt?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Gert skrev:

 

Tak for din forklaring. Er det nødvendigt at justere koblingen så lavt som muligt?

Nej, det har jeg ikke haft behov for. Den skal nok sidde en lille smule lavere end almindelige koblinger, men slet ikke så langt ned som den kan komme.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Barner860

Indlæg: 17

PB

Hej med jer.

Jeg har alle de designrøde bn vogne samt A/Bns vogne og det er stortset dem alle sammen som afspore i en kurve. Hvad jeg har kunne lure mig frem til er at koblingskulissen på den ene vogn låser i midterstilling og derved forårsager afsporingen.

Jeg har ikke haft tid til og finde en løsning på problemet endnu men vil tro at den spids der er når kulissen er i midter stilling lige skal slibes engang.

 

Mvh Anders.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

F.Ormstrup skrev:

Desværre findes der ikke AC hjul til McKs Bn

Nu er det ganske vist. AC hjul til Bn er ankommet, og jeg har hjembragt en håndfuld til mine vogne.

Bn AC hjul

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Hvor er du købt hjulene henne ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Lad mig komme med en lille kommentar til problemet med koblingerne.Det er en fejl på kk kulissen.
Og mck er obs på problemet.

Der er ved at blive støbt nye og forbedrede kulisser og når de er kommet til landet kan alle Bn ejere hente dem uden beregning ved forhandlerne hvor de er købt.
Så lad nu være med at ændre i vognene selv, frem for at kontakte fabrikanten. Det er sku dumt at kompromittere garantien fordi man ikke gør det logiske Smile  
__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

morten skrev:

Hvor er du købt hjulene henne ?

Hos Kystbanen. Jeg tror ikke de er oprettet på hjemmesiden endnu, men de har dem oppe ved kassen.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.597

PB

Mikael skrev:

F.Ormstrup skrev:

Desværre findes der ikke AC hjul til McKs Bn

Nu er det ganske vist. AC hjul til Bn er ankommet, og jeg har hjembragt en håndfuld til mine vogne.

Bn AC hjul

 

Der er pris på indpakningen ! 

Betyder det, at Du har betalt 50,- kr x-stra pr. vogn, eller var de gratis og du blot evt. skulle komme de gamle DC ?

Håber da ikke, at du skulle betale for hjul, til så dyr en vogn ..... 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

bygger01 skrev:

Betyder det, at Du har betalt 50,- kr x-stra pr. vogn, eller var de gratis og du blot evt. skulle komme de gamle DC ?

Håber da ikke, at du skulle betale for hjul, til så dyr en vogn ..... 

 

Jo, jeg har betalt for de hjulsæt, og det har jeg ikke noget problem med. Jeg er aldrig blevet stillet i udsigt at de vogne skulle komme med AC hjul. Tilsvarende har jeg gennem tiden også skiftet mange hjul på Heljan og Hobbytrade vogne, og det har heller ikke været gratis.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.597

PB

Jeg er aldrig blevet stillet i udsigt at de vogne skulle komme med AC hjul. 

Det har du fuldstændig ret i.

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg har også købt uisolerede hjul til mange af mine vogne fra Roco, Heljan m.m. Nogen gange kan man forhandle sig frem til, at få de uisolerede hjul med uden beregning.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

Det er bare urimeligt at forhandlerne, må bære omkostningerne til  ombygning/rep af produktet for at få handlen i hus!

vh Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Frank-O skrev:

Der er ved at blive støbt nye og forbedrede kulisser og når de er kommet til landet kan alle Bn ejere hente dem uden beregning ved forhandlerne hvor de er købt.

 

Det er ikke rigtigt blevet annonceret noget sted, men de nye kulisser er landet. Jeg har ikke skiftet dem på alle mine vogne endnu, men en test med to af dem ser lovende ud.

Billede

Like 2 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.728

PB  Hjemmeside

Vil den nye kulisser leveres gratis?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Gert skrev:

Vil den nye kulisser leveres gratis?

Ja, de bliver udleveret gratis der hvor man har købt vognene.

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

dbschenker

Indlæg: 74

PB

Hej. Hvordan adskiller man vognen, så kulissen kan skiftes?

 

Vh

Michael

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

dbschenker skrev:

Hvordan adskiller man vognen, så kulissen kan skiftes?

Nu er det ved at være noget tid siden, men jeg mener at man først skal have overdelen af. Dernæst skal man fjerne interiøret. Det sidder fast med nogle små skruer i gulvet. Og så skulle der være adgang.

Hold styr på de små fjedre. De elsker at springe af og lege gemmeleg på arbejdsbordet eller (endnu værre) gulvtæppet.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.