Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

E 991 plove og røg

I vejledningen står, at plove kun er til vitrinebrug, men jeg så Knarbjergs video (youtube), hvor han kører med plove. Så jeg prøvede med plove på mine C skinner, hvor der er masser af R1 kurver og et par S kurver, og det ser ud til at gå ganske fint (man skal måske være opmærksom, hvis man skubber vogne, og plovene så rammer noget). Måske skal man også være opmærksom på, om plovene sidder fast nok i det lange løb?

Ang. røg så jeg Kælderkøbings flotte præsentation af modellen og lagde mærke til den imponerende mængde røg, der udspys, mere end Märklins røgaggregater normalt giver. Jeg burde nok spørge Hr. Krogsgaard hvilke tricks, han muligvis benytter sig af? 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Jeg har netop fået særdeles venligt svar på, at der anvendes Seuthe røgolie - tilsvarende den Märklin anbefaler, og der altså ikke er foretaget andre "tricks" mht. røgudviklingen.

Det passer forøvrigt også med mine egne erfaringer, at Seuthe kan give "federe" røg end f.ek. ESUs og Viessmanns dampdestillater.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.