Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

DSB busser til kun 299 kr.! hos RC Kongen

RC Kongen har købt et stort parti DSB busser fra Heljan, og kan derfor sælge dem til 299 kr. så længe lager haves!

 

  http://www.rckwebshop.dk/shop/dsb-busser-372c1.html

Billede

 

Åbningstider for butikken i Søndersø: Man: 10.00-17.30 Tir: 10.00-17.30 Ons: 10.00-21.00 Tor: 10.00-17.30 Fre: 10.00-17.30 Lør: 10.00-13.00

 

Mvh. Ole Vedel

Like 2 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Hej Ole,

Tak for oplysningen. Jeg skal lige for en sikkerheds skyld gøre opmærksom på at "Valby" ikke er på lager....

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 1 kan lide
Top

Picture

Togsøn

Indlæg: 222

PB

Hej Ole.

Øh er RCkongen ikke bare Heljans salgsnavn, de ligger påfaldende på samme adresse !

Hilsen

Erling.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Nej, dette er ikke tilfældet. RC kongen har faktisk mest RC ting i butikken. Men temaet har været op og vende her på sporskiftet....

http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/kommercielle-indl%C3%A6g/...

Venlig hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

RC Kongen er ejet af Heljan

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Er det ikke netop en af folkene bag Heljan der har startet RC kongen som en sidebeskæftigelse? Det mener jeg at have læst i en Fynsk avis. Alså er det ikke Heljan (virksomheden) der ejer RC Kongen, men der er sammenfald i ejerskabet af de to virksomheder.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Er ejerskabet omkring forretningen ikke ligegyldigt...??

 

Om så det var djævlen selv, der ejede den forretning, havde jeg da handlet der, hvis prisen er god på de busser...  Smile

Like 5 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Hejsa,

 

Detaljer om ejerskab kan ret nemt slås op via cvr.dk. Det fremgår klart og tydeligt at Jan Nannestad er direktør og at RC Kongen Aps er stiftet af Heljan A/S. 

Få syn for sagen her og tryk på 'Ledelse, revisor, ejerforhold og tegningsregel'.

Uden at vi skal ud i store diskussioner synes jeg da det er ganske relevant at vide at RC Kongen 'nemt' kan give store rabatter på Heljan... Wink (Og på vilkår der måske ikke er helt sammenlignelige med resten af MJ-detailhandelens vilkår...)

 

Mvh,

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 2 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Enig med Peter og det der triggede min sögen på cvr.dk var Ole sätning "RC Kongen har indköbt".

Jeg körer i dag ikke Dansk og tog for mange år siden en beslutning om aldrig at have Heljan rullende på min bane.

Er derfor principielt ligeglad med Heljans forretningspolitik, men syntes dog ikke at den moralsk er helt fin i kanten overfor de Danske forhandlere.

 

 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Det er to forskellige virksomheder, med hvert sit regnskab. Derfor har de indkøbt noget af søstervirksomheden inde ved siden af.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 2 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Hvis i nu stod og skulle købe et fjernsyn, og i fandt den model i gerne ville have til en helt fabelagtig pris..... Ville i så også begynde at undersøge ejerforhold omkring den butik der solgte det..??

 

Hvis jeg ser en god bøf billigt til salg nede i Netto, så køber jeg den sgu.... Uden de store samvittighedskvaler...

 

Sjovt som modeltogs-folk ser det som deres opgave, at bekymre sig om den slags ting.... Smile

 

 

Like 3 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Vi kommenterer et ejerforhold i forhold til et udsag vedr "indköb" og har en ejer/pris diskussion og forholder os hermed til sagens kerne "indköb"

Hvad du mener om modeltogs-folk og hvor du handler böffer er irrelevant for tråden Kim.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 1 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 182

PB  Blog  Hjemmeside

Kim Stapelfeldt skrev:

 

Er ejerskabet omkring forretningen ikke ligegyldigt...??

Om så det var djævlen selv, der ejede den forretning, havde jeg da handlet der, hvis prisen er god på de busser...  Smile

 

Lige netop.

OK, --prisen og kvaliteten, --men her har jeg indtryk af, at kvaliteten er OK.

Måske passer den lige til et bus-læ / bus-ly.  Smile

Erik V

http://evp.dk/index.php?page=juli-aug-sept-2015

 

 

 

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Kim.

Kim Stapelfeldt skrev:
Hvis i nu stod og skulle købe et fjernsyn, og i fandt den model i gerne ville have til en helt fabelagtig pris..... Ville i så også begynde at undersøge ejerforhold omkring den butik der solgte det..??

Nogen ville - andre ville ikke.

Jeg ville nok gøre det - specielt hvis det var meget billigt; jeg er den kedelige type, der går op i moral og den slags, og i det her nævnte tilfælde ville jeg nok også være nervøs for, om butikken eksisterede i morgen, så jeg ville have noget at hænge min garanti op på. Jeg handler sjældent et helt nyt sted uden at google forretningen først.

Citat:
Hvis jeg ser en god bøf billigt til salg nede i Netto, så køber jeg den sgu.... Uden de store samvittighedskvaler...

Sjovt som modeltogs-folk ser det som deres opgave, at bekymre sig om den slags ting.... Smile

Sådan er der som bekendt nogen, der har det - andre har det på en anden måde: Der er f.eks. masser af mennesker, der flyver med Ryanair - jeg er en af de tåber, der aldrig kunne drømme om at gøre det. Jeg foretrækker virksomheder, der tilbyder deres ansatte så nogenlunde anstændige løn- og ansættelsesforhold.

Det må vel være op til den enkelte, hvordan man ser på den slags?

__________________

MVH
Lars

Like 3 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Jeg spotter en tendens til at "over-analysere" tingene her... 

 

Min moral rækker ikke til at bekymre mig om indkøbs-forholdende omkring en bus til 299,-.... Det overlader jeg gladeligt til andre..... Wink

 

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Kim.

Kim Stapelfeldt skrev:
Jeg spotter en tendens til at "over-analysere" tingene her...

Det var lissom dig selv, der begyndte at trække fjernsyn ind i debatten. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Kim.

Kim Stapelfeldt skrev:
Jeg spotter en tendens til at "over-analysere" tingene her...

Det var lissom dig selv, der begyndte at trække fjernsyn ind i debatten. Smile

 

Korrekt.... Og du tog Ryan Air med.... Wink

 

Syntes nu sammenligningen med fjernsynet rammer hovedet på sømmet ganske godt...

 

Misforstå mig ikke... Jeg kan skam også fordybe mig i detaljer, men syntes måske nogle gange det løber lidt af sporet herinde... Især når Heljan bliver nævnt.

 

Ole har blot konstateret, at de busser sælges billigt hos RC kongen.... Om de så er skidt ud af bagenden på en trold, der har gode venner hos Heljan, gør vel egentlig ikke noget.... Lad os da bare glædes over de er billige....  Smile

 

Ironi KAN forekomme i ovenstående indlæg....

 

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

peterw skrev:

Hejsa,

 

Detaljer om ejerskab kan ret nemt slås op via cvr.dk. Det fremgår klart og tydeligt at Jan Nannestad er direktør og at RC Kongen Aps er stiftet af Heljan A/S. 

Få syn for sagen her og tryk på 'Ledelse, revisor, ejerforhold og tegningsregel'.

Uden at vi skal ud i store diskussioner synes jeg da det er ganske relevant at vide at RC Kongen 'nemt' kan give store rabatter på Heljan... Wink (Og på vilkår der måske ikke er helt sammenlignelige med resten af MJ-detailhandelens vilkår...)

 

Mvh,

Peter

Hej Peter

Som moderator bør du kunne vurdere, hvad der skal debatteres eller ej. Nu hældte du benzin på et bål vi tidligere har set, hvor der skrives om alt andet end modeljernbaner, men derimod om div. adm. direktørers roller i fx hobbytrade, F2010, og igen- igen Heljan/RC Kongen. Vi er næsten ude i hvilken farve underbukser d' herrer bruger (hvis de overhovedet bruger nogen;-)) sko str. samt hvor meget sukker de bruger i kaffen. Det er underlødigt og giftigt for debatten, og jeg mindes også, at det var noget af det Lars Skjærlund frabad sig i sit nytårsønske. 

Hvordan, ville mange af dem, der har skrevet i denne tråd føle det, hvis de blev hængt ud, bare fordi de passer deres arbejde?! Jeg spørger bare... Shock

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

MAB skrev:

peterw skrev:

Hejsa,

 

Detaljer om ejerskab kan ret nemt slås op via cvr.dk. Det fremgår klart og tydeligt at Jan Nannestad er direktør og at RC Kongen Aps er stiftet af Heljan A/S. 

