Picture

muhko

Indlæg: 2

PB

Litra og vægt

Er der nogen der kan hjælpe mig med en lille opgave jeg har fået. Hvilket litra har denne vogn og hvor meget vejer den tom?

http://www.112alarm.dk/2011/dsb1/dsb1.htm

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Du kan se data for vognen her:

http://ddsv.hr/vagon_uacns-z_eng_1.html

Som du kan se er det en Uancns vogn der max kan veje 90 ton.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

muhko

Indlæg: 2

PB

Mange tak for hjælpen, det var lige det jeg skulle bruge

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Hjulsættene på bogien ser ud til at være kørt hver sin vej i et sporskifte. Hvorfor trækker man ikke vognen tilbage på plads i samme retning igen?

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"martindahl" skrev:
Hjulsættene på bogien ser ud til at være kørt hver sin vej i et sporskifte. Hvorfor trækker man ikke vognen tilbage på plads i samme retning igen?

De har endda værktøjet til at trække vogne med.....

Klaus

P9220008

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

erikolsen1954

maskiningeniør

Ishøj

Indlæg: 377

PB  Hjemmeside

"martindahl" skrev:
Hjulsættene på bogien ser ud til at være kørt hver sin vej i et sporskifte. Hvorfor trækker man ikke vognen tilbage på plads i samme retning igen?

Gør man det, risikerer man at smadre et dyrt sporskifte.

__________________

Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

der er vis ikke så maget at smader da rummer meller tungen og skinne er fyldt op med is

var det på et lukker område hade man sikkert gjort det men nu er det jo sjovet Smile

og man kan godt trækker den tilbage langsomt uden at smader noget jeg laver det sammer på hellerup st sidste sommer med nogen ks vogen låseboldten vare falle af og der trak vi den bare langsom tilbage Cool Cool

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knarbjerg

Stationsbestyrer

Indlæg: 145

PB  Blog  Hjemmeside

"miken" skrev:
der er vis ikke så maget at smader da rummer meller tungen og skinne er fyldt op med is var det på et lukker område hade man sikkert gjort det men nu er det jo sjovet Smile og man kan godt trækker den tilbage langsomt uden at smader noget jeg laver det sammer på hellerup st sidste sommer med nogen ks vogen låseboldten vare falle af og der trak vi den bare langsom tilbage Cool Cool

Tollerencerne i sporskifter er små og belastningen fra selv en tom vogn, som afsporer, er meget store. Derfor er der temmelig strenge regler for, hvad man må og ikke må efter en afsporing.

Hvis man bare begynder at trække vognen i Vejle tilbage igen, vil der være stor risiko for at beskadige tunger og betjeningslås yderligere.

I SR § 90 pkt 4.2 står der:

"Ved afsporing skal baneteknisk personale og, hvis afsporingen er sket i et centralsikret sporskifte, også sikringsteknisk personale, undersøge afsporingsstedet. Spor og sporskifter må ikke anvendes, før det teknisk sagkyndige personale har givet tilladelse".

I Vejle er afsporingen sket i forbindelse med en sikret overkørsel. Det gør ikke situationen mindre kompliceret.

Forholdene på Hellerup Station var jo lidt specielle sidste sommer på grund af ombygningen, men jeg tvivler på at det at trække afsporede Ks vogne tilbage gennem et sporskifte, for at få dem på sporet igen, er foregået helt efter bogen.

Materiel der har været afsporet skal også efterses og godkendes før det må køre igen...

__________________

Hilsen Knarbjerg

Dansk epoke III med fokus på køreplanskørsel og rangering.
2 skinne Lenz digital
http://www.knarbjerg.blogspot.com
Også på YouTube: Søg efter "Knarbjerg Banen"

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Man skal passe på hvad man praler med rundt om på de forskellige debatforum´er og nyhedsgrupper. Det er ikke kun glade amatører der læser med her (og der).

Det er ikke kun sporskiftet der skal ses efter i forbindelse med en afsporing. Også det køretøj der er (eller har været) afsporet, skal efterses af fagpersonale, inden det sættes i drift igen. Hvis man ikke ved det, er man selv en amatør - af den farlige slags.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

"Svend" skrev:
Man skal passe på hvad man praler med rundt om på de forskellige debatforum´er og nyhedsgrupper. Det er ikke kun glade amatører der læser med her (og der).Det er ikke kun sporskiftet der skal ses efter i forbindelse med en afsporing. Også det køretøj der er (eller har været) afsporet, skal efterses af fagpersonale, inden det sættes i drift igen. Hvis man ikke ved det, er man selv en amatør - af den farlige slags.

jeg sage ikke noget om hvordan og hvornår vi træk den tilbage det gjore vi efter trafikvagten var kommer og der bliv også laver en synegi på det men mer var der ikke i det og så trak vi vogen tilbage

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Flot :?

Først prøver I at køre sporskiftet op (og endda med påsat låsebolt). Derefter sporsætter I selv - stik mod alle regler og fornuft - vognen og endelig bliver den afsporede vogn ikke efterset af fagkyndigt personale. For ikke at tale om sporskiftet .....

