Picture

DMJU

Indlæg: 65

PB  Hjemmeside

Årets Model 2014

Så er resultatet af afstemningen til "Årets model 2014" at finde på DMJU´s hjemmeside

 

www.dmju.dk

DMJU

Like 1 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

...og man kan finde den på DMJU´s hjemmeside lige her

http://www.dmju.dk/wp-content/uploads/2014/05/Resultat-Årets-Model-2014-11.pdf

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Jeg synes, at DMJU skulle lade være med at forlange, at der skal afgives stemme fra nummer 1 - 6.

Det giver en meget tilfældig fordeling mellem 4 til 6, der kan give for stor tilfældighed, når det samlede resultat skal op.

For til sidst endte det noget pjat i klubben

Det burde kun være nummer 1-2-3.

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 1 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 2 kan lide
Top

Picture

tøf tøf

glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent

Vemmelev

Indlæg: 347

PB  Hjemmeside

Uden jeg har undersøgt det til bunds, fornemmer jeg, at det er modeller der ikke udelukkende er udgivet i 2014??

 

__________________

...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Du vil nok aldrig få et korekt billede. For er det den model der har solgt bedst eller den model man syntes bedst om der skal være årets model? Det er jo ikke emsbetyende med at fordi en model sælger godt, er det den du er mest glad for. Det er rigtig nok at det er medlemmer af DMJU der afgør årest model, men det vil blive et kæmpe arbejde at lade alle stemme, blot at få talt op. Man skal huske på at det er folk på frivillig basis der arbejder inden for DMJU og bruger deres fritid på det.

Mvh Kurt

Like 1 kan lide
Top

Picture

Flemming

Lokomotivfører

Korsør

Indlæg: 288

PB  Blog  Hjemmeside

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Hej Thomas

Hvorfor tror du det er noget fis? det er en kåring der er udført af medlemmerne af de klubber der er medlem af unionen, klubberne har selv valgt de modeller der kunne kandidere til titlen og dem der fik titlen! det er der vel ikke noget fis i? Hvis unionen ville lave en kåring der omfattede alle danske modetogsenthusiaster, så havde man vel gjort det. Billedet kåringen giver er et helt konkret billede af de modeller som de deltagende klubber har ment skulle vinde, mere er der vel ikke i det. Så vidt jeg ved, så har DMJU ikke på nogen måde gjort krav på at tale på andre vegne end unionens medlemmer i den historie! Hvis du eller andre ønsker en landsdækkende kåring er det jo "bare" at klø på.

Gode hilsner

Flemming

__________________

1956, sådanne årgange laves ikke mere

Like 1 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Hej Thomas

Fis og fis eller varm luft... Wink Hvis du mener at en afstemning andetsteds er mere retvisende hvorfor så ikke starte en her?

Hvilke modeller synes du der skal nomineres?

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

modeljernbane skrev:

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Du vil nok aldrig få et korekt billede. For er det den model der har solgt bedst eller den model man syntes bedst om der skal være årets model? Det er jo ikke emsbetyende med at fordi en model sælger godt, er det den du er mest glad for. Det er rigtig nok at det er medlemmer af DMJU der afgør årest model, men det vil blive et kæmpe arbejde at lade alle stemme, blot at få talt op. Man skal huske på at det er folk på frivillig basis der arbejder inden for DMJU og bruger deres fritid på det.

Mvh Kurt

Hej Kurt Smile

Jo mindre gruppen der stemmer er, jo mindre korrekt er resultatet, og derfor ligger det omtale "fis" i at alt for få kan stemme Smile

Det ville give et meget mere præcist billede hvis man stemte som enkelt person, og var fri for at være medlem af dmju hvilket ville kunne tillade flere at stemme, på de modeller der nu var nomineret og at få sådan en afstemning op på dmjus hjemmeside er enkelt og hurtigt, det har vi lavet før på andre hjemmesider :-) 

 

 

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 1 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Flemming skrev:

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Hej Thomas

Hvorfor tror du det er noget fis? det er en kåring der er udført af medlemmerne af de klubber der er medlem af unionen, klubberne har selv valgt de modeller der kunne kandidere til titlen og dem der fik titlen! det er der vel ikke noget fis i? Hvis unionen ville lave en kåring der omfattede alle danske modetogsenthusiaster, så havde man vel gjort det. Billedet kåringen giver er et helt konkret billede af de modeller som de deltagende klubber har ment skulle vinde, mere er der vel ikke i det. Så vidt jeg ved, så har DMJU ikke på nogen måde gjort krav på at tale på andre vegne end unionens medlemmer i den historie! Hvis du eller andre ønsker en landsdækkende kåring er det jo "bare" at klø på.

