Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Märklin 2018

De første nyheder :

26928 Rheingold Ep II with BR18.5 for 90 jahre of Rheingold
26983 BR112 with 4 coaches
37511 De 6/6 antoher Seetal Krokodil

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Et lille klip med en kommende model : https://youtu.be/IhuaYtqApgo

 

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Nye lokomotiver:

37454 Br 45
37897 BR 50
37898 BR 50
37928 BR 42
39006 BR 01
39044 BR 42
39227 E94
39236 Br 23

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Nogle tilføjelser:

26609 Sæt epoke III med lokomotivet og vogne (MHI)
36197 Vectron PKP Cargo
36198 Vectron BLS
36202 BR 102 DB Regio
36203 BR 380 CZD
36204 BR 381 ZSSK Slovakia
36351 SJ Ue
37009 BR212
37118 Klasse C
37178 ÖBB BR 694
37277 NMBS Serie 59
37444 E44
37487 ET 87
37508 BR 420
37855 DB E50
37861 DB V60
37872 DB BR 193
37949 DB BR 03
39395 DB BR 39.0-2
39567 SBB Serie Ce 6/8 II (Insider)
46567 SBB sæt med 5 godsvogne (Insider)
48118 H0 Museumvogn 2018
48168 Insider-årvogn 2018 (Insider)

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Flere nyheder:

37018 - S2/6 Epoche I der Pfalz
37209 - G2000 der SNCF, Ep. VI
37326 - SBB Re 620 (Re 6/6) Ep. VI
37339 - SNCF BB 12000 Ep. V 
37447 - DBAG 146.5 Ep. VI
39364 - SBB Ae 6/6 Ep. VI 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Skala Z nyheder:

80728 Eaos Epoche 5
80818 Zans Epoche 6
82531 Neue Tankkesselwagen-Display? Epoche 6
86239 Omm 52 ? Epoche 3
87715 406.1, 406.6 Epoche 6
87716 406.2, 406.7 Epoche 6
88135 BR232 Epoche 5
88185 Klasse C Epoche 1
88203 V.200.0 Epoche 3
88227 E94?? Epoche 6
88372 BR 285, cb rail Epoche 6
88437 BR 143, DB AG Epoche 6
88544 BR103.1 Epoche 4
88715 ICE3 406 MF, DB AG Epoche 6
88742 B464 Epoche 4
88771 BR103 (ex V36) DR Epoche 4
88804 BR280 Epoche 4

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Flere nyheder:

36635 SRT Re 487 „TRAXX Last Mile“, Epoche VI
39251 SBB C 5/6 mit Öltender, Epoche III

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Nu officielt fra Märklin:

https://www.maerklin.de/de/produkte/produkt-informationen/kataloge/neuhe...

 

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

CMThobby

Indlæg: 6

PB  Hjemmeside

Så er Märklin nyhedsprospektet online

https://www.maerklin.de/de/produkte/produkt-informationen/kataloge/neuhe...

Et hurtigt gennemkig viser flere ganske interessante nyheder og naturligvis også lidt danske: DSB Litra N i retroæske (del af dobbeltsæt med BR44), DSB Litra T og 5 vognsæt med Gattung P vogne med kul/koks last.

CMThobby.dk

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

30470: Lokomotiv litra N kun i kombination med tyskerne BR 44... (DKK 4.300.-)

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

esben2009

Greve

Indlæg: 290

PB  Blog

Det ser ud til at 2018 bliver et år med flere Märklin produkter i indkøbskurven end normalt. De nyere modeller syntes jeg er faldet godt ud, især de dobbelte containervogne, og Skoda toget ligner også et hit. TGV'en ser jeg frem til at se nærmere på når den rammer butikkerne.

I øvrigt godt at se, at nogle tør satse på de yngste, der er efterhånden et ret omfattende udvalg til børn som kan få vakt interessen for tog i en tidlig alder.

__________________

De bedste toghilsner

Esben + John Larsen

Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

esben2009 skrev:

I øvrigt godt at se, at nogle tør satse på de yngste, der er efterhånden et ret omfattende udvalg til børn som kan få vakt interessen for tog i en tidlig alder.

Helt enig. Jeg har stor respekt for at Märklin stadig går efter at få de kommende generationer "lært op".

Personligt havde jeg håbet på at se flere muligheder i den slanke geometri af C-skinnerne.

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Så absolut flere spændende ting imellem, endda så interessante at jeg har bestilt de første tre varer. Og så må jeg i tænkeboks for resten.

For øvrigt tankevækkende at Märklin nu også er begyndt at lave rullende materiel, som ikke kan anvendes sammen med deres egne R1 kurver. Den nye Ardelt dampkran kræver minimum 437.5 mm radius kurver.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Gert skrev:

30470: Lokomotiv litra N kun i kombination med tyskerne BR 44... (DKK 4.300.-)

mvh,
Gert

Ommalet BR 44 - har meget lidt med DSB litra N at gøre. 
Litra N var som bekendt BR 50ük med enkelte ændringer - havebænk, skot i tender m.m.

Like 1 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

F.Ormstrup skrev:
Ommalet BR 44 - har meget lidt med DSB litra N at gøre. 

Litra N var som bekendt BR 50ük med enkelte ændringer - havebænk, skot i tender m.m.

Muligt, men nu er det jo et genoptryk af et gammelt Märklin produkt fra 1700-grønlangkål. Der er ikke meget retro udgave ved at rette den fejl nu. Samme årsag som at det ikke giver mening at diskutere korrektheden af modellen. Havde det været en nyudvikling, så giv den endelig gas...

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

birkla

Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)

Nakskov

Indlæg: 242

PB  Hjemmeside

Der kommer også en lille T

Billede

__________________

Mvh Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

MIST Zealand

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Like 1 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

esben2009 skrev:

Det ser ud til at 2018 bliver et år med flere Märklin produkter i indkøbskurven end normalt. De nyere modeller syntes jeg er faldet godt ud, især de dobbelte containervogne, og Skoda toget ligner også et hit. TGV'en ser jeg frem til at se nærmere på når den rammer butikkerne.

I øvrigt godt at se, at nogle tør satse på de yngste, der er efterhånden et ret omfattende udvalg til børn som kan få vakt interessen for tog i en tidlig alder.

Her er det lige omvendt Laughing out loud

Der er ikke rigtigt noget der fænger mig. Hverken i H0 eller i Spor 1.

Måske lige på nær den 218´er der nu kommer i et startsæt - den kommer sikkert til salg løst, både her, der og på eBay. Så bliver prisen lav nok, kan det godt være der købes sådan en.

Gasvognsættet 48488 - kunne måske også være interessant... Men det er så også det.

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

birkla skrev:

Der kommer også en lille T

Billede

Spændende hvor de nu har placeret hæfte ringene ......

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Gad vide hvor Bernadottes Tuborg-vogne blev af?  Epoke 4 med hat og det hele! De blev annonceret sidste år en gang, men man så aldrig noget til dem Sad

Jeg har måske overset noget?

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

F.Ormstrup skrev:

Gert skrev:

30470: Lokomotiv litra N kun i kombination med tyskerne BR 44... (DKK 4.300.-)

mvh,
Gert

Ommalet BR 44 - har meget lidt med DSB litra N at gøre. 
Litra N var som bekendt BR 50ük med enkelte ændringer - havebænk, skot i tender m.m.

 

Det gør det værre: så mange penge til et falsk lokomotiv.

mvh,
Gert

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Hej Gert, tror at du har misforstået produktet. Det er ikke to lokomotiver der skal leve op til moderne standarder, men derimod et produkt der skal vægge minder hos køberne. Fuldstændig som alle andre retro produkter lanceret gennem en del år efterhånden. Var det en korrekt n-maskine var det et falsk Märklin retro produkt.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 2 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Men det er stadig, at du skal købe begge lokomotiver sammen. Og for mange penge.

mvh,
Gert




Edit: Sprogfejl blev justeret. Takket være Per.

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Bent_P skrev:

Hej Gert, tror at du har misforstået produktet. Det er ikke to lokomotiver der skal leve op til moderne standarder, men derimod et produkt der skal vægge minder hos køberne. Fuldstændig som alle andre retro produkter lanceret gennem en del år efterhånden. Var det en korrekt n-maskine var det et falsk Märklin retro produkt.

Korrekt, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor det kan betale sig at producere nye "gamle" modeller... det giver (i min verden) ingen mening i at producere/sælge - og heller ikke at købe. Modeller som er som de var for 20-30 år siden. Det er muligt at de har moderne teknologi i sig. Men hvor er det fede i at have en ny model af en gammel version, evt med gamle (ja altså nyproducerede) blikvogne bag et lokomotiv, stadig med de gamle relex koblinger. Jeg kan virkelig ikke se pointen - andet end at suge penge ud af forbrugerne.

Hvem bruger/køber den slags?

- Ham der aldrig fik det lok og de vogne som barn? - hvorfor så ikke enten; 1: købe de samme ting brugt eller 2: købe de samme ting bare i den nyeste version?

- Ham som har et retro anlæg og kun kører med de originale gamle versioner - hvad skal han så med et nyt lok med digitaldecoder i? 

- Ham som ikke kan finde en nyhed han vil bruge penge på, og derfor bare må købe en retro model?

- Ham som af nostalgiske grunde vil have det gamle look i sit vitrineskab - men er det fedt? er det ikke federe at have originalen stående?

- Kommer M skinnerne så tilbage igen, for at fuldende sortimentet Big smile

- Eller er det rent faktisk Märklin som har konstateret at "i gamle dage" der købte man et lokomotiv, satte det på skinnerne og så kørte det uden problemer. Hvor nu skal der lægges lokomotiv ind i sin kørepult og måske justeres på CV´erne, skinner skal være væsentligt mere rene nu end i gamle dage før man bare får rimelig glæde af sit nye lokomotiv? Så om 5 til 10 år er det eneste rigtige et godt gammelt anlæg fra Märklin kataloget med ganske få kvadratcentimeter der er fri for skinner... :O  :p  Laughing out loud

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 2 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Som skrevet er tidligere retro produkter vældigt populære, ikke at jeg forstår det. Men det er vel det samme som med LP plader, de lyder ikke bedre, de er ikke lettere at håndtere, men alligevel så sælger de ganske udemærket.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

f1freakdk skrev:
Korrekt, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor det kan betale sig at producere nye "gamle" modeller... det giver (i min verden) ingen mening i at producere/sælge - og heller ikke at købe. 

Det er en hobby, der er ikke noget at forstå. Du forstår det ikke, fordi du ikke er målgruppen.

Retro versionerne bliver altid udsolgt lynhurtigt. Der er masser af folk som glædes over mekanikken i de gamle modeller. Det er i hvert fald det argument jeg hører mest, når jeg spørger folk, der rent faktisk har købt modellerne, hvorfor de har gjort det. Jeg har et par venner som elsker retro-versionerne. Faktisk er det blevet en dille at samle på retro-udgivelser.

Der er ikke noget at forstå, det er en anden måde at have modeltog på. Det sidste vi skal gøre er at klantre Märklin for at producere det, hvis der er kunder til det, så giv den da endelig gas.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Retro modellerne er også for mange en genoplivning af barndommens/ungdommens drømme eller minder om elektrisk tog fremfor at det skal være tro imod forbilledet.

Lige som så meget andet i vores hobby, må man bare respektere ate der er forskellige tilgange til hobbyen. Fleischmann kunne sikkert også sagtens få succes med et par retromodeller af deres klassikere.

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Bent_P skrev:

Som skrevet er tidligere retro produkter vældigt populære, ikke at jeg forstår det. Men det er vel det samme som med LP plader, de lyder ikke bedre, de er ikke lettere at håndtere, men alligevel så sælger de ganske udemærket.

http://forums.stevehoffman.tv/threads/vinyl-dynamic-range-questions.217444/

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

For mig er de dobbelte 80 fod containervogne virkelig en spændende nyhed. Dem glæder jeg mig meget til at få fingre i.
Sgns vognen med de 3 stk Bertschi tankcontainers med det nye "skæve" logo, den ryger helt sikkert også på ønskesedlen  Smile

Men som AC mand må jeg nu alligevel endnu engang erkende, at der er meget meget få spændende nyheder for mig i det nye 2018 katalog. Jeg er igen i år meget ked af, at Märklin fokuserer mest på deres 36xxx varenumre, som i mine øjne er og bliver "hobby modeller". Men jeg kan godt forstå, at Märklin fokuserer på de her modeller, da man som køber får meget for pengene.

Igen i år kunne jeg ønske mig at se flere 37xxx og 39xxx varenumre, hvor detaljeringsgrad og korrekt udførelse plejer at være bedre og fuldt ud sammenlignelig med modeller fra eksempelvis Roco og ACME.

Så indtil videre bliver det nok kun ved containervognene for 2018.

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

TogSvendsen skrev:

f1freakdk skrev:
Korrekt, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor det kan betale sig at producere nye "gamle" modeller... det giver (i min verden) ingen mening i at producere/sælge - og heller ikke at købe. 

Det er en hobby, der er ikke noget at forstå. Du forstår det ikke, fordi du ikke er målgruppen.

Retro versionerne bliver altid udsolgt lynhurtigt. Der er masser af folk som glædes over mekanikken i de gamle modeller. Det er i hvert fald det argument jeg hører mest, når jeg spørger folk, der rent faktisk har købt modellerne, hvorfor de har gjort det. Jeg har et par venner som elsker retro-versionerne. Faktisk er det blevet en dille at samle på retro-udgivelser.

Der er ikke noget at forstå, det er en anden måde at have modeltog på. Det sidste vi skal gøre er at klantre Märklin for at producere det, hvis der er kunder til det, så giv den da endelig gas.

Men.... der er jo netop ingen mekanik i... :D  de er med digitaldecoder  ;)  - I al fald dem jeg har set/søgt på.

Jeg klandrer heller ikke märklin, tænker måske bare at pengene bedre kunne bruges i udvikling af nye modeller, ikke kun farvevarianter. Men det er helt rigtigt at vi alle har vores særlige tilgang til den her hobby og fred være med det.

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Steen, tag de positive briller på. Retro modellerne er ikke noget der bliver brugt penge på at udvikle. Det er blot at sætte produktionen i gang og så ellers sælge modellerne. De penge man tjener på det, kan bruges til udvikling af nye modeller.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Klaus_H skrev:

Retro modellerne er også for mange en genoplivning af barndommens/ungdommens drømme

Årets nyheder vækkede faktisk mine barndomsdrømme. Ikke med retro-N makinen, men med Rheingold sættet. Sådan et sæt har jeg vel nok savlet over mangen en gang da jeg var en lille purk. Jeg kører normalt næsten kun dansk, men da jeg så det 90-års jubilæumssæt iblandt nyhederne, ja så brød jeg sammen og bestilte et. Og ja, jeg foretrækker klart et moderne produceret togsæt med nutidens muligheder, frem for et gammelt Rheingold sæt fra dengang jeg var dreng.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Glem nu ikke, at der er noget, som hedder et samlergen, og jeg kender da et par stykker, der har 400+ lokomotiver fra Märklin .....

Mon det findes fra Roco / Piko / Heljan !

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Mikael skrev:

Klaus_H skrev:

Retro modellerne er også for mange en genoplivning af barndommens/ungdommens drømme

Årets nyheder vækkede faktisk mine barndomsdrømme. Ikke med retro-N makinen, men med Rheingold sættet. Sådan et sæt har jeg vel nok savlet over mangen en gang da jeg var en lille purk. Jeg kører normalt næsten kun dansk, men da jeg så det 90-års jubilæumssæt iblandt nyhederne, ja så brød jeg sammen og bestilte et. Og ja, jeg foretrækker klart et moderne produceret togsæt med nutidens muligheder, frem for et gammelt Rheingold sæt fra dengang jeg var dreng.

 

 

det kan jeg også nikke genkendende til. Derfor anskaffede jeg mig sidste års insider model af 103.1 med parsifal vognsættet

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

TogSvendsen skrev:

F.Ormstrup skrev:
Ommalet BR 44 - har meget lidt med DSB litra N at gøre. 