Hvad havde i gang i :?: Hvis det havde været ombord på et skib, ville man have kaldt det dårligt sømandskab :!:

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

"Svend" skrev:
Flot :? Først prøver I at køre sporskiftet op (og endda med påsat låsebolt). Derefter sporsætter I selv - stik mod alle regler og fornuft - vognen og endelig bliver den afsporede vogn ikke efterset af fagkyndigt personale. For ikke at tale om sporskiftet .....Hvad havde i gang i :?: Hvis det havde været ombord på et skib, ville man have kaldt det dårligt sømandskab :!:

føst var bane lukker ned og ingen sikrings anlæg virke så ingen fejl der

og man køre jo ikke et sporskifte op for sjovet med minder det er i fredercia hvor de har 4 med fjeder så den selv køre på plads igen Smile

alle sporskifter var sat til manuel skift med jernstan der for låseboldt da den føste fremgang måde ikke var rigtig fordi der var for mangen afsporinger så laver banedk en nye fremgangmåde ang låseboldt så antal af afsporinger ikke var så høj men de skete da stadig

alle vogen bliv set efter ind den kom ud og køre igen og

nu ved jeg ikke hvad du laver af arb men når man arb 12 t om dag 7 dag om uge i 6 md så sker der noget lort også selv for den bedste det har tiden vist så kan du kalder det dårligt ranger arb men man laver jo fejl vi er mensker

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Min opfattelse er, at I ikke har haft tilstrækkelig erfaring, uddannelse i og viden om det i har foretaget jer.

Noget tyder også på, at arbejdstidsreglerne har været er overtrådt.

Utilstrækkelig viden og træthed er ikke nogen god cocktail Oups

Jeg ved ikke hvilke og hvor mange private entreprenører der har arbejdet på stedet - men der har tydeligvis manglet tilstedeværelse af egentlige fagligt funderede jernbanefolk fra Banedanmark til at holde øje med hvad der skete.

Slut herfra

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

"miken" skrev:
"Svend" skrev:
Flot :? Først prøver I at køre sporskiftet op (og endda med påsat låsebolt). Derefter sporsætter I selv - stik mod alle regler og fornuft - vognen og endelig bliver den afsporede vogn ikke efterset af fagkyndigt personale. For ikke at tale om sporskiftet .....Hvad havde i gang i :?: Hvis det havde været ombord på et skib, ville man have kaldt det dårligt sømandskab :!:
[....}nu ved jeg ikke hvad du laver af arb men når man arb 12 t om dag 7 dag om uge i 6 md så sker der noget lort også selv for den bedste det har tiden vist så kan du kalder det dårligt ranger arb men man laver jo fejl vi er mensker

Der findes simpelthen ikke undskyldninger, der kan retfærdiggøre fejl, som begåes under de forhold, som du der beskriver.

Det er hamrende ulovligt at planlægge arbejde under de betingelser, og jeg håber du har mod nok til at sige fra, inden der sker noget rigtig alvorligt med dødelig udgang og alt det der. Dine faglige repræsentanter har tilsyneladende ikke, men "den slags" er måske slet ikke velkomment i dit firma? Forhåbentlig er der i det mindste fuldstændig orden i indbetaling af løn, overarbejdsbetaling og pension?

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

miken

kjellerup

Indlæg: 347

PB

"Willie Garvin" skrev:
"miken" skrev:
"Svend" skrev:
Flot :? Først prøver I at køre sporskiftet op (og endda med påsat låsebolt). Derefter sporsætter I selv - stik mod alle regler og fornuft - vognen og endelig bliver den afsporede vogn ikke efterset af fagkyndigt personale. For ikke at tale om sporskiftet .....Hvad havde i gang i :?: Hvis det havde været ombord på et skib, ville man have kaldt det dårligt sømandskab :!:
[....}nu ved jeg ikke hvad du laver af arb men når man arb 12 t om dag 7 dag om uge i 6 md så sker der noget lort også selv for den bedste det har tiden vist så kan du kalder det dårligt ranger arb men man laver jo fejl vi er mensker
Der findes simpelthen ikke undskyldninger, der kan retfærdiggøre fejl, som begåes under de forhold, som du der beskriver.Det er hamrende ulovligt at planlægge arbejde under de betingelser, og jeg håber du har mod nok til at sige fra, inden der sker noget rigtig alvorligt med dødelig udgang og alt det der. Dine faglige repræsentanter har tilsyneladende ikke, men "den slags" er måske slet ikke velkomment i dit firma? Forhåbentlig er der i det mindste fuldstændig orden i indbetaling af løn, overarbejdsbetaling og pension?

nu tror jeg at den her tråd er på det forkerte spor

1 man planlækker ikke en afsporing

2 jeg kan godt sige fra der er jo nogen særlig regler ved sporombygning

3 jo min faglige repræsentant er skam i mit firma

4 løn ja den er go

det her var mit sidste indlæg på den her tråd

__________________

Mvh

Michal Sønder

Min modelside (underombygning)
http://www.miken.dk

3-skinne H0, K-skinner via moduler 
Tilbagemelling via s-88-n print fra svend brandt (tyskland) bygge af (speed180)
esu 50000/windigipet 2012

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.