Picture

Christian2602

Vagt Elev

Odense V

Indlæg: 110

PB

märklin 3029 hjælp!

Hej alle i kloge hoveder.

 

Jeg har lovet min lille nevø at reparere hans lille tog.

Jeg har allerede skiftet kul og smurt toget.

Mit spørgsmål er så hvilken slæbesko der skal under og om der mangler andet? (billeder vedlagt)

Mvh

ChristianBilledeBillede

__________________

 

 

Med venlig hilsen Christian.

Elsker de danske tog, især diesel. 3-Skinne system. Mobil station 2. C-skinner.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Klog? Ja nu du siger det. Wink

Slæbeskoen er Märklin 7185. Inden du smutter afsted til forhandleren så kig lige om fjederen til omskifterrelæet stadig sidder på sin plads. 

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

Hvis du ikke har afmonteret det, så mangles gangtøjet.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Christian2602

Vagt Elev

Odense V

Indlæg: 110

PB

Jeg kan godt se på det hele at jeg har rodet mig ud i noget værre noget  Big smile

Lyder til at i begge to skal uddybe det lidt, da jeg aldrig har repareret så meget før.

__________________

 

 

Med venlig hilsen Christian.

Elsker de danske tog, især diesel. 3-Skinne system. Mobil station 2. C-skinner.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Hvis der skal købes begge både gangtøj & midterleder, så vil det være lige så billig at finde en god brug. Og skriver Du ikke i en anden tråd om digital. Så mon ikke godt brugt eller en nyt til tenderlokomtiv, som Du sikkert kan finde til 400 - 600 kr, hvis det må være uden lyd
__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Bl. a. Nettog har helt nye a'la Din gamle maskine begyndende fra 449 kr
__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Thomas Jespersen skrev:

Inden du smutter afsted til forhandleren så kig lige om fjederen til omskifterrelæet stadig sidder på sin plads. 

Ved analog drift, kan man ikke vende kørselsretning ved at bytte kørespændingen, der benyttes et relæ der sidder under kappen.
Billede
Hvis lokomotivet farer af sted når der vendes retning, er fjederen for stram.
Hvis lokomotivet skifter retning ved kørsel i høj hastighed, er fjederen for slap.
Tappen (1) der holder den ene ende af fjederen kan forsigtigt bukkes den ene eller den anden vej med en skruetrækker.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

Jeg har muligvis en gammel en liggende hvorfra du må få gangtøjet kvit og frit. OG måske er der også en slæbesko der kan bruges. Send en PM.

MVH Kurt

Like 0 kan lide
Top

Picture

Christian2602

Vagt Elev

Odense V

Indlæg: 110

PB

Det billede hjalp jo en del på forståelsen Smile

Jeg kan nu se at den gyldne tap, som fjederen hænger i, er åbenbart blevet knækket på et tidspunkt  Puzzled

__________________

 

 

Med venlig hilsen Christian.

Elsker de danske tog, især diesel. 3-Skinne system. Mobil station 2. C-skinner.

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.150

PB  Hjemmeside

Christian2602 skrev:

Det billede hjalp jo en del på forståelsen Smile

Jeg kan nu se at den gyldne tap, som fjederen hænger i, er åbenbart blevet knækket på et tidspunkt  Puzzled

Hvis du har mod på det, kan vi jo sammen gøre dig til en god onkel. Jeg sender dig gerne en omskifter, og der er andre, som har tilbudt gangtøj. Send en PM, hvis du vil have en omskifter til lokomotivet.

Jeg synes, at det er et sjovere projekt at får nevøens lokomotiv til at køre, end at købe et nyt eller andet brugt Smile

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Christian2602

Vagt Elev

Odense V

Indlæg: 110

PB

Så er der opdatering.  Big smile

Toget kører nu, men selv efter forsøg med forskellige størrelser fjedre, kan jeg ikke få den til at vende kørselsretning.

Åh ja, jeg mangler stadig at sætte gangtøjet på, men hvad skal man bruge til at sætte dem fast?

almindelige skruer duer ikke, da de drejer rundt og til sidst stopper hjulene  Sad

Glæder mig til at høre jeres gode input  Laughing out loud

__________________

 

 

Med venlig hilsen Christian.

Elsker de danske tog, især diesel. 3-Skinne system. Mobil station 2. C-skinner.

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Christian2602 skrev:

Så er der opdatering.  Big smile

Toget kører nu, men selv efter forsøg med forskellige størrelser fjedre, kan jeg ikke få den til at vende kørselsretning.

Åh ja, jeg mangler stadig at sætte gangtøjet på, men hvad skal man bruge til at sætte dem fast?

almindelige skruer duer ikke, da de drejer rundt og til sidst stopper hjulene  Sad

Glæder mig til at høre jeres gode input  Laughing out loud

Prøv at justere den lille arm som fjederen sidder på, med den kan du "stramme/løsne" fjederen 

og skruerne til gangtøj er nr 24 på denne tegning: http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?brand=1&artikelnummer=3029

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.