Picture

Kruse

Ingeniør

Indlæg: 13

PB

Märklin 7286 drejeskive

 

Billede

 

Brugt men velholdt Märklin 7286 drejeskive sælges for kr. 1000,00

 

Venlig hilsen

Jens Kruse

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

risvej07

Indlæg: 131

PB

Hej Kruse 

er den stadig til salg

er den til k-skinner

__________________

køre märklin digital med central station 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

7286 er kun til K skinner ...........

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Det ligner nu mest en fleischmann drejeskive (som også har lavet Märklins) men det sort/gule gelænder, farverne på ledningerne og den runde styrepult får mig til at sige at det er en fleischmann drejeskive...

 

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

f1freakdk skrev:

Det ligner nu mest en fleischmann drejeskive (som også har lavet Märklins) men det sort/gule gelænder, farverne på ledningerne og den runde styrepult får mig til at sige at det er en fleischmann drejeskive...

 

 

Godt set og hvis man kigger rigtig efter, mangler der midterlederne, så det nok forkert af mig at sige, at den passer til K skinner ....

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

bygger01 skrev:

f1freakdk skrev:

Det ligner nu mest en fleischmann drejeskive (som også har lavet Märklins) men det sort/gule gelænder, farverne på ledningerne og den runde styrepult får mig til at sige at det er en fleischmann drejeskive...

 

Godt set og hvis man kigger rigtig efter, mangler der midterlederne, så det nok forkert af mig at sige, at den passer til K skinner ....

 Hej alle..

Det er nu rigtig nok at selve skiven ligner en Fleischmann, men kig nøje efter i V.side, der ligger nogle sportilslutninger, de er ihvertfald med midterleder til K-spor..

Og kigger man rigtig godt efter, kan man faktisk ane (i drejeskivens H. side) forbindelsen til midterlederen i broen til det tilsluttede spor!! Det er en blank oval, der rammer ud under tilstlutningssporet..

Enderne der ligger på selve kransen omkring broen, er de spor der beskytter betonen, hvis maskinen kører ud over broen!! Og midterlederen på selve broen, er risten imellem skinnerne.

Så det rigtige må være en Fleischmann drejeskive til Märklin K-spor!!

MVH..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

 

AttachmentStørrelse
Marklindrejeskive.jpg 102.89 kB
__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

Märklins drejeskive er en modificeret udgave af Fleischmanns

Og er svjv produceret af Fleischmann.

 

 Vh rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

Rep Neslein skrev:

Märklins drejeskive er en modificeret udgave af Fleischmanns

Og er svjv produceret af Fleischmann.

 

 Vh rep

Hejsa Rep..

Det har du fuldstændig ret i, der er dog ændret et par ting når det er en Märklin, Anden styreboks, og farverne er ændret..

MVH..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag?? 

__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

trainmad skrev:

bygger01 skrev:

f1freakdk skrev:

Det ligner nu mest en fleischmann drejeskive (som også har lavet Märklins) men det sort/gule gelænder, farverne på ledningerne og den runde styrepult får mig til at sige at det er en fleischmann drejeskive...

 

Godt set og hvis man kigger rigtig efter, mangler der midterlederne, så det nok forkert af mig at sige, at den passer til K skinner ....

 Hej alle..

Det er nu rigtig nok at selve skiven ligner en Fleischmann, men kig nøje efter i V.side, der ligger nogle sportilslutninger, de er ihvertfald med midterleder til K-spor..

Og kigger man rigtig godt efter, kan man faktisk ane (i drejeskivens H. side) forbindelsen til midterlederen i broen til det tilsluttede spor!! Det er en blank oval, der rammer ud under tilstlutningssporet..

Enderne der ligger på selve kransen omkring broen, er de spor der beskytter betonen, hvis maskinen kører ud over broen!! Og midterlederen på selve broen, er risten imellem skinnerne.

Så det rigtige må være en Fleischmann drejeskive til Märklin K-spor!!

MVH..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

 

yep, men det er ikke en märklin 7286  Wink (kan godt være den ligger i sådan en æske)

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

f1freakdk skrev:

yep, men det er ikke en märklin 7286  Wink (kan godt være den ligger i sådan en æske)

Er det du siger at du mener det må være en Fleischmann 6652?

Så vidt jeg har kunnet finde ud af er både Fleischmann 6652 og Märklin 7286 produceret af Fleishcmann - og der er meget få og små optiske forskelle, læs evt. mere her:
 http://stummiforum.de/viewtopic.php?t=81471

God weekend,

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

peterw skrev:

f1freakdk skrev:

yep, men det er ikke en märklin 7286  Wink (kan godt være den ligger i sådan en æske)

Er det du siger at du mener det må være en Fleischmann 6652?

