Hej alle smalspors- og entreprenørentusiater
EpokeModeller fører nu modeller af spandekædegravemaskiner.!
Til dem der ikke ved, hvad det er, er det en ældre form for gravemaskine, der tildligere var meget anvendt i ler- og grusgrave, samt ved større entreprenørarbejder.
Foreløbigt har vi 2 i H0e på lager, men den kan fåes i mange varianter både med og uden motorfunktion, i grøn, grå, gul, sandfarvet og rød.
Til drift på skinner eller larvefødder, damp- eller motordrevet, og sågar også monteret på pram til brug for uddybning af farvand, eller maritim råstofudvinding.
De motoriserede kan grave rigtigt og læsse tipvogne. Der foreligger også planer om at motorisere undervognen, så den kan køre langs skæret, samt indbygning af lyd- og røgmodul.
Desuden kan den foreløbig også leveres i spor 0e
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
Olsen
Svendborg
Indlæg: 191
Hej.
Ser da rigtig godt ud. Men syntes da også at 4199 kr. er ret mange penge
Mvh Olsen (Olsens-modeltrain.com)
Lenz 100,
Amerikansk, Broadway, Athearn..H0 på Tillig.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.002
Billedet retfærdiggør slet ikke kvaliteten
Det er suplim kvalitet
Tja man kan jo også købe den umotoriseret.
Men den er da ikke meget dyrere end visse lokomotiver eller tog garniturer.
Vh Per
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Enig, det er en sjov og nyttig maskine ved teglværket, mergelgraven, brunkulslejet men 3395,- som den kostede på Intermodellbau i Dortmund er da lige i overkanten for sådan et gimmick.
Men den ser nu godt ud i funktion: link
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bqg
Indlæg: 1.102
Enig, det er en sjov og nyttig maskine ved teglværket, mergelgraven, brunkulslejet men 3395,- som den kostede på Intermodellbau i Dortmund er da lige i overkanten for sådan et gimmick.
Men den ser nu godt ud i funktion: link
Hvis den ikke selv kan flytte sig, er det måske nok lidt rigeligt, men hvis man ser på hvad digitaliserede kraner koster er det måske ikke så galt endda.
Det næste der trænger sig på er plads, hvis en sådan maskine skal have beretigelse på anlægget, kræver det plads, et lille hul på 10 * 10 cm mener jeg ikke opfylder kravet til feks. en lergrav.
Det næste er skinnelægningen, de bugter sig noget frem og tilbage, de ligger ikke ret ud. Fra min tid på Knabstrup Teglværk, kan jeg huske, at skinnerne blev trukket sidelæns med en rendegraver, når skæret var slut.
Men er man til smalspor, må det da være sagen. Der skal jo nogle tipvogne og lidt til.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV