Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

DANSCALE - 1:87 byggesæt i resin

DANSCALE er en helt ny producent af byggesæt af danske bygninger i 1:87.

Byggesættene er resinstøbt og med tilhørende dele i messing.

Pt. er der ikke så mange modeller i sortimentet - ledvogterhus, DSB trinbræt 1929 samt Turup sprøjtehus - men produktionsplanen for 2010 ser ganske spændende ud.

Hvis man ikke selv har mod på at male og samle byggesættene, så kan disse også købe som færdige modeller ved henvendelse til DANSCALE.

Forhandlernettet er ikke stort - pt. kun 6 forhandlere fordelt over hele landet - men mon ikke der snart vil komme flere til.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Danscale har sørme en hjemmeside også. Wink

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

"Willie Garvin" skrev:
Danscale har sørme en hjemmeside også. Wink

Det har de så sandelig også.

Tak for hjælpen Willie, det havde jeg da helt overset Wink

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Velbekomme da.

Jeg glæder mig til at se, hvad firmaet finder på at sende på gaden. Foreløbig ser det sgi´lovende ud for en epoke III'er som mig; 3001 "Hus med forretning" ser meget nydelig ud.

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

"Torben Z." skrev:
DANSCALE er en helt ny producent af byggesæt af danske bygninger i 1:87.

Hvad mener du lige med helt ny??

Så vidt jeg ved har de da eksiteret siden minimum 2004.

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Danscale har også tidligere været oppe i denne tråd: http://www.sporskiftet.dk/node/3976 (okt 2009)

Det er nogle fine bygninger, men Alex skal passe på, at de ikke bliver for specielle. Det er nok begrænset, hvor mange der vil købe f.eks. en redningsstation.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

"Torben Z." skrev:
DANSCALE er en helt ny producent af byggesæt af danske bygninger i 1:87.
"trn85" skrev:
Hvad mener du lige med helt ny??Så vidt jeg ved har de da eksiteret siden minimum 2004.

Du er da rimelig tæt på.

Iflg. Alexander er firmaet startet i 2003 - formålet var at starte en produktion af nogle danske jernbanefærger (det blev ikke til noget med det projekt).

Produktionen af modelhuse er startet i slutningen af 2009, så det er vel rimeligt, at kalde DANSCALE for en ny producent.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

trn85

Indlæg: 259

PB

"Torben Z." skrev:
"Torben Z." skrev:
DANSCALE er en helt ny producent af byggesæt af danske bygninger i 1:87.
"trn85" skrev:
Hvad mener du lige med helt ny??Så vidt jeg ved har de da eksiteret siden minimum 2004.
Du er da rimelig tæt på.Iflg. Alexander er firmaet startet i 2003 - formålet var at starte en produktion af nogle danske jernbanefærger (det blev ikke til noget med det projekt).Produktionen af modelhuse er startet i slutningen af 2009, så det er vel rimeligt, at kalde DANSCALE for en ny producent.

Nååe troede faktisk de lavede huse hele tiden... min fejl.

__________________


Med venlig hilsen

Thomas Reinholt Nielsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

"Erik 1:87" skrev:
Det er nogle fine bygninger, men Alex skal passe på, at de ikke bliver for specielle. Det er nok begrænset, hvor mange der vil købe f.eks. en redningsstation.

Mig, mig, mig... Tongue

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Så er der lidt nyt fra Danscale om de kommende produkter. Jeg har modtaget billeder af de første prøvestøbninger af de næste modeller (bl.a. af redningsstationen som øjensynlig har mindst een aftager - "Mig, mig, mig... :P" Wink). Se mere på http://www.my1287.dk (Nyt fra Danscale, mar 2010)

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.