Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Cisco 1800 router

Hermed byder jeg en Cisco 1800 router til salg.

Jeg sælger den på vegne af min arbejdsgiver, som er et savværk på Fyn.

Routeren er et fejlkøb, som vores tidligere EDB supporter fik os til at investere i.

Fra en tidligere arbejdsplads har jeg rigtig gode erfaringer med Cisco´s routere. Blandt andet til fjernstyring af printere, scannere harddiske og lign.

Vores prisforestilling er kr.: 3.000,- inkl. moms. Dertil kommer forsendelse med GLS på ca. kr.: 160,-

Cisco 1800 BilledeBillede

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Knud.

Jeg troede lige, jeg var endt i det forkerte forum...

Men kunne naturligvis ikke lade være med at se nærmere på dyret: Det er godt nok en gammel sag - med "full wirespeed E1/T1 handling". Synes nok, jeg kunne genkende stikkene bagpå: T1 findes kun i USA, mens E1 er den europæiske standard - og det er en 2 MB. Så der er altså tale om en router, der lige akkurat er hurtig nok til at kunne håndtere en 2 MB forbindelse - og så med indbygget E1 interface (sikkert V.35). Dem har jeg sat mange op af - for 15 år siden. For sjov skyld checkede jeg lige hos TDC - de kan slet ikke levere en E1 forbindelse mere, så man kan jo så overveje, hvad man skal bruge dyret til?

Routeren har indbygget firewall - men er den aktiveret? Det plejer at koste en mindre formue i ekstralicens, når det er Cisco. Den har to 10/100 MB stik - men kan den route mellem dem? Og hvordan er performance?

Du skal jo sætte det i relation til, at man kan få en splinterny router med mange flere tidsvarende faciliteter og langt bedre performance for 200-300 kr. Med mindre man har brug for V.35 interfacet og E1 supporten - men da TDC ikke længere kan levere en sådan forbindelse, må det vist siges at være et ret specielt tilfælde.

Hvis der er nogen, der har den slags behov, har jeg fire E1/V.35 interface convertere stående sammen med fire Intel routere af den dyre slags med Frame Relay support. Nypris et sted mellem 80 og 100.000 - kan overtages for 500 kr eller andet "seriøst" bud. Hvis nogen skulle være interesserede, er der tale om Intel Express 8100 routere i den dyreste udgave med FR support. De kan også købes på eBay...

Denne form for isenkram hører vist mest hjemme på Datateknisk Museum. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Mojn Lars

 

Jeg ville også sætte den ind under Off Topic men kom så i tvivl.

 

Ja, sådan går det den ukyndige Tongue

Har sendt dig en PM. Big smile

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.