Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Märklin 34662 (DSB MY 1111) og Mobile Station 2

Jeg har lovet en ven, at teste hans Märklin MY 1111 med varenummer 34662, men det går ikke så godt.

Jeg anvender en Märklin Mobile Station 2 og jeg tror desværre det er alt alt alt for længe siden, at jeg sidst har skulle køre med et Delta digital lokomotiv fordi jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere.

Lokomotivet er indstillet til digital adresse 72 via "museklaveret" inde i lokomotivet (Dette har jeg tjekket og jeg har også afprøvet andre adresser uden held)

Via min Mobile Station 2 går jeg ind manuelt og lægger et lokomotiv ind med adressen 72, men der er simpelthen ikke "liv i dyret". Det fungerer heller ikke hvis jeg lægger lokomotivet ind via varenummeret 34662 fra lok databanken.

Min ven har testet lokomotivet analogt og her kører det fint rundt, men digitalt driller det altså for mig.

Hvad gør jeg forkert her ? Er der evt én der kan beskrive fremgangsmåden trin for trin, når det drejer sig om de her modeller med "museklaver"

Det skal lige nævnes, at min Mobile Station 2 enhed virker fint med lokomotiver der har en mere moderne dekoder . . . både DCC og Motorola.

På forhånd tak for råd, tips & tricks 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jean

Indlæg: 93

PB

Hej Lasse.

Kunne det tænkes at adresse 72 på din mobilstation er sat op til DCC når du vælger den adresse?

__________________

Jean - Märklin fan.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Jean skrev:

Hej Lasse.

Kunne det tænkes at adresse 72 på din mobilstation er sat op til DCC når du vælger den adresse?

Det tænkte jeg også selv, men protokol på min mobile station er sat til både Motorola og DCC, så det burde vel virke ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

LasseSteen skrev:

Det tænkte jeg også selv, men protokol på min mobile station er sat til både Motorola og DCC, så det burde vel virke ?

Så vidt jeg husker er der ved visse versioner af MS2 firmware et problem med at køre Motorola hvis det "første" lokomotiv i listen er defineret som DCC. - Kan det være det evt. være det problem du oplever her?

Mvh,

Peter

 

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

peterw skrev:

Så vidt jeg husker er der ved visse versioner af MS2 firmware et problem med at køre Motorola hvis det "første" lokomotiv i listen er defineret som DCC. - Kan det være det evt. være det problem du oplever her?

Mvh,

Peter

Det kunne faktisk meget vel være  Shock

Når du skriver "første" lokomotiv, menes der så det første lokomotiv til venstre i displayet ? I så fald vil jeg slette det lok og så forsøge at lægge MY´eren ind på plads nr. 1 istedet 

Tak for tippet  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

LasseSteen skrev:

Det kunne faktisk meget vel være  Shock

Når du skriver "første" lokomotiv, menes der så det første lokomotiv til venstre i displayet ? I så fald vil jeg slette det lok og så forsøge at lægge MY´eren ind på plads nr. 1 istedet 

Tak for tippet  :) 

Jep, der skulle være tale om lok'et længst til venstre.  Smile Giv gerne lyd om det virkede!

Mvh,

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

peterw skrev:

Jep, der skulle være tale om lok'et længst til venstre.  Smile Giv gerne lyd om det virkede!

Mvh,

Peter

 

Hej Peter,
Tusind tak for tippet, det var lige præcis det der var problemet. 

Jeg slettede det første lokomotiv, der var lagt ind som DCC og så kunne jeg så let som ingenting lægge MY´eren ind på adressen. Så tak for det . . . den havde jeg aldrig regnet ud selv  Big smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.