Picture

Finn Lekbo

Selvstændig

Indlæg: 117

PB

CR - vogne

Jeg er nu leveringsklar af alle Crm- Crs vognene, det er utroligt flotte vogne fra firma F2010 Aps. Alle der har bestilt vogne på DMJU messen, vil få dem tilsendt i denne uge.

mvh

Finn

__________________

Bedste Futhilsen

Like 2 kan lide
Top

Picture

Niels A

DCCconcepts

Indlæg: 176

PB

Lyder dejligt Finn

 

Kommer forbi og henter "sættet" Torsdag

 

Mvh

 

Niels

__________________

DCCconcepts

Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Kommer der også vogne til salg hos sjællandske forhandlere ?
Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

morten skrev:
Kommer der også vogne til salg hos sjællandske forhandlere ?

Det er måske tvivlsomt om Finn lige kan besvare dit spørgsmål.

Besøg din lokale forhandler og spørg denne Smile
Ellers spørg via http://www.f2010.dk/ - Flemming og Karsten burde om nogen vide hvilke sjællandske forhandlere som har / får modellerne.

Mit eget gæt er, at modellerne vil være at finde hos http://www.spor23.dk/ - som skulle have købt de sidste modeller af den første CRM - så mon ikke også at Johnny vil have efterfølgerne i forretningen Wink

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

Hejsa

Herligt, herligt, så kom udgaverne af Crs og Crm(l) i hus. Specielt Crs er en utroligt charmerende model med den egenartede førerende. Rigtig godt at de trods alt kom på gaden.

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nu var jeg hurtigt ude med at omtale den første CRM, der dukkede nogen af op i Valby. Og man kan mene hvad man vil om situationen, men som forbruger vil man jo gerne have modellerne, og CRM samt CRS vil komme til at passe perfekt ind i mit tema. Og man kan jo blot lade være med at købe modellerne, hvis det er. 

Det er virkelig flotte vogne, styrevognen er også ramt rigtig godt, utroligt at man kan lave sådanne fine deltaljer som gitter foran vinduerne. Eneste anke er sneplovene, der ikke kan magte et K-sporskifte, men det er jo også en vogn til DC Wink Og problemet er ikke værre end at man selv kan gøre noget ved det. Dette forhold gælder i øvrigt også CLS-vognen og CPS´en fra Heljan.

Jeg synes vognene passer perfekt sammen med en Heljan MO, og er ikke helt enig i det nye nr. af Spor og Baners anmeldelse af den første CRM, hvor der bliver gjort opmærksom på forskelle i højden mellem MO og CRM. Der er et rigtig godt foto af MO + CRM + CRS herinde på det jernbanehistoriske forum, det er fra Ringe i 1962, modellerne rammer rigtig godt efter min mening og i hvert fald ikke en forskel der lægges mærke til, hvis der er nogen;  http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=7568 

Mht. farvenuancerne på MO og CRM samt CRS, så var der også forskelle i virkeligheden alene pga. vind og vejr. Vinrød var rigtig mange ting, dette kan man se ved fx at studere farvefotos fra epoke III i jernbanelitteraturen, som der efterhånden heldigvis er udgivet en del af. Lidt patinering af modellerne vil lige give det sidste "finish".

Nogen vil måske mene de er lidt dyre, men de er absolut det hele værd, det må man sige. De er absolut et pletskud, og så kan man i øvrigt som før nævnt, mene hvad man vil om den generelle situation, hvor det bl.a. ser ud til at det ikke bliver alle forhandlerne der får vognene, men kun udvalgte iflg. nedenstående link.  

Et rigtig godt sted at holde sig orienteret er her, som nogen nok har opdaget tidl. i tråden her, siden bliver ofte opdateret;

http://www.f2010.dk/

IKA-kølevognen ser i øvrigt også ud til at komme. 

Mvh

Claus 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels A

DCCconcepts

Indlæg: 176

PB

Skovsøekspressen skrev:

Nu var jeg hurtigt ude med at omtale den første CRM, der dukkede nogen af op i Valby. Og man kan mene hvad man vil om situationen, men som forbruger vil man jo gerne have modellerne, og CRM samt CRS vil komme til at passe perfekt ind i mit tema. Og man kan jo blot lade være med at købe modellerne, hvis det er. 

Det er virkelig flotte vogne, styrevognen er også ramt rigtig godt, utroligt at man kan lave sådanne fine deltaljer som gitter foran vinduerne. Eneste anke er sneplovene, der ikke kan magte et K-sporskifte, men det er jo også en vogn til DC Wink Og problemet er ikke værre end at man selv kan gøre noget ved det. Dette forhold gælder i øvrigt også CLS-vognen og CPS´en fra Heljan.

Jeg synes vognene passer perfekt sammen med en Heljan MO, og er ikke helt enig i det nye nr. af Spor og Baners anmeldelse af den første CRM, hvor der bliver gjort opmærksom på forskelle i højden mellem MO og CRM. Der er et rigtig godt foto af MO + CRM + CRS herinde på det jernbanehistoriske forum, det er fra Ringe i 1962, modellerne rammer rigtig godt efter min mening og i hvert fald ikke en forskel der lægges mærke til, hvis der er nogen;  http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=7568 

Mht. farvenuancerne på MO og CRM samt CRS, så var der også forskelle i virkeligheden alene pga. vind og vejr. Vinrød var rigtig mange ting, dette kan man se ved fx at studere farvefotos fra epoke III i jernbanelitteraturen, som der efterhånden heldigvis er udgivet en del af. Lidt patinering af modellerne vil lige give det sidste "finish".

Nogen vil måske mene de er lidt dyre, men de er absolut det hele værd, det må man sige. De er absolut et pletskud, og så kan man i øvrigt som før nævnt, mene hvad man vil om den generelle situation, hvor det bl.a. ser ud til at det ikke bliver alle forhandlerne der får vognene, men kun udvalgte iflg. nedenstående link.  

Et rigtig godt sted at holde sig orienteret er her, som nogen nok har opdaget tidl. i tråden her, siden bliver ofte opdateret;

http://www.f2010.dk/

IKA-kølevognen ser i øvrigt også ud til at komme. 

Mvh

Claus 

Skovsøekspressen skrev:

 

Nogen vil måske mene de er lidt dyre, men de er absolut det hele værd, det må man sige. De er absolut et pletskud, og så kan man i øvrigt som før nævnt, mene hvad man vil om den generelle situation, hvor det bl.a. ser ud til at det ikke bliver alle forhandlerne der får vognene, men kun udvalgte iflg. nedenstående link.   

Hej Claus

 

Du har ret i at det er rigtigt flotte vogne. Jeg vil under ingen omstændigheder kalde dem dyre. De koster måske en del penge, men det er en helt anden sag. Så vidt jeg husker kostede de første Cm vogne fra HT omkring det samme, og da de udkom var det omkring halv pris i forhold til et vognbyggesæt fra Tikøb og endnu billigere end et fra PaaSporet. Så med den kvalitetsforbedring der har været i de sidste år, syntes jeg at vi der bygger og samler Dansk modeltog kun kan være glade for at der ikke har været nogen synderlig prisstigning på materiellet.

 

Mvh

 

Niels

__________________

DCCconcepts

Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Grunden til at jeg kaldte dem dyre, var fordi andre andetsteds havde nævnt dette. Nu har jeg ingen vogne i samlingen fra hverken Tikøb eller fra Paa Sporets egenproduktion, men det er bestemt også flotte ting der er kommet herfra. Men i noget andet styktal. Dette vil naturligt nok smitte af på prisen. Og set i lyset af det, og den høje standard de nye CRM og CRS også har, så er de bestemt godt med mht. at være attraktive (det lyder jo næsten som om at snakken går på det modsatte køn i stedet for!).

Og som situationen er, så skal vi vist være glade for det der kommer. Har valgt at se på det som forbruger af produkterne, alternativet er nemlig ingenting. 

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.