Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Årsregnskabsmeddelelse Roco nyheder 2013

Se: http://issuu.com/fleischmann_roco/docs/roco-extrablatt-2012-12-neuheiten-vorschau-2013/22

Er sæt 64093 tænkt som en forlængelse for 'skiloberne'?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Du mene epoke IV "skiloberne".

Se ellers http://www.sporskiftet.dk/forum/hj%C3%A6lp-til-epoke-iv-martriel-og-k%C3...

De vogne som Roco komme med har kørt som nattog mellem københavn frederikshavn, hvor i mod at de "skiloberne" som Roco har før udsent har køret syd på

http://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=Bcm&typenr=.

For at kunne oprance en korrekt Nattog i epoke IV (københavn frederikshavn), skal man havde en korrekt 1:87 engelske soven vogne (WLABr)

http://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=WLABr&typenr=

http://www.sporskiftet.dk/forum/roco-bcm

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Tak for svar!

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Dejlige vogne, selv om jeg tror, at Limas farve matchede originalfarven langt bedre end den nuance, Roco plejer at vaelge for sine danske sove-/liggevogne.

Hvis bare man kunne få nogle aktuelle modeller af WLABr i en dertil passende farve, det var som en drøm - men det skal nok aldrig blive realiseret??? Crying

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Det er nok rigtig at Limas farve matchede originalfarven langt bedre end Roco, da Roco farve er lidt for rød i det.

Gad vide hvem der kunne finde på at komme med en små procktion af DSB WLABr i korrekt 1:87 ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Det er det første spørgsmål, for det materiale, som eksisterer af disse vogne, er - ligesom den lille serie, Lima producerede for mange år siden - i skala 1:76.

Spørgsmål nr. 2 er selvfølgelig, om den skulle produceres i Lima-eller Roco-farve... selv om vi er enig mht. originalfarven, kunne det vaere bedre at få en WLABR der passer til de nye Roco-vogne. Men personligt tror jeg desvaerre ikke, vi får at se en WLABr som model igen. Og det er rigtigt synd, fordi natteravnen var dog et ganske fascinerende tog...

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Derfor var jeg ind på, netop at det kunne værre en af de små dansk modeltog firma der kunne kaste sig over en WLABr i korrekt 1:87. der gik jo 4 stk. i natteravne, så de kunne sælges i sæt med to.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Naah, det er et godt spørgsmål, om der er chancer. Hvis man kun kan lave fire driftsnumre, ville det naesten ikke betale sig. På den anden side er det for et tog, der kørte rundt i hele landet og kunne bruges i mange modelbanemotiver. Min fiktiv Vendsyssel-bane, som jeg planlaegger, ville glaede sig over en natteravn, der kommer på besøg. Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Det ser ganske fint ud med en stamme med 5 Bcm vogne og de 4 WLABr vogne, selv om de selvfølgelig ikke er i den rigtige skala. Min natstamme har da også fået god ros div steder når den bliver luftet på skinnerne Smile
Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hej Denis,

det lyder rigtig godt med din togstamme. Hornby har de engelske vogne i sit sortiment, dvs. teoretisk var det muligt at producere dem...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Du kan da ikke skrive sådan noget uden at lange et link over disken da Wink Denis Petersen
Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Ja men Hornby producerer i skala 1:76 og ikke i skala 1:87.
Modellen ville være alt for stor...

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Nemlig Gert men de 274 vogne som blev lavet fra hobbycenteret er også i 1:76 og man kan godt se det når de er ved siden af Bcm vognen men som helhed ser det ganske fornuftigt ud Denis Petersen
Like 0 kan lide
Top

Picture

A-Stjerne

Indlæg: 163

PB

Jeg tror helt sikkert der ville være marked for enten et genoptryk eller en helt ny korrekt model. Tf vognene fra roco ser nu også spændende ud.
Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

A-Stjerne skrev:
Tf vognene fra roco ser nu også spændende ud.

Desværre en "model?" med mange fejl i forhold til en DSB TF - vigtigste forskel er vel antallet af sidestolper!

Like 0 kan lide
Top

Picture

nordisktog

Indlæg: 155

PB

Sådan går det når man tage en tysk standart model og fordansker der unden af ændre noget (DSB TF), det er så noget anden hvis det er tale om en tysk vogn type der enten er leje eller købet af DSB og ommalet til DSB, netop som DSB Bcm jo er.

