Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

222gram hvidmetal

Jeg har samlet 222g hvidmetal sammen fra diverse Warhammer figurer og modeltogsprojekter.

Er der nogen så ved hvad det kan være værd?
Eller der er måske en, der selv støber, som er interesseret i at købe det?

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Tjah - man kan få en blok på 600 gr. helt friskt hvidmetal her til 262,50, så jeg tror ikke, dit er meget værd: Når det har været brugt, er det som regel mere eller mindre forurenet.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

hej det er prisværdigt, at du samler dit  hvimetalaffald sammen, så det ikke bare ryger ud i naturen via skraldespanden.

hvis alle gjorde det ville vi spare naturen for meget, og beholde de værdifulde råståffer.

 mht gensalgspris, jeg så er det jo ikke nogen kendt legering, man kan få ud af det og derfor skal du finde en der støber selv, hvor legeingen ikke er så væsentlig

kr og øre værdi er ikke høj, men måske du kan bytte for et par håndbajere. .-))

 

Vh Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 1 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Hvad så når de ca. 200g er bogiesider og koblingsskakte fra byggesæt fra Tikøb? legeringen bliver ganske vist ikke kendt af den grund, men så ved man lidt om, hvor det kommer fra.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

Tjea - så tal men støberen Smile

Nu skrev du jo sel at det kom fra forskelligt støbegods, så må jeg jo gå ud fra det herkomsten og kvaliteten er delvis ukendt.

Nå held og lykke med genbruget

Vh Rep

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.