Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 40

PB

Trækkraft fra McK

Det er vist ikke blevet omtalt tidligere her på siden, at McK laver yderligere to udgaver af den allerede planlagte MT, at ER også kommer i rød, og at der kommer nye udgaver af ME (herunder NRFAB i de spøjse farver).

Det er hermed gjort, og det kan så samtidig være en anledning til at skrive lidt om et yndlingsemne hos mange, nemlig hvad vi godt kunne tænke os, at producenterne (i dette tilfælde McK) lavede. McK har ganske vist sat tempoet lidt ned siden starten, men ovennævnte nyheder tyder da på, at der er et vist marked for deres modeller, og en del tyder også på, at mange MJ-folk godt kan finde plads til en model i McK-kvalitet, selv om der er eller har været tilsvarende modeller på markedet allerede.

EA: Spørgsmålet er, hvor længe vi skal vente på ACME, og om ACME i virkeligheden tøver af frygt for at blive ramt af det samme, som ramte Hobbytrade, da de lavede et nyt oplag af MZ IV - nemlig at McK lige efter lancerer en tilsvarende model? Jeg vil hverken spekulere i forløbet om MZ IV eller sprede rygter om EA, for jeg ved absolut ingenting om producenternes forhold til hinanden, men da det røde førerhus fra ME er det bærende element i McK's logo, og da ME tilsyneladende sælger helt pænt, ligner det da en tanke, at McK også kunne have interesse i dens elektriske fætter, der kan laves i næsten lige så mange bemalinger.

MH: I forlængelse af projekt MT ville det godt nok være herligt, om man kunne få denne hos DSB vidt udbredte klassiker i McK-kvalitet.

MA: Nu bliver det mere kompliceret, for Roco har jo solgt en del af dem i årenes løb, men når man ser på MF og ER, som først var blevet opgivet af McK og siden blev lavet i flere eksemplarer end først planlagt, tyder noget som allerede nævnt på, at de fleste godt kan finde plads til en model i McK-kvalitet, selv om den er lavet tidligere af andre.

Like 1 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Mit trækkraft ønske er såmænd stadig en ægte dansk Köf

Og den kunne jeg bruge i grøn, rød/sort og som den ser ud hos Midtjyske Jernbaner.......

Det har jeg så nok ikke råd til, men man må vel gerne drømme Smile

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Er Märklins røde DSB köf for langt væk fra det ?

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Jeg så gerne en Frichs Køf.

Men skulle det være rigtig fedt, blev det en H II, lig H 783, der gennemgår restaurering i Gedser. 

 

På vognfronten kunne de store hjælpevogne være fede at få som industrimodel: https://images.app.goo.gl/d6oqsjqjMEw9Gp5s7

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 1 kan lide
Top

Picture

jw

Indlæg: 29

PB

Jeg savner Frichs firkantede som færdig model (og glæder mig til Marcipanbrøddet)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knarbjerg

Stationsbestyrer

Indlæg: 144

PB  Blog  Hjemmeside

For mig er MH det mest ikoniske rangerlokomotiv og vil helt sikkert komme på indkøbssedlen hvis, Mck skulle beslutte at starte en produktion

__________________

Hilsen Knarbjerg

Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering.
2 skinne Lenz digital
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"

Like 2 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

bygger01 skrev:

Er Märklins røde DSB köf for langt væk fra det ?

Hej Jørgen

Hvis det er denne du tænker på, så ja. Som du måske kan se har jeg den gamle variant, og jeg ville hellere have en med fx skrå næse - og nok helst i grøn

Billede

Mvh

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

En supermodel af MY kunne i den grad være interessant - der er desværre nok allerede produceret i mange varianter, men en ægte dansk MY som ikke har en over 20 år gammel teknologi som Heljans har. Her vil der også være mulighed for mange varianter på få forme, både DSB og privatbaner (det irriterer mig at LJ M38 ikke er kommet i en korrekt udgave). Ser man på MX, så er det jo en ganske velkørende maskine - ja også de nye MZ IV. (nittetællerne vil jo altid kunne finde en detalje eller 2 som kunne være anderledes).

Litra EA jo ACME kan jo ikke tage sig sammen, og der er 3 danske farvevarianter at tage af (plus nogle bulgarske med kender ikke markedet der Smile )

Litra EB kommer i en lind strøm fra mange producenter, så den vil jeg betragte som uinteressant

S-tog - 4. generation, måske også 2. generation

MK ranger

MH ranger

Damp vil jeg ikke forholde mig til, da det ikke er mit interesseområde

Og på vognsiden: Danske UIC personvogne (A, AB, B,BK BD osv) gerne med lys og en for markedet standarddekoder

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Mit største ønske til MCK er faktisk en Eg. 

Der er jo efterhånden en del bemalinger, der kan udsendes.

(Heljans model vil jeg ikke kommentere yderligere på. Især ikke DB Schenker udgaven.)

Men en Ea fra MCK ? Jeg vil sige Ja, Mange Tak 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Min Top 10-ønskeliste til McK er:

  1. IC5
  2. MY
  3. ET (Øresundståg)
  4. S-tog (3. generation)
  5. S-tog (2. generation)
  6. S-tog (4. generation)
  7. EG
  8. EA
  9. MB (lyntog)
  10. BS (lyntog)

 

Mvh Toftegaard

Like 1 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

Toftegaard skrev:

Min Top 10-ønskeliste til McK er:

 1. IC5

---CUT

9. MB (lyntog)

10. BS (lyntog)

 Mvh Toftegaard

Hej Toftegård og andre..

Undskyld mig, men jeg tillader mig lige at spørge:

Hvad er en 'IC5'??

Hvorfor en litra MB, Heljan har jo lavet en litra Ms med et mindre godt resultat, og derfor sikkert ønsket af mange, hvis modellen kunne være velkørende, og så kunne MCK derudfra lave en litra Mb, da det ikke er det helt store der skal lave anderledes.

Hvad er Litra Bs?? Er det en styrevogn til litra Ma??

 

__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 178

PB  Blog  Hjemmeside

IC5 (APO) var/er en vognstamme på 5 vogne, hvor de 2 styrevognene ligner litra Me/Ea.

Vognene køre i dag i Iran, ligesom flere B og Bn vogne gør.

https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=4

Litra MB er en 4 vognsstamme af MS lyntoget, hvor der er visuelle forskelle på MS og MB, selv om det er MS lyntog der er sat en ekstra vogn i, da de første 4 MS lyntog viste sig ikke at være nok og med nye længere færger, blev der plads til den ekstra vogn.

MS
https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=1

MB
https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=2


litra Bs kan være fra Ma lyntoget!
https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=3

Eller damplokomotivet litra Bs
https://www.jernbanen.dk/damp.php?s=1&litra=BS&typenr=2

 

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

trainmad skrev:

Hej Toftegård og andre..

Undskyld mig, men jeg tillader mig lige at spørge:

Hvad er en 'IC5'??

Hvorfor en litra MB, Heljan har jo lavet en litra Ms med et mindre godt resultat, og derfor sikkert ønsket af mange, hvis modellen kunne være velkørende, og så kunne MCK derudfra lave en litra Mb, da det ikke er det helt store der skal lave anderledes.

Hvad er Litra Bs?? Er det en styrevogn til litra Ma??

Hej, her er præcise referencer til omtale på Jernbanen.dk:

  1. IC5 - https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=4
  2. MY - https://www.jernbanen.dk/motor.php?s=8&litra=MY&typenr=2
  3. ET (Øresundståg) - https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=7
  4. S-tog (3. generation) - https://www.jernbanen.dk/s-tog.php?typenr=53
  5. S-tog (2. generation) - https://www.jernbanen.dk/s-tog.php?typenr=52
  6. S-tog (4. generation) - https://www.jernbanen.dk/s-tog.php?typenr=54
  7. EG - https://www.jernbanen.dk/motor.php?s=8&litra=EG&typenr=
  8. EA - https://www.jernbanen.dk/motor.php?s=8&litra=EA&typenr=
  9. MB (lyntog) - https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=2
  10. MS (lyntog) - https://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=1

 

DSB IC5 er også omtalt her https://da.wikipedia.org/wiki/IC5. Jeg har rettet "10. BS (lyntog)" til det korrekte "10. MS (lyntog)". Beklager!

Mvh Toftegaard

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

CH

Indlæg: 65

PB

Klart MH, der trænger til at komme en opdateret version. Og der er jo forskellige epoke III- og IV-varianter. 

Et nyt MS-lyntog, der kan laves i nogle varianter.

Af damp især R-maskinen. Med den interesse der er for gør-det-selv-projekter må, må der være basis for en.  Og der er ikke så mange af os, der vil give godt 14.000 kr. for en færdig model.

Mvh

Claus

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Heh, det her handler jo som så meget andet om smag og behag... Smile  Jeg er f.eks. ikke rigtig til damp-materiel, men jeg ville helt sikkert være køber til

* Ægte dansk Frichs-Køf
* MH 
* Apo-lyn / "IC5"
* EA
* 2. og 3. g S-tog 

På måske-listen står 
* MS-lyntog
* MY "lavet fra ny"

Mvh Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

JPK

Indlæg: 15

PB

Spændende. Personligt håber jeg der er hold i 'rygtet'. Må man spørge, hvor informationen kommer fra? McK har ikke opdateret deres nyhedsside siden maj sidste år. Intet nyt vedr MT, som jeg selv går og venter på. Vil også uden tøven købe en ME (i rød/sort), hvis der kom flere på markedet. 

Jeg er kæmpe fan af McK, idet jeg finder detaljeringsgraden uden sammenligning. Men kommunikationsniveauet kunne godt kunne trænge til et løft. Synes det er ærgerligt, at sådanne nyheder skal læses på et forum og ikke deres hjemmeside. 

Mht ønsker: en MY. Og skulle jeg købe flere vogne, så et 'genoptryk' af deres blå Bn vogne

Like 0 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 118

PB

Informationen om de nye modeller kommer fra McK's hjemmeside.

Det fremgår under de enkelte litra under 'Modeller' http://mck-h0.dk/modeller/

(Se under ME, MT og ER)

mvh

Niels Kristainsen

Like 3 kan lide
Top

Picture

nr1forme

Indlæg: 38

PB

Rigtigt gode nyheder! 

Findes der en forventet leveringsdato for nyoplaget af ME?
Det står ikke noget om det på hjemmesiden.

Mvh!

Emil

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Rangermaskiner 
(MH)
(MT)
MK

Togsæt
MB
(MS)
Apo-lyn + trækkraft

Strækningsmaskiner
Her er der efterhånden ikke meget tilbage, når jeg ikke vil købe maskiner med pantografer.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 405

PB

Mit store ønske er en køf. De har været på stort set alle stationer med rangering og mange er stadig i drift, selv privatbaner.

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

JPK

Indlæg: 15

PB

nktog skrev:

Informationen om de nye modeller kommer fra McK's hjemmeside.

Det fremgår under de enkelte litra under 'Modeller' http://mck-h0.dk/modeller/

(Se under ME, MT og ER)

mvh

Niels Kristainsen

 

Tak! Det havde jeg ikke set (de skjuler det godt)

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nr1forme

Indlæg: 38

PB

Hej!

Jeg har lige været i kontakt med Ken Rosa fra Hobbykæden. 
Han oplyser at de "nye" ME lokomotiverne forventes i september 2021. Men han opfordrer allerede nu at hvis man ønsker sikre sig om et lokomotiv så må man sende en besked og forudbestille. Der produceres kun 100 stk af DSB varianterne og kun 50 af NRFAB varianten så de kommer hurtigt bli udsolgte. 

Mvh!

Emil

Like 0 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 40

PB

Godt at se, at jeg ikke er det eneste medlem af den menighed, der vi sige "ja og amen" til nye lokomotiver fra McK - og at MH og EA også står højt på listen hos andre. Wink

Jeg kunne også godt tænke mig en MY, men da den er lavet af mange andre producenter allerede, tvivlede jeg på, at der kunne være grundlag for at lave den hos McK, og jeg skrev den derfor ikke på i første indlæg. Nu da jeg kan se, at der er flere andre, der nævner den, tilslutter jeg mig dog meget gerne.

Da jeg allerede har ME 1535, overvejer jeg lige, om jeg virkelig skal have dobbelt op med ME 1507, men hvis man ikke har en rød/sort ME allerede, ville jeg ikke være et sekund i tvivl. Alle modeller fra McK er flotte, men ME hører (sammen med MZ1445 og 1458) efter min mening til de største mesterværker i min lille samling.

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

DSB1989 skrev:

Godt at se, at jeg ikke er det eneste medlem af den menighed, der vi sige "ja og amen" til nye lokomotiver fra McK - og at MH og EA også står højt på listen hos andre. Wink

Jeg kunne også godt tænke mig en MY, men da den er lavet af mange andre producenter allerede, tvivlede jeg på, at der kunne være grundlag for at lave den hos McK, og jeg skrev den derfor ikke på i første indlæg. Nu da jeg kan se, at der er flere andre, der nævner den, tilslutter jeg mig dog meget gerne.

Da jeg allerede har ME 1535, overvejer jeg lige, om jeg virkelig skal have dobbelt op med ME 1507, men hvis man ikke har en rød/sort ME allerede, ville jeg ikke være et sekund i tvivl. Alle modeller fra McK er flotte, men ME hører (sammen med MZ1445 og 1458) efter min mening til de største mesterværker i min lille samling.

Og MZ1445 er "kun" produeret for McK af Hobbytrade,  ikke en nyudvikling, mn den er flot Smile

Har selv 3 x ME, 2 x MZ & 2 x MX (+2 fra Dekas, som jo designer for McK)

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Jeg vil ikke sige nej til et par My´ere i MCK kvalitet. Men jeg tror det er tvivlsomt.

Men en Ea, det håber jeg også på. Der er alligevel en del udgaver/bemalinger der kan laves.

  • Rød/Sort (Naturligvis)
  • Den blå DSB
  • Den ny-røde DSB
  • Railion udgaven fra 2001, uden DSB påskrift
  • . . . og så synes jeg faktisk selv, at den gør sig rigtig godt i DB Verkehsrot bemaling, som den kører i Bulgarien. Den ville jeg da ikke have noget imod, at have i samlingen også  Smile

Og hvis nu MCK vil kaste sig over et strøm-lok, så lad os som sagt også få en ordentlig Eg´er i MCK kvalitet. Der er jo også mulighed for salg til udlandet, da jeg ved den er efterspurgt af mange af vores modeltogs-venner syd for grænsen  Laughing out loud

Det næste her står så helt for min egen regning, men jeg tror faktisk der er sandsynlighed for, at Eg´erne på et tidspunkt vil være fortid i DK. Jeg tror de flytter til DB Cargo i Tyskland på ét eller andet tidspunkt, nu når Vectron er godkendt til kørsel i DK. Men det er som sagt bare en helt egen betragtning. Vi må se. Men hvis Eg´erne skulle flytte til Tyskland, så er der jo bare endnu mere salg i en flot vellignende model  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

gmmz

Lokomotivfører

Indlæg: 83

PB

Jeg kunne jo,godt tænkemig,

at der blev lavet en korrekt Wlabr,

den engelske sovevogn, så nattoget kunne blive korrekt.. 

__________________

mvh

Søren Andersen

Like 1 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

gmmz skrev:

Jeg kunne jo,godt tænkemig,

at der blev lavet en korrekt Wlabr,

den engelske sovevogn, så nattoget kunne blive korrekt.. 

Rigtigt, det kunne være ganske interessant! Men lidt et niche-produkt måske. De fleste kunder til den vogntype er nok at finde i UK hvor den foretrukne skala jo er OO / 1:76.

Jeg har selv et byggesæt fra Mikkel Elling / Kalundborg-modellerne liggende, hvilket sikkert kan blive OK men naturligvis ikke får den detalje-rigdom en McK model ville have.
(- Men i det mindste i langt bedre overensstemmelse med originalen end Lima's 1:76 model indrangeret i et 1:87 tog... Wink )

Mvh Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Nu er der jo nok stadigvæk mange, der stadig kører epoke III, så på deres vegne vil jeg foreslå:

Lyntog, MB firevognstog
MK/FK
MH
Litra R (II), for dem der kører jysk Big smile
Litra H (II), for dem der kører jysk Big smile

AD/AY
AX
A og B i vinrød udgave (findes brugt ja, men er blevet meget sjældne)
DD
DJ
S (I)

Venlig hilsen

Lars


 

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 2 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 589

PB  Blog

Nu er det ganske gratis at ønske, så jeg kunne godt tænke mig at se damplokomotiverne H(II) og O.

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

rejsing59

Laboratorie arbejdere, beton og grus industri

Sweden

Indlæg: 18

PB

Lyntog MB + MS

Damp S

Vogn AD/AY

Venlig hilsen,

Paul

__________________

Paul

Like 1 kan lide
Top

Picture

Cooldad

Indlæg: 26

PB

Jeg kan helt klart tilslutte mig Siemens MK rangermaskine: https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=182&lokid=942

I modsætning til mange af de andre ønsker, så fås der ikke allerede en MK... end ikke hos udenlandske små-producenter. Den vil helt klart være udfordrende at få trækkraft i med kun 2 aksler, så den skal måske ha lidt magnethjælp. Jeg er dog sikker på, at der ville blive langet MANGE af dem over disken.

Mvh

Klaus

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

MK ville være spænnene. Det med de to aksler er vel ikke noget problem. Roco har med sin Köf bevist at selv med 1 trækkene aksel er der masser af power, uden magneter. https://youtu.be/9KEBucXkQjk

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cooldad

Indlæg: 26

PB

Ja, der er sandelig fin træktraft!! Typisk Roco som laver materiel der kan mere end og stå og se fin ud i en vitrine Smile Det kunne da være at man skulle opfordre Roco til lave en sådan... de bruges f.eks også i Tyskland og Holland.

Kan se at MK tidligere er blevet diskuteret: https://www.sporskiftet.dk/forum/dsb-mk

Også udenlandske har den på agendaen: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56217.0 

Kleinspoor har tidligere lavet den: https://issuu.com/jsport65/docs/kleinspoor_2004n/1?ff (Dem har jeg tidligere skrevet til uden at få svar)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

MH og R-maskine

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Cooldad skrev:

Kleinspoor har tidligere lavet den: https://issuu.com/jsport65/docs/kleinspoor_2004n/1?ff (Dem har jeg tidligere skrevet til uden at få svar)




Faktisk har KleiNSpoor allerede produceret en model af Litra MK, sidst i sidste århundrede. Kun ikke under sit eget navn, men på vegne af OKT Model Import. OKT Model Import var Ove Kirk Thomsens firma. Desværre døde Ove for et par år siden. Hans firma eksisterer ikke længere.

KleiNSpoor producerede ikke den hollandske version af dette lokomotiv, der blev annonceret i 2004, fordi der ifølge firmaet ikke kunne findes et passende drev. KleiNSpoor er et lille firma og producerer kun modeller i små udgaver. Så det kan ikke producere motorer selv. Jeg estimerer chancen for, at KleiNSpoor nogensinde vil lave en model af Litra MK på 0,01%. Derfor er mit håb knyttet til McK (selvom jeg er tilfreds med den model, jeg nu ejer).

Min MK-lokomotivet:
BilledeBillede

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Der for lidt, der ønsker en Frichs Firkant.

Der må da findes motor del, der let kan bruges ?

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

MK lokomotivet fra KleiNSpoor var udført noget simpelt og levede knap - heller ikke dengang - op til tidens krav. Det kunne købes hos OKT i Gentofte, jeg sprang over.

Hvis der skulle fremstilles et Frichs "firkantet" lokomotiv, hvilket skulle det så være? Hver privatbane havde jo nærmest sin egen udgave.

 

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cooldad

Indlæg: 26

PB

Svend: Ja der er mange at vælge imellem: https://mortenschmidt.piwigo.com/index?/category/444-mk_railion_db_schenker_rail_db_cargo

Man kunne starte med DSB som de er født som Smile Der er en del DB, men det kræver jo næsten en patieret udgave, hvor man kan se DSB inde under Smile

Mht "firkantet", ja så er det naturligvis ikke et smukt lokomotiv, men trods alt et temmelig udbredt lok på de danske rangerterræner, efter at MH'erne blev faset ud.

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Cooldad skrev:

Mht "firkantet", ja så er det naturligvis ikke et smukt lokomotiv, men trods alt et temmelig udbredt lok på de danske rangerterræner, efter at MH'erne blev faset ud.

Mh Frichs Firkantet tænkes nok på en af disse modeller: LJ M 9 blev bygget af Frichs i 1934 (jernbanen.dk) 

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 40

PB

Så er der nyt fra McK igen: https://mck-h0.dk/nyheder/

Det mest interessante er naturligvis det sidste i nyheden fra 3. april - nemlig en formnyhed eller to i årets løb, men der er nok ikke så meget andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed...

Noget andet bemærkelsesværdigt er, at hele den seneste portion ME er med lyd. Det er naturligvis op til McK at beslutte, hvordan lokomotiverne skal udstyres, men da jeg ikke selv kører med lyd, må jeg for mit eget vedkommende sige, at det vil være meget ærgerligt, hvis det ikke længere bliver muligt at få lokomotiver fra McK uden lyd. Det er trods alt 500-700 kr. for en funktion, jeg ikke vil have den store glæde af. Puzzled

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

DSB1989 skrev:

Noget andet bemærkelsesværdigt er, at hele den seneste portion ME er med lyd. Det er naturligvis op til McK at beslutte, hvordan lokomotiverne skal udstyres, men da jeg ikke selv kører med lyd, må jeg for mit eget vedkommende sige, at det vil være meget ærgerligt, hvis det ikke længere bliver muligt at få lokomotiver fra McK uden lyd. Det er trods alt 500-700 kr. for en funktion, jeg ikke vil have den store glæde af. Puzzled

Tag en snak med din forhandler og han skifter sikkert dekoderen og refunderer noget af forskellen - alternative lad være med at bruge F1 m.v.

Jeg tænker at McK kigger på hvad forhandlerne køber og kan sikkert se at modellerne med lyd ryger først og derfor vælger at kun tilbyde dette.

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 79

PB

MEerne er nu hos forhandlerne jeg modtog mit exemplar idag og det er simpelthen en fantastisk model! 5 stjerner her fra Smile

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.