Hvem glemme ikke Roco´s B vogne, som på ingen måder er korrekt, men der stamme jo også fra en tid, før at vi fik korrekt 1:87 modeller.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

 

en dansk TF ser således ud

Billede

ville jo være dejligt hvis den kom i rigtig udgave, men hvor mange mon ville skifte deres roco ud ?

 

mvh

h087

 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Synd, at der stadig produceres den slags modeller (fordanskede tyske vogne både af vores venner i Göppingen og i Østrig). Synes ikke at det laengere er nødvendig og ville aldrig spilde penge for det, mens der kommer de smukkeste danske modeller fra Heljan og Hobbytrade.

Men jeg glaeder mig meget til BCM-vogne og selv om det måske ikke er saerlig konsekvent, ville jeg acceptere nogle engelske sovevogne i 1:76, selv om en korrekt 1:87-model selvfølgeligt var LANGT bedre. Måske er det en god idé med en afstemning mht. interessen for disse engelske sovevogne?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

"Synd, at der stadig produceres den slags modeller (fordanskede tyske vogne både af vores venner i Göppingen og i Østrig). Synes ikke at det laengere er nødvendig og ville aldrig spilde penge for det, mens der kommer de smukkeste danske modeller fra Heljan og Hobbytrade"

Så er det om at sætte sig ned og vente på, at der en dag - måske - dukker den korrekte model op i forretningerne. Hvad angår TF-vognen er de fleste nok tilfredse (hvem kan i det hele taget huske at have set en sådan vogn i drift) med den tyske udgave med danske påskrifter. Hvad angår tankvogne er man simpelthen nødt til at gå på kompromis, for her er antallet af typer nærmest uendelig.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Jo, det er rigtigt. Har også mange "kompromismodeller" fra DWA, Klein osv., og de ser jo MEGET smukke ud. De er alle sammen fra den tid, man stadig kunne købe ENHVERT ny dansk model, der udkom på markedet. Wink Men hvorfor i alverden skulle jeg give penge for en ukorrekt TF'eren, hvis der er langt flere andre, KORREKTE modeller, end jeg har råd til i mit liv, som er 100 % korrekte danske modeller? Det er nu selvfølgelig min "privatpolitik", men sådan taenker jeg. Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

"Synd, at der stadig produceres den slags modeller (fordanskede tyske vogne både af vores venner i Göppingen og i Østrig). Synes ikke at det laengere er nødvendig og ville aldrig spilde penge for det, mens der kommer de smukkeste danske modeller fra Heljan og Hobbytrade"

 

ja - det er et både og, grundene kan være mange, "you name it"

men ting tar´ nu altså den tid, den slags ting tar´

og lad os nu lige rekapitulere hvad der er lovet og nok også kommer ( epoke 3 )

F, HII, MC, ME, MF, gl MT, BL, CR, CRM, CRS, PF, IKA, Brugsen,( denne dog epoke IV) 

rygter om AC, og tagryttervogne AF 95-99, CP 2931 - 2966 og de nedklaserede CML fra AF vognene

rygter om IG og IV 

rygter om Ardelt

og rygter om CIWL sovevogn type Z, hvorsf DSB lejede 2 stk til løb i Hollandekspresserne omkring 1969-73, men som også har været her tidligere i løb fra Østrig og Italien omkring halvtredserne !

og vel nogle flere

så...............

hvem havde vel forventet en CIWL sovevogn type STU med dansk påskrift ???

tja...mirakler ske ( ikke så tit ) men det mulige og umulige, det kommer, det første nok lidt hurtigere end det sidste.

mvh

h087

PS, en lille bitte smule ironi kan tilfældigvis forekomme Wink

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hej Henning,

helt okay for mig med ironien, det er mit andet modersmål. Wink Mit problem er bare, at jeg synes bedst om alt det, der er (eller synes at vaere) umuligt. Laughing out loud :D Men glaeder mig over alt, der bliver muligt. Laughing out loud

Alle de der ting, du naevner, lyder dog, som 100 gange jul på engang. Det viser igen, at jeg HELT SIKKERT ikke vil spilde penge for fordanskede modeller. Wink

Kørte de der CIWL-vogne, du naevnte, også i Nordekspressen? Laughing out loud Hvem kommer der med STU-vogne, er de fra LS-models?

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

sen aften, Vejle

STU vognen er kommet

http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=2113

og Z vognen er lovet

begge fra LSmodels

STU vognen kan godt have kørt i Nord-Ekspressen pga reserve, stor belægning, eller nedbrud

Z vognene var til brug i Hollandsekspreserne; Skandinavien-Holland, og Nord-West ekspres, men kan muligvis også været indsat i Nordekspressen af samme grunde som ved STU

og det med problem/umulige, - det er du ikke alene om

jeg ville da gerne have en gammel MX ( der var den igen ) en R maskine, AD/AY vognen, diverse små nørdede postvogne DO, DQ - den med buedesider, DR, ( her har jeg hørt rygter om en postvogn litra DA; den skal også være velkommen, rejsegodsvogn EA, og ikke forglemme MO af 500 serien uden varmekedel, CQM, CPE og et hav af godsvogne, korrekt GS, ny I vogn, PJ og gerne et par udgaver af ZE tankvogne fra Scandia, så jo hjertet begærer - og så kan vi lige mindes "du er ikke alene" - vist nok en sang en gut Knud Christensen fra Sønderborg lavede i `70erne 

 

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Denne vogn er superflot. Skal jeg i hvert fald have!

Og håber fortsat, at WLABr til ep. IV kommer en dag. Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vejlefyr

Indlæg: 103

PB  Blog

Hej Henning,

STU-vognen blev bestilt i dag, og jeg vil sige tak for at gøre mig opmærksom på denne skønhed.

Nu kan jeg virkelig sige, det er KUN for din skyld, at denne vogn får lov til at blive del af min samling, for ellers var den måske længe blevet udsolgt, inden jeg var blevet opmærksom på den.

Derfor TAK!!!!!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Vejle

først tillykke med STUen, og ja - det er flotte vogne og maskiner LS producerer.

Foriøvrigt er netop denne STU en af de vogne der var stationeret i DK, og kørte ruten København - Esbjerg'

Du kunne prøve at låne elle anskaffe bogen "Sove - og Spisevogne i Danmark af John Poulsen. I den står der meget om sove og spisevognes løb og brug i DK og udland + meget mere.

endvidere kunne du prøve dette link til LS

www.lsmodels.com

hvor du kan se mere om LS produktion

 

når siden er åbnet, klikker du på et af flagene, hollandsk eller fransk

foroven er der en linie med blandt andet "Production"

klikker du på den, kommer der nogle ikoner frem med de forskellige baneforvaltninger frem

klikker du på et af dem

så kommer planlagte og udkomnet materiel frem fra netop den forvaltning fx DB, SNCF, CIWL osv

og du kan også klikke på oversæt, så kommer teksten på nogenlunde dansk

 

forneden af åbningssiden er der i rød skrift: suite, news 2011 osv

klikker du på et af dem kommer der billeder frem af modellerne

så god lyst og håber det bliver fornøjeligt

mvh

henning h087

PS; prøv også i søgefeltet her foroven til venstre at skrive CIWL eller rapid nord, så kommer der også noget frem om LSmodeller, Rapid Nord vognene var netop de vogne fra SNCF der blev brugt i Nord-ekspressen i en lang årrække

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Hej Gert mig bekendt kørte de herhjemme som Nattog mellem jylland og ØerneBillede

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

flere nyheder: http://www.roco.cc/neuankuendigung/extrablatt-jaenner.html

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Billede

Her er det 67044 DSB vogne Roco 2013

Her under 67035 DSB m.2 lastvogne 2013

Billede

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

 

jimmyoldtimer skrev:

Billede

Her er det 67044 DSB vogne Roco 2013

Næh dog! Perfekt til havnen's Statoil depot - håber det er 3 nye numre... Smile

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco Smart Rail: http://www.suter-meggen.ch/roco/sortiment/frame_smart-rail.htm

Og video fra Smart Rail: http://www.youtube.com/watch?v=OQvlWvKQpqw

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Billede 

De fåes Hos Tim! Smile

http://www.timsfloorballogmodeltog.dk/product.asp?product=6458

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Fint, så er de endelig kommet ud til samtlige forhandlere i DK Smile
Spor23 havde dem i mandags.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.