Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Årets Model 2012. DMJU.

Nu kan de nominerede til Årets Model 2012 findes på http://www.dmju.dk/opslag.htm

Stemmeseddel er sendt til de forskellige DMJU klubber.

Like 0 kan lide
Top

Picture

nipe

Vanløse

Indlæg: 474

PB

Dejlige modeller alle DMJU har nomineret, og nogle kendte jeg end ikke.

Jeg savner dog Heljans Triangel motorvogn, der er et lyspunkt for mig ift fx endnu en MY.

__________________

mvh niels peter

DK-2720

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Heljans triangel er ikke med, idet de nominerede skal være udkommet inden 1.12.2012. Den har så chancen i år.

 

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

F.Ormstrup skrev:

Nu kan de nominerede til Årets Model 2012 findes på http://www.dmju.dk/opslag.htm

Stemmeseddel er sendt til de forskellige DMJU klubber.

Sjovt, som du går unionens ærinde Flemming, når du andetsteds på dette forum, lægger afstand til enhver relation, så snart du stilles overfor kritiske spørgsmål vedr. dig og dit virke i DMJU.

Utroværdigt!

__________________

Venlige hilsner

Jan & Tim Nøhrgaard

Viborg Remise 1960 i 1:87

3-skinne drift

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Brødrene Nøhrgaard skrev:
Sjovt, som du går unionens ærinde Flemming, når du andetsteds på dette forum, lægger afstand til enhver relation, så snart du stilles overfor kritiske spørgsmål vedr. dig og dit virke i DMJU.

?

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Brødrene Nøhrgaard skrev:

F.Ormstrup skrev:

Nu kan de nominerede til Årets Model 2012 findes på http://www.dmju.dk/opslag.htm

Stemmeseddel er sendt til de forskellige DMJU klubber.

Sjovt, som du går unionens ærinde Flemming, når du andetsteds på dette forum, lægger afstand til enhver relation, så snart du stilles overfor kritiske spørgsmål vedr. dig og dit virke i DMJU.

Utroværdigt!

Tak for at bidrage til den gode stemning her på Sporskiftet.dk!

Det skal nok lokke nye brugere til, og opmuntre dem, der gør en velment indsats for at bidrage med positive og konstruktive indlæg!

Og skulle vi så ikke lade resten af tråden handle om kåring af årets modeller, frem for den evindelige ævl+kævl+mudderkastning...

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Citat:

Og skulle vi så ikke lade resten af tråden handle om kåring af årets modeller, frem for den evindelige ævl+kævl+mudderkastning...

Jo, og de der ikke er med i en klub/forening knyttet til DMJU kan bare sætte sig helt afslappet tilbage i stolen, for de kan ikke deltage i afstemningen. Det er jo ikke som Eisenbahn Magazin (og andre blade), der har en egentlig læser-/brugerafstemning.

Men hvis der er nogen der er friske, kan der jo også arrangeres en afstemning om  Årets model 2012 valgt af Sporskiftets brugere  her på forummet  Smile

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

cbt skrev:

Og skulle vi så ikke lade resten af tråden handle om kåring af årets modeller, frem for den evindelige ævl+kævl+mudderkastning...

Hvorfor diskutere et rent DMJU anliggende her om noget som formentlig langt de fleste af Sporskiftets brugere ikke kender i deltaljer ?
De 3 første indlæg i tråden hører til på http://www.dmju.dk/ og har da kun interesse for DMJU medlemmer, men denne hjemmeside benyttes måske ikke så flittigt af unionens medlemmer ?

Så drop diskussionen her på Sporskiftet om modeller som kun de færreste kender.

Men kom tilbage igen, når man til sin tid har nogle vindere i de forskellige grupper.
Så kunne det blive relevant information for Sporskiftets brugere  Wink

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Torben Z. skrev:
a) Hvorfor diskutere et rent DMJU anliggende her om noget som formentlig langt de fleste af Sporskiftets brugere ikke kender i deltaljer ?
b)De 3 første indlæg i tråden hører til på http://www.dmju.dk/ og har da kun interesse for DMJU medlemmer, men denne hjemmeside benyttes måske ikke så flittigt af unionens medlemmer ?
c)Men kom tilbage igen, når man til sin tid har nogle vindere i de forskellige grupper. Så kunne det blive relevant information for Sporskiftets brugere.

add a) Servicemeddelesen i første indlæg var egentlig heller ikke ment som et diskussionsoplæg. Men nu findes der så ikke et diskussionsforum på dmju.dk !?
add b) Jeg vil trods alt forbeholde mig ret til at udsende servicemeddelelser når der kommer: Nyhedsbreve, konkurrencer f.eks diorama, foto. ,udstillinger m.m. 
add c) Når Årets modeller 2012 er fundet, skal der nok komme en meddelelse her på sporskiftet. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nipe

Vanløse

Indlæg: 474

PB

Tak til F.Ormstrup for endnu et indlæg. Nej, jeg er ikke medlem af DMJU, men fik god information, så nogle for mig ukendte modeller og DMJU blev profileret - og det er da helt fint.
__________________

mvh niels peter

DK-2720

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Flemming

Tak for info :D

I øvrigt : Når man ser på ROCO's pæne repræsentation på kandidat-listerne, kan man for alvor se, hvor meget de, hvad angår danske modeller kommer til at savne Søren Bendsen fremtidigt.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

henho skrev:

I øvrigt : Når man ser på ROCO's pæne repræsentation på kandidat-listerne, kan man for alvor se, hvor meget de, hvad angår danske modeller kommer til at savne Søren Bendsen fremtidigt.

Så han - Søren Bendtsen - er ikke kontaktperson til Roco længere? Fordi ....?

Selv om han har været usynlig, har han absolut beriget os med nogle gode Roco- (og Fleischmann-?) modeller 

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Søren blev ikke fyret. Årsagen til afslutning af samarbejdet kommer han måske med, hvis det passer ham.

Og ja, vi har været en del fokælede med mange gode modeller.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

joh

Indlæg: 14

PB

Kære bruger her på sporskiftet

Først et ønske om godt nytår til alle brugere her på sporskiftet, og ikke mindst til Lars Skjærlund for hans utrættelige arbejde med dette forum. Normalt vil jeg som formand for DMJU ikke deltage i debatter her på forummet, men da debatten nu drejer sig om et projekt, som jeg sammen med resten af bestyrelsen har udarbejdet, vil jeg undtagelsesvis knytte et par kommentar til debatten omkring kåringen af ”Årets Model”

Bagrund:

Da DMJU i 2009 desværre havde et større underskud i forbindelse med vores udstilling i Århus måtte vi finde ud af, hvordan vi kunne undgå dette i fremtiden. En af årsagerne var fribilletter til klubberne, som desværre var blevet delt ud med rund hånd til ikke medlemmer, hvilket gjorde, at vi bl.a. manglede entreindtægt. På den efterfølgende generalforsamling blev det så besluttet at sløjfe fribilletterne. Bestyrelsen gik så straks i gang med at finde ud af, hvad vi skulle tilbyde klubberne i stedet. Det udmøntede sig i ”Plan 2012” hvor ”Årets Model” indgik.

Hvorfor ”Årets Model”?

Jeg har personligt flere gange besøgt Nürnberg messen og her kunne jeg se, hvordan de forskellige lande på flotteste vis honorerer de producenter, der fremstiller modeller til de respektive lande. Danmark var på ingen måde synligt i denne forbindelse. Det mente jeg, at vi kunne gøre noget ved. Derfor har vi nu iværksat ”Årets Model” for første gang. Personligt håber jeg også, at vi med dette initiativ vil få sat endnu mere fokus på produkter til det danske marked til glæde og gavn for alle modeljernbane entusiaster.

Hvorfor er det så kun klubber under DMJU, der kan stemme?

Det har været en lang proces at få denne konkurrence op at stå. Der er en stor udfordring i at udforme regler og grupper. Derfor har vi brug for at holde det på et så overskueligt plan som muligt, for at få nogle erfaringer, vi kan bygge videre på i fremtiden. Om der så bliver åbnet op for andre, der kan deltage, er op til klubberne, men jeg vil mene, at jo mere der debatteres ”Årets Model” her på sporskiftet og tilsvarende steder, kan klubberne måske påvirkes til at åbne op, så alle kan deltage. Som sagt, så har vi brug for at holde afstemningen på et plan, hvor vi kan overskue det her første gang.

Hvorfor er dette så kommet på sporskiftet, når det nu ”kun” er et DMJU projekt?

Vi ønsker at gøre DMJU noget mere synligt, specielt for dem, som er nye inden for hobbyen, men også for jer, der ikke er medlem af en klub. Vi ser gerne på sigt, at så mange som muligt finder vores hjemmeside/informationer/udstillinger/nyhedsbrev interessante, så vi bliver en naturlig del af hobbyen. Og så er der mange klubmedlemmer der deltager aktivt på sporskiftet, og dermed burger forummet til at kommunikere/udveksle erfaringer.

Jeg håber, at dette har givet et indblik i, hvad det er vi laver i DMJU, og hvorfor vi har valgt, som vi har. Jeg kan som sagt ikke debattere tråden, men du er mere end velkommen til at kontakte mig personligt på mail eller telefon.

Formand DMJU Jan-Ole Hansen

telefon 20 25 86 66

 Mail: jh.dmju@youmail.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Jan-Ole

Først vil jeg støtte op om 'Årets model' - glimrende idé Big smile MEN, så vidt jeg husker, kan man også være medlem af DMJU som privatperson ? (Og dermed have stemmeret.)

Hvis al folket så ønsker at være med til, at stemme, melder de sig bare ind i DMJU Wink (Som vel sagtens også sponserer præmierne.)

Nu er jeg tilfældigvis lykkeligt medlem af SdMJK, så jeg kan stemme under aller omstændigheder.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.