Gode hilsner

Flemming

Hej Flemming

Først og fremmeste så tror jeg bestemt ikke at dmjus afstemning er noget fis, lad os slå det fast en gang for alle. Det ER noget fis Wink

Hvis dmju kun taler for deres egne medlemmer så send da resultatet ud til klubberne der har stemt og lad os andre være fri for resultatet.

 

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

MAB skrev:

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Hej Thomas

Fis og fis eller varm luft... Wink Hvis du mener at en afstemning andetsteds er mere retvisende hvorfor så ikke starte en her?

Hvilke modeller synes du der skal nomineres?

Hejsa Smile

Jamen jo flere der stemmer jo større sandsynlighed er det for at resultatet er korrekt, dmjus resultat er sikkert ok men det kunne være sjovere hvis ALLE kunne stemme.

 

 

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

MAB skrev:

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Hej Thomas

Fis og fis eller varm luft... Wink Hvis du mener at en afstemning andetsteds er mere retvisende hvorfor så ikke starte en her?

Hvilke modeller synes du der skal nomineres?

Hejsa Smile

Jamen jo flere der stemmer jo større sandsynlighed er det for at resultatet er korrekt, dmjus resultat er sikkert ok men det kunne være sjovere hvis ALLE kunne stemme.

 

 

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Og bare inden folk hidser sig op, så jo jeg er skam medlem af dmju og har påpeget det for dmju allerede fra første gang de lavede afstemningen og har tilbudt at lave en afstemning til deres hjemmeside hvis jeg kunne få adgang til deres side Laughing out loud

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

5 indlæg i stræk ?

Er det ikke liiiige selvpromoverende nok ?

En ting er, at du måske er uenig i principperne for afstemningen og hvor præcis den er; men jeg tror, at vi alle HAR fattet den pointe du mener, er den endegyldige sandhed - og der havde det kunnet blive, for du har jo 'vist flaget'.

Årets model 20xx er resultatet af en afstemning fra klubber, hvor seriøse modelbanefolk har taget stilling og vurderet. Dermed bliver det en anbefaling fra de personer, der går seriøst ind for hobbyen. (Jeg tror f.eks. ikke, at vi nogensinde ser en fantasi reklame vogn som årets model - det kan nogle så måske være kede af.)

Om resultatet angår Sporskiftet : Ja, selvfølgelig. Nu ved de, som måske ikke går så meget op i hobbyen dog i det mindste, hvad der ikke er det rene skrammel.

Og det er vel ikke værre, end når motorjournalisterne kårer 'Årets bil' ?

 

 

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Flemming

Lokomotivfører

Korsør

Indlæg: 288

PB  Blog  Hjemmeside

trn85 skrev:

 

Hej Flemming

Først og fremmeste så tror jeg bestemt ikke at dmjus afstemning er noget fis, lad os slå det fast en gang for alle. Det ER noget fis Wink

Hvis dmju kun taler for deres egne medlemmer så send da resultatet ud til klubberne der har stemt og lad os andre være fri for resultatet.

 

Kære Thomas

Unionen har skam sendt resultatet ud til dens medlemmer, der har afgivet deres stemmer helt seriøst, alt er så vidt jeg har erfaret gået ærligt og redeligt til, så fisen har nok en anden ejermand!

Unionen kan vel kun tale for sig selv og sine medlemmer, det er jo det man bl.a. har en union til. Der er da ingen der har tvunget dig til at læse om hvilke bedrifter DMJU begår, hvis det er så irriterende at læse om, kan du jo bare undlade at læse DMJU tråde, eller endnu bedre, meld dig ind i en klub, det vil give dig medindflydelse i DMJUs arbejde Cool

Se dig omkring i dette forum, det består af lutter indlæg, som alle vil kunne falde for din noget uvenlige holdning " og lad os andre være fri for resultatet."Vi ville snart kunne få sporskiftet lukket.

Gode hilsner

Flemming

__________________

1956, sådanne årgange laves ikke mere

Like 2 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Ja måske, men hvem repræsentere så DMJU efter din mening ?

Efter min egen mening så repræsentere unionen jo de danske mj'ere bl.a. i det internationale samarbejde, og derfor er det relevant med en afstemning foretaget af DMJU's medlemmer.

At kun knap 20% af unionens medlemmer deltager i afstemningen om årets model er (set med mine øjne) vel det største problem - og jeg skal nok undlade at gætte på hvor mange (eller få) stemmer de enkelte kandidater mon har fået.
Men det bør man måske bruge lidt tid på at tale om på en kommende generalforsamling.

trn85 skrev:

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Det ville måske være den ideelle løsning, men der kunne være tekniske problemer at tage hensyn til bl.a. er cookies lette at slette og nogen kunne føle sig fristet til at afgive flere stemmer.

 

 

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

henho skrev:

5 indlæg i stræk ?

Er det ikke liiiige selvpromoverende nok ?

En ting er, at du måske er uenig i principperne for afstemningen og hvor præcis den er; men jeg tror, at vi alle HAR fattet den pointe du mener, er den endegyldige sandhed - og der havde det kunnet blive, for du har jo 'vist flaget'.

Årets model 20xx er resultatet af en afstemning fra klubber, hvor seriøse modelbanefolk har taget stilling og vurderet. Dermed bliver det en anbefaling fra de personer, der går seriøst ind for hobbyen. (Jeg tror f.eks. ikke, at vi nogensinde ser en fantasi reklame vogn som årets model - det kan nogle så måske være kede af.)

Om resultatet angår Sporskiftet : Ja, selvfølgelig. Nu ved de, som måske ikke går så meget op i hobbyen dog i det mindste, hvad der ikke er det rene skrammel.

Og det er vel ikke værre, end når motorjournalisterne kårer 'Årets bil' ?

 

 

 

Kære Henrik

hvad er det du finder selvpromoverende i at svare på hvert enket indlæg hvert for sig? At DU så ikke har opfattet MIN måde at svare på er synd for dig Wink

 Henrik gå efter bolden og ikke mig personligt tak :-) 

 

jeg mener skam ikke der er eendegyldig sandhed, jeg synes bare det kunne være rart hvis alle kunne stemme oh derved give deres mening til kende Smile

 

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Kære Flemming

Læs venligst alle mine indlæg Wink Jeg ER medlem af dmju, og det har skam intet med uvenligere at gøre, nærmere ris og ros til hvordan vi kan gøre afstemningen bedre.

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

trn85 skrev:

Flemming skrev:

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Hej Thomas

Hvorfor tror du det er noget fis? det er en kåring der er udført af medlemmerne af de klubber der er medlem af unionen, klubberne har selv valgt de modeller der kunne kandidere til titlen og dem der fik titlen! det er der vel ikke noget fis i? Hvis unionen ville lave en kåring der omfattede alle danske modetogsenthusiaster, så havde man vel gjort det. Billedet kåringen giver er et helt konkret billede af de modeller som de deltagende klubber har ment skulle vinde, mere er der vel ikke i det. Så vidt jeg ved, så har DMJU ikke på nogen måde gjort krav på at tale på andre vegne end unionens medlemmer i den historie! Hvis du eller andre ønsker en landsdækkende kåring er det jo "bare" at klø på.

Gode hilsner

Flemming

Hej Flemming

Først og fremmeste så tror jeg bestemt ikke at dmjus afstemning er noget fis, lad os slå det fast en gang for alle. Det ER noget fis Wink

Hvis dmju kun taler for deres egne medlemmer så send da resultatet ud til klubberne der har stemt og lad os andre være fri for resultatet.

 

Hej Thomas

Nu er der jo ikke "læsetvang" Wink  ligesom der heller ikke er købetvang! Og da dette forum jo ikke omhandler cykelløb, så er det vel helt forståeligt at afstemningsresultatet postes her.  Smile

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Torben Z. skrev:

trn85 skrev:

Det er alligevel noget fis. Det er overhovedet ikke "årets model 2014", det er "årets model ifølge DMJU 2014".

Ja måske, men hvem repræsentere så DMJU efter din mening ?

Efter min egen mening så repræsentere unionen jo de danske mj'ere bl.a. i det internationale samarbejde, og derfor er det relevant med en afstemning foretaget af DMJU's medlemmer.

At kun knap 20% af unionens medlemmer deltager i afstemningen om årets model er (set med mine øjne) vel det største problem - og jeg skal nok undlade at gætte på hvor mange (eller få) stemmer de enkelte kandidater mon har fået.
Men det bør man måske bruge lidt tid på at tale om på en kommende generalforsamling.

trn85 skrev:

Hvis de vil ha årets model skal alle, medlem af dmju eller ej, kunne stemme ellers giver det ikke et konkret billede.

Det ville måske være den ideelle løsning, men der kunne være tekniske problemer at tage hensyn til bl.a. er cookies lette at slette og nogen kunne føle sig fristet til at afgive flere stemmer.

 

 

Hej Torben Smile

Tak for din positive respons, vi er helt enige Smile

Aner ikke hvem der repræsentere dmju men dmju repræsentere åbenbart og desværre kun de klubber der er medlem af unionen. Afdtemningen er 100% relevant og derfor jeg stiller spørgsmål ved om det ER årets model 2014 når son du skriver hvis kun 20% af unionens medlemmer har deltaget i afstemningen så mangler vi jo små 80% og alle der ikke er medlem for at få et rigtigt billede Smile

 

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

Hej Martin

det handler skam ikke om læsetvang men om om alle ikke burde ha muligheden for at stemme? Det er trodsalt vores alles dejlige hobby Smile

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

trn85 skrev:

Hej Martin

det handler skam ikke om læsetvang men om om alle ikke burde ha muligheden for at stemme? Det er trodsalt vores alles dejlige hobby Smile

Hej Martin

Jamen det syntes jeg da også alle skal have den mulighed, at stemme på årets model,så jeg vil også som andre før mig opfordre dig til her at afholde en afstemning, så kan vi se om vi kommer frem til samme resultat som DMJU. Og kåre årets model 2014, og hvad kan vi så bruge det til? Som det ses er det kun en lille del af DMJU's medlemmer de har stemt, vis nok kun 18 ud af 96 klubber, så interessen syntes ikke overvældende. Men ok, det giver da et fingerpeg om den meste populære model.

Mvh Kurt

Like 0 kan lide
Top

Picture

HP 16

IT

Sjælland

Moderator

Indlæg: 249

PB

Hej Alle

 

Jeg tror efterhånden at folks holdninger er kommet til udtryk i denne tråd, så rigeligt.

Skulle vi ikke fortsætte tråden med den gode tone og undlade det grimme sprog, blot fordi man ikke er enig.

 

Personligt kan det undre at flere dmju medlemmer ikke har stemt, men det er jo noget man må kigge på i unionen, for ja, det vil altid give et bedre billede, jo flere der stemmer.

 

Mvh

Kristisn

__________________  Kører 3-skinne via Sprog II (DCC) med Rocrail.Forbillede: Hjørring Privatbaner og Nordjyske Jernbaner.Epoke: fra dengang til nu.Medlem af Slæbeskoen.dk
Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

modeljernbane skrev:

trn85 skrev:

Hej Martin

det handler skam ikke om læsetvang men om om alle ikke burde ha muligheden for at stemme? Det er trodsalt vores alles dejlige hobby Smile

Hej Martin

Jamen det syntes jeg da også alle skal have den mulighed, at stemme på årets model,så jeg vil også som andre før mig opfordre dig til her at afholde en afstemning, så kan vi se om vi kommer frem til samme resultat som DMJU. Og kåre årets model 2014, og hvad kan vi så bruge det til? Som det ses er det kun en lille del af DMJU's medlemmer de har stemt, vis nok kun 18 ud af 96 klubber, så interessen syntes ikke overvældende. Men ok, det giver da et fingerpeg om den meste populære model.

Mvh Kurt

Hej Kurt

Læs tråden igen her er svar på det meste  Smile

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

OHJ20

Modeljernbane Ghostrider

Indlæg: 180

PB

Hej trn85

Jamen så - "røg" endnu lige en sag, "TOTALT AF SPORET" igen , og det, tiltrods at webmaster Lars, advarede OS imod det .....

-Så til webmaster - NU - LÅS TRÅDEN - SLUT OVER & OUT !!!.

mvh

R

__________________

Autonom Modeljernbane Ghostrider

Like 4 kan lide
Top

Picture

tøf tøf

glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent

Vemmelev

Indlæg: 347

PB  Hjemmeside

...sikke med troldefoddr....

Jeg spurgte undervejs, idet jeg ikke i interesserer mig for resultatet, men for nomineringen. 

Årets bil, eller Årets musik, er normalt valgt ud fra udgivelser det pågældende år. Hvad er modellerne, og er der ikke udgivelser nok til at lave denne årets model?

Nogen der har belæg for en udtalelse, uden at fodre trolde?

Mvh sSteen

 

__________________

...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

tøf tøf skrev:

...sikke med troldefoddr....

 

Tja,

du tænker måske på et indlæg som dette

NN skrev:

Uden jeg har undersøgt det til bunds, fornemmer jeg, at det er modeller der ikke udelukkende er udgivet i 2014??

 

 

Trolle er måske så meget sagt, men der er da blevet luftet nogle synspunkter om "Årets model 2014" undervejs.

 

tøf tøf skrev:

Nogen der har belæg for en udtalelse, uden at fodre trolde?

 

Det er nok bedst at du selv læser om nomineringen HER  Smile

Det mest dramatiske i denne tråd har været synspunkterne om stemmeformen samt antallet af afgivne stemmer, og der kan vist næppe komme meget nyt frem, så tråden burde vel være slut.

Min egen mening er, at DMJU repræsentere samtlige danske mj'er - medlemmer af unionen såvel som alle øvrige - og en afstemning om "årets model" sker selvfølgelig i unionens regi !
Da flere medlemmer af unionens bestyrelse følger med her på Sporskiftet, så føler jeg mig overbevist om, at man formentlig tager en snak om, hvordan man i DMJU kan få langt flere af de danske mj'ere til at deltage i fremtidige afstemninger.  

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

 

Hej Torben

Du må nok modificere din udtalelse. Jeg mener også at være mj'er, men er ikke repræsenteret gennem DMJU, så DMJU repræsenterer ikke ALLE. Blot til orientering. Skal vi ikke lade DMJU nøjes med at  repræsentere medlemmerne. Wink

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

tøf tøf

glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent

Vemmelev

Indlæg: 347

PB  Hjemmeside

Hej Torben..

Tak for link...

Men er f.eks. dobbeltdækkeren udgivet igen med nyt katalognummer?

mvh Steen

 

__________________

...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

Torben Z. skrev:
Min egen mening er, at DMJU repræsentere samtlige danske mj'er - medlemmer af unionen såvel som alle øvrige - og en afstemning om "årets model" sker selvfølgelig i unionens regi !

Jf. DMJUs vedtægter er formålet at fremme samarbejdet klubberne imellem. Så hvad end unionen foretager sig, må vel ske med udgangspunkt i klubbernes interesser og ikke enkelte mj'ere.  http://www.dmju.dk/?page_id=23

Jeg tænker ikke det er anderledes end når MIBAs læsere kårer en eller anden model til en præmie.

Udover en garanteret masse "ævl, kævl og brokkeri" til følge, er der som sådan intet der forhindrer andre i at starte en anden sammenslutning af danske mj'ere og foretage lignende afstemninger, afholde messer osv. Smile

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Henrik PS

Indlæg: 77

PB  Hjemmeside

Jeg synes det er en rigtig god ide, at DMJU med valg af Årets model får sat fokus på de spændende ting til modeljernbanen, der kommer på markedet.

Med hensyn til udvælgelsen så foregår den i klubregi og det vil selvfølgelig være ønskeligt med en større valgdeltagelse.

Ja det er en lukket loge, der indstiller og vælger modellerne. Den er dog knap så lukket som den loge, der eksempelvis står bag Oscar-uddelingen. Uden sammenligning i øvrigt. Wink

Jeg er selv medlem af Foreningen Toget, der har deltaget i den endelige afstemning.

__________________

Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Der er vel ikke noget galt i, at DMJU - der repræsenterer Danmarks største forsamling af modelbanefolk - laver en afstemning om årets model?

Det er der godt nok også mange andre organisationer, der gør; men man skal måske også passe på med det repræsentative - det er meget godt med en afstemning, men hvis stemmetallene er meget lave, er afstemningen måske alligevel ikke så repræsentativ. Tyske ADAC har måttet lære det på den hårde måde - her pustede man stemmetallet kunstigt op, fordi det var pinligt få, der gad deltage i afstemningen. Det førte til lidt af en lavine - som beskrevet her i Flensborg Avis.

Til gengæld vil jeg gerne have mig frabedt, at DMJU repræsenterer samtlige danske modelbanefolk - også dem, der ikke er medlemmer: Det smager for mig ganske meget af de politiske partier, der altid hævder at repræsentere "det tavse flertal" eller andre grupperinger. Jeg vil meget gerne selv have lov at bestemme, hvem der repræsenterer mig. Hvis jeg ønsker at blive repræsenteret af DMJU, ville jeg jo nok melde mig ind.

Og det skal ikke starte en ny, vild diskussion: Jeg har intet imod DMJU - men jeg har ikke tid, mulighed eller overskud til at melde mig ind i en klub, så derfor er jeg ikke repræsenteret af DMJU: Al min tid går med Sporskiftet. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

OHJ20

Modeljernbane Ghostrider

Indlæg: 180

PB

Hej Lars

Vel talt CHEF - og derfor synes Jeg også at Du SKAL "låse" tråden nu.

God og fredfyldt aften til Alle.

Mvh

R

__________________

Autonom Modeljernbane Ghostrider

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

tøf tøf skrev:

Men er f.eks. dobbeltdækkeren udgivet igen med nyt katalognummer?

Hej Steen.

Jeg mener, at de 2014-modellerne er kommet med disse katalognumre 63007 og 73007 - i 2010 var numrene 63001 og 73001.
De ny modeller har et andet destinationsskilt samt en anden dørbemaling.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Torben.

Torben Z. skrev:
De ny modeller har et andet destinationsskilt samt en anden dørbemaling.

Og det er så nok til at blive årets model?

Wauw...

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Lars Skjærlund skrev:

Da' Torben.

Torben Z. skrev:
De ny modeller har et andet destinationsskilt samt en anden dørbemaling.

Og det er så nok til at blive årets model?

Wauw...

Da' Lars.

Jeg svarede blot på et spørgsmål og har intet med kanditaterne til "Årets model 2014" at gøre.
Så den diskussion skal du tage med DMJU.


Vi kunne sikkert skabe en alenlang tråd om det nu også er en "ny" model eller en variant, og ellers kunne vi jo diskutere om en ny bemaling eller et driftsnummer på en tidligere udsendt model af en litra ME / MY / MZ eller ?? fra den samme producent er en "ny" model eller ej  Wink

Efter min mening er der med dobbeltdækkerne tale om en variant og ikke en "ny" model - nyt katalognummer eller ej.
Men som nævnt har jeg intet med kandidaterne at gøre så EOD fra min side med hensyn til et evt. kommende 'slagsmål' om ovenstående.

 

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

På en måde burde alle sten være vendt .......

Klubberne under DMJU har valgt, og der ventes spændt i de klubber - som har stemt - om der er vundet noget ( mon ikke der var færre, hvis der ikke var den gulerod ! )

Dem, der ikke kunne stemme, har stadigvæk Sporskiftet til at lave en alternativ afstemning, og antallet af dem, der så kan stemme, er vel lig det, som kan samles sammen under DMJU ( men ville den være rigtig, for hva' så med de andre blog's  ! )

Og DMJU har fået sin profilering - at kunne uddele sine plaquetter - og hvis formanden igen ikke kan vente til udstillingen i Køge, så drager han til Nürnberg for at komme af med de "udenlandske" ( og det var et tema på sidste Generalforsamling, hvor han havde gået sologang, men mon han gør det igen ! )

Men på en anden måde er Årets Model også en måde at holde gryden i kog omkring danske modeller, og få Sporskiftets blodtryk op ..........................

Men husk det er kun modeltog ...

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

bygger01 skrev:

Og DMJU har fået sin profilering - at kunne uddele sine plaquetter - og hvis formanden igen ikke kan vente til udstillingen i Køge, så drager han til Nürnberg for at komme af med de "udenlandske" ( og det var et tema på sidste Generalforsamling, hvor han havde gået sologang, men mon han gør det igen ! ) 

Jeg er blevet gjort opmærksom på, det var aftalt i bestyrelsen sidste år, at de udelandske producenter skulle have udleveret deres udmærkelser i Nürnberg inden DMJU's udstilling ......

Så det er forkert, hvad jeg har skrevet i mit sidste indlæg, da det sidste år var vurderet i bestyrelsen, at det var den rigtige måde at overdrage præmierne ......

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.