Så vidt jeg har kunnet finde ud af er både Fleischmann 6652 og Märklin 7286 produceret af Fleishcmann - og der er meget få og små optiske forskelle, læs evt. mere her:
 http://stummiforum.de/viewtopic.php?t=81471

God weekend,

Peter

Jeg siger ikke at den ikke virker til Märklin, for det var (er) fleischmann der lavede/laver den til Märklin. Men med de ledningsfarver og den pult samt farverne på gelænder er det ikke en Märklin (det er som du siger små optiske forskelle). Men den kan jo godt være lagt i en Märklin 7286 kasse og det kan sagtens være at sælger ikke er klar over det - så det er for at hænge sælger ud for det. 

Og ja fleischmanns version var/er vist ret nem at gøre til 3 leder. 

Så det var såmænd kun for at en et køber var klar over hvad det er man køber  Wink

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Jeg er fuldstændig enig med dig, der er en anden styrepult til Märklin ög farverne er "naturligvis" også Märklins

Mvh

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Alex skrev:

Jeg er fuldstændig enig med dig, der er en anden styrepult til Märklin ög farverne er "naturligvis" også Märklins

Jeps men i øvrigt er det let at se at det er ca. samme produkt. Smile

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

risvej07

Indlæg: 131

PB

Nu er jeg forvirret , 

virker den til k-skinner eller ej ?

__________________

køre märklin digital med central station 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

hvis der står märklin på  den eller nogen af delene ,så må vi gå ud fra at svaret er ja

 Märklin vil ikke lægge navn til noget som ikke virker til 3 leder, (med mindre andet oplyses)

At fleischman producerer den til M betyder ikke at den er elektrisk identisk med en Fleischmann

Min Opel varevogn er f.eks bygget af Renault

sådan er det idag komponenter fr andre fabrikanter eller hele produkter, sælges under fremmet navn

Vh Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

risvej07 skrev:

Nu er jeg forvirret , 

virker den til k-skinner eller ej ?

Skriv direkte til sælger han bør jo vide det.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.152

PB  Blog  Hjemmeside

Ud fra foto er den til 3 skinne drift. De løse tilslutnings spor der ligger i rummet til venstre har "plader" over svellerne.

Det har 2 skinne versionen ikke.

Men styrrepulten er Fleischmanns, som kan bruges til 2 og 3 skinne.

mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

risvej07

Indlæg: 131

PB

Jeg har skrevet

__________________

køre märklin digital med central station 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kruse

Ingeniør

Indlæg: 13

PB

Drejeskiven er fremstillet af Fleichmann som jeg har købt den brugt i den tro at det var en standard Fleichmann drejekive til 2 skinnedrift. Jeg opdagede i midlertid at den var med midterleder og altså til Märklin system. Midterlederen på broen og på tilslutningsstykkerne er de riste man kan se på billedet.

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Kruse skrev:

Drejeskiven er fremstillet af Fleichmann som jeg har købt den brugt i den tro at det var en standard Fleichmann drejekive til 2 skinnedrift. Jeg opdagede i midlertid at den var med midterleder og altså til Märklin system. Midterlederen på broen og på tilslutningsstykkerne er de riste man kan se på billedet.

Som jeg husker det er den eneste elektriske forskel på de to drejeskiver kun tilslutningen, ved treskinne drift forbindes de to skinner til stel, ved toskinnedrift skal de to skinner have kørestrøm.
Så skal du have nogle andre tilslutningsstykker.

Du skal også bruge et vendesløjfemodul.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

risvej07

Indlæg: 131

PB

Hej kruse

har sendt en PB , men ikke hørt noget

jeg vil gerne køb !!

vh

poul

__________________

køre märklin digital med central station 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

risvej07

Indlæg: 131

PB

Er der nogle der ved hvor mange grader den er på 

da jeg skal bruge en remise til 6-9 tog der passe

til den

__________________

køre märklin digital med central station 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

risvej07 skrev:

Er der nogle der ved hvor mange grader den er på 

da jeg skal bruge en remise til 6-9 tog der passe

til den

7,5 grader mellem hver sportilslutning. Så det afhænger af din remise om det er en der passer til 7,5 eller 15 grader (hver anden sportilslutning)

Med 7,5 grader vil din remise stå længere væk fra selv skiven. Det skal man også lige være OBS på. Personligt synes jeg det ser bedst ud med 7,5 grader og har det også på min egen.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Se et her: https://www.sporskiftet.dk/wiki/marklin-cs2-digitalstyret-drejeskive-mar...

Jeg har i øvrigt brugt faller 120277 remisen.

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

risvej07

Indlæg: 131

PB

Hej sten 

det var da en god side 

ang faller 120277 , kunne være noget , hvis den kan udvides, og det ser sådan ud, kan jeg godt være interesseret 

vh

poul

__________________

køre märklin digital med central station 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

risvej07 skrev:

Hej sten 

det var da en god side 

ang faller 120277 , kunne være noget , hvis den kan udvides, og det ser sådan ud, kan jeg godt være interesseret 

vh

poul

Hov, jeg kan se det kan misforståes, den er ikke til salg. Det var ment som at det er den jeg har på mut anlæg - men ja den kan udvides (jeg har selv to af dem bygget sammen og)

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

risvej07

Indlæg: 131

PB

Ja den misse jeg

__________________

køre märklin digital med central station 1

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.