Kære Thomas
I forbindelse med "farverne på LB busser" kunne jeg se at du havde en hjemmeside. Så jeg var lidt nysgerrig og gik ind på den og så nogle ting du ville lave i fremtiden bl.a. ombygge nogle ROCO litra N til nogle mere "korrekte" N´er!
Jeg ved ikke om du er det bekendt, men de to viste modeller -202 og 203 - kan du faktisk sætte på sporet og køre med dem næsten 100 % korrelt som de er.
N 202 kørte faktisk som den er på modellen frem til omkring 1953/1954 hvor den fik KUN røgplader og de af den tyske type "Reichsbahn Witte" monteret direkte på røgkammeret og ikke som hos DSB med jernbånd.
N202 ukendt dato og fotograf, arkiv Lokomotivet.
N 203 fik faktisk kun ført barrierepladen frem og monteret "havebænken", ikke andet.
Foto Svend Jørgensen, Nyborg 1953, arkiv NJSK
Begge fik slampotter og Ackermann sikkeredsventiler og formindsket kulrum, men se ellers på billederne. En lille nem ændring er lige at slibe markeringen på tværs oven på røgkammeret væk (der hvor fødevandsforvarmeren oprindeligt sad på BR 50. Du kan bruge dine N´er sådan groft frem til ca. 1954 unden ændringer og uden snenæser.
Og så er det da - synes jeg - morsomt at have en N eller to fra deres tidlige begyndelse i udseende end "alle de andre"
Med venlig hilsen og fuldstændigt OT fra LB busfarver
Steffen Dresler
Steff