Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Hvad fandt du af modeltog under juletræet i 2006

Hvad fandt du af modeltog under juletræet :?:

For mit ejet vedkommende, fandt jeg ikke noget til banen, da min kæreste have givet mig tingene i løbet af måneden, så min "julehøst" ser sådan her ud...

Marklin krokodille

Marklin Blå Myér

Lux skinnerensnings vogne

1 lille dreng på 4200 gram Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud den bedste julegave af alle

Jul er ikke jul, uden en modeltogs pakke Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"peter e" skrev:
1 lille dreng på 4200 gram Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud den bedste julegave af alle
Stort tillykke med ham, lå han også undertræet eller kom han med storken. :roll: Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Jeg regner ikke med at finden noget modeltog under træet i aften, men så er overraskelsen også det større hvis det sker. Laughing out loud

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Stort tillykke med ham, lå han også undertræet eller kom han med storken.

Næ do, lavet og født på den gode gammel davs måde :oops: Laughing out loud :oops:

Og rigtigt mange gange tak

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

DSB Litra E - en herlig bog. Smile

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Peter.

"peter e" skrev:
... så min "julehøst" ser sådan her ud...Marklin krokodilleMarklin Blå MyérLux skinnerensnings vogne1 lille dreng på 4200 gram Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud den bedste julegave af alle

Ja, det var jo lige før, jeg syntes, du havde byttet om på rækkefølgen: Den sidste er så absolut den største gave :!:.

Nyd det - du fortryder aldrig!

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Ja, det var jo lige før, jeg syntes, du havde byttet om på rækkefølgen: Den sidste er så absolut den største gave .

Næ nej, det er jo en side om modeltog, griner, men ja han er den størrest gave i år, og den 5 i rækken af hjemmeboende børn...... :oops: :oops:

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Bortset fra det:

Min tog-relaterede julegave var 'Engesvang station' fra MKB Modelle - se her: Engesvang station.

Da jeg blev forsynet med kontanterne og selv måtte forestå indkøbet, har jeg haft mulighed for at snyde - så det varer ikke længe, før jeg kan tilføje billeder af dette fantastiske byggesæt.

Stationen kommer til at indgå i min kommende Reolbane - se mere under layout, når jeg er færdig med at måle modellen op. Banen har tema i Midtjylland, så det kunne jo næsten ikke være andre modeller.

For 600,- kr. pap - :!: - jeg har altid sværget til plastic - men efter min første oplevelse med laserskåret pap kan jeg kun sige, at det er stærkt vanedannende Wink.

Mere følger.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Peter.

"peter e" skrev:
... og den 5 i rækken af hjemmeboende børn...... :oops: :oops:

Nå, ja, så behøver jeg vist ikke fortælle dig om glæderne! Men der er nu noget over sådan en lille størrelse, uanset hvad...

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
Jeg regner ikke med at finden noget modeltog under træet i aften.

Som forventet var der intet modeltog. Så er det godt jeg selv købte noget i starten af måneden. Wink

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Juhuu. Der var et enkelt modeltog under træet her. Det var Rocos nye rangermaskine. DSB ML 6.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Stationen kommer til at indgå i min kommende Reolbane - se mere under layout, når jeg er færdig med at måle modellen op. Banen har tema i Midtjylland, så det kunne jo næsten ikke være andre modeller.
En rigtigt fin station, og meget flot udført, det bliver spændene at se dine billeder fra dette layout Smile
Citat:
Juhuu. Der var et enkelt modeltog under træet her. Det var Rocos nye rangermaskine. DSB ML 6.
En dejlig lille firkante klods Laughing out loud Laughing out loud , men hvordan kører denne roco maskine :?:
Citat:
Som forventet var der intet modeltog. Så er det godt jeg selv købte noget i starten af måneden.

Så få man også kun det man ønsker sig mest, men man mister noget af det sjove...

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Peter.

"peter e" skrev:
Citat:
Stationen kommer til at indgå i min kommende Reolbane - se mere under layout, når jeg er færdig med at måle modellen op. Banen har tema i Midtjylland, så det kunne jo næsten ikke være andre modeller.
En rigtigt fin station, og meget flot udført, det bliver spændene at se dine billeder fra dette layout Smile

Jeg har foreløbeligt lagt sporplanen under Layout.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"peter e" skrev:
Citat:
Det var Rocos nye rangermaskine. DSB ML 6.
En dejlig lille firkante klods Laughing out loud Laughing out loud , men hvordan kører denne roco maskine :?:

Umiddelbart ret dårligt, desværre. Når den kører, så kører den enormt godt. Men når den kommer ind på et skinnestykke med tilbagemelding, hvor den ene skinne er isoleret (Märklin C skinner), så går den meget ofte i stå. Det kunne tyde på at der er dårligt strømoptag fra hjulene, og at det egentlig er 2-skinne hjul, der stadig er isolerede, og så blot er forbundne længere oppe i lok'et.

Men det er kun spekulationer endnu. Jeg har ikke splittet den ad for at se efter. Jeg skal først lige overveje om jeg selv gider pille, eller om den skal tilbage til forhandleren i stedet.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mads H

Studerende på HTX Thisted

Indlæg: 662

PB  Hjemmeside

1 márklin feuervehr startsæt med Mobile Station.

DSB unimog fra rocco modelle

WV DSB service vogn

4 personbiler.

4modeelhuse

Det var min høst.

__________________

Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fendt930

landbrugselev

Indlæg: 69

PB

Jeg fandt en dejlig Maerklin blå MY´er under træet i år, og den kører bare perfekt og det samme gælder lyden, man skulle næsten tro man stod ved siden af en rigtig når man hører den

__________________

Rigtige mænd går i kloster....Asmildkloster Landbrugsskole

H0, AC, Mobile Station, Epoke III-V, Dansk

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Jeg fandt en dejlig Maerklin blå MY´er under træet i år

En rigtigt dejlig maskine, men men, husk at give den lidt olie, inden den få kørt for meget, marklin har sjukket her, så nogle maskiner er smurt, andre ikke :!: :!: :!:

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fendt930

landbrugselev

Indlæg: 69

PB

mange tak for oplysningen, jeg må straks ind og gi den et par dråber... Laughing out loud

__________________

Rigtige mænd går i kloster....Asmildkloster Landbrugsskole

H0, AC, Mobile Station, Epoke III-V, Dansk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
"peter e" skrev:
En dejlig lille firkante klods Laughing out loud Laughing out loud , men hvordan kører denne roco maskine :?:
Umiddelbart ret dårligt, desværre.

Så har jeg været en tur i butikken med den, og efter nogle forsøg på at udbedre fejlen, så gav vi op og jeg fik et nyt eksemplar med hjem. Og den kører bare SÅ meget bedre. Der er ingen problemer med den nye, så det må bare have været et mandags-eksemplar, jeg var udsat for.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Stefan

Indlæg: 78

PB

Jeg fik en masse landskabs relaterede ting som nok skal vente med at blive taget i brug forløbig Smile

__________________

Hilsen
Stefan
Tog på hjernen, ikke støv Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Jeg fik (I Spanien giver vi gaver den 6. januar!!! (Hellig tre Konger -de er jo katolikker Wink ) Märklins nye V80. Ret smuk model, som dog skal modificeres en lille smule. (kabineindretning 1mm for hoejt lejret)

Koerer motormaessigt godt, men "vakler" en del hen over skinnerne. Isaer over sporskifter..?

Andre som har V80'eren?

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.