Få syn for sagen her og tryk på 'Ledelse, revisor, ejerforhold og tegningsregel'.

Uden at vi skal ud i store diskussioner synes jeg da det er ganske relevant at vide at RC Kongen 'nemt' kan give store rabatter på Heljan... Wink (Og på vilkår der måske ikke er helt sammenlignelige med resten af MJ-detailhandelens vilkår...)

 

Mvh,

Peter

Hej Peter

Som moderator bør du kunne vurdere, hvad der skal debatteres eller ej. Nu hældte du benzin på et bål vi tidligere har set, hvor der skrives om alt andet end modeljernbaner, men derimod om div. adm. direktørers roller i fx hobbytrade, F2010, og igen- igen Heljan/RC Kongen. Vi er næsten ude i hvilken farve underbukser d' herrer bruger (hvis de overhovedet bruger nogen;-)) sko str. samt hvor meget sukker de bruger i kaffen. Det er underlødigt og giftigt for debatten, og jeg mindes også, at det var noget af det Lars Skjærlund frabad sig i sit nytårsønske. 

Hvordan, ville mange af dem, der har skrevet i denne tråd føle det, hvis de blev hængt ud, bare fordi de passer deres arbejde?! Jeg spørger bare... Shock

Hej Martin,

Jeg har læst tråden igen, igen. Jeg oplever, at Peter egentlig (uden at ville diskussion) blot fortæller fakta i en tråd, hvor man var begyndt at diskutere på "jeg tror", eller "jeg har hørt" niveau om ejerskabet til RC Kongen. Jeg oplever ikke, at Peter på nogen måde tager stilling.

Jeg tager heller ikke stilling, men mener at netop i en tråd, hvor fakta om ejerskab blev diskuteret på et "tro niveau", er det meget fint at få sat fakta på plads.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Martin.

MAB skrev:
Som moderator bør du kunne vurdere, hvad der skal debatteres eller ej. Nu hældte du benzin på et bål vi tidligere har set, hvor der skrives om alt andet end modeljernbaner, men derimod om div. adm. direktørers roller i fx hobbytrade, F2010, og igen- igen Heljan/RC Kongen.

Jeg synes, Peters indlæg var ganske sobert - og jeg har uendeligt svært ved at se, hvorfor nogen kan hidse sig op over, at man citerer direkte fra et offentligt register? Peter skriver kun om facts i to af de tre afsnit i hans indlæg - og tillader sig så en personlig mening i sidste afsnit. Jeg synes på ingen måde, han går over stregen.

Citat:
Vi er næsten ude i hvilken farve underbukser d' herrer bruger (hvis de overhovedet bruger nogen;-)) sko str. samt hvor meget sukker de bruger i kaffen. Det er underlødigt og giftigt for debatten, og jeg mindes også, at det var noget af det Lars Skjærlund frabad sig i sit nytårsønske.

Her synes jeg til gengæld, din sprogbrug bevæger sig derud, hvor det ikke er sjovt mere.

Citat:
Hvordan, ville mange af dem, der har skrevet i denne tråd føle det, hvis de blev hængt ud, bare fordi de passer deres arbejde?! Jeg spørger bare... Shock

Man kan naturligvis godt se sådan på det - man kan også mene, at der er forskel på, hvordan man "passer sit arbejde". Det er ihvertfald en kendsgerning, at min lokale pusher har skåret sit Heljan-lager ned til et minimum: De kunne sagtens have mere på lager, de skaffer gerne hjem - men med en leverandør, der konstant underbyder dem med lavere priser til andre forhandlere og eget direkte salg, vil de ikke lagerføre mere end det absolutte minimum. Det forstår jeg sådan set godt.

Selv har jeg netop købt en Triangel hos dem: Da jeg skulle betale, stod chefen og vejede æsken i hånden i lang tid, sukkede så og erklærede, at den jo kunne fåes til en helt anden pris andre steder - og solgte den så til mig til en langt, langt lavere pris end den, der stod på æsken.

Jeg synes ikke, det er irrelevant at diskutere den slags - men jeg foretrækker, at det sker i et sobert sprogbrug. Jeg kan ikke se, hvor Peter gik over stregen i hans indlæg - det kan jeg derimod i nogle af denne tråds andre indlæg.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Vi skal vel passe på at Sporskiftet ikke blive for tandløs 

Her er en indirekte reklame for Heljan / RC Kongen, som undergraver de forhandler, som har betalt en pris, der sikkert skal følge en vejledende udsalgspris ( som dog er forbudt ), og pludselig sender producenten de busser gennem en dør og forlanger så en pris der "nogle" procent under den kendte pris .....

Og derfor finder jeg det ikke forkert at moderator Peter skriver om det.

Vi ved naturligvis ikke om forhandlerne har fået en billigere pris for at købe af lageret !

Måske er noget tilsvarende sket med tilbudet på Heljan personvogne hos Tog & Tekno ....

Så Sporskiftet skal da have lidt bid ( må indrømme, at jeg ikke har checket om indlægget er kommercielt ! 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Norm prisen var 399,- , så en reduktion på ca. 25% ........

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

bygger01 skrev:

Vi skal vel passe på at Sporskiftet ikke blive for tandløs 

Her er en indirekte reklame for Heljan / RC Kongen, som undergraver de forhandler, som har betalt en pris, der sikkert skal følge en vejledende udsalgspris ( som dog er forbudt ), og pludselig sender producenten de busser gennem en dør og forlanger så en pris der "nogle" procent under den kendte pris .....

Og derfor finder jeg det ikke forkert at moderator Peter skriver om det.

Vi ved naturligvis ikke om forhandlerne har fået en billigere pris for at købe af lageret !

Måske er noget tilsvarende sket med tilbudet på Heljan personvogne hos Tog & Tekno ....

Så Sporskiftet skal da have lidt bid ( må indrømme, at jeg ikke har checket om indlægget er kommercielt ! 

Indlægget var helt korrekt placeret under kommercielt indlæg 

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Folkens!

Ingen, absolut ingen, her ved noget som helst om hvordan og hvorledes, så lad - igen - være med at opfinde alle mulige årsager.

Ja, RC-Kongen ligger på Heljans adresse, og hvad så? Ingen ved noget som helst om hvad der ligger forud for dette tilbud, ingen ved noget som helst om hvorvidt bussen ikke har kunne sælges, eller hvorvidt diverse andre forhandlere har sagt nej tak til varen - eller fået den tilbudt til spotpris.

Vi kan sidde her og gætte til bussen bliver udsolgt eller verden går under - hvad end der måtte ske først. Én ting er dog sikkert: Vi er ikke blevet en døjt klogere! Dog har vi fået skabt et par rygter i forløbet, som desværre har en tendens til at hænge ved.

Rygter, og rygter, baseret på absolut intet grundlag. Skam jer!

Vær glad for at få en bus på tilbud, og hvis den passer i samlingen så køb den!

Like 3 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Vel talt!

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 2 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

TogSvendsen skrev:

Folkens!

Ingen, absolut ingen, her ved noget som helst om hvordan og hvorledes, så lad - igen - være med at opfinde alle mulige årsager.

Ja, RC-Kongen ligger på Heljans adresse, og hvad så? Ingen ved noget som helst om hvad der ligger forud for dette tilbud, ingen ved noget som helst om hvorvidt bussen ikke har kunne sælges, eller hvorvidt diverse andre forhandlere har sagt nej tak til varen - eller fået den tilbudt til spotpris.

Vi kan sidde her og gætte til bussen bliver udsolgt eller verden går under - hvad end der måtte ske først. Én ting er dog sikkert: Vi er ikke blevet en døjt klogere! Dog har vi fået skabt et par rygter i forløbet, som desværre har en tendens til at hænge ved.

Rygter, og rygter, baseret på absolut intet grundlag. Skam jer!

Vær glad for at få en bus på tilbud, og hvis den passer i samlingen så køb den!

 

Mon ikke dette satte et punktum for denne debat..?  Mere præcist kan det vist ikke formuleres....

 

 

 

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Martin.

MAB skrev:
Som moderator bør du kunne vurdere, hvad der skal debatteres eller ej. Nu hældte du benzin på et bål vi tidligere har set, hvor der skrives om alt andet end modeljernbaner, men derimod om div. adm. direktørers roller i fx hobbytrade, F2010, og igen- igen Heljan/RC Kongen.

