Hej
Jeg skal igang med at montere tilbagemelding på mine moduler
Er der nogen der har et godt råd om længden på hver tilbagemelding.
Er der nogen min.og max længde man helst skal overholde,for at få en fornuftig afstand til nedbremsning og stop foran diverse.signaler
Mine moduler måler ca 1 meter/STK.
Og tanken var at lave en tilbagemelding for hver meter
Gode råd modtages gerne
Hilsen Søren Tilsig
__________________
Søren Tilsig.modulbyggeri med K skinner
DCC
Indlæg: 359
Hej
Jeg skal igang med at montere tilbagemelding på mine moduler
Er der nogen der har et godt råd om længden på hver tilbagemelding.
Er der nogen min.og max længde man helst skal overholde,for at få en fornuftig afstand til nedbremsning og stop foran diverse.signaler
Mine moduler måler ca 1 meter/STK.
Og tanken var at lave en tilbagemelding for hver meter
Gode råd modtages gerne
Hilsen Søren Tilsig
jeg kører ikke med windigipet, jeg bruger traincontroller. I det program behøver jeg faktisk kun en melder pr blok. Jaja tænker du måske, og hvor lang er den så... Den er den afstand som er fra et sporskifte til næste sporskifte. (Eller længden af et blindspor, dog ikke meget over 4-5m) softvaren styrer nedbremsning af lok. Det kræver selvfølgelig at dine loks kalibreres . Det kan windigipet sikkert også. Du skal selv selvfølgelig også have justeret det der hedder bremsekompesation i TC det hedder sikkert noget andet i dit program. Når det så er på plads kan du justere hvor loket skal stoppe i blokken. i mit program er det faktisk ret præcist på den måde lokkende stopper med 1-2cm nøjagtighed og det er godt nok for mig. Prøv lige om det ikke kan bruges til din løsning. Du sparer jo en del mønter og de kan så bruges på noget andet......
/Brian Ottens
----------------------------------------------------------------------------
Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer: Version 9,
Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01
Peco Spor kode 75
www.mdmjk.dk
www.karensvej7.dk
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Hej Stig
I dag køre jeg som Brian med TC. Men startede med RocRail da det var billigt at gå til i starten og så fik jeg et indblik i hvordan TC og RR fungerer blokmæssigt.
Når man ser på hvordan rigtige tog bremser, kun baseret på praktisk erfaring med Øresundstoget, så er der alle muligheder fra kundevenlig blid opbremsning til en nær-blokering ved stop.... så hvad der er rigtigt og forkert er svært at bestemme.
Men efter egne og delvis DSB erfaringer vil jeg mene (selvom det er mere besværligt) at jeg altid ville bygge en seperat bremse og stop sektion. Det er som Brian skriver unødvendigt i TC. Men det er nu engang mit valg. Jeg har valgt bremse sektionen den fulde bloklængde minus stopsektion på ca 30-40 cm.
Den totale bloklængde er minimum den samlede toglængde for forrige blok kan blive ledig i god tid.
Med min ændring fra RR til TC fungerede det hele bedre og mere stabilt men kræver fortsat meget tilpasning og justering.
MVH Jan
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
stilsig
landbrugs medhjelper
Indlæg: 3
Hej..fint med lidt feedback..altså hvis man deler forløbet mellem 2 signaler op på flere tilbagemeldinger, så får man et bedre 'køremønster".
Er det rigtigt opfattet...gad godt hvis en af jer kunne kontakte mig på tlf.det ville gøre det nemmere for mig...40828489. Søren
Søren Tilsig.modulbyggeri med K skinner
DCC
Indlæg: 359
Jep, det er rigtigt
/Brian Ottens
----------------------------------------------------------------------------
Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer: Version 9,
Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01
Peco Spor kode 75
www.mdmjk.dk
www.karensvej7.dk