Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

På besøg i Miniatur Wunderland 2011

Så blev det langt om længe min tur til at besøge det famøse Miniatur Wunderland i Hamburg.

Det kom der en artikel ud af, og den kan nu læses på My 1 2 87.dk: På besøg i Miniatur Wunderland

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det er en fin artikel der godt rammer hvordan det er at at besøge anlægget. Man skal nemlig tage det, for det det er.

Er imponeret over du kunne tage de billeder der er vist, det kan være virkelig svært at komme ind og studere detaljer nærmere pga. mennneskemængderne.

Med to besøg dernede her i de senere år, føler jeg mig "mættet" for et stykke tid, men har til gode at se lufthavnen, der skulle være ret imponerende. Der var en del vanskeligheder med at få det til at fungere, i hvert fald blev den del af anlægget forsinket. Men det er så lykkedes nu.

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Erik 1:87 skrev:

Så blev det langt om længe min tur til at besøge det famøse Miniatur Wunderland i Hamburg.

Det kom der en artikel ud af, og den kan nu læses på My 1 2 87.dk: På besøg i Miniatur Wunderland

Hej Erik !

En flot artikel omkring MiWuLa - dog med en lille faktuel fejl, idet Schweiz først blev åbnet i 2007. Knuffingen var så vidt jeg ved det første afsnit der blev åbnet. Besøgte selv MiWuLa i 2006, og der var Schweiz under opbygning.

Mvh
Flemming

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

ckh

Faglig sekretær

Indlæg: 87

PB

Orv for den da Smile

Dejlig artikel og flotte billeder. Det skal jeg da ned og se. Fruen må vist se i øjnene at der skal indlægges en lille miniferie i Hamborg.

__________________

 

Mvh. Claus

Märklin c-skinner. I gang med min første bane siden jeg var dreng (og det er dælme længe siden)...
Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Tak for de pæne kommentarer.

Flemming, du har helt ret. Det var Østrig der var blandt de første afsnit. Det er rettet.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Hej Erik

Som sædvanlig er det en fornøjelse at læse dine indlæg. Bliv endelig ved med dine skriverier!!

Henrik - der gerne bygger et træ mere sammen med dig!

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Sobert med fine skarpe billeder

Jeg har prøvet at være der 2 gange - den første langt den bedste

Særlig Kibri huse - er rigtig billige .....

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

jhcn skrev:
Som sædvanlig er det en fornøjelse at læse dine indlæg. Bliv endelig ved med dine skriverier!!

Henrik - der gerne bygger et træ mere sammen med dig!

Ja, det træbyggerkursus var super.

 

Mht. Wunderland så kan det oplyses at Djurs Modelbaneklub arrangerer 2 ture til Hamburg i oktober og november måned.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Fin artikel, dog undrer mig du intet nævner om deres Carsystem som jo vitterligt er imponerende og udbygget i det ekstreme. Men du nævner intet om det, er det bevidst eller bare en forglemmelse?

 

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 307

PB

Jeps, som altid en flot og velskrevet artikel fra Eriks hånd.

Jeg var selv i Hamborg og se MiWuLa tilbage i 2006, men der er vist snart basis for et nyt besøg.

mvh

Niels

(fra pålidelig kilde har jeg forresten hørt, at brændstofpriserne på MiWuLa's JET tank - se foto i Eriks artikel - opdateres online fra JET! Sådan...)

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Niels: Det ser ud til, at din kilde har ret mht. Jetprisskiltet: http://www.jet-tankstellen.de/tankstellen/miniatur-wunderland/

Steen: Ja, carsystemet blev forsømt i min artikel. Det er nu forsøgt afhjulpet med et lille afsnit herom: På besøg i Miniatur Wunderland.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gonzales

Indlæg: 12

PB

Super fed artikel. God indlæg. Jeg har selv snakket meget om Miniature wonderland med mine venner og hørt en masse om det. Det er et godt sted at tage børnene hen lyder det som.Glæder mig til at opleve den del af Hamburg.

Like 0 kan lide
Top

Picture

M.J. Sundborg

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Herligt med så mange billeder fra MiWuLa, ikke mindst fordi man så slipper for menneskehorderne og i stedet kan give sig god tid til at studere detaljerne. MiWuLa er måske rigeligt poppet for nogle af os, men det er et imponerende udstillingsanlæg for målgruppen "hele familien". Og så er der tydeligvis nogle dygtige modelbyggere blandt MiWuLa's ansatte og det er interessant at se, hvordan de tilpasser industrimodeller af bygninger m.m. - dér kan man godt finde noget inspiration.

M.v.h.

Sundborg

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gonzales

Indlæg: 12

PB

Jeg glæder mig altså enormt til at se det skønne sted http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www...

Jeg tror vi skal have en overnatning på noget andet end et hotel,for en gangs skyld.

Det bliver en god familietur

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.