Jeg synes, Peters indlæg var ganske sobert - og jeg har uendeligt svært ved at se, hvorfor nogen kan hidse sig op over, at man citerer direkte fra et offentligt register? Peter skriver kun om facts i to af de tre afsnit i hans indlæg - og tillader sig så en personlig mening i sidste afsnit. Jeg synes på ingen måde, han går over stregen.

Citat:
Vi er næsten ude i hvilken farve underbukser d' herrer bruger (hvis de overhovedet bruger nogen;-)) sko str. samt hvor meget sukker de bruger i kaffen. Det er underlødigt og giftigt for debatten, og jeg mindes også, at det var noget af det Lars Skjærlund frabad sig i sit nytårsønske.

Her synes jeg til gengæld, din sprogbrug bevæger sig derud, hvor det ikke er sjovt mere.

Citat:
Hvordan, ville mange af dem, der har skrevet i denne tråd føle det, hvis de blev hængt ud, bare fordi de passer deres arbejde?! Jeg spørger bare... Shock

Man kan naturligvis godt se sådan på det - man kan også mene, at der er forskel på, hvordan man "passer sit arbejde". Det er ihvertfald en kendsgerning, at min lokale pusher har skåret sit Heljan-lager ned til et minimum: De kunne sagtens have mere på lager, de skaffer gerne hjem - men med en leverandør, der konstant underbyder dem med lavere priser til andre forhandlere og eget direkte salg, vil de ikke lagerføre mere end det absolutte minimum. Det forstår jeg sådan set godt.

Selv har jeg netop købt en Triangel hos dem: Da jeg skulle betale, stod chefen og vejede æsken i hånden i lang tid, sukkede så og erklærede, at den jo kunne fåes til en helt anden pris andre steder - og solgte den så til mig til en langt, langt lavere pris end den, der stod på æsken.

Jeg synes ikke, det er irrelevant at diskutere den slags - men jeg foretrækker, at det sker i et sobert sprogbrug. Jeg kan ikke se, hvor Peter gik over stregen i hans indlæg - det kan jeg derimod i nogle af denne tråds andre indlæg.

Hej Lars

Sprogbrug og sprogbrug..? Jeg beklager hvis du mener det er upassende. Og ja, jeg undres stadig over peterws indlæg, som i mine øjne er benzin på et bål, der burde være slukket for længst, uanset hvor faktuelt det end måtte være...

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

TogSvendsen skrev:
Ingen, absolut ingen, her ved noget som helst om hvordan og hvorledes, så lad - igen - være med at opfinde alle mulige årsager.

Det er jeg helt, helt sikker på, at du ikke har ret i: Jeg ved en hel del mere, end jeg har lyst til at dele med den almindelige offentlighed - og jeg ved også, at der er deltagere i denne tråd, der ved endog meget, meget mere end mig; så jo, der er bestemt "nogen her", der kender disse forhold i detaljer.

Citat:
Ja, RC-Kongen ligger på Heljans adresse, og hvad så? Ingen ved noget som helst om hvad der ligger forud for dette tilbud, ingen ved noget som helst om hvorvidt bussen ikke har kunne sælges, eller hvorvidt diverse andre forhandlere har sagt nej tak til varen - eller fået den tilbudt til spotpris.

Du kan nok ikke se det selv - men her er det mere dig end de øvrige debattører, der bringer uunderbyggede rygter til torvs: Jeg har nu læst tråden igennem tre gange i træk - der står ingen steder i denne tråd, at der skulle være salgsproblemer med bussen, det er noget, der først kommer frem i dit indlæg, selvom du formulerer det på en måde, som om andre havde udtrykt det. Der er heller ingen forudgående indlæg, der taler om forhandlere, der har sagt nej til at handle med bussen - det er igen dit postulat, der først bringes frem i dette indlæg.

Jeg går ud fra, det er noget, du mener at have læst mellem linierne i mit indlæg - men det er ikke noget, jeg har skrevet, og det er heller ikke noget, jeg mener. Tværtimod har den forhandler, jeg omtaler, haft svært ved at skaffe busser nok, og de har solgt endog rigtigt mange af dem. De har også fortsat lager af alle de varianter af bussen, de overhovedet kan skaffe - men nu, hvor nyhedens interesse har lagt sig, er lageret ikke længere ret stort: Et par stykker af hver variant er vist, hvad det rækker til. Vil man have flere, ved jeg, at forhandleren gerne bestiller dem hjem. Men købe stort ind til et mangeårigt lager? Nej, det kan ikke komme på tale, dertil har Heljan efterhånden alt for ofte underbudt sine forhandlere.