Litra N var som bekendt BR 50ük med enkelte ændringer - havebænk, skot i tender m.m.

Muligt, men nu er det jo et genoptryk af et gammelt Märklin produkt fra 1700-grønlangkål. Der er ikke meget retro udgave ved at rette den fejl nu. Samme årsag som at det ikke giver mening at diskutere korrektheden af modellen. Havde det været en nyudvikling, så giv den endelig gas...

 

Hej TogSvendsen..

Nu du siger retro N-maskine... Det er IKKE den originale overdel fra den oprindelige 3045 (Br. 44 ombygget) der er brugt som overdel her.. Læg mærke til at venstre lanterne 'bare' er lukket til og malet sort.. På den oprindelige var denne lanterne helt fjernet og erstattet af noget der skulle minde om et par trin.. På den nye er der heller ikke lavet det der på den gamle mindede om en 'havebænk'.. Så at kalde det en retro-model, vil jeg sige det er en sandhed med modifikationer..

Se billeder..

 

AttachmentStørrelse
304x.jpg 74.6 kB
30470.jpg 37.68 kB
__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 307

PB

Hej,

Var der ikke tale om, at der skulle lanceres en ny H0 drejeskive? Pt. har Märklin ikke nogen skive i deres sortiment. Jeg synes ikke dette fremgår af nyhedsprospektet.

mvh

Niels

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=hA8pybWWr9o

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Sommer nyheder: https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2018/18.04./DE_mae_sonh2018.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Meget spændende med BR 110 modellen Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Efterår nyheder: https://www.maerklin.de/fileadmin/media/produkte/Neuheiten/2018/DE_mae_henh2018.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Den patinerede DB BR 232 er alt for lækker - kunne man mon håbe, at den kom i en Trix-udgave til os 2-skinne kørere?.

Det er genialt med piezo-"vandkogeren" ombord, til at simulere dieselos, frem for Seuthes glødetråds-røgudviklere ("dyppekogere") til røgolie/lampeolie.

En smule vanddamp er der endnu ingen, der har taget skade af at indånde, og i et velventileret rum skulle anlægget heller ikke gerne tage skade - og man er fri for, at alting fedtes til i en oliefilm på grund af olietåger. Og mon ikke at piezo-elementet reagerer hurtigere end Seuthes "dyppekoger", dvs. at udstødningen dermed ser mere realistisk ud ?.

Billede

 

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

cbt skrev:

Den patinerede DB BR 232 er alt for lækker

Helt enig!!

Det bliver hverken banken eller konen glad for..... Smile

Men jeg havde håbet at se en ny drejeskive. Har der ikke været rygter om den længe - eller er det en ny skydebro der har været snak om?

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

cbt skrev:

Den patinerede DB BR 232 er alt for lækker - kunne man mon håbe, at den kom i en Trix-udgave til os 2-skinne kørere?.

Det er genialt med piezo-"vandkogeren" ombord, til at simulere dieselos, frem for Seuthes glødetråds-røgudviklere ("dyppekogere") til røgolie/lampeolie.

En smule vanddamp er der endnu ingen, der har taget skade af at indånde, og i et velventileret rum skulle anlægget heller ikke gerne tage skade - og man er fri for, at alting fedtes til i en oliefilm på grund af olietåger. Og mon ikke at piezo-elementet reagerer hurtigere end Seuthes "dyppekoger", dvs. at udstødningen dermed ser mere realistisk ud ?.

Billede

 

 

 

"Røg"generatoreren kan ses i drift her: https://youtu.be/8oZfIsdAqhw må formodes at være den samme som de nu har med i efterårsnyhederne.

 

33 graders varme hilsner fra Rhodos Laughing out loud

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Den er absolut ikke uinteressant Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

f1freakdk skrev:

"Røg"generatoreren kan ses i drift her: https://youtu.be/8oZfIsdAqhw må formodes at være den samme som de nu har med i efterårsnyhederne. 

 

 

Det ser slet ikke så ringe ud  Smile

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Nyheder: https://www.maerklin.de/fileadmin/media/clubs/downloads/cm19/icp_de19.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.