Picture

rytter

Indlæg: 55

PB

Märklin 7292M

Hej.

Jeg har netop købt en märklin 7292M baneovergang med udvidelsessæt til et ekstra spor. Men der var ingen manual med, og jeg kan ikke lige se mig klog på hvordan jeg skal sætte det op, der er ingen ledninger jeg sådan lige kan forbinde eller noget, og de 4 mystiske skinner der følger med, hvor den ene skinne på hvor er delt på midten kan jeg ikke se hvad skal gøre godt for.

Skal jeg have fat i de vippekontakt skinner som jeg bruger til min piko baneovergang eller?

Er der nogen der har en manual til at ligge eller kan forklare mig ud af den her redelighed?

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

rytter skrev:

Hej.

Jeg har netop købt en märklin 7292M baneovergang med udvidelsessæt til et ekstra spor. Men der var ingen manual med, og jeg kan ikke lige se mig klog på hvordan jeg skal sætte det op, der er ingen ledninger jeg sådan lige kan forbinde eller noget, og de 4 mystiske skinner der følger med, hvor den ene skinne på hvor er delt på midten kan jeg ikke se hvad skal gøre godt for.

Skal jeg have fat i de vippekontakt skinner som jeg bruger til min piko baneovergang eller?

Er der nogen der har en manual til at ligge eller kan forklare mig ud af den her redelighed?

de to skinner med delte skinnestrenge skal sidde på hver side af baneovergangen, således at de delte skinner også er på samme streng (mener de har en lille rød plet ). Så i den ene side er skinnestrengen uafbrudt  mellem skinnerne og i den anden side er det --> skinne med delt spor --> banovergang --> skinne med delt spor. Ved lamperne bør der være nogle klemmer, der skal du montere en ledning som så skal gå til "gul" på din trafo. Så vil bommende gå ned når første hjulpar (forudsat at de ikke er isolerede!!) rammer den afbrudte skinestreng, og lysene vil lyse.

Nå jeg fandt lige et billede. Det viser de røde mærker, hvis du følger dem er det ligetil at sætte den op.

Billede

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

rytter

Indlæg: 55

PB

Ja, bag ved hver bom er der en metal bue. Kan jeg godt sætte en almindelig "lige" skinne mellem skinnen med delt overgang og baneovergangen for at få lidt afstand på?

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

rytter skrev:

Ja, bag ved hver bom er der en metal bue. Kan jeg godt sætte en almindelig "lige" skinne mellem skinnen med delt overgang og baneovergangen for at få lidt afstand på?

Nej det kan du ikke. Det skal være en isoleret en af slagsen (kender ikke nummeret på skinnen) Du kan altid kende dem på at de er markeret med røde "dutter" i den side hvor de er isolerede, og de skal så selvfølgelig ramme de tilsvarende røde dutter på de andre skinner. Vigtigst er det dog at du ALTID har den halve skinne yderst i hele den isolerede del. Dvs de nye forlængere skinner skal mellem baneovergang og den del der fulgte med. Skinnerne kunne vist både fås i lige og buede skinner.

Og den metalbue, der klemmer du en afisoleret del af en ledning i og sætter til gul klemme på din trafo (eller i al fald den samme som du vil bruge til lys)

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Hej Rytter

Jeg kunne se i dit indlæg, at du mangler vejledningen til Marklin 7292/7293 Baneovergangen.

Den består desværre kun af en række billeder og ingen forklaring

Jeg har vedhæftet den som PDF-fil, så du kan hente den.

Jeg har ligeledes vedhæftet vejledningen til 74920/74930 Baneovergangen, som måske kan

give dig en forklaring på hvordan Baneovergangen integreres på dit anlæg.

Princippet er stort set det samme, på nær at der her anvendes C-Skinner.

Jeg håber du kan bruge dette til noget, ellers kan du kontakte mig via Email.

AttachmentStørrelse
7292_Jernbaneoverskaering_M-Skinner.pdf 416.72 kB
74920_Jernbaneoverskaering_C-Skinner.pdf 913.26 kB
__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Frank F skrev:

Hej Rytter

Jeg kunne se i dit indlæg, at du mangler vejledningen til Marklin 7292/7293 Baneovergangen.

Den består desværre kun af en række billeder og ingen forklaring

Jeg har vedhæftet den som PDF-fil, så du kan hente den.

Jeg har ligeledes vedhæftet vejledningen til 74920/74930 Baneovergangen, som måske kan

give dig en forklaring på hvordan Baneovergangen integreres på dit anlæg.

Princippet er stort set det samme, på nær at der her anvendes C-Skinner.

Jeg håber du kan bruge dette til noget, ellers kan du kontakte mig via Email.

Der er dog den store forskel at der ved C skinner (og K skinner) kan bruges de normale skinner, da skinnerne her er isolreret fra hinanden. Det er de ikke på M skinner! Så der skal man have de særlige skinner som der også vises i din PDF for M skinner.

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

rytter

Indlæg: 55

PB

Super, nu kan det vist ikke gå helt galt når jeg lige får den malet om og sat til, tusinde tak for svarene.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.