Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Jägerndorfer Collection 2021

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/438/jc_jaegerndorfer_collection_catalog_2021_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Nu er Vectron lokomotiver i H0 ikke just en mangelvare, men jeg byder da der her modeller fra Jägendorfer velkommen til puljen.

TX Logistik modellen fra Jägendorfer skal da ihvertfald tilføjes til min samling. 

Ellers er det jo stort set Vectron modeller, som Roco, PIKO og/eller LS Models allerede har udsendt. Lidt spøjst, når der stadig er mange andre Vectron bemalinger/udgaver, der endnu ikke er udsendt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Jeg tror også Vectron markedet er så rigeligt mættet. De tre store har produceret den, så jeg kan ikke se hvad yderligere modeller skal bidrage med.

Næppe en god forretning at introducere en Vectron nu.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

JC-modellen er lavet udelukkende af metal. Det vil bestemt ikke være tilfældet med Piko, Roco og LS Models.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Overdelen er måske lavet af metal, men vad gør det?. Og vem ved vor længe man kan  få reservedele til en Jägerndorf? 

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

McK fremstiller også sine modeller så meget som muligt af metal. For så vidt jeg ved, producerer JC ikke sig selv, men modellerne bestilles af andre producenter. Det afhænger derefter af, hvem den faktiske producent er. I øvrigt ejer jeg ikke nogen JC-modeller, så ingen erfaring med kvaliteten.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Gert skrev:

JC-modellen er lavet udelukkende af metal. Det vil bestemt ikke være tilfældet med Piko, Roco og LS Models.

mvh,
Gert

Ok, det var jeg ikke klar over.

Jeg har egentlig ingen præference, når det kommer til spørgsmålet om modeller i plast eller metal. Nogen siger der er bedre trækkraft med metal overdele, men det synes jeg nu ikke min erfaring siger mig.

Men ofte synes jeg, at metal overdelene får modellen til at se en lille anelse mere realistisk ud i bemaling.

Jeg har ihvertfald nu forudbestilt TX Logistik Vectronen fra Jägendorfer og jeg ser frem til at se kvaliteten og køreegenskaber. 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Skala N: https://www.dropbox.com/s/86lkn6cysug9fp7/N_Katalog_2021.pdf?dl=0

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.