Personligt har jeg ikke tænkt mig at købe flere busser: Jeg har allerede fire, og det rækker vist til den modelbane, jeg har tænkt mig at bygge.

Men jeg har til gengæld konkret kendskab til situationer, hvor Heljan har tilbudt udvalgte forhandlere at købe store varepartier til overordentligt fordelagtige priser - og hermed gjort det vanskeligt for andre forhandlere at sælge samme vare med fortjeneste, da disse andre forhandlere jo har købt lager hjem til en helt anden pris. Det er ikke fantasi, det er konkret viden for mit vedkommende - men jeg vil ikke begynde at omtale konkrete virksomheder og personer i den forbindelse.

Citat:
Dog har vi fået skabt et par rygter i forløbet, som desværre har en tendens til at hænge ved.

Jeg synes nærmest, du er den værste rygtesmed i denne tråd: Det er dig, der har antydet, at bussen ikke kunne sælges, det er dig, der har antydet, at der er forhandlere, der nægter at sælge den - dygtigt formuleret, så man tror, at andre i tråden har skrevet det - men det har overhovedet ikke været nævnt eller antydet i tråden, før du bragte disse rygter på banen?

__________________

MVH
Lars

Like 2 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Lars....

 

Tror vi er mange, der helt ærligt er fuldstændig ligeglade med din "insider-viden" om Heljan, RC kongen eller hvem du ellers ved noget om..... Hold gerne denne viden for dig selv.... 

 

Vi er bare nogle almindelige naive mennesker, der er glade for den bus er billigt til salg.... Og egentlig ikke interesseret i de mørke kræfter der tilsyneladende ligger bag dette....  

 

Som du udemærket selv ved, så er der en tendens til, at hver gang Heljan bliver nævnt, så går der en slags "politik" i tingene... 

 

Bevares.... Man kan blot lade være med at læse disse indlæg.... Det vil jeg for mit eget vedkommende i hvertfald gøre for fremtiden....

 

Skal vi lukke den der, og vedtage, at hver har ret til sin mening... Vi kan jo evt være enige om at vi er uenige..

 

 

Like 3 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Kim.

Kim Stapelfeldt skrev:
Skal vi lukke den der, og vedtage, at hver har ret til sin mening... Vi kan jo evt være enige om at vi er uenige..

Det var sådan set det budskab, jeg prøvede at formidle, da jeg meget længere oppe i tråden skrev:

Lars Skjærlund skrev:
Det må vel være op til den enkelte, hvordan man ser på den slags?

Jeg synes også, det er fint, at de, der ikke interesserer sig for erhvervsforhold i modelbanebranchen, lader være med at læse tråde som denne; men jeg kan ikke se, hvorfor vi, der har interessen, ikke skulle have lov at debattere det?

Det gør man også andre steder - her er et indlæg, der bevæger sig langs samme linier, men handler om en anden - og lidt større - dansk producent:

JP - Lego afviser nye ordrer fra små legetøjsbutikker

Nogle finder denne slags debat ligegyldig, andre finder den spændende - jeg synes, der skal være plads til begge dele.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Lars Skjærlund skrev:
Det er jeg helt, helt sikker på, at du ikke har ret i: Jeg ved en hel del mere, end jeg har lyst til at dele med den almindelige offentlighed - og jeg ved også, at der er deltagere i denne tråd, der ved endog meget, meget mere end mig; så jo, der er bestemt "nogen her", der kender disse forhold i detaljer.

Godt for dig! Men hvis du ikke har tænkt dig at bringe det til bords, så lad være med at nævne det. Jeg ved også hvem der myrdede Kennedy og hvad LOTTO-tallene bliver på lørdag, men jeg har ikke tænkt mig at fortælle jer det.

Lars Skjærlund skrev:
Du kan nok ikke se det selv - men her er det mere dig end de øvrige debattører, der bringer uunderbyggede rygter til torvs: Jeg har nu læst tråden igennem tre gange i træk - der står ingen steder i denne tråd, at der skulle være salgsproblemer med bussen, det er noget, der først kommer frem i dit indlæg, selvom du formulerer det på en måde, som om andre havde udtrykt det. Der er heller ingen forudgående indlæg, der taler om forhandlere, der har sagt nej til at handle med bussen - det er igen dit postulat, der først bringes frem i dette indlæg.

Nu er du selv lidt skarp i replikken med "du kan nok ikke se det selv", så lad mig være lidt skarp også: Du skal tage sølvpapirshatten af. Lad venligst være med at lægge ord i munden på mig og dreje mit indlæg til intentioner jeg ikke har. Jeg skriver intet om at det er ting jeg har hørt, ej heller at det er noget andre har skrevet. Ej heller forsøger jeg at få det til at lyde sådan. Jeg giver det som eksempler på de ti millioner millarder årsager der kan være til hvorfor landet ligger som det gør. Det burde være klart og tydeligt for de fleste, hvis man læser teksten i sin helhed.

Lars Skjærlund skrev:
Jeg går ud fra, det er noget, du mener at have læst mellem linierne i mit indlæg

Nej, det er det ikke. Du antager noget, og antagelser er moderen til alle fejl.

Lars Skjærlund skrev:
Men jeg har til gengæld konkret kendskab til situationer, hvor Heljan har tilbudt udvalgte forhandlere at købe store varepartier til overordentligt fordelagtige priser - og hermed gjort det vanskeligt for andre forhandlere at sælge samme vare med fortjeneste, da disse andre forhandlere jo har købt lager hjem til en helt anden pris. Det er ikke fantasi, det er konkret viden for mit vedkommende - men jeg vil ikke begynde at omtale konkrete virksomheder og personer i den forbindelse.

"Jeg ved stadig en masse, jeg har stadig ikke tænkt mig at sige noget".

Jeg har også kendskab til en hel masse, og ikke noget der ryster min grundvold. Se, jeg kan også påstå en hel masse. Ingen ved reelt set om det er rigtig eller forkert, men når det nævnes her, så bidrages der til rygtemaskinen. Det er skadeligt og bør undlades.

Lars Skjærlund skrev:
Jeg synes nærmest, du er den værste rygtesmed i denne tråd: Det er dig, der har antydet, at bussen ikke kunne sælges, det er dig, der har antydet, at der er forhandlere, der nægter at sælge den - dygtigt formuleret, så man tror, at andre i tråden har skrevet det - men det har overhovedet ikke været nævnt eller antydet i tråden, før du bragte disse rygter på banen?

Jeg har skrevet, at det var eksempler, og det tror jeg de fleste forstod.

Like 4 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 182

PB  Blog  Hjemmeside

Hej.

Uanset firma-ejerforhold, kan jeg tilføje den lille positive bemærkning:  Den bus jeg straks bestilte i går, er netop afleveret af "Posten",  flot indpakket, ubeskadiger og utrolig flot.

Tak til RC-Kongen / Heljan og "Posten" (også for hurtig ekspedition).

Den må passe fint sammen med et recin-boble-læskur.   De to vil jeg helt sikkert sætte sammen i et lille (privat) udstillingsmodul.

Erik V. Pedersen.

http://evp.dk/index.php?page=juli-aug-sept-2015  (med fotos og tegn.skitse i dag af bus-læ´et / -ly´et)

 

Like 4 kan lide
Top

Picture

esben2009

Greve

Indlæg: 290

PB  Blog

Tænk engang, at så mange kan være engageret i hvor vidt en lille rød bus sælges 100 kroner billigere eller ej. Jeg ville mene at man fik mere ud af at glæde sig over sin hobby og lade resten passe sig selv.

__________________

De bedste toghilsner

Esben + John Larsen

Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8

Like 8 kan lide
Top

Picture

Erik V. Pedersen

(Ex. DSB).

Indlæg: 182

PB  Blog  Hjemmeside

 

Lige netop.

OK, --prisen og kvaliteten, --men her har jeg indtryk af, at kvaliteten er OK.

Måske passer den lige til et bus-læ / bus-ly.  Smile

Erik V

http://evp.dk/index.php?page=juli-aug-sept-2015

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 . . . og i den forløbne tid blev jeg færdig med mine forsøgs-buspassager-ly:

Billede

Passer efter min mening udmærket til HELJAN-bussen.

 

Under byggearbejdet er jeg blevet klar over ("SPOR  OG  BANER"  nr. 22, august 2015), at "EpokeModeller" også har en produktion under forberedelse.  

Det tror jeg helt bestemt er værd at vente på.

 

Erik V.

http://evp.dk/index.php?page=juli-aug-sept-2015

